Şimdi Ara

TVS APACHE 150 RTR Mİ HONDA CBR 125R Mİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
27.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

    Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

    TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

    İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, TVS servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

    Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

    Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

    Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

    TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

    Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

    TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

    TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

    Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

    Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

    Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

    Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

    Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

    CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

    Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

    Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

    TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

    CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

    Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Herkese kazasız, güvenli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalancer -- 12 Şubat 2012; 12:10:28 >




  • Benim sana tavsiyem cbr 125 dir bana göre tasarım olarakta büyük bi farklılık güzellik var :) zaten hızı seviyosan ki bence o yüzden cbr mi diye sordun o yüzden bana göre cbr 125 den baslaman uygun olucaktır sonrasında 250 cc vede kendini gelistirdikçe 600 cc ii kullanabilirsin nerden fren yapıcagını nerde hızlanacagını nerde sollama yapılacagını anlarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laminon

    Benim sana tavsiyem cbr 125 dir bana göre tasarım olarakta büyük bi farklılık güzellik var :) zaten hızı seviyosan ki bence o yüzden cbr mi diye sordun o yüzden bana göre cbr 125 den baslaman uygun olucaktır sonrasında 250 cc vede kendini gelistirdikçe 600 cc ii kullanabilirsin nerden fren yapıcagını nerde hızlanacagını nerde sollama yapılacagını anlarsın

    honda alınca mı nerde ne yapacağını anlıyorsun?
  • bence de cbr 125 kim ne derse desin cbr 125 sınıfının lideridir.zaten 125lik bir motor 150lik bir motorla kıyaslanıyorsa bu onun iyi olduğunun göstergesidir.burdan apache kullananlar çok övdüğünüz apache 40000 kmde ele alıncak yeri kalmıyor arkadaşım 0 aldı 3 sene kullandı size yemin ederim ki motor şuan tanınmayacak halde.ben 2009 model olup da okadar dökülen ne bir ybr ne de bir cbf cbr gördüm ciğeri sağlam ama konforu da çok kötü kesinlikle uzun yola gidemezsiniz koltuğunun tahtadan farkı yok aşırı derecede sert.cbf ve ybrnin koltuğu pamuk gibi.şimdi bu çocuk apache düşmanı sallıyor diyenler olacak doğal olarak kendim ybr kullanıcısıyım ama honda en konforlu motor.ybr de sağlam motor apache de güçlü hepsinin artıları var birbirlerine göre alacak olan bence hepsini kullanmalı ama güce hemen kapılmamalı konfor ve sağlamlık bana göre en ön planda.zaten ybr 150 cc çıkarsa emin olun en güçlüsü olurdu.bende ki ybr 125 cc ve 12.5 hp 11.6 nm torka sahip 2005 model zorlanmadan 120 görüyor bu da bana yetiyor.




  • YAMAHA :)
  • Tvs yi öven yüzlerce yorum okudum farklı farklı forumlarda. Teknik özellikleri gerçekten güzel. Görünüm güzel güç güzel yani çamur atılacak bir tarafı yok. Hele hele adını çok bildiğimiz çin malı motorlarla kıyaslanmaz. Okadar yorum okuduktan sonra gittim sıfırını aldım 2012 model dijital göstergeyi hiç kurcalamadım 500 km devirdim ve ilk bakıma gittim dijital gösterge sapıttı bazen km gösteriyo bazen göstermiyo paneldeki iki tuş hiç çalışmıyo servise götürdüm garantiden yenisini isteyelim dediler 15 gün oldu arıyorum daha gelmedi diyorlar. Yani çok iyiymiş sağlammış önemli değil. Parçası varmı kardeşim anında sorununu halledebiliyormusun buda çok önemli, motoru hala çok beğeniyorum ama zamanı geriye çevirme imkanı olsa honda alırım okadar. Bu durumu göz ardı etmeyin karar verirken. Not: satarken her parçası bol miktarda var diyorlar satış politikası aldanmayın.




  • konuya giriş sayısına baktım bu kadar mesaj azken nasıl bu kadar çok sayı olmuş şaşırdım. 2009 konusu olup her sene hortladığını girer girmez anlıyoruz. İkisini de alan pişman olmaz bence de.
  • yamaha ybr 125 tavsiyem sana ;)

    YBR125 gitmek istediğiniz yere götürecek güce sahip bir motosiklet. Lütfen istekli, bu punchy 4 zamanlı mutlu pürüzsüz yakıt enjeksiyonu ve beş-ileri şanzıman ile şehrin sokaklarında etrafında itmek olacaktır. Bu zarif bir gösterge paneli, gelişmiş susturucu tasarımı, yolcu kapmak bar ve koruma tarafında tank kapaklarının bulunmaktadır.
    Hafif, elmas-şekilli şasi yararlanan YBR125 güven verici bir sürüş için kontrollü kullanım ve etkili süspansiyon bulunuyor. Frenleme bir ön disk ve arka kampana fren gelir nezaket ve bir heykel ikili koltuk konforu garanti eder.
    Kolay olacak performans ve güvenilirlik için inşa YBR125 sizi hayal kırıklığına olmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi W1L3D -- 25 Şubat 2013; 4:10:08 >




  • cbr 125 apache 150den (yeni kasa) iyi gidiyo diyen arkadaşlar
    apacheden iyi gitmiyor.
    ama tercihim cbr 125 olurdu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vlkndnmz -- 26 Şubat 2013; 20:39:16 >
  • Bence 125R ama 2. elde yeni kasa uygun fiyata bulursa 1-2'ye bakma kredi falan çek 250R al derim. Honda 250R'larda çok önemli bikaç teknoloji daha geliştirmiş. internette araştırırsan detaylar mevcut
  • hortlatalım bakalım yine.. Son durumlar nedir?
    Apache rtr150 mi? 125 cbr mi? cbf 150 mi? yoksa başkası mı?
  • Merhaba arkadaslar ben sıfır motor alıcam fakat iki motorda fikir ayrılığına düşüyorum sizce mondial zone 150 mi alsam yoksa apachi 150 rtr mi bana yardımcı olursanız memnun olurum şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilalancer B kullanıcısına yanıt
    Bu net ve açiklamali yorumunuz için tesekkur ederim hocam..
    Benim gibi ilk motoru olucak ve kararsiz insanlar icin tamda istenen yorumlari yazmissiniz..
    Emeginize ve kaleminize saglik..
    TESEKKURLER..🤗

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.