Şimdi Ara

Türkiye’nin ‘Mia’sı Cenevre’de vitrine çıktı Koç ve Kıraç ortaklık için sinyal verdi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
10.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • YA NEDEN TÜRKİYEDE TÜRK MARKASI OLARAK ÜRETMİYORLAR KARSAN OTOSAN BU İŞİ O FRANSIZ FİRMASI OLMADAN YAPAMAZMI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio


    quote:

    Orijinalden alıntı: bureda



    Herşey iyi,güzel hoş, vergi-teşvik falan onları da geçtim ama ben bu şekilde kalırsa ömrü billah binmem bu arabaya veya bu tür elektrikli araçlara.

    Ne bu allasen , nerdeyse bunların hepsi uç uç böceği tipli. Hatta bunda o da yok.
    Bi zahmet tipiyle de oyansınlar.


    Lütfen Tesla Model S, Tesla Roadster, Fisker Karma gibi otomobilleri de hesaba katalım.







    Tamam ,ok ; adam gibi olsun laf yok.

    Ama ben bu şekillere binmem arkadaş. Çocukların oyuncak arabası gibi.




  • İşte Türk malı elektrikli otomobil

    Elektrikli otomobil üretmek için ortaklık kuran ünlü tasarımcı Murat Günak ile Alphan Manas, bu konuda önemli bir adım attı.

    İşte Türk malı elektrikli otomobil





    Türk işadamı Alphan Manas`ın Fransız otomobil karoser üreticisi Heuliez`i satın almak için anlaşma sağladığı bildirildi. Fransız Haber Ajansı, Sanayi Bakanlığı`na atıfta bulunarak verdiği haberde, uzun zamandır zarar eden şirketin Türk işadamı tarafından bu ay sonuna kadar satın alınacağını duyurdu.






    SERMAYE ARTACAK






    Fransız Haber Ajansı (AFP), Türk işadamının ülkenin batısındaki Poitou-Charentes bölgesinde, yaklaşık 600 kişinin çalıştığı fabrikanın sermayesini 30 milyon euro artıracağını bildirdi. AFP`ye konuşan Türk işadamı, ilke olarak anlaşma sağlandığını, ayrıntılı mali araştırmaların ardından, kendileri için tatmin edici bir sonuç almaları halinde şirketi satın almaya hazır olduklarını ifade etti. Manas, Türkiye`deki sanayicilerin de kendisine ortak olarak katılabileceklerini söyledi. Yatırımın finansmanında yerli üreticilerden olumlu bir sonuç çıkmasa da Karsan projeye destek verebileceğin açıklamıştı. Fransa`nın köklü otomotiv şirketlerinden olan Heuliez`i satın almak için daha önce Türk tasarımcı Murat Günak ile birlikte 20 milyon euroluk teklif veren Brightwell Holding Yönetim Kurulu Başkanı Alphan Manas, bunun Türkiye açısından çok önemli ve kaçırılmaması gereken bir fırsat olduğunu söylemişti. Cenevre Otomobil Fuarı`nda Türk tasarımcı Murat Günak`a ait Mia`yı tanıtan Manas, burada yaptığı açıklamada Heuliez şirketinin satın alınması sürecinin tamamlanması halinde bunun Türkiye açısından da büyük bir fırsat olacağını kaydetmişti.






    KIZININ ADINI VERDİ






    Günak tarafından geliştirilen ve kızı `Mia`nın adını taşıyan elektrikli aracın, üretildiğinde 15 bin euro civarında fiyata sahip olması bekleniyor. Renk değiştirme özelliğine de sahip olan Mia konseptinin seri üretime geçmesi halinde 20 bin adetlik üretiminin Fransa`da gerçekleştirilmesi, talebin artması halinde de üretimin Türkiye`ye taşınacağı belirtiliyor.






    Yeni pil teknolojisi Mia`da kullanılacak






    Türk tasarımcı Murat Günak, Heuliez`in satın alınması halinde şirketin bir anlamda ortağı olacak. Heuliez`in Fransa`nın yanı sıra İspanya ve Slovakya`da da tesisleri bulunuyor. Alphan Manas, Heuliez`e aynı zamanda teknoloji de getireceklerini belirterek, `Üzerinde çalıştığım yeni nesil pil teknolojisiyle ilgili bir projem var. Bunu da Heuliez`e getirip, ürettiğimiz Mia`larda kullanmayı düşünüyoruz. Bu pil teknolojisi, şarj süresini yarı yarıya kısaltacak` demişti.




