Şimdi Ara

TTNET ve KKTC | Internet servis problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Deniz altından fiber hatlarla KKTC telekomünikasyona interneti TTNET sağlıyor ve KKTC'deki (W)ISP'ler interneti buradan alıp dağıtıyorlar. Fakat uzun bir süredir öngörülemeyen zaman aralıklarında var olan bir problem var, bağlatının yavaşlığı. Özellikle geçen yıl kış aylarında ve bu yıl son 2 ayda daha kötüye gitmiş olması, buradaki servis sağlayacılarını hareketlendirdi.

    Geçen günlerde neredeyse tüm servis sağlayıcılar, sosyal medya hesaplarından ISS Birliği'nin yazısını paylaştı.

    quote:

    Kamuoyununa ve Değerli Abonelerimize Saygıyla Duyurulur;
    Bilindiği üzere Kuzey Kıbrıs’ta internet servisleri KKTC Telekomünikasyon dairesi üzerinden Türk Telekom (Türkiye) aracılığı ile sağlanmakta olup, Türk Telekom, KKTC genelindeki tek internet ana omurga sağlayıcısı ve aynı zamanda da KKTC ile Türkiye arasındaki Fiber optik hattında tek sahibidir. KKTC sınırları içerisinde faaliyet gösteren tüm İnternet Servis Sağlayıcıları’da (ISP) yine KKTC Telekomünikasyon Dairesi aracılığı ile Türk Telekomdan toplu hat alımı yaparak KKTC’de İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmeti vermektedir ve bu servislerin kalitesi çoğu zaman Türk Telekom’un adaya sağladığı internet kalitesi ile doğru ortantılı olarak değişkenlik göstermetkedir. Özellikle içide bulunuğumuz Ağustos ve geçmiş olduğumuz Temmuz ayında KKTC İnternet tedarikcisi Türk Telekom’un ülkemize sağladığı servislerde ciddi problemler yaşanmakta ve bu problemler gün içerisinde zaman zaman internet erişiminde yavaşlamaya hatta kesilmelere kadar varabilmektedir. Bizler Türk Telekom’dan servis alıp KKTC genelinde kendi network ve transmisyon ağlarımız ile dağıtımını yapan internet şirketleri olarak bahse konu problemlerde tedarikçi Türk Telekom ile aramızda tanımlanan iletişim ağlarını kullanarak periyodik olarak her problemde temasa geçmekte ve sorununu kolayca çözümü için müdahaleler talep etmekteyiz. Ancak çoğu zaman taleplerimizin cevapsız veya sonuçsuz kaldığı da malesef yaşadığımız acı bir gerçek ve bir sorundur. KKTC’de faaliyet gösteren firmalarımız her ay bu servisleri tedarikçi Türk Telekom’dan alabilmek için KKTC Telekomünikasyon dairesine yüzbinlerce liraya varan bedeller ödemekte ve çoğu zaman bu bedellerin karşılığını alamamaktadır. Bilinmesi gereken en önemli konu ise ülke yasalarımızın bizleri sadece Türk Telekom’dan hizmet almaya zorunlu tutmasıdır. Gelinen bu durumda yapılabilecek en doğru ve etkin şeyin KKTC’nin internet tedarikçisi Türk Telekom’un biz İntenret Servis Sağlayıcılar ile iletişim kurdukları e-posta adreslerini siz kullanıcılarımız ile paylaşmak olduğu inancındayız. Aşağıdaki E-Posta adreslerini kullanarak yaşanan bu durumdan doğan tüm şikayetlerinizi sizlerde Türk Telekom’a iletebilirsiniz.
    ttsmc.ip@turktelekom.com.tr
    ttsmcankara.ip@turktelekom.com.tr
    ttsmcistanbul.ip@turktelekom.com.tr
    adana-ipmpls@turktelekom.com.tr
    rsmc.adana.mpls@turktelekom.com.tr
    info.telekom@gov.ct.tr
    ttsmc.ip@turktelekom.com.tr
    ttsmcankara.ip@turktelekom.com.tr
    ttsmcistanbul.ip@turktelekom.com.tr
    adana-ipmpls@turktelekom.com.tr
    rsmc.adana.mpls@turktelekom.com.tr
    info.telekom@gov.ct.tr
    İnternet Servis Sağlayıcıları Birliği Tarafından,
    Saygıyla Duyrulur.
    ISS BIRLIGI


    Bu şirketlerin neredeyse kendilerini küçük düşürücü bir şekilde bunu paylaşmasının sebebi, uzun süredir müşterilerden sürekli aldıkları şikayet telefonları. Bahsettiğim problem için bunun dışında kesinlikle hiçbir bilgi verilmiyor.

    Sosyal medyayı denedim ama ses çıkmadı malesef, yazıda yer alan mail listesine de müşterilerinin müşterisi olarak mail atmak doğru gelmedi. O yüzden, konuyu açmamdaki amacım, eğer varsa TTNET yetkililerinin ya da çalışanlarının bir şekilde bu konuyu görmesi ve bu sorun hakkında detaylı cevap vermesi içindir.

    Şu ana kadar bildiklerim (biraz spekülasyon):

    1) TTNET'ten gelen hatlar bize yeterde artıyormuş. Çünkü pratikte bir fiber kılının sağladığı hız bile onlarca evi doyurur, ki burada bir kıldan söz etmek mümkün olamaz. Yani hat hızı yetersizliği çok düşük ihtimal.
    2) 1 yıl önceki haberlerde KKTC'nin TTNET'e olan borcu yüzünden, TTNET'in hatları bilerek yavaşlattırdığı konuşuluyordu.
    3) KKTC'de ki bazı (W)ISP'lerin kendi içerisinde bile düzgün hizmet verememe durumlarını (iç hatlarının satüre olması, kullanılan istasyonların yetersizliği vs.) varsaymazsak, bu durumda KKTC Telekom'un dağıttığı serviste sıkıntı olabilir (telekomu özelliştirme çalışmaları vardı, hala var ve zamanında çalışır servis ağlarını (adsl/telefon) sabote etmek gibi yapmamaları gereken şeyler yapmışlardı).







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.