Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
786
Cevap
209
Favori
297.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genel yakıt tüketim düzeyini buradan çıkaramayız ancak Golf motoru'nun 2500 rpm'deki küçük bir dip yaptığını saymazsak 1500-4500 rpm aralığında %3 daha güçlü olması çok muhtemeldir ki genel yakıt tüketimine olumlu etki edecektir. Ancak araçların ağırlıklarını bilmiyorum, eğer Golf daha ağırsa veya motorun güç eğrisiyle eşleşmeyen bir transmisyon kullanılmışsa bu avantaj maalesef yitirilebilir.

    Bunlar benzer motorlar. Hacimlerini bilmiyorum ama sanırım aynı hacimde motorlar. Golf'un 122 HP'sine karşı Reno 128 HP elde edebilmek için (aynı turbo kapasitesi ve aynı boost oranı kullanıldığını varsayıyorum) galiba biraz daha keskin bir kam zamanlaması kullanmış ama bu da orta devirlerdeki beygir gücünü bir miktar azaltmış doğal olarak. fakat aradaki farklar genellikle ihmal edilebilir düzeyde. Bu nedenle araçların ağırlıkları arasındaki farklar motorların performans farkını kolaylıkla gölgeleyebilir ve kullanımda hangi motorun daha güçlü olduğunu anlamak zorlaşabilir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Teşekkür ederim. Bende kafa kafaya çıkacaklarını düşünüyordum. Farklı devir aralıklarındaki 3-4bg 10nm lik farkların yarış yapılmadığı sürece pek fark etmeyeceğini düşünüyorum. Bir birine çok benzer iki motorun farklı dizayn ile nasıl farklılaşabileceğini görmüş oluyoruz sanırım.(her ne kadar çok farklılaştırılmaları amaçlanmamışsada) Eknomik kullanım ve genel yakıt tüketim eğilimleri üzerine buradan bir çıkaraım yapabilirmiyiz.





  • Bilgi için
    İkiside 1400cc turbo benzinli araçlar. Golf 1215kg, Reno 1280kg. Golf 0-100 9,5sn max 200km. Reno 0-100 9,6sn max 200km. Yakıt tüketimleri fabrika şehiriçi/dışı/karışık Golf 8,2/5,1/6,2 Reno 8,8/5,3/6,6
  • Golf ile Reno arasında bir insan ağırlığı kadar ağırlık farkı varmış. Bu da performans değerlerini Reno aleyhine az da olsa etkiler tabii ki, özellikle de roll testlerinde Golf'ün daha başarılı sonuçlar alacağı kesin gibi. hem motoru orta devirlerde biraz daha güçlü görünüyor, hemde ağırlık avantajı var. Araçların Cx değerlerini bilmiyoruz. Aynı iseler ve Reno doğru şanzıman oranları kullanmışsa, son hızda kabaca %1- 1,5 civarında Reno'nun daha avantajlı olacağı anlamına gelir.

    Golf ve Reno'nun Güç/Ağırlık Oranları da şöyle:
    rpm Golf Reno
    1000 0,0094 0,0128
    1500 0,0303 0,0266
    2000 0,0446 0,0407
    2500 0,0535 0,0520
    3000 0,0668 0,0624
    3500 0,0782 0,0728
    4000 0,0900 0,0811
    4500 0,0957 0,0887
    5000 0,0964 0,0947
    5500 0,0949 0,0988
    6000 0,0857 0,0966
    Averaj: 0,0678 0,0661

    Yani Golf 1500-5000 rpm aralığında daha iyi bir güç/ağırlık oranına sahip. Bu da sollamalarda daha avantajlı olacağı anlamaına gelir.

