Şimdi Ara

Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kankixx123

    quote:

    Orijinalden alıntı: veliusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Hocam 99 lira nedir gözünüzü seveyim,



    20 lira malzeme tutsa



    20 lirada işçilik tutsa



    10 lirada kâr yapsaniz



    10 lirada siz isteseniz



    60 lira yapar.

    Diğer arkadaş yapsın. İstediği gibi olmazsa zaten bana yaptıracak

    7805 dediğin şey sürekli ısınan bir şey mi? Eee ben bu zamana kadar neden ısıtamadım bu entegreyi? Hem de aralıksız 10 saat çalışmasına rağmen (ki daha çalıştırsam çalışacak). Siz herhalde bu devrelerde soğutucu kullanmıyorsunuz. Ayrıca 12V'luk bir besleme ile aşırı ısınması çok abez olur. Ya siz çok yüklenmişsiniz o entegreye ya da işiniz çok karışık. Her neyse (tartışma ortamı olmasın) üslubum sertse ya da öyle anlaşıldıysa kusura bakmayı şimdiden özür dilerim, zaten isteyen arkadaş 5V çıkışa takacağı için 7805'e gerek kalmadı. Bu da devre fiyatının düşmesi demek...

    7805 entegresi ile 12V giriş 5V 1A çıkış almak mantıklı bir iş değil. Aa alırsın fakat çok büyük soğutucu bağlaman gerekiyor.
    Kaliteli ve verimli bir çıkış için Buck Converter devresi tasarlamak gerekiyor.
    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: veliusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: kankixx123

    quote:

    Orijinalden alıntı: veliusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Hocam 99 lira nedir gözünüzü seveyim,



    20 lira malzeme tutsa



    20 lirada işçilik tutsa



    10 lirada kâr yapsaniz



    10 lirada siz isteseniz



    60 lira yapar.

    Diğer arkadaş yapsın. İstediği gibi olmazsa zaten bana yaptıracak

    7805 dediğin şey sürekli ısınan bir şey mi? Eee ben bu zamana kadar neden ısıtamadım bu entegreyi? Hem de aralıksız 10 saat çalışmasına rağmen (ki daha çalıştırsam çalışacak). Siz herhalde bu devrelerde soğutucu kullanmıyorsunuz. Ayrıca 12V'luk bir besleme ile aşırı ısınması çok abez olur. Ya siz çok yüklenmişsiniz o entegreye ya da işiniz çok karışık. Her neyse (tartışma ortamı olmasın) üslubum sertse ya da öyle anlaşıldıysa kusura bakmayı şimdiden özür dilerim, zaten isteyen arkadaş 5V çıkışa takacağı için 7805'e gerek kalmadı. Bu da devre fiyatının düşmesi demek...

    7805 entegresi ile 12V giriş 5V 1A çıkış almak mantıklı bir iş değil. Aa alırsın fakat çok büyük soğutucu bağlaman gerekiyor.
    Kaliteli ve verimli bir çıkış için Buck Converter devresi tasarlamak gerekiyor.
    Kolay gelsin.


    Dediğiniz devre sanırım trafo mantığına dayanıyor. Dediğiniz sistemin zaten hazırı satılıyor. Ama hak veriyorum buck conventer iyi sonuç verir. Ancak 7805'e fazla büyük soğutucu takmaya gerek yok. Sizinle konuşmayı daha çok isterim.




  • Link:https://youtu.be/Am18SfeGYIM

    Hocam bu yeni tasarım devrem. Burda 7805 kaldırılmış durumda. Anahtarlamalar yine aynı çalışıyor. Çıkışı bire indirdim. Tek bir çıkıştan 1.5V alıp 15sn sonra 5V alacaksınız. Ekstra bir kablo takmanıza veya dışarıdan birleştirmenize gerek yok. Devremde pahalı olan mikroişlemciyi çıkarıp yerine nispeten daha ucuz bir mikroişlemci koydum. Kodlama ve devreyi ona göre ayarladım. Bir sıkıntı çıkmayacaktır. Ayrıca devre elemanları ucuz olduğu için (oldu ki) yanma veya bozulma durumlarında ucuza tamir imkanı sunuyor. Devrenin baskılı şemasını çıkardım. Burada paylaşacağım (sadece boyutu A4 kağıt platformunda görün diye). Devre küçük ve yeterli konumda. İsterseniz değişik metodlarla daha da küçültebilirim? (Bence şu anda yeterli ama siz bilirsiniz.) Devreyi kutulayacağım. Değiştirmemi istediğiniz bir şey olursa alıntı yaparak cevaplayınız...

     Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..
    3D tasarımdan bir görüntü (videodan farkı klemens eklemesi yapıldı)
     Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..
    Bu da devrenin şeması (sadece boyutu A4 kağıt platformunda görün diye).




  • arkadaşlar anlamıyorsunuz konun en başından söledim..
    ne trafosu ne 12 voltu anlamıyorum..
    5 volt devreye girecek 12 volt değil
    12 voltu kafanızdan silin böle bişey istemiyorum
    5 volt devreye girdi 15 sn 1,5 volt verdi sonrasında ise 5 volt verecek hepsi bu
    birde 100 tl mi dediniz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perikentli

    arkadaşlar anlamıyorsunuz konun en başından söledim..
    ne trafosu ne 12 voltu anlamıyorum..
    5 volt devreye girecek 12 volt değil
    12 voltu kafanızdan silin böle bişey istemiyorum
    5 volt devreye girdi 15 sn 1,5 volt verdi sonrasında ise 5 volt verecek hepsi bu
    birde 100 tl mi dediniz :D


    Hocam zaten dediğiniz gibi yaptım. 12V yok! Yeni devrenin videosunu izlemenizi öneririm.
  • 16F628A yerine 12F675 kullan. Daha küçük.
  • Bu devrenin isterlere göre çalışması imkansızdır bunun sebepleri,

    1.Giriş 5V ve siz transistör ile bu 5voltu kontrol etmek istiyorsanız kontrol ucu minimum 5.7V olması gerekir PIC 5Volt verdiği için transistörün çıkışında 4.3V görürsünüz yetmedi birde diyot olduğu için 0.7 volt da orda düşer size kal kala 3,6V kalır

    2. aynı şekilde LM317 de çıkışda diyot var o yüzden çıkışta 1.5v yerine 0.8V kalır buda hiçbir isteri karşılamaz

    3. LM317 1,5A çıkış verir fakat bunun için muhteşem bir soğutma sisteminiz olması gerekir aksi halde LM317 çok kısa sürede yanacaktır.

    4. Çıkıştaki 1N4001 diyotlar 1A diyottur ve 1.5 amperde yanar kül olur her ikisi birden

    5. PIC16F628A bu devre için çok büyük maksimum 12F675 fazla bile gelir.

    6. Voltaj geçişleri en iyisi röle ile yapmak mekanik ve akım sınırı yoktur çıkışa 1.5A için kapasitör le desteklerseniz çıkışı düşürmeden aradaki röle bırakma anındaki boşluğu telafi edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perikentli

    https://forum.donanimhaber.com/m_121068951//tm.htm#121093410

    konulu başlıgımızda zaten gerekeni söylemiştik
    5 voltu 15 saniye 1.5 volt verecek sonrasında 5 volt verecek devre yapacak arkadaş lazım..
    devreyi yapıp göndermeyi kabul eden arkadaşa ücretini ödeyeceğiz
    yardımcı olacak arkadaşlar bana pm ile ulaşabilir..
    kayseriden yardımcı olacak arkadaş olursa daha iyi olur..
    saygılar arkadaşlar

    15 saniye'den amaç;aracın çalışınca ısıtmayı kesmesi isteniyorsa daha kolay,basit bir işlemle problem çözülür.
    Bakın şimdi,kontağı açtınız 1,5V uyartım verildi,ısıtma çalıştı,akabinde (15 saniye değilde araç çalışıncaya kadar)ısıtma çalışsa, araç çalışınca ısıtma kapatılsa daha mantıklı ve uygun olur.15 saniye bir araç çalışması için uzun olabilir.Şöyle ki;kontak açıldı,ısıtma çalıştı,3-5 saniye içinde marşa basıp aracı çalıştırdınız.İşte ısıtma 10 saniye fazladan çalışmaya devam edecek ki bence zararlıdır da...
    En güzeli araç çalışınca ısıtma durmalı..
    Evet uygun diyorsanız bir karşılaştırıcı devresi yeterli olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet.yilmaz

