Şimdi Ara

tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
59.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789


    2.0tdi da dediğin gibi ama benzinli modellerde yakıt tükemi daha düşük dsg'nin Yasin
    Mesela Golf6 1.6 8V ve 1.4tsi


    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Sehir ici: 8,6lt DSG: 8,2lt

    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Sehir dısı: 5,5lt DSG: 5,4lt

    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Genel: 6,6lt DSG: 6,4lt

    VW'nin sitesinden alınıtıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultrati4

    Zaten çok az marka bu dsg yi kullanıyor.Benim bildiğim kadarıyla a3 1.4tfsi kullanıyor.Birde volkswagen modelleri.


    VW'de ki DSG = Audi'de ki S-Tronic
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aatabay


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789


    2.0tdi da dediğin gibi ama benzinli modellerde yakıt tükemi daha düşük dsg'nin Yasin
    Mesela Golf6 1.6 8V ve 1.4tsi


    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Sehir ici: 8,6lt DSG: 8,2lt

    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Sehir dısı: 5,5lt DSG: 5,4lt

    1.4 TSi 122 hp Passat Manuel ------- Genel: 6,6lt DSG: 6,4lt

    VW'nin sitesinden alınıtıdır.


    @Aatabay,

    gercekten haklisin. 1.4 TSi cidden cok dahada tasaruflu. 2.0 TDI´ye rakip 1.4 TSI 7 Vites DSG diyebilirim. 2.0 TDI 1.4 TSI niye karsilastiriyorum, cünkü almanyada TSI´nin vergisi az, Dizel Partikulasyon Filtresi yok ve Dizel´den cok az bir miktar fazla yakiyor veya ayni diyelim. Ama 2.0 TDI 140HP DSG ve Manuelin arasinda 1 litre var, yani DSG yaklasik 1 litre fazla yakiyor. Gercekten bir daha VW alirsam 1.4 TSI artik düsünebileceyim bir Motor oldu, tabiki DSG ile......

    Saygilar Yasin




  • Peki, kullanan arkadaşlar varsa 1.6 dsg performansı ve ekonomisi nasıldır. Tavsiye edermisiniz ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Budd

    Peki, kullanan arkadaşlar varsa 1.6 dsg performansı ve ekonomisi nasıldır. Tavsiye edermisiniz ?



    CADDY 1.9 TDI DSG kullandım..uzun yol gittim. uzun sayılmaz gerçi.. 90 km git gel yaptım
    inişler çıkışlar wardı ve 100'ü geçmedim zaten cruise control wardı gelirken 90'a sabitledim 6.0 litre gösterdi ortalama tüketim.
  • Bu DSG şanzımanın keyfinden nasibini alamayan tek kişi muhtemelen benimdir.vites geçişleri hissettirmeden gerçekleşiyor ama manuelin zevki bir başka sanki.insan araca hükmettiğini hissediyor.belki tiptronicte işin rengi değişir ama onuda ben kullanmadım.direksiyondan vites gerçekten zevklimi kullanan arkadaşlar ne der bu konuda?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Robertobaggiojuve

    Bu DSG şanzımanın keyfinden nasibini alamayan tek kişi muhtemelen benimdir.vites geçişleri hissettirmeden gerçekleşiyor ama manuelin zevki bir başka sanki.insan araca hükmettiğini hissediyor.belki tiptronicte işin rengi değişir ama onuda ben kullanmadım.direksiyondan vites gerçekten zevklimi kullanan arkadaşlar ne der bu konuda?


    need for speed oynadınız mı? =) kesinlikle direksiyondan vites değişimi çok güzel bir özellik, d ya da s fark etmiyor vites küçültüp sportif bir kullanıma kavuşmak istediğiniz an sol elinizle bir tık yetiyor. Anında atıl kurt durumu =)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ



    need for speed oynadınız mı? =) kesinlikle direksiyondan vites değişimi çok güzel bir özellik, d ya da s fark etmiyor vites küçültüp sportif bir kullanıma kavuşmak istediğiniz an sol elinizle bir tık yetiyor. Anında atıl kurt durumu =)



    Hocam sizin aracınız bildiğim kadarı ile TSI 122 hp,ben bu aracı kullandığımda o keyif veren turbo sesini duyamadım.gerçi D'de idi.o sesi S modumu veriyor yoksa sadece 140-170 modellerindemi vardı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 9 Mart 2009; 19:12:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Robertobaggiojuve

    quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ



    need for speed oynadınız mı? =) kesinlikle direksiyondan vites değişimi çok güzel bir özellik, d ya da s fark etmiyor vites küçültüp sportif bir kullanıma kavuşmak istediğiniz an sol elinizle bir tık yetiyor. Anında atıl kurt durumu =)