    Edit: Düzeltme

    quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Bilgi için
    İkiside 1400cc turbo benzinli araçlar. Golf 1215kg, Reno 1280kg. Golf 0-100 9,5sn max 200km. Reno 0-100 9,6sn max 200km. Yakıt tüketimleri fabrika şehiriçi/dışı/karışık Golf 8,2/5,1/6,2 Reno 8,8/5,3/6,6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 29 Nisan 2010; 19:49:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Güzel soru, ancak eldeki verilerle hesaplanabilir olduğunu söyleyemem. Burada 3 değişken sonucu farklı çıkacak şekilde etkileyebilir. Motorun tork eğrisi, viraj uzunluğu ve 4. vites/5. vites oranı. Bu üçü değişirse sonuç da değişir. Dediğim gibi, eldeki donelerle hesaplamak nerdeyse imkansız ama bir çıkarımda bulunabilirim. Muhtemelen senin yaptığın doğru çünkü 5. viteste momentumu çok daha çabuk kaybedeceksin. 4. viteste ise momentumu daha uzun süre koruyacaksın. Bu nedenle 5. viteste 100 kms hızla tırmanmak yerine 4. viteste 100 kms hızla tırmanmanın daha az yakıt tüketimine yol açacağı varsayımında bulunabilirim. Taiii bu bir tahmin. Doğrusu tüm veri seti eldeyken yapılacak hesaplarla belli olur ve araçtan araca değişiklik arz edebilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: refazmutlu

    Sn Tralles,

    Açıklamalar için teşekkürler. Bir sorum daha olacak.

    "Gaz pedalına ne kadar basarsan, o kadar çok yakıt yakarsın" burada mutabıkız. Peki şöyle bir senaryo kursam, eşit miktar yakıt mı yakarım?

    %15 eğimli bir yol ve bu hafif rampayı tırmandığımızı varsayalım. Rampanın başladığı noktada hızım 100 km/saat ve 5. vitesteyim (3000 dev/dak). Aşağıda belirttiğim iki durumda da gaz pedalına aynı miktarda (aynı açıda) basıyorum

    1-) Rampa başında vitesi 4'e almak ve rampaya 3750 dev/dak ile başlayıp hep aynı miktarda gaza bastığım için devir yavaş yavaş düşecek.
    2-) Rampa başında vitesi değiştirmeyip 5. vitesle devam etmek. Dolayısı ile rampaya 3000 dev/dak ile başlayıp hep aynı miktarda gaza bastığım için devir yavaş yavaş düşecek.

    Bu arada 1. durumda rampayı 80 saniyede çıkıyorsam, 2. durumda herhalde 100 saniyede falan çıkarım.

    Bu iki durumda da yaktığım yakıt miktarı aynı mı olur? Bunu şu yüzden soruyorum. Ben genellikle 1. durumdaki gibi davranıyorum. İşe gidip gelirken, bazen yol bilgisayarına anlık tüketime bakıyorum ama mantıklı bir sonuca ulaşamadım.







    Sn Tralles,

    Kendi aracımın verileri bende mevcut. Bu veriler ışığında ne söyleyebilirsiniz?



     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER




  • Tek başına bir güç grafiği çok şey anlatmaz. Muadili bir motorla karşılaştırma yapmak istediğinizde bir anlam taşır. Bu grafiğe bakıp sizin arabanın motoru mesela orta devirlerde zayıf / güçlü desem neye göre zayıf/güçlü? Bu nedenle sadece şu grafiğe bakarak söyleyeceğim şeyler afaki olmaktan öteye gitmez. Ama sizin aracı az önce diğer arkadaşın verdiği Golf ve Reno grafikleriyle kıyaslayabilirim.

    Bunu mu istiyorsunuz?




    quote:

    Orijinalden alıntı: refazmutlu

    Sn Tralles,

    Kendi aracımın verileri bende mevcut. Bu veriler ışığında ne söyleyebilirsiniz?



     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 29 Nisan 2010; 14:35:08 >




  • Sn Tralles,

    Size bir soru sormuştum ve siz

    quote:


    Güzel soru, ancak eldeki verilerle hesaplanabilir olduğunu söyleyemem. Burada 3 değişken sonucu farklı çıkacak şekilde etkileyebilir. Motorun tork eğrisi, viraj uzunluğu ve 4. vites/5. vites oranı. Bu üçü değişirse sonuç da değişir. Dediğim gibi, eldeki donelerle hesaplamak nerdeyse imkansız
    demiştiniz.