    Bu devrenin isterlere göre çalışması imkansızdır bunun sebepleri,

    1.Giriş 5V ve siz transistör ile bu 5voltu kontrol etmek istiyorsanız kontrol ucu minimum 5.7V olması gerekir PIC 5Volt verdiği için transistörün çıkışında 4.3V görürsünüz yetmedi birde diyot olduğu için 0.7 volt da orda düşer size kal kala 3,6V kalır

    2. aynı şekilde LM317 de çıkışda diyot var o yüzden çıkışta 1.5v yerine 0.8V kalır buda hiçbir isteri karşılamaz

    3. LM317 1,5A çıkış verir fakat bunun için muhteşem bir soğutma sisteminiz olması gerekir aksi halde LM317 çok kısa sürede yanacaktır.

    4. Çıkıştaki 1N4001 diyotlar 1A diyottur ve 1.5 amperde yanar kül olur her ikisi birden

    5. PIC16F628A bu devre için çok büyük maksimum 12F675 fazla bile gelir.

    6. Voltaj geçişleri en iyisi röle ile yapmak mekanik ve akım sınırı yoktur çıkışa 1.5A için kapasitör le desteklerseniz çıkışı düşürmeden aradaki röle bırakma anındaki boşluğu telafi edebilirsiniz.



    Hocam devreyi zaten 1A üzerine kurdum. Bütün elemanlar da sorun çıkarmasın diye 1.5A olanları seçtim. Röle kullanmayı düşündüm ancak çok yer kaplıyordu. Ayrıca pic büyük demişsiniz röle önermişsiniz? Çıkışa güvenlik için diyot koydum ama koymasam da devre sorunsuz çalışıyor (zaten bir anahtarlama kapanırken diğeri açılıyor voltajlar karışmıyor). Devreyi yine de röle ile denedim ve yine aynı voltajı veriyor. Transistörün datasheetinde base besleme gerilimi 5V yazıyor. 5.7V devreye katılacak ektra güç olur ki bunu base ucundan değil de arkadaşın bağladığı kaynak da olsa (5.7V) (zaten çoğu 5V yazan devre 5V vermez daha yukarısını verir) yine 5V verimini alacaktır. Devrede diyottan kaynaklanan bir voltaj kaybı yok (ona göre ayarladım). LM317 15sn gibi cüzi bir zamanda çalışacağı için soğutucu gerek görmedim. Yorumunuz için teşekkür ederim. Eleştirmeniz iyi oldu hatalarımı görmüş olurum devreyi ona göre düzenlerim (devre baskı plakete basılıyor gerçi ama yeniden bastırırım).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: perikentli

    https://forum.donanimhaber.com/m_121068951//tm.htm#121093410

    konulu başlıgımızda zaten gerekeni söylemiştik
    5 voltu 15 saniye 1.5 volt verecek sonrasında 5 volt verecek devre yapacak arkadaş lazım..
    devreyi yapıp göndermeyi kabul eden arkadaşa ücretini ödeyeceğiz
    yardımcı olacak arkadaşlar bana pm ile ulaşabilir..
    kayseriden yardımcı olacak arkadaş olursa daha iyi olur..
    saygılar arkadaşlar

    15 saniye'den amaç;aracın çalışınca ısıtmayı kesmesi isteniyorsa daha kolay,basit bir işlemle problem çözülür.
    Bakın şimdi,kontağı açtınız 1,5V uyartım verildi,ısıtma çalıştı,akabinde (15 saniye değilde araç çalışıncaya kadar)ısıtma çalışsa, araç çalışınca ısıtma kapatılsa daha mantıklı ve uygun olur.15 saniye bir araç çalışması için uzun olabilir.Şöyle ki;kontak açıldı,ısıtma çalıştı,3-5 saniye içinde marşa basıp aracı çalıştırdınız.İşte ısıtma 10 saniye fazladan çalışmaya devam edecek ki bence zararlıdır da...
    En güzeli araç çalışınca ısıtma durmalı..
    Evet uygun diyorsanız bir karşılaştırıcı devresi yeterli olur.

    kardeş zaten marşa bastıgın zaman otomatikmen ısıtmalar duruyor onu araç kndisi yapıyor eğerki basmassan marşa 13 sn bi ısıtma yapıyor ..
    o yüzden 15 sn diye belirttik belki cok soguk havalarada fazla ısıtma yapabilirdiye
    zaten sıcak havalarda ısıtma beklemene gerek yok direk bas çalışıyor.