    Hocam sizin aracınız bildiğim kadarı ile TSI 122 hp,ben bu aracı kullandığımda o keyif veren turbo sesini duyamadım.gerçi D'de idi.o sesi S modumu veriyor yoksa sadece 140-170 modellerindemi vardı?


    s modunda motorun sesi değişiyormuş emin değilim




  • DSG'nin yakıt tüketimi çok hızlı vites yükseltmesinden geliyor. Bu da TSI ve TDI gibi çok düşük devirlerde yüksek tork üreten motorlarda başarılı oluyor. D modunda gaza çok basmazsanız 2000 devire ulaşmadan vites değişiyor böylece 50'yle 5. viteste gidebiliyorsunuz. Ani hızlanmaya mı ihtiyacınız oldu, gaza fazladan basıyorsunuz birden 2. vites 5000 devire çıkıyorsunuz, 3. viteste 120'yi görüyorsunuz. Bu anlattıklarım TSI'da kendi tecrübelerim. Yeni modellerde 1.6 motora koymuşlar, vardır bir bildikleri. Ama TSI ya da TDI'den verimsiz olacağı kesin.. Ayrıca direksiyondan vites değiştirme olayı çok zevkli, ama gaza basma derecenize göre vitesi ayarlayabileceğiniz için çok da gerek kalmıyor. Tek güzel tarafı kullanmak için tiptroniğe almanız gerekmiyor D veya S'teyken direksiyondan vites değiştirmek istediğinizde bir süreliğine kendiliğinden tiptroniğe geçiyor..

    cmtekin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Robertobaggiojuve

    quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ



    need for speed oynadınız mı? =) kesinlikle direksiyondan vites değişimi çok güzel bir özellik, d ya da s fark etmiyor vites küçültüp sportif bir kullanıma kavuşmak istediğiniz an sol elinizle bir tık yetiyor. Anında atıl kurt durumu =)



    Hocam sizin aracınız bildiğim kadarı ile TSI 122 hp,ben bu aracı kullandığımda o keyif veren turbo sesini duyamadım.gerçi D'de idi.o sesi S modumu veriyor yoksa sadece 140-170 modellerindemi vardı?


    d de kullandığınızda bir atraksiyon yok hocam, ama diğelim d de gidiyorsun tın tın, önündeki arabadan sıkıldın sol şeridin de hız ortalaması biraz yüksek, vites koluna ellemeden direksiyondan vites küçülttüğün anda manuel kullanıma geçmiş oluyorsun yüksek devirlere çıkabiliosun, eğer vites yükseltmezseniz biraz uzadıktdan sonra kendi d konumunda otomatik vites değiştiriyor. D'de kullanırken 1.000-2.000 devir arası çalışıyor motor en fazla 4.000-5.000 devir görüo kick-down yaptığınızda o da. Ama s modunda ya da manuelde devir ibresini sona dayayabiliyorsunuz. Motor sesi de bu devirlere bağlı olarak değişmiş oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ


    quote:

    Orjinalden alıntı: Robertobaggiojuve

    quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ



    need for speed oynadınız mı? =) kesinlikle direksiyondan vites değişimi çok güzel bir özellik, d ya da s fark etmiyor vites küçültüp sportif bir kullanıma kavuşmak istediğiniz an sol elinizle bir tık yetiyor. Anında atıl kurt durumu =)



    Hocam sizin aracınız bildiğim kadarı ile TSI 122 hp,ben bu aracı kullandığımda o keyif veren turbo sesini duyamadım.gerçi D'de idi.o sesi S modumu veriyor yoksa sadece 140-170 modellerindemi vardı?


    d de kullandığınızda bir atraksiyon yok hocam, ama diğelim d de gidiyorsun tın tın, önündeki arabadan sıkıldın sol şeridin de hız ortalaması biraz yüksek, vites koluna ellemeden direksiyondan vites küçülttüğün anda manuel kullanıma geçmiş oluyorsun yüksek devirlere çıkabiliosun, eğer vites yükseltmezseniz biraz uzadıktdan sonra kendi d konumunda otomatik vites değiştiriyor. D'de kullanırken 1.000-2.000 devir arası çalışıyor motor en fazla 4.000-5.000 devir görüo kick-down yaptığınızda o da. Ama s modunda ya da manuelde devir ibresini sona dayayabiliyorsunuz. Motor sesi de bu devirlere bağlı olarak değişmiş oluyor.