    Bu nedenle TORK-DEVİR ve Şanzıman dişli oranlarını siteye ekledim.







    quote:

    Orijinalden alıntı: refazmutlu


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Güzel soru, ancak eldeki verilerle hesaplanabilir olduğunu söyleyemem. Burada 3 değişken sonucu farklı çıkacak şekilde etkileyebilir. Motorun tork eğrisi, viraj uzunluğu ve 4. vites/5. vites oranı. Bu üçü değişirse sonuç da değişir. Dediğim gibi, eldeki donelerle hesaplamak nerdeyse imkansız ama bir çıkarımda bulunabilirim. Muhtemelen senin yaptığın doğru çünkü 5. viteste momentumu çok daha çabuk kaybedeceksin. 4. viteste ise momentumu daha uzun süre koruyacaksın. Bu nedenle 5. viteste 100 kms hızla tırmanmak yerine 4. viteste 100 kms hızla tırmanmanın daha az yakıt tüketimine yol açacağı varsayımında bulunabilirim. Taiii bu bir tahmin. Doğrusu tüm veri seti eldeyken yapılacak hesaplarla belli olur ve araçtan araca değişiklik arz edebilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: refazmutlu

    Sn Tralles,

    Açıklamalar için teşekkürler. Bir sorum daha olacak.

    "Gaz pedalına ne kadar basarsan, o kadar çok yakıt yakarsın" burada mutabıkız. Peki şöyle bir senaryo kursam, eşit miktar yakıt mı yakarım?

    %15 eğimli bir yol ve bu hafif rampayı tırmandığımızı varsayalım. Rampanın başladığı noktada hızım 100 km/saat ve 5. vitesteyim (3000 dev/dak). Aşağıda belirttiğim iki durumda da gaz pedalına aynı miktarda (aynı açıda) basıyorum

    1-) Rampa başında vitesi 4'e almak ve rampaya 3750 dev/dak ile başlayıp hep aynı miktarda gaza bastığım için devir yavaş yavaş düşecek.
    2-) Rampa başında vitesi değiştirmeyip 5. vitesle devam etmek. Dolayısı ile rampaya 3000 dev/dak ile başlayıp hep aynı miktarda gaza bastığım için devir yavaş yavaş düşecek.

    Bu arada 1. durumda rampayı 80 saniyede çıkıyorsam, 2. durumda herhalde 100 saniyede falan çıkarım.

    Bu iki durumda da yaktığım yakıt miktarı aynı mı olur? Bunu şu yüzden soruyorum. Ben genellikle 1. durumdaki gibi davranıyorum. İşe gidip gelirken, bazen yol bilgisayarına anlık tüketime bakıyorum ama mantıklı bir sonuca ulaşamadım.







    Sn Tralles,

    Kendi aracımın verileri bende mevcut. Bu veriler ışığında ne söyleyebilirsiniz?



     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER





  • Güzel ama yokuş uzunluğunu ne yapacağız? 50 metre mi 500 metre mi diyelim?
  • 100 metre ve 1.000 metre olarak düşünürsek her iki alternatifte nasıl davranmak gerekir onu öğrenmiş oluruz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Güzel ama yokuş uzunluğunu ne yapacağız? 50 metre mi 500 metre mi diyelim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    Çoksa TORKun
    Olmasın Korkun


    Bilgilendirme harika hocam eline sağlık




    Bu konuyu okuyup hala bu sonuca varıp birde teşekkür etmiş
  • Konuyu tamamen okudum ama ya atladım ya anlamadım bir sorum olacak.

    Tork devirle birleşince yüksek beygir gücü geliyor doğru anladıysam. Bu durumda max beygir gücünün geldiği devir neye göre oluşuyor. Çünkü torkun düşmeye başladığı devirlerde bg gücü maksimuma ulaşabiliyor. %100 doğru orantılı değil yani.
  • Üstada bir soru da benden:
    "Gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz"i anladım.

    En az yakıt tüketimi için optimum hız nedir? Markaların özellikle şehirdışı yakıt tüketimi verilerini verirken (90 km/h sabit hız) gibi bir değer açıklamalarının ardında bu sorunun cevabı mı yatıyor? Örneğin aynı araç uzun yolda 70 km/h ile sabit hız ile gitse daha az yakmaz mı? Ve doğal olarak bu hıza ait tüketim değeri şehir dışı yakıt tüketimi olarak ilan edilse...
  • Motor devri, vites oranları üst üste gelince 90km/h en optimum sürat oluyor. Firmalar buna göre tasarım yapıyor diye biliyorum. En son vitesde gidilecek en düşük sürat normalde en ekonomik olmalı.

