Arkadaşlar, TTNet'ten kurtulduktan sonra iki yerde farklı ISP'lerden adsl abonesi oldum. Bunlardan biri de Smile ADSL. Bölgeye bağlı olarak bant genişliğinde düşmeler ve yüksek ping değerleri aynı şekilde devam ediyor. Diğerinde de TurkNet abonesiyim. TTNet'e nazaran o bölgede yaşadığım sıkıntılar daha az. Sanırım yer neresi olursa olsun doğrudan İstanbul'daki merkezleri üzerinden internete çıkış sağlamalarından dolayı yurtdışı çıkışlarda Telekom'un Gayrettepe'den çıkışları sorunlu değilse gayet iyi bağlantı sağlanıyor. Yurt içi ise gayet başarılı. Smile'da ise TTNet ile aynı routerlar üzerinden çıkış sağlıyor. Doğrudan trafiği kendi üzerine alma durumu yok yani. Ama, her iki ISP de müşteri sorunlarını çözme ve müşteriyi dinleme açısından TTNet'e 10.000 (Onbin) basar. Bir sorun ilettiğinizde, kaydettikten sonra sorunun her aşamsında arayıp bilgi veriyorlar veya sonuçları birlikte incelemek için arayıp testler yapıyorlar. Siz tamam sorunum hallodu demeden de bu şekilde sürekli irtibatta kalıyorlar. Kendilerinden kaynaklanan bir sorunsa şuradaki arıza veya hatadan dolayı bu sorunu yaşamışsınız diyerek bilgi verip özür diliyorlar ve herhangi sorununuz olduğunda mutlaka arayıp haber verin diyorlar. Sorun kendilerinde değil de Telekom'dan kaynaklı ise, santralınızdaki DSLAM cihazını değiştirtmeye kadar varacak şekilde ilgileniyorlar. TTNet'e ise aradığınızda sorun iletirseniz, bir sopa yemediğiniz kalıyor. Bilgisayarınızdan tutun modeminize ve bina içi hattınıza kadar herşeyi suçluyorlar. Ancak, bir türlü kendilerinden kaynaklandığını söylemiyorlar. Yani sonuç olarak, TTNet'ten kurtulunca bir sorun yaşadığınızda telefonun başında sinir krizleri geçirerek, karşıdaki insanın papağan gibi ezberletilmiş aynı lafları söylemesini dinlemek zorunda kalmıyorsunuz. Allah herkesi TTNet'ten kurtulmayı nasip etsin. Amin.