Şimdi Ara

Türkiye'de ilk: Avrasya Tüneli'ne trafik sıkışıklığını yüzde 90 azaltabilen sistem kuruldu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Millet o ışığı da sollar. Hatta selektör atar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Zekaya bak ya. Sen kendin yaptığın zaman daha aza mal edebileceğin projeleri yap işlet devret diyerek yandaşlara altın tepside sun, sonra bu büyük para yönetimi olsun. Adamlara dövizle garanti vermişler üstelik karar merci Londra mahkemeleri.

  • berk768 kullanıcısına yanıt
    ppden belli ne bok olduğun,ne desek boşa gidicek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu tip konularda yorum yapmam ama artık o kadar çok görüyorum ki tahammül edemiyorum. Rasyonel arkadaşlara hitaben yazıyorum.
    Arkadaşlar devletin kendisi krediyi çekip, bir inşaat ihalesiyle yolları da köprüleri de firmalara yaptırabilir. Parasını da çektiği kredinin faiziyle birlikte vadeli şekilde ödeyebilir. Yol veya köprü devletin olur, borcunu da firmalara kar payı aktarmadan öder. Mesela Marmaray projesi.
    Şuan yapılan ise, krediyi devlet garantisiyle özel firma çekiyor, aslında devlet çekiyor, köprüyü veya otoyolu yapıyor, yıllarca işletip kar payı alıyor. Köprüler ve yollar az kullanıldığı için devlet bu firmalara Euro veya Dolar endeksli kaynak ve kar aktarıyor. Ayrıca yollar az kullanıldığı için fazla yıpranmıyor böylece işletmecinin maliyeti daha da azalıyor. Bu da ikinci bir kazanç.
    Yani devlet karı firmalara aktarıyor. Vatandaşına da Euro Dolar endeksli ve anormal pahalı yol sunuyor.
    Yap İşlet Devret, faydalı ve rasyonel bir yöntem değildir.
    Devlet firmaya garanti verip çektirdiği krediyi kendi de çekebilir. Hatta kendi çekerse daha da ucuza yapar. Dediğim gibi Marmaray en iyi örnek. Ama nedense böyle bir şey hiç yokmuş gibi saçma sapan bahaneler üretiliyor. Yok kaynak yönetimi, yok devlet inşaat mı yaparmış vs. Özel firmanın da kaynağı yok devlet kefil oluyor, devlet kefil olmazsa firmaya kredi vermez kimse. İkincisi ise devlet zaten inşaat firması değil, uzmanlaşmış inşaat firmalarına işi ihale ediyor, yaptırıp işletmeye açıyor. Özel firmalara kar aktarılmadığı için de her halükarda daha ucuza geliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Yönetmeyi bildiğimiz için 500milyar dolar borcumuz var. Para yönetmeyi bilen adam geri dönüşü olmayan yatırımlara milyarları gömmez. Hepimizin cebinden daha yıllarca ödenecek bu projelerin bizim için değil birilerini zengin emek için olduğunu da herhalde ilkokuldaki çocuklar bile anladı. Bence savunmaz sanayi (ki orada da çok dolap döndü altay tankı vs) dışında pek bi iş yapamadık. Her şeyimizin satılıp neredeyse üretim için hiç bir fabrika açmadığımızı da hatırlayalım. Biz bütün geleceğimizi asfalta betona gömdük. Maalesef sıradaki hükümetler ve insanımız bunun faturasını yıllarca ödeyecek.

  • trafik oluşturacak kadar kullanan varmı ki

  • bel fıtığına da iyi geliyor mu ziya... habere bak. tımarhane gibi medyamız, eline sağlık emeği geçenlerin. bravo!


    +trafik sorununu %90 oranında çözüp,

    +emisyon oranlarını azaltan ve

    + motor ve şanzuman problemlerini yok edebilen


    ışıklar.


    ilk kez de bizim tünelde kullanılanmış. ne ışıkmış be! ismi de pacemaker' mış. bu kadar özelliği duyunca kalp krizi geçirdi herhalde birisi.


    1,5 km' lik mavi led trafik sorununu %90 çözüyormuş. valla pes, bravo!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 25 Eylül 2020; 10:23:26 >
  • 1- Koyulan ışığın hızı göstergedeki kanuni tölerans ile örtüşmüyor, ışık ile aynı hızda gitmek isterseniz 74km/h hıza çıkmanız gerekiyor.
    2- Trafiği kendileri yapıyor, neredeyse haftada 3-4 kere tek şeridi kapatıp çalışma var diyorlar ama geçerken ne çalışma neden iş görebiliyoruz.

  • tünelin yapılma sebebi "Atatürk havaalanına Anadolu yakasından rahat ulaşım"


    sonra havaalanını kapattılar : )

  • Bunlarda hiç kafa yok.


