Şimdi Ara

Toyota Corolla, ama hangisi?? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
41.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -----------------------------------------------------------------------
    yanlış bilgi vereyelim ok ?

    41000 ytl - 385 ytl plaka masrafı = 40615 ytl
    40615 ytl - 281 ytl bandrol = 40334 ytl
    40334 ytl - %18 kdv = 34181 ytl
    34181 ytl - %37 ötv = 24950 ytl (çıplak fiyat ortaya çıkar :) )

    24950 ytl + % 18 kdv = 29441 ytl
    29441 ytl + 385 ytl plaka masrafı = 29826 ytl yapar !

    yani 41000 ytl olan araç 29826 ytl ye geliyor.

    not: hesaplama da yuvarlamalar vardır...
    ------------------------------------------------------------------------

    doğru hesap dediğin gibi, yıl sonu olduğu için birazda bayi indirimi var,
    artı park sensörü ve kauçuk paspas hediye edeceklermiş.
  • özel durumlar ve kişiye özel indirimleri burda dillendirmeyelim sinir oluyorum. öyle uluorta fiyatları açıklamayın nazar değerse karışmam. hayırlı olsun şimdiden.
  • 1.6 benzinli elegant mmt bence
  • Arkadaşlar merhaba,

    Uzun zaman, yeni corolla hakkında açılan forumları takip ederek, biraz da çekinerek Ekim ayında Corolla D4-D Elegant VSC Multimode araç aldım. En çok çekindiğim konular motorun bu kasaya küçük olması ve m/m vitesin sorunlu olmasıydı. Bugüne kadar da foruma üye olup yanlış yorumlara cevap verme gereği duymamıştım ancak bu aracın moturu cücük kadar diyen arkadaş bırakın deneme sürüşü yapmayı aracın yanından bile geçmemiştir.

    Şöyleki kuzenimde 2007 model A3 1.9TDI var ve biraz araştıran ve kulanan bilir araç 105 beygir 250NM torku olan seri bir araçtır. Daha önce kullandığım için benim aracımdan çok daha seri olduğunu düşünüyordum bir akşam İzmir - Manisa arası araçların hızlanmasını denedik. Kuzen önde ben arkada bayır aşağı, bayır yukarı ve düz yolda kaçmasını istedim ama ne yaptıysa arayı açamadı. 2 gün sonra İzmir - Çeşme arası otoyolda hız denemesi yaptık yine farklı yol koşullarında araçları zorladık bırakın kaçmayı hafif yokuş yukarı tırmanırken selektör yapıp yol dahi istedim bu arada A3 hafiften duman atıyordu. Ayrıca belirteyim 2 araç da 4 kişi yüklüydü. Bayır aşağı eğimde 200'ü geçti daha sonra yol müsait olmadığından basamadım.

    Şimdi bazı arkadaşlar aracın motorunda sorun vardır diyebilir ancak 3 akşam önce Gaziemir'den Karşıyaka'ya giderken 1.9TDI Jetta ile çekişmeye başladık. Önce Jetta önde ben arkada bastık kaçamadı daha sonra yavaşladı yol verdi arkama geçip benim kaçmamı bekledi ve karşıyaka sapağına yaklaşıp hız kestiğim anda ancak yanıma gelebildi.
    Şimdi benim söylemek istediğim bu araçtaki torku kesinlikle 1.9TDI gibi hissedemiyor olabilirsiniz ancak hızlanmada fazlası var eksiği yok özellikle yüksüz haldeyken kesinlikle daha üstün ve motor gerçekten yüksek devir çevirmede çok başarılı.

    Gelelim m/m vitese, arkadaşlar vites şu ana kadar hiçbir sorun çıkarmadı, tabi nasıl kullanılacağını bilmek de önemli. Vites geçişleri kesinlikle sarsıntılı değil ancak vites geçişi esnasında gaza basıyorsanız öne yığılma yapabiliyor. bunun sebebi de vites geçişlerinde araç gaz kesiyor ve siz hala gaza yükleniyorsanız motorun tekrar devirlenmesine fırsat vermeden kavrama yapıyor neticesinde de yığılma olabiliyor. Ancak vites geçişi esnasında ayağınızı hafifçe gazdan çekerseniz geçişi hissetmezsiniz bile. m/m vitesle kalkış tabiki de manuel kadar hızlı olamaz ancak hareket halindeyken bence manuelden daha başarılı. Özellikle düşük hız 5. vitesle giderken gazı köklerseniz 2 vites birden küçültüyor ve araba resmen şahlanıyor. Gerçekten çekinerek almıştım ancak iyiki m/m almışım diyorum. Rahat, ekonomik ve tork konvertörlü otomatikten hem daha zevkli hem de daha seri.