    Genede işi bir bilen yorumlasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Motor devri, vites oranları üst üste gelince 90km/h en optimum sürat oluyor. Firmalar buna göre tasarım yapıyor diye biliyorum. En son vitesde gidilecek en düşük sürat normalde en ekonomik olmalı.

    Genede işi bir bilen yorumlasın.


    Teşekkürler...
  • Seyahatteydim, o yüzden sorunu hemen cevaplayamadım, kusura bakma. Birlikte hemen bir hesap yapalım, Nasreddin Hoca hesabı, tutar mı tutar.. 
    Önce temel kabuller. Böyle bir hesabı yapabilmemiz için aracın Cx değerini ve ağırlığını, ayrıca lastik ebatlarını da bilmemiz gerekiyor ama sorun değil, bunları herhangi bir araçtan ödünç alabiliriz. Ben de elimde verileri olan 2007 model Mazda 2’den aldım:
    Cd: 0,31
    Fa: 2,11 m2
    Ağırlık: 1035 +100 kg.
    Lastik çeperi: 2 m
    Senin aracın motorunu ve transmisyonunu bu araca oturtalım. Böylece elimizde üzerinde bazı hesaplar yapabileceğimiz bir araç oluştu. Verdiğin grafiğe göre (çok küçüktü, o yüzden çok sağlıklı bir okuma olmayabilir) ve yine verdiğin transmisyon oranlarına göre 100 kms hızla giderken 4. ve 5. Viteste motor aşağıdaki devirleri ve güçleri üretiyor:
    4. vites 100 kms’de iken 3554 rpm ve 144 NM (71,8 HP) motorda. Tekerde ise 1930 Newton kuvvet var (bu hesaba - 1930 N - transmisyonda sürtünmeye kaybedilen kuvvet dahil değil).
    5. vites 100 kms’de iken 2998 rpm ve 140 NM (58,9 HP). Tekerde ise 1583 Newton kuvvet var.
    Tabii bu rakamlar grafiği ne kadar doğru okuduğumuza bağlı. Sonuçta göz kararı değerler alıyoruz, hata payı az sayılmaz.
    Buna mukabil, bu araç düz yolda 100 kms hızla giderken 433 Newton sürtünme kuvvetine maruz kalıyor, bunu aşması için gereken güç volanda 19 HP. Aynı araç 100 kms hızla %15’lik (hayli dik bir) yokuşu tırmanırken maruz kaldığı direnç 1788 Newton ve bu direnci aşmak için gereken güç volanda 78,2 HP. Bu rakamlar 0,15’lik transmisyon kaybı ve 0,011’lik rho oranı ile hesaplandı.
    Gereken güç 78,2 HP ama üretilen güç 4. Viteste 71,8 HP 5. Viteste 58,9 HP demek ki araç gaz sabit tutulursa her iki viteste de hız kaybedecek:
    78,2- 71,8 = -6,4 HP = -126 N ==> (1930*0 ,85)- 1788 / 1135 = -0,13 m/s^2 (deselerasyon oranı)
    78,2 – 58,9 = -19,3 HP = -452 N ==> (1583*0,85) – 1788 /1135 = -0,39 m/s^2 (deselerasyon oranı)
    100 metrelik yokuşu hesaba katmıyorum. 100 kms hızla 3,6 saniyede alınacak bir yol. Bu nedenle 1000 metrelik yokuşa odaklanalım:
    Bu deselerasyon oranları ile 4. viteste 1000 metrelik yokuşun sonunda 1000/27,77 =36 36*0,13 = 4,68 > 27,77 - 4,68 = 23,09 > 83,1 kms hıza düşülecek;
    Bu deselerasyon oranları ile 5. viteste 500 metrelik yokuşun sonunda 36 *0,39 = 14,04 > 27,77 - 7,02 = 13,73 > 49,4 KMS kms hıza düşülecek;
    Hızı 100 kms’de sabit tutmak için 3. Vitese atmamız gerekecek. 3. Vites 100 kms’de motor devri 4717 rpm ve bu devirdeki beygir gücü yaklaşık 80 Hp civarında görünüyor (+/- 3 HP hata payı olabiliri grafiğe bakınca tam anlaşılmıyor). Bu devirdeki teker kuvveti ise 2561 Newton. 0,15 sürtünme kaybı olsa eder 2176 Newton ki bu momentumu korumak için gereken 1788 Newtonluk kuvvetin hayli üzerinde yani gaza basarsak ivmelenebiliriz.
    Peki bütün bunlardan yakıt tüketimini çıkarabilir miyiz? İşte o çok zor...
    Yokuşta yakıt tüketim formülümüz şu:
    T = H/{[Sh+Sy+A*(Y/(√(1+Y²)) * H] * SYT *Db}
    T = Tüketim
    H = Hız
    Sh = hava sürtünmesi
    Sy = yer sürtünmesi
    A = Ağırlık
    Y = yokuş eğimi (%)
    SYT = BSFC
    Db = benzin yoğunluğu
    Ben bu formülü ne zaman kullansam alakasız sonuçlara ulaştım. (Sanıyorum birimlerden birini yanlış alıyorum. Bu formüller daha çok imperyal sistemden alınma ve metrik sisteme çevirirken bazen hata yapılabiliniyor) O nedenle bu formülü kullanmaktan imtina ediyorum ama kullanabileceğimiz 2 formül daha var:
    Yakıt Akışı = 0,060818 x HP / TV = litre/saat
    Bu formülde TV motorun termal verimi anlamına geliyor Bunu formülümüze uygulamak için iyi bir motorun TV değerinin 0,25-0,30 arasında olduğunu bilmek yeterli. Bunun ortasını alsak 0,28 = 0,060818 x 78,2 / 0,28 = 16,99 lt/s çıkar. Saatte 100 kms hızla gittiğimize göre hızı 36 sn. Boyunca korursak 1000 metrede 169,9 ccm yakıt harcamamız gerektiği ortaya çıkar.
    Aynı şeyi bir de yapılan toplam iş üzerinden hesapladığımızda 1788 Kj’lük bir iş yaptığımıza göre 1 lt benzini 8636 BTU alırsak, 1000 metre için 199 ccm benzin elde ederiz.
    Bu hesaplar daha uyumlu.
    Sonuç?
    Eğer hızımızı hangi vitesle yokuşa girersek girelim 100 kms olarak yokuş boyunca koruyacaksak, hangi viteste olduğumuzun önemi yok, harcayacağımız yakıtın yapılan iş gereği aynı olması gerekiyor. Ama hızımızı korumayıp, pedal pozisyonunu koruyacaksak, yokuşa 5. Vites ile girmenin getireceği belirgin bir yakıt avantajı var. Karşılığında ödeyeceğimiz bedel ise 30 kms viraj çıkış hızından fedakarlık etmek...