    Led ışık döşeyip masraf edeceklerine geçiş fiyatlarına %20 zam yapsalar trafik felan kalmazdı :) Zaten geçiş garantili, zarar etmezlerdi :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.Avcı -- 25 Eylül 2020; 10:50:41 >
  • Ben Hiç Avrasya tünelinde trafik görmedim arkadaşım. Onun yerine e-5'e şerit falan ekleyin :)

  • Bu tüneli kim kullanıyor çok merak ediyorum. Ben iki kere geçtim bomboş. Sırf karşıya gidip gelmek için 60 TL ( O zamanki fiyat) kim verir. Neyse nasılsa geçmesek de ödüyoruz :/

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Düşünmüştüm demek için çok geç

  • Devlet yol yapar mı? Yapar. Fabrika kurar mı kurar. Kurar ama vatandaş devletin kurduğu fabrikada işe gitmeden maaş almak için torpil bulmaya çalışır, işe gitmez maaş alır. O zaman da devletin fabrikası zarar eder. Yolları da 3 kişi ile yapmak varken 50 devlet işçisinin yaptığını görürsünüz. Devlet Özel sektörün bu işleri yapmasını istiyor. Devletin maden ocaklarında mesai kartını basıp ocağa inmeyen (maaşının bir kısmını da şefine rüşet veren) madenci kardeşlerimize, devletin fabrikasında 5 kişilik kadroya 150 kişi alan idarecilerimizi gördükten sonra devletin fabrika açmamasını, özel sektör üzerinden işlerinin yürütmesini daha iyi anlayabiliyorum. Devletin (her vatandaş bu devletin birer parçasıdır.) sırtındaki en büyük yük kamu çalışanlarıdır. öğretmen, memur, polis. 657 tabii devlet memurluğu sistemi bitmedikten sonra bu devletin kamusal kalkınma yaşayabileceğini düşünmüyorum.
    Bu durum vergi sisteminde de aynıdır. Vatandaş vergi vermemek için elinden geleni yapar. Devlet de hizmet vermek için dolaylı vergileri artırır. (ÖTV, KDV, vs. vs. ). Bedava hizmet bekliyorsanız daha çok vergi vermelisiniz. Üretmelisiniz. Özel teşekküller kurup işçi çalıştırmalısınız. Vatana, millete faydanız olmalı.
    Paranız mı yok? o zaman az parası olanlarla birleşip (anonim şirketler, kooperatifler, yatırım ortaklıkları) kurup ondan sonra teşekkülleri kurmalısınız.
    Birleşemiyor musunuz? O zaman da aç gözlülüğünüzü, kibirinizi, cahilliğinizi, uyumsuz olan her huyunuzu bir kenara bırakmanın yolunu bulmalısınız.
    O yolu da mı bulamıyorsunuz? O zaman yapacak bir şey yok. yüksek ücretli her hizmeti alıp, gereğinden fazla vergi vererek, dışa bağımlı, işsiz, eğitimsiz, cahil bir şekilde yaşamaya devam edersiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk768

    Garanti vermezsen, o şirket projeyi yapmaz.Neden zararına bir iş yapacak arkadaş, nasıl cevaplar bunlar.  

    yap işlet devret ne demek? eskiden de bu yöntem vardı. devlet bu yolla bir sürü ihale açtı. hiç birinde garanti vermedi. sırf birileri kazansın diye şimdi garantiler veriliyor. bunu devlet yapsa daha ucuza mal ederdi.

  • willyyyyy W kullanıcısına yanıt
    Geçmiyorsun ama Boğaz ve FSM Köprüsü'nü eskiye nazaran daha rahat kullanıyorsun.

  • classf2re kullanıcısına yanıt

    Mesai saati başlangıcında ve bitişinde tüneli kullanmadığınız belli hocam.


    İş çıkışında sırf akşam tünele girebilmek için min. 30 dk zaman harcamaktaydım pandemi öncesi.


    Tabi Avrasya'daki asıl sorun tünelin anadolu yakası yönüne çıktığı e-5 yolunun ağır trafik yoğunluğu altında olması.


    Bundan dolayı ya gişe kapatıyorlar ya da tünel girişlerini yavaşlatıyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueways -- 26 Eylül 2020; 19:37:5 >
  • blueways B kullanıcısına yanıt
    Demek mesai gidiş dönüşlerinde dolu oluyor. Çok boş görünce benim garibime gitmişti. Benim kanaatim İstanbul trafiği yol yapılarak azaltılamaz. İstanbul trafiği her yere ulaşan, hızlı ve etkin toplu taşımayla azaltılır. İstanbul şehirleşme olarak dünyanın en boktan şehirlerinden biri olduğu için her yere ulaşan toplu taşıma güzergahı planlamak da zor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Enteresan bir konu olmuş.
    Tünelin başındaki trafiği sıkıştırırsan tünel içinde ve tünel çıkışındaki yakada tabi ki trafik olmaz. Ama tünele giremezsin.

    Hatırlıyorum da, dönemin ulaştırma bakanı 4 dakikada karşıya geçebileceksiniz demişti.

    Eee köprüde de 4 dakikada karşıya geçiyorsun, önemli olan o köprüye gelebilmek.

    Bu arada pacemakerdan önce de yeşil dalga adında bir sistem vardı. Öyle corona aşısı bulunmuş gibi haber yapılmasına gerek yok yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 27 Eylül 2020; 10:53:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B.Avcı B kullanıcısına yanıt

    GEçiş garantili otoyollar için millet hep ayni seyi soyluyor "ucuz yapsalar daha cok kişi gecer"


    be evladim anlamadiniz mi daha? Amac gecmesi vs değil amac balli kaymakli müteahhidleri paraya boğup ordan nemalanmak.


    Bu açidan katiliyorum zam mutlaka yapilmali, istersen 150 TL olsun geçiş nasilsa garanti, istersen çiçek ek orta şeride ne olacak ki?

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.