  • İnşallah gerçekleşir bu proje. Tasarımdan söz eden arkadaşlar Şahin'in Doğan'ın tipi çok mu güzeldi de millet aldı. Hayır hem Türk hem parçası ucuz olduğu için aldı. Bu da Türk aracı olacağını düşünürsek bu da satacaktır ama teşvik, doğru düzgün vergi ve güzel bir fiyatla çıkarsa satar yoksa sadece Türk markamız var diye adı olur o kadar
  • Şarj süresinden önemlisi menzil. 150 -200 km lik menziller bu araçların yaygınlaşmasının önündeki en büyük enleg olacak bence. Menzil en az 400- 500 km olmalı işte o zaman yaygın olarak kullanılır bu araçlar. Kimileri bu araçlar şehir içi için üretiliyor diyebilir, ama o kadar zengin değiliz şehir içi için ayrı uzun yol için ayrı araç alamayız. Menzil 400- 500 km olursan insanlar zaten o kadar yol gidince mola veriyor mecburen. İşte o zaman aracın pilini doldurup yola yeniden devam edebilirler.
  • Kazın ayağı öyle değil aslında. 200 Km sonra durmak yakıtını artıracağı için durmayip 400 km sonra duruyor. Bu araçlar çıktığında istediğinde durabilecek ama her yerde dolum istasyonu olması lazım.
  • Nedir son durum satın alma işi yalan oldu galiba ?
  • Türk insanına satamazlar bunu, bedava gitse bile 15 bin € vermez buna Türk insanı. Bunu ancak çevreciler ve garip diye nitelendirdiğimiz insanlar alır
  • Madem satamazlar millet niye Türk arabası diye bağırıyo. Madem almayacak niye adı var olsun.
  • Bu sefer olsun artık İnş.
  • harbi bu elektirkli araçlar neden çirkin oluyor tele tabi kılıklı hepsi
  • %100 kendi arabamızı daha seri üretime geçirememişken elektriklisinin mantığı nedir anlayamadım.
  • İşin içinde, 20 YLILDIR MİLLETE KUŞ SERİLERİNİ KAKALAYAN KOÇ VARSA !!! bilinki o işten hayır felam gelmez...

    Bu adamlar bu milleti YOLUNACAK KAZ olarak gördükleri için proje daha başlamadan bitmiştir benim gözümde.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    İşin içinde, 20 YLILDIR MİLLETE KUŞ SERİLERİNİ KAKALAYAN KOÇ VARSA !!! bilinki o işten hayır felam gelmez...

    Bu adamlar bu milleti YOLUNACAK KAZ olarak gördükleri için proje daha başlamadan bitmiştir benim gözümde.....


    o kuş dediğin araçlar çokta güvenli olmaya bilir ancak kaç yıldır insanların kahrını çekiyor :)
    o kadar paraya o kadar araba olur diye bakamak gerek. herkesin parası yok. parası "kuş" dediğin araçlara yetiyor olabilir.
    daha iyisini almak varken sırf şamata ve fantezi olsun diye kuş serisi alan yoktur herelde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 18 Mart 2010; 16:58:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    İşin içinde, 20 YLILDIR MİLLETE KUŞ SERİLERİNİ KAKALAYAN KOÇ VARSA !!! bilinki o işten hayır felam gelmez...

    Bu adamlar bu milleti YOLUNACAK KAZ olarak gördükleri için proje daha başlamadan bitmiştir benim gözümde.....


    o kuş dediğin araçlar çokta güvenli olmaya bilir ancak kaç yıldır insanların kahrını çekiyor :)
    o kadar paraya o kadar araba olur diye bakamak gerek. herkesin parası yok. parası "kuş" dediğin araçlara yetiyor olabilir.
    daha iyisini almak varken sırf şamata ve fantezi olsun diye kuş serisi alan yoktur herelde.



    yalnış anlaşılma var! benim KOÇ'a kızdığım konu 20 senedir FIAT patenti ile ürettiği KUŞ serilerinde hiçbir değişikliğe gidilmeyişi, ne bir donanım eklenmesi ne de bir standart arttırımı...
    (en azından bir airbag koymak bu kadar mı zordu ha?)

    peki sonunda ne oldu? tarihin tozlu sayflarında kaybolup gittiler, madem KOÇ bu işi yaparken sadece ve sadece kendi karını düşünüyorsa ve halkını düşünmüyorsa tekrar diyorum bu projenin de geleceği karanlık maalesef...




  • Ben bu aracın Türk olacağına veya Türkiye de üretileceğine inanmıyorum, internet sitesinde bile Türkçe yok...

    Daha öncesinde de yazmıştım, Fabrika Fransız, isim Fransız, çalışanlar Fransız... Türklük bunun neresinde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    Ben bu aracın Türk olacağına veya Türkiye de üretileceğine inanmıyorum, internet sitesinde bile Türkçe yok...