    Bunun dışında yorumlara bakılırsa yol tutuş açısından Focuslar kadar iyi olmasa da direksiyon tepkileri gerçekten çok iyi, ne kadar ani kırsam da rayda gidiyormuşçasına kesinlikle kafadan kaymıyor.

    Kirlilik yarattıysam özür, şimdilik bu kadar.




  • rahan35 yorumunuz için teşekkürler. Focusların yol tutuşunun corollaya üstünlüğü nedir detay verebilir misiniz?(Not: Hiç focus kullanmadım)


  • @rahan35

    aynı araç bende de var. gerçekten d-4d ve mmt li yeni corolla çok başarılı bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 26 Aralık 2008; 20:43:38 >
  • MaGeSuKo, Focus'u ben de kullanmadım daha önce, dediğim gibi yorumlar hep daha üstün olduğu yönünde. bu konuda en tatminkar cevap sanırım iki araca da sahip olmuş esmerce'nindir. daha önce de dediği gibi Focusların özellikle hatchbacklerin arka kısım daha stabildir diye düşünüyorum. ancak corolla'nın da yol tutuşu gerçekten iyi. yüksek hızlarda güven veriyor ve direksiyon hareketlerinize çok iyi tepkiler veriyor. bir kez savrulur gibi olduk, onda da eşim sürüyordu ve 100km civarı hızla giderken panikleyerek aracın dengesini bozacak şekilde sağ sol yaptı neyseki vsc devreye girdi ve araç çizgisine geri döndü. arkadaşlar bence vsc gerçekten gerekli bir özellik. vsc olmasa kesinlikle toparlayamayıp kaza yapardık. hangi araç olursa olsun yanlış direksiyon hareketinde dengesini yitirebilir, bu gibi anlarda vsc hayat kurtarır.
  • acu__men bu aracı almamdaki en büyük etmenlerden biri de senin yorumların
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    MaGeSuKo, Focus'u ben de kullanmadım daha önce, dediğim gibi yorumlar hep daha üstün olduğu yönünde. bu konuda en tatminkar cevap sanırım iki araca da sahip olmuş esmerce'nindir. daha önce de dediği gibi Focusların özellikle hatchbacklerin arka kısım daha stabildir diye düşünüyorum. ancak corolla'nın da yol tutuşu gerçekten iyi. yüksek hızlarda güven veriyor ve direksiyon hareketlerinize çok iyi tepkiler veriyor. bir kez savrulur gibi olduk, onda da eşim sürüyordu ve 100km civarı hızla giderken panikleyerek aracın dengesini bozacak şekilde sağ sol yaptı neyseki vsc devreye girdi ve araç çizgisine geri döndü. arkadaşlar bence vsc gerçekten gerekli bir özellik. vsc olmasa kesinlikle toparlayamayıp kaza yapardık. hangi araç olursa olsun yanlış direksiyon hareketinde dengesini yitirebilir, bu gibi anlarda vsc hayat kurtarır.


    Bu VSC tam olarak nasıl denge sağlıyor ve EBD'den farkı nedir ikisi aynı işi yapıyor diye biliyorum?




  • EBD'nin türkçesi elektronik fren dağılımıdır, amacı ise frenleme esnasında her tekerleğe temas durumuna göre aracın dengesini koruyacak şekilde ayrı ayrı frenleme gücü uygulamasıdır. bu genellikle virajlarda, ıslak yollarda veya engebeli yüzeylerde işe yaramaktadır.