  • Sayın perikentli;aracın 13 sn. sonra kendisi oto. kapatması işlemin daha da kolay olduğunu gösterir.Ben oto. kendisi kapatmıyor diyerek devam etmiştim.Bu durumda basit bir karşılaştırıcı devre ile kontak açıldığında 1,5V verip ısıtıcılar çalıştırılır.Araç çalıştığında ısıtma kapanır..Her neyse devreyi yapan arkadaş emek çekmiş,sonuçlandırmasını bekeleyelim..

    Sayın kankixx123;Transistörler hk. sizi uyarmak isterim.
    Bahsettiğiniz 5V olayı emiter-base maximum voltajıdır.Sizin anlatmak yada vurgulamak istediğiniz saturasyon voltajı..İşte E-B voltajı max. 5V olan bir Tr'nin saturasyon voltajı 1,5-2V'u geçmez..Datasheet'inde E-B voltajı 5V yazan bir TR'nin base ucuna direk 5,7V verirseniz TR nakavt olur.Ya da o TR 2955 gibi bir TR ise o TR.yi süren eleman nakavt olur.Çünkü genel olarak darlington tipi olmayan TR.ler güçleri nispetinde base ucundan akım çekerler.Sebebi;transistörler akım ile sürülür.
    Bu sebeple tavsiyem;sürdüğünüz TR.yi ve süren elemanı korumak adına uygun omajlı direnç kullanın.Bahsettiğiniz gibi dışardan 5,7V verme durumunda Tr kesinlikle bozulur,,direnç ile korumaya almanızı tavsiye ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Sayın perikentli;aracın 13 sn. sonra kendisi oto. kapatması işlemin daha da kolay olduğunu gösterir.Ben oto. kendisi kapatmıyor diyerek devam etmiştim.Bu durumda basit bir karşılaştırıcı devre ile kontak açıldığında 1,5V verip ısıtıcılar çalıştırılır.Araç çalıştığında ısıtma kapanır..Her neyse devreyi yapan arkadaş emek çekmiş,sonuçlandırmasını bekeleyelim..

    Sayın kankixx123;Transistörler hk. sizi uyarmak isterim.
    Bahsettiğiniz 5V olayı emiter-base maximum voltajıdır.Sizin anlatmak yada vurgulamak istediğiniz saturasyon voltajı..İşte E-B voltajı max. 5V olan bir Tr'nin saturasyon voltajı 1,5-2V'u geçmez..Datasheet'inde E-B voltajı 5V yazan bir TR'nin base ucuna direk 5,7V verirseniz TR nakavt olur.Ya da o TR 2955 gibi bir TR ise o TR.yi süren eleman nakavt olur.Çünkü genel olarak darlington tipi olmayan TR.ler güçleri nispetinde base ucundan akım çekerler.Sebebi;transistörler akım ile sürülür.
    Bu sebeple tavsiyem;sürdüğünüz TR.yi ve süren elemanı korumak adına uygun omajlı direnç kullanın.Bahsettiğiniz gibi dışardan 5,7V verme durumunda Tr kesinlikle bozulur,,direnç ile korumaya almanızı tavsiye ederim...


