Şimdi Ara

Topun Çember Çizerek Ateş Edebilmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar javada bir oyun üzerinde uğraşıyorum.Ateş eden bir topumuz var kaleyi koruyor ancak şöyle bir sıkıntı var top sadece yukarı aşağı ve sağa sola ateş edebiliyor biz çaprazda ateş edebilmesini istiyoruz.Yani resimde soldaki kızım gibi ama biz topun sağdaki kısım gibi çember çizebilecek şekilde 1 . 2. 3. konumlara örnek olarak oynayabilecek ve çapraz ateş edebilecek şekilde olmasını istiyoruz bunu nasıl yapabiliriz ?
     Topun Çember Çizerek Ateş Edebilmesi







  • trigonometri kullanacaksın matematik bilmeyen yazılıma bulaşmasın diye boşuna demiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bytecode3

    trigonometri kullanacaksın matematik bilmeyen yazılıma bulaşmasın diye boşuna demiyorlar

    1-Matematik bilmediğimi nereden çıkardınız ?
    2-Bu kadar bilginiz var madem ukalalık yapacağınıza yardımcı olmaya çalışsanız nasıl olur ;)? ki söylediğiniz şey mantıklı gelmedi bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fishermanx -- 18 Mayıs 2014; 18:56:13 >
  • Şu şekilde düşünürsen belki sonuc cıkar.

    Mermi ateş noktasında 360 derece donebilen bir silah olduğunu düşün.Silah normalde yukarı ateş ediyor olsun sağ tuşa basışta açıyı 10 derece arttırsın.Normalde yukarı ateş ederken sadece y azaltıyordun. Şimdi ise y 'yi birim hareket kadar arttırırken x ide birim hareket*sinüs açı arttırırsın.
  • O line'ı çizerken şu şekilde çizeceksin. Sonrasında ise timer'da açıyı azaltıp arttırmak kalır. ( ilk glVertex ilk line'ın merkez noktası ikincisi ise uç noktasına denk geliyor. )

     
    glBegin( GL_LINES ) ;
    glVertex2f( line.position.x, line.position.y ) ;
    glVertex2f( line.position.x + 20 * cos( line.angle * PI / 180), line.position.y + 20 * sin( line.angle * PI / 180)) ;
    glEnd() ;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uisge Beatha -- 18 Mayıs 2014; 21:32:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: bytecode3

    trigonometri kullanacaksın matematik bilmeyen yazılıma bulaşmasın diye boşuna demiyorlar

    1-Matematik bilmediğimi nereden çıkardınız ?
    2-Bu kadar bilginiz var madem ukalalık yapacağınıza yardımcı olmaya çalışsanız nasıl olur ;)? ki söylediğiniz şey mantıklı gelmedi bile

    mantıklı gelmiyorsa 1.sorunun cevabı belli




  • bakıyim denemeye çalışıcam şimdi teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bytecode3

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: bytecode3

    trigonometri kullanacaksın matematik bilmeyen yazılıma bulaşmasın diye boşuna demiyorlar

    1-Matematik bilmediğimi nereden çıkardınız ?
    2-Bu kadar bilginiz var madem ukalalık yapacağınıza yardımcı olmaya çalışsanız nasıl olur ;)? ki söylediğiniz şey mantıklı gelmedi bile

    mantıklı gelmiyorsa 1.sorunun cevabı belli

    Yukarıda insan gibi anlattıkları için çok daha açıklayıcı ve 'mantıklı' oldu yani trigonometri kullanıcaksın zaa mantığı yerine şu şekilde kullanıcaksın dedikleri için size hayatta egonuzla başarılar dilerim




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.