    Daha öncesinde de yazmıştım, Fabrika Fransız, isim Fransız, çalışanlar Fransız... Türklük bunun neresinde...


    murat günak doğru dürüst türkçe bile bilmiyormuş ayrıca.. kızının adı da mia imiş.. kendisine türk asıllı fransız diyebiliriz kısaca..


    zaten bu araba bize uymaz.. buna ancak kızlar.. ve enteller biner.. türk.. böyle oyuncak gibi küçücük arabaya binmez.. genlerimize aykırı..

    bize geniş.. ferah.. bagajı böyük.. parcası ucuz..mesarufu az.. emme mutlaka gösterişli havalı bi şekli olan model gider..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yellowrock


    quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    Ben bu aracın Türk olacağına veya Türkiye de üretileceğine inanmıyorum, internet sitesinde bile Türkçe yok...

    Daha öncesinde de yazmıştım, Fabrika Fransız, isim Fransız, çalışanlar Fransız... Türklük bunun neresinde...


    murat günak doğru dürüst türkçe bile bilmiyormuş ayrıca.. kızının adı da mia imiş.. kendisine türk asıllı fransız diyebiliriz kısaca..


    zaten bu araba bize uymaz.. buna ancak kızlar.. ve enteller biner.. türk.. böyle oyuncak gibi küçücük arabaya binmez.. genlerimize aykırı..

    bize geniş.. ferah.. bagajı böyük.. parcası ucuz..mesarufu az.. emme mutlaka gösterişli havalı bi şekli olan model gider..

    Satılan Clio HB'leri kim alıyor. Gavurları mı? Yolda o kadar Corsa Clio Getz görüyoruz. Bırakın bu mantığı yav. Eskidenmiş o büyük gösterişli araba merakı. Parçası ucuz araba mı kaldı? Hangisinde servise girsen en az 250 300 lira kilitleyip gönderiyorlar sırf bakım parası bu. Kuş serisi mantığından kurtulun artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    Ben bu aracın Türk olacağına veya Türkiye de üretileceğine inanmıyorum, internet sitesinde bile Türkçe yok...

    Daha öncesinde de yazmıştım, Fabrika Fransız, isim Fransız, çalışanlar Fransız... Türklük bunun neresinde...
    türkiyede üreticek ama firmalar elin taşın altına koymuyor eğer karsan veya otokar şimdi açıklasa ortak olacağım diye burdaki ve birçok ülkelere burdan araba gidecek bizim sadece ordaki işçileri çıkartmayacağız ve araçların bire kısmı üretilecek nasıl fransa burda clioları üretiyor onun gibi düşünebilirsin ayrıca şirket ay sonunda bizim olacak şirket türklere geçsin eğer site türkçe olmasın hatırlat ben gerekli yerlere mesaj yazarım sen merak etme ayrıca murat günak 4x4 ve sedan elektirkli araçlar var onlarda burda üretilecek. not: millet neden sıfırdan üretemeyiz diyor ama devrimler jet fadıllar unutuluyor bu garip ve düşündürücü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangershark -- 19 Mart 2010; 14:09:41 >




  • Otomobil konusunda gözardı edilmeyecek tek konu enerji meselesidir. Petrol üretimi düşüş trendine girmiştir. (Peak Oil) Bundan sonra hiçbir şekilde artmayacak, artsa bile talebi karşılamaktan uzak olacak, dolayısı ile bu günkü fiyatları üçe dörde hatta 10'a katlayacağı şeklinde dramatik tahminler var. Bu yüzden dünyada elektrikli, hibrit, hidrojenli vs. alternatif enerjilere yönelik hızlı bir geçiş söz konusu. Elektrikli arabalar 3-5 yıl içinde yaygınlaşacak tüm dünyada... Yaygınlaşmaya paralel rekabet oluşacak ve tipsiz arabalar tipini düzeltmek, pahalı arabalar ucuzlamak zorunda kalacak...

    Önemli olan bu şansı da ıskalamamak!

    Koç'a kızan arkadaşlar elbette haklı ancak gözden kaçırılmaması gereken ülkemiz artık kapalı ekonomi değil. Serbest rekabet şartlarında onlar da bu kez gelişime değişime ayak uydurmak zorunda kalacaklar. En azından buna hazır olduklarını Heuliez adlı markayı satın alma niyetleri ile göstermiş oluyorlar.
    Elektrikle çalışan arabaların bırakalım da van'ı, sedanı, hatchback'ı, MPV'si olmadan şimdilik tek bir modelle üretilsin. Sonrası gelecektir, en azından ben inanıyorum.

    Kuş modellerini üreten Koç bugün Doblo'yu, Fiorino'yu üretmiyor mu?
    Toros'ları üreten Oyak bu gün Megane'ları üretmiyor mu?


    Peşin hükümlerimizi bir kenara bırakmalıyız.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.