    Hocam dediğinizden tam bir şey anlamadım ama size BD135'in datasheetine bakmanızı öneririm. Transistörün 45-50V 1.5A olan bir sistemi sürebilecek güçte. Yani 5V üstü verince gümleme diye bir sorun yok. Base ucu (tetikleme ucu) 5V ile çalışıyor ve evet dediğiniz gibi az akım çekiyor ancak siz de bir şey unutuyorsunuz. Zaten mikrodenetleyici 25-250mA akım veriyor. Datasheette de yanılmıyorsam bu akım ile çalışıyor. Ayrıca daha önceden polis çakar devresi yapmıştım (videosu youtubede var) onda da direnç kullanmadım, o devre şimdi bir motosikletin üstünde ve ben o devreyi yapalı 7 ay oldu. Hala sıkıntısız çalışıyor. 5V'luk base ucuna 2V verilmeli demişsiniz ama bence bu sadece güvenlik önlemidir. Zaten yapan firma bunu 5V üzerine de çıkarmıştır. Sıkıntısız çalışan voltaj neyse datasheette de onu paylaşmıştır. Ayrıca benim bahsettiğim 5.7V emitere uygulanacak olan 5.7V'tu. Siz kayıplar oluyor o yüzden voltajın yüksek olması gerekir deyince verdiğim bir cevaptı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Demek istediğimi anlamadığınızı görüyorum ve konuyu açıp siz ve diğer öğrenmek isteyen arkadaşlar olabilir kabilinden konuyu resimle açmak,anlatmak isterim..

    Yarı iletkenlerden özellikle Transistör ve mosfet sürümünde 2 farklı teknik vardır.Konuyu çok dağıtmamak adına ben sadece transistör sürümü hk. yazacağım.
    Transistörler 2 farklı bağlantı ile sürülür,doğru ve ters polarma şeklinde.Doğru polarma da (galiba sizde bu bağlantıyı yapıyorsunuz)yük emitere,,,,ters polarma da ise yük kollektör'e bağlanır..
    İşte ters polarma da BD135'in tam iletime geçmesi için 1V(datasheetinde yazdığına göre)yeterlidir.Siz gibi direnç kullanmadan 5V verirseniz eklediğim resim şekil 1 deki gibi TR nakavt olur.Şekilde ampermetre BD135'in base akımını ölçemediğini görüyoruz...İşte özellikle PİC,opamp gibi elemanlarla sürülen TR'ler şekil 1 deki gibi ters polarma sürülmelidir ki,,tam iletime geçmesi için elemanı zorlamasın..

    Şekil 2de doğru polarma devresinde evet base ucu akım çekmiyor,,,o,25ma akım çekiyor ki siz bunu demek istiyorsunuz.Ente Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..grelerle TR şekil 2deki gibi sürülmez.Şekil 1deki gibi sürülür ama arada uygun direnç olmalıdır.Daha ayrıntılı anlatabilirim ama şimdilik gerek görmüyorum..
    Transistör ve mosfet hk. daha çok bilgi edinmenizi tavsiye ederim..Müracaat;MEGEP Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..




  • Bu resimi de eklersem ne demek istediğimi daha net anlatmış olurum.
    entegrelerle TR sürümünde ters polarma tekniğinin daha uygun,makûl olacağını yazmıştım.Bu eklediğim resimde şekil 1'deki ok işaretli direnç ve voltajlara dikkat çekiyorum.

    Aslında datasheet'inde 1V saturasyon voltajı yazsa da şekil-2'de görüldüğü gibi base gerilimi 0,6-0,7V'da bd135 tam iletime geçiyor.Eğer dirençsiz 5V vermiş olsaydık TR nakavt olurdu.Haa diyeceksiniz ki benim PİC çıkışı bu akımı desteklemez,evet doğru ama olan sizin PİC'e olur..Yani bu defa PİC nakavt olur..

    Doğru polarma da PİC yine nakavt olur ne zaman? TR'den daha yüksek akım çekildiğinde base akımı yükselir,PİC'i bozar.Yükselmez diyemeyiz çünkü kural;Transistörler akım ile mosfetler gerilim ile sürülür...Kolay gelsin... Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Demek istediğimi anlamadığınızı görüyorum ve konuyu açıp siz ve diğer öğrenmek isteyen arkadaşlar olabilir kabilinden konuyu resimle açmak,anlatmak isterim..