    quote:

    Orijinalden alıntı: refazmutlu

    100 metre ve 1.000 metre olarak düşünürsek her iki alternatifte nasıl davranmak gerekir onu öğrenmiş oluruz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Güzel ama yokuş uzunluğunu ne yapacağız? 50 metre mi 500 metre mi diyelim?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 5 Mayıs 2010; 12:16:05 >




  • Buna ilişkin cevabı üstlerde bir yerde bir başka arkadaşa vermiştim. Tekararlayalım. maks. Hp devri, torktaki düşüş oranının, rpm'deki yükseliş oranından hala fazla olduğu son rpm'de oluşur. hatta bu rpm'de oranlar eşitlenir, burdan sonra torktaki düşüş oranı rpm'deki artış oranını geçer ve HP düşmeye başlar...

    quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Konuyu tamamen okudum ama ya atladım ya anlamadım bir sorum olacak.

    Tork devirle birleşince yüksek beygir gücü geliyor doğru anladıysam. Bu durumda max beygir gücünün geldiği devir neye göre oluşuyor. Çünkü torkun düşmeye başladığı devirlerde bg gücü maksimuma ulaşabiliyor. %100 doğru orantılı değil yani.
  • Evet daha az yakar, tecrübeyle sabittir. 2007 yılında şirket arabası Honda City ile Çanakkale-İstanbul arasını 4,1 lt/100 km ortalamasıyla almıştım... Hızım da 70-90 arasında değişiyordu...