    VSC ise (araç denge kontrolü) aracın hareket esnasında dengesini korumaya yarayan bir sistemdir. virajlarda, kaygan zeminlerde ve ani direksiyon hareketleri gibi durumlarda araçtaki savrulma eğilimini algılayarak savrulmaya negatif etki edecek şekilde ilgili tekerleklere frenaj uygulayan bir sistemdir ve sistemin çalışması için sürücünün frene basmasına gerek yoktur. Direksiyon komutlarının yetersiz olduğu durumlarda da işe yaradığı için usta bir şoförün yapabileceklerinden daha etkilidir. Nasıl çalıştığını youtube da vsc veya esp yazarak arattığında çıkan videolarda izleyebilirsin.
  • @rahan35

    hayırlı olsun. aracı kullandıkça teknik değerlerinin çok üzerinde bir performans sunduğunu görüceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 27 Aralık 2008; 16:32:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    EBD'nin türkçesi elektronik fren dağılımıdır, amacı ise frenleme esnasında her tekerleğe temas durumuna göre aracın dengesini koruyacak şekilde ayrı ayrı frenleme gücü uygulamasıdır. bu genellikle virajlarda, ıslak yollarda veya engebeli yüzeylerde işe yaramaktadır.

    VSC ise (araç denge kontrolü) aracın hareket esnasında dengesini korumaya yarayan bir sistemdir. virajlarda, kaygan zeminlerde ve ani direksiyon hareketleri gibi durumlarda araçtaki savrulma eğilimini algılayarak savrulmaya negatif etki edecek şekilde ilgili tekerleklere frenaj uygulayan bir sistemdir ve sistemin çalışması için sürücünün frene basmasına gerek yoktur. Direksiyon komutlarının yetersiz olduğu durumlarda da işe yaradığı için usta bir şoförün yapabileceklerinden daha etkilidir. Nasıl çalıştığını youtube da vsc veya esp yazarak arattığında çıkan videolarda izleyebilirsin.


    Bilgi için teşekkürler. Yararlı şeyler ikiside o halde. Benim arabada EBD var sanırım ama VSC yok




  • dizelle benzinli arasında vw gibi uçuk fiyat yokki bence dizel alınmalı
    bende civic var 118ytl ye 515km yol yapabiliyorum dayımda dizel
    corolla 523km olmuştu 250daha gider görünüyordu en az 300km bir
    depoda karlı herbakımdan dizel alırdım manuel otomatik sorusuna
    aslında otomatik daha rahat derim
  • Ben dizelle ışık yanana kadar kullandığımda 850'den aşağı hiç düşmedim. aracım 6bin küsur kilometrede. Bayramda İzmir - Uludağ - İzmir kalanı da İzmir şehiriçi kullandım ve ışık yandıktan sonra bir müddet daha giderek 1000kmyi gördüm. Daha da fazla gider aslında çünkü uludağ tırmanışta bayağı bastım, bir de duraklamalarda genelde stop etmiyorum. En son 117ytl'ye fulledim depoyu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Ben dizelle ışık yanana kadar kullandığımda 850'den aşağı hiç düşmedim. aracım 6bin küsur kilometrede. Bayramda İzmir - Uludağ - İzmir kalanı da İzmir şehiriçi kullandım ve ışık yandıktan sonra bir müddet daha giderek 1000kmyi gördüm. Daha da fazla gider aslında çünkü uludağ tırmanışta bayağı bastım, bir de duraklamalarda genelde stop etmiyorum. En son 117ytl'ye fulledim depoyu.

    buyrun işte bence en mantıklı seçim dizel
    corolla
  • 60000 km yaptığınızda yaklaşık 5000 ytl lik yakıt karınız olduğunu görürsünüz. her otomatik yada mmt vitesin özellikle şehiriçi kullanımında sıkça karşılaşılan bir arıza meyli vardır.

    manuel vites dizel derim.
  • Belirtmek isterim, benzinle mazot fiyatlarının bu denli yakın olduğu zamanda dahi 5000YTL fark ediyor.

    Bununla birlikte dizelin başka avantajları da var,
    1. Yokuş yukarı daha performanslı (bana sürüşü de daha keyifli geliyor, hissettirdiği torktan dolayı)
    2. Dizel motorlar daha uzun ömürlüdür
    3. Rolanti durumunda daha gürültülü olsa da (bu arada araç gerçekten çok sessiz) 5. vites 90kmden sonra kesinlikle daha sessiz çünkü daha düşük devirle daha hızlı gidiyor (3000 devirdeki hızı 130km civarıdır, benzinlide ancak 100km ile gider)
    4. Daha az sorunludur (gerçi Toyota'da motor arızası çok nadirdir)
    5. Tüm bunların yanında satarken de benzinliden daha pahalıya gider.