    Yarı iletkenlerden özellikle Transistör ve mosfet sürümünde 2 farklı teknik vardır.Konuyu çok dağıtmamak adına ben sadece transistör sürümü hk. yazacağım.
    Transistörler 2 farklı bağlantı ile sürülür,doğru ve ters polarma şeklinde.Doğru polarma da (galiba sizde bu bağlantıyı yapıyorsunuz)yük emitere,,,,ters polarma da ise yük kollektör'e bağlanır..
    İşte ters polarma da BD135'in tam iletime geçmesi için 1V(datasheetinde yazdığına göre)yeterlidir.Siz gibi direnç kullanmadan 5V verirseniz eklediğim resim şekil 1 deki gibi TR nakavt olur.Şekilde ampermetre BD135'in base akımını ölçemediğini görüyoruz...İşte özellikle PİC,opamp gibi elemanlarla sürülen TR'ler şekil 1 deki gibi ters polarma sürülmelidir ki,,tam iletime geçmesi için elemanı zorlamasın..

    Şekil 2de doğru polarma devresinde evet base ucu akım çekmiyor,,,o,25ma akım çekiyor ki siz bunu demek istiyorsunuz.Ente Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..grelerle TR şekil 2deki gibi sürülmez.Şekil 1deki gibi sürülür ama arada uygun direnç olmalıdır.Daha ayrıntılı anlatabilirim ama şimdilik gerek görmüyorum..
    Transistör ve mosfet hk. daha çok bilgi edinmenizi tavsiye ederim..Müracaat;MEGEP Ücretini verebiliriz devre yapacak arkadaş..

    Hocam ben burda şekil 1'deki değil şekil 2'deki gibi bağladım. Proteustaki testlerimde 0.02A akım geçiyor. Picten gelen gerilim ise 4.45V (tabi yük çektiği için düşmüş olabilir). Devreye direnç ekleyince (direncin amacı akımı düşürmek [bilmeyenler için dedim sadece]) akım azalıyor tamam da zaten akım 0.02A olduğu için gerek var mı? Burdaki dirençler yük harcayan dirençler değil (ısınmıyor, iş yapmıyor vb.). Yanlış anlamayın sizin dediklerinize karşı çıkmak için değil anlamaya çalışıyorum. Yazdıklarım da yanlışsa bana özelden detaylı bir şekilde anlatabilir misiniz? Çok sevinirim. Şimdidien teşekkürler...




  • Sayın kankixx123;Gayet güzel gidiyoruz,tek amacım;emek verip yaptığınız PİC çalışmasını sağlama almak,ilerletmek,daha güzel sonuçlar almanıza bir nebze katkı da bulunmak..

    Yukarda da yazdığım gibi;******PİC ve diğer entegrelerle TR: sürümünde, 1. şekil yapılmalıdır sözümün altını çiziyorum.Hem korumaya aldığınız gibi daha da önemlisi gerilim kaybını da önlemiş olursunuz.Bu teknik herkesin bildiği anahtarlama tekniğidir.Yani yazılımla aç-kapa yaptırılacaksa en ideali,en uygunu ve olması gereken sürüm şekli yükü kollektöre vermektir.*******

    Emitere eksi,,,collektöre yük, şeklinde sürerseniz 0,1V bile gerilim kayıbı olmadan anahtarlama yapmış olursunuz.Oysa sizin teknikde illa 0,7V gibi gerilim kayıbı olur.Yani base ucundan 5V verirseniz emiterden 4,3V üzeri gerilim alamazsınız.Hatda bu düşüm TR.den çekilen akım yükseldikçe daha da çoğalır..

    Lütfen yazımı tekrar ve dikkatli,anlayarak okuyun..İnanın bu bilgileri bir zamanlar ben mumla arıyordum..Böyle açık ve uygulamalı anlatım zor bulunuyor..Tabi takdir sizindir.
    Birde ben böyle anlatımlı konuları özelden yazmamaya çalışırım.Çünkü özelden 1 kişiye anlatırım ama burada,konuyu bilmeyen takip eden arkadaşlara da naçizane anlatmış olurum...
    Dediğim gibi yazılarımı tekrar-tekrar okumanızı tavsiye ediyorum..Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Sayın kankixx123;Gayet güzel gidiyoruz,tek amacım;emek verip yaptığınız PİC çalışmasını sağlama almak,ilerletmek,daha güzel sonuçlar almanıza bir nebze katkı da bulunmak..