    Bunu başka araçlarla da denedim, sonuç değişmiyor.

    peki neden firmalar 90 kms hızdaki yakıt tüketim değerini veriyorlar?

    basit, bu hız otobanlar hariç karayollarında gidebileceğiniz en yüksek hızdır. Bu hızla seyredeceğinizi varsayarak ve ortak bir hız kullanarak karşılaştırma yapmaya imkan tanımak adına firmalar bu hızdaki değerleri kullanırlar.

    Ama 90 yerine 80 veya 70 ile giderseniz daha az yakıt tüketimi yaparsınız çünkü kural değilşmiyor: gaz pedalına ne kadar az basarsan o kadar yakıt tasarruf edersin.


    quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    Üstada bir soru da benden:
    "Gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz"i anladım.

    En az yakıt tüketimi için optimum hız nedir? Markaların özellikle şehirdışı yakıt tüketimi verilerini verirken (90 km/h sabit hız) gibi bir değer açıklamalarının ardında bu sorunun cevabı mı yatıyor? Örneğin aynı araç uzun yolda 70 km/h ile sabit hız ile gitse daha az yakmaz mı? Ve doğal olarak bu hıza ait tüketim değeri şehir dışı yakıt tüketimi olarak ilan edilse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 5 Mayıs 2010; 15:33:07 >




  • Açıklamalar için teşekkürler üstat.

    Bundan sonra "yokuşlarda pedal konumunu koruyarak gitme" şeklinde yokuşları çıkacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Evet daha az yakar, tecrübeyle sabittir. 2007 yılında şirket arabası Honda City ile Çanakkale-İstanbul arasını 4,1 lt/100 km ortalamasıyla almıştım... Hızım da 70-90 arasında değişiyordu...

    Bunu başka araçlarla da denedim, sonuç değişmiyor.

    peki neden firmalar 90 kms hızdaki yakıt tüketim değerini veriyorlar?

    basit, bu hız otobanlar hariç karayollarında gidebileceğiniz en yüksek hızdır. Bu hızla seyredeceğinizi varsayarak ve ortak bir hız kullanarak karşılaştırma yapmaya imkan tanımak adına firmalar bu hızdaki değerleri kullanırlar.

    Ama 90 yerine 80 veya 70 ile giderseniz daha fazla yakıt tüketimi yaparsınız çünkü kural değilşmiyor: gaz pedalına ne kadar az basarsan o kadar yakıt tasarruf edersin.


    quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    Üstada bir soru da benden:
    "Gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz"i anladım.

    En az yakıt tüketimi için optimum hız nedir? Markaların özellikle şehirdışı yakıt tüketimi verilerini verirken (90 km/h sabit hız) gibi bir değer açıklamalarının ardında bu sorunun cevabı mı yatıyor? Örneğin aynı araç uzun yolda 70 km/h ile sabit hız ile gitse daha az yakmaz mı? Ve doğal olarak bu hıza ait tüketim değeri şehir dışı yakıt tüketimi olarak ilan edilse...




    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Buna ilişkin cevabı üstlerde bir yerde bir başka arkadaşa vermiştim. Tekararlayalım. maks. Hp devri, torktaki düşüş oranının, rpm'deki yükseliş oranından hala fazla olduğu son rpm'de oluşur. hatta bu rpm'de oranlar eşitlenir, burdan sonra torktaki düşüş oranı rpm'deki artış oranını geçer ve HP düşmeye başlar...

    quote:

    Orijinalden alıntı: euzun72

    Konuyu tamamen okudum ama ya atladım ya anlamadım bir sorum olacak.

    Tork devirle birleşince yüksek beygir gücü geliyor doğru anladıysam. Bu durumda max beygir gücünün geldiği devir neye göre oluşuyor. Çünkü torkun düşmeye başladığı devirlerde bg gücü maksimuma ulaşabiliyor. %100 doğru orantılı değil yani.



    teşekkürler




  • Teşekkürler Tralles.

    Yazdıkların sayesinde ekonomik sürüş için detayları öğreniyoruz. Ben mümkün olduğunca kullanmaya çalışıyorum...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.