    Düz mü otomatik mi dersen ben hiç sorun yaşamadım otomatikte ve gerçekten çok keyifli. Bir daha asla düz vites düşünmem, daha önce de belirttiğim gibi gazı köklediğinizde 2 vites birden küçülterek resmen fırlıyor araç, arkadan gelenler D4D yazısını ben yapıştırdım zannediyorlardır ve otomatikleştirilmiş manuel olduğundan dolayı klasik otomatiklerden daha tepkili bir şanzıman performans kaybı yok ancak kalkışta tabiki de usta şoför manuel daha erken kalkar. İzmir'de trafiğe takıldığım da çok oldu sürekli dur-kalklara rağmen hiç sorun yaşamadım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Belirtmek isterim, benzinle mazot fiyatlarının bu denli yakın olduğu zamanda dahi 5000YTL fark ediyor.

    Bununla birlikte dizelin başka avantajları da var,
    1. Yokuş yukarı daha performanslı (bana sürüşü de daha keyifli geliyor, hissettirdiği torktan dolayı)
    2. Dizel motorlar daha uzun ömürlüdür
    3. Rolanti durumunda daha gürültülü olsa da (bu arada araç gerçekten çok sessiz) 5. vites 90kmden sonra kesinlikle daha sessiz çünkü daha düşük devirle daha hızlı gidiyor (3000 devirdeki hızı 130km civarıdır, benzinlide ancak 100km ile gider)
    4. Daha az sorunludur (gerçi Toyota'da motor arızası çok nadirdir)
    5. Tüm bunların yanında satarken de benzinliden daha pahalıya gider.

    Düz mü otomatik mi dersen ben hiç sorun yaşamadım otomatikte ve gerçekten çok keyifli. Bir daha asla düz vites düşünmem, daha önce de belirttiğim gibi gazı köklediğinizde 2 vites birden küçülterek resmen fırlıyor araç, arkadan gelenler D4D yazısını ben yapıştırdım zannediyorlardır ve otomatikleştirilmiş manuel olduğundan dolayı klasik otomatiklerden daha tepkili bir şanzıman performans kaybı yok ancak kalkışta tabiki de usta şoför manuel daha erken kalkar. İzmir'de trafiğe takıldığım da çok oldu sürekli dur-kalklara rağmen hiç sorun yaşamadım.

    d4d ile kalktık ve beni şaşırtacak kadar iyi gidiyordu bende civic vardı 110hp




  • quote:

    60000 km yaptığınızda yaklaşık 5000 ytl lik yakıt karınız olduğunu görürsünüz. her otomatik yada mmt vitesin özellikle şehiriçi kullanımında sıkça karşılaşılan bir arıza meyli vardır.
    manuel vites dizel derim.


    Yılda ortalama 10000km yapıyorsanız bu eder 6 yıl. yılda 20000km üstü yapanlar dizel tercih etmeli. Ayrıca ben iddia ediyorum aynı model biri dizel diğeri benzinli 2 araba 2. elde fiyat farkı çok az olur hatta aracın durumuna göre fark olmayabilir. Çünkü dizel kullanan 5 senede 100000km yapar, benzinli kullanan 5 senede 50000km yapar. 100000km yapmış dizel mi 50000km yapmış benzinli mi daha çok tercih edilir. Ayrıca bir konuda düzeltme yapmak isterim benzinli motorun ömrü dizelden daha uzundur. Ayrıca dizel motorun rutin bakımları çok fark olmasa da benzinliye göre daha pahalıdır.




  • rahan35;

    profilinde izmir yazdığına göre hemen hemen bir istanbul trafiği kadar yoğun trafiğe sahipsinizdir. mmt dizel ile ortalama şehir içi yakıt tüketiminiz kaç lt, şehir dışında kaç lt? (kullanım sitilinizi de yazarsanız memnun olurum)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.