    Yukarda da yazdığım gibi;******PİC ve diğer entegrelerle TR: sürümünde, 1. şekil yapılmalıdır sözümün altını çiziyorum.Hem korumaya aldığınız gibi daha da önemlisi gerilim kaybını da önlemiş olursunuz.Bu teknik herkesin bildiği anahtarlama tekniğidir.Yani yazılımla aç-kapa yaptırılacaksa en ideali,en uygunu ve olması gereken sürüm şekli yükü kollektöre vermektir.*******

    Emitere eksi,,,collektöre yük, şeklinde sürerseniz 0,1V bile gerilim kayıbı olmadan anahtarlama yapmış olursunuz.Oysa sizin teknikde illa 0,7V gibi gerilim kayıbı olur.Yani base ucundan 5V verirseniz emiterden 4,3V üzeri gerilim alamazsınız.Hatda bu düşüm TR.den çekilen akım yükseldikçe daha da çoğalır..

    Lütfen yazımı tekrar ve dikkatli,anlayarak okuyun..İnanın bu bilgileri bir zamanlar ben mumla arıyordum..Böyle açık ve uygulamalı anlatım zor bulunuyor..Tabi takdir sizindir.
    Birde ben böyle anlatımlı konuları özelden yazmamaya çalışırım.Çünkü özelden 1 kişiye anlatırım ama burada,konuyu bilmeyen takip eden arkadaşlara da naçizane anlatmış olurum...
    Dediğim gibi yazılarımı tekrar-tekrar okumanızı tavsiye ediyorum..Kolay gelsin.

    Hocam sizden öğrenmem gereken çok şey olduğuna inanıyorum. Beni kırmazsanız (biraz sizi yordum, kusura bakmayın) bu konuda biraz daha konuşabilir miyiz? Bir kaç test yapıp size göstermek istiyorum. Doğru gidiyor muyum ona da bakabiliriz. İstiyorsanız yeni bir konu açayım. Daha kapsamlı bakalım orda. Sizin de niyetiniz (özelden konuşmayalım deyince) forumda herkese yardımcı olmak. O yüzden hem arayanlar bulmuş olur hem de ben sizden bir takım şeyler öğrenmiş olurum. Bu arada devreye direnç eklemesi yaptım. O konuda da detaylı konuşmak isterim. Devreyi yeniden tasarlıyorum çünkü.




  • Merhaba sayın kankixx123;birbirimizden öğreneceğimiz konular muhakkak vardır.Karşılıklı öğrenmek,karşılıklı faydalı olmaya çalışmak önemli olan...
    İster buradan ister başka başlık altında devam edebiliriz,benim için fark etmez,nasıl isterseniz..
    Elektronikte ben full biliyorum,,full yetiştim hiç kimse diyemez.Ama bir elektronikçi kendisini ne kadar geniş kapsamlı yetiştirebiliyorsa o kadar büyük ustadır,uzmandır,önü açıktır,çok yol alır.

    Kendi çapımda bildiğim kadarı ile sorularınızı elbette cevaplamak isterim.Proteus-ISIS programını geliştirmenizi,üzerinde bol bol devre tasarımı yapmanızı tavsiye edeceğim.Çünkü bu program % 90 üstü elektrik-elektronik kurallarına uygun çalışır.Ör;Direnç-ohm hk.,,,Yarı iletkenlerde iç direnç konusu,,entegreler keza,kütüphanesi çok geniştir..
    Devreyi çizdiğinizde,çalışıp çalışmayacağını ilk gösteren ISIS'dır.Bir opamp yada komparator devresinde giriş uçlarında kaç volt ölçüyorsanız aynı şartlarda yaptığınız devrede de o voltajı görürsünüz.




  • ne kadar basit bir şey için bir dünya yorum yapılnış. arduino ile çok basit. digital çıkışa delay ile istediğin saniyeyi verirsin. süre dolduğunda röle çeker. ister 1 ister 10 istersen 40 amper ver. röle kontagının bir ucuna 5v diğerine 1.5 baglarsın süreye göre röle çektiğinde hangi voltajı istiyorsan o voltaj gider.
  • Hocam problem tespit edilmeden çözüme gidiliyor sanki.
    1. 5 volt nerden geliyor. 1 amper verecebilecek mi?
    2. 1.5 voltu siz nasıl verdiniz?
    3. Ne çeşit bir sensör 1 amper ister.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.