    Gerçekten need for speed=) that's I want!

    1.6 100 hp ile uzun yolda önümüzdeki TIR kamyon vs sollicaz diye göbeğimiz çatlıyor,özellikle düşük devir ile arkasından bir süre seyirden sonra,üstelik karşıdan da araç geliyorsa yada yakında viraj varsa bir an önce sollama yapıp şeridine geçmek istiyor insan.bu gibi durumlarda tam olarak ihtiyaç duyduğum şey bu (tabiki 200 yada 240 NM'nin sayesinde)

    sonuç olarak,seratonin salgılandığında D,adrenalin salgılandığında S.




  • terapist kardeş iki vites sisteminin farkını çok güzel açıklamışsın ve herkesin anlayabileceği bir örnek vermişsin ağzına sağlık.



    quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    Tiptronik şanzımanlar tam otomatiktir..DSG ise yarı-otomatiktir..farkı ne derseniz tam otomatikte motordan gelen hareketi aktaran organ "tork konvektörü" adı verilen bir aparattır..Çalışan bir vantilatörün karşısına pasif durumda başka bir pervane koyarsanız onu döndürür ( ama aynı şiddette değil)..Burda hava yerine yağ kullanılır..Vites geçişleri sarsıntısız olur fakat hem performans kaybı hem de yakıt tüketimi düze göre daha fazladır..Yarı-otomatiklerde ise normal düz viteslerdeki gibi vites dişlileri vardır fakat sol ayak ve sağ elimizin yaptığı vites değiştirme işini bir robot yapmaktadır..O nedenle "robotize" şanzıman da denir..Vites geçişleri belirgin olarak sarsıntılıdır fakat yakıt tüketimleri düz vites ayarındadır..Vites geçişlerinin sarsıntılı ve yavaş olması, zaman zamanda robotize aygıtın vites seçimlerindeki hatası nedeniyle performans kaybı fazladır..DSG'nin diğer yarı-otomatiklerden üstün yanı ise "çift kavrama " kullanmasıdır...1,3 ve 5. vitesleri biri 2, 4, 6 ve geri vitesi de diğer kavrama yürütmektedir..Bellei bir viteste giderken diğer kavrama bir üst ve bir alt vites için hazır beklemektedir..Bu nedenle vites geçişleri tam otomatikliler kadar sarsıntısız olur, performans ve yakıt tüketimi ise düz vites düzeyinde olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahlep -- 11 Mart 2009; 20:56:39 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    terapist kardeş iki vites sisteminin farkını çok güzel açıklamışsın ve herkesin anlayabileceği bir örnek vermişsin ağzına sağlık.


    Rica ederim..Çift kavramalı şanzımanlar revaçta..VW'den sonra Ford da "powershift" adında bir çift kavramalı şanzıman üretti ( henüz Focus seviyesine inmedi, Volvo'da kullanılıyor)..Fiat'ın da bu yönde çalışmaları olduğunu okumuştum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70


    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    terapist kardeş iki vites sisteminin farkını çok güzel açıklamışsın ve herkesin anlayabileceği bir örnek vermişsin ağzına sağlık.


    Rica ederim..Çift kavramalı şanzımanlar revaçta..VW'den sonra Ford da "powershift" adında bir çift kavramalı şanzıman üretti ( henüz Focus seviyesine inmedi, Volvo'da kullanılıyor)..Fiat'ın da bu yönde çalışmaları olduğunu okumuştum..


    o şanzımanları ford'a Getrag tasarlayıp üretiyor.
  • Arkadaşlar merhaba epeyi yorumları detaylı inceledim güzel bilgiler ama vw servisinde bu dsg ile ilgili çok kişi gördüm triptonik kadar sağlam bir mekanizma değilmiş.
    Bir artıları varsa eksiside olur elbette.

     tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    Arkadaşlar merhaba epeyi yorumları detaylı inceledim güzel bilgiler ama vw servisinde bu dsg ile ilgili çok kişi gördüm triptonik kadar sağlam bir mekanizma değilmiş.
    Bir artıları varsa eksiside olur elbette.

     tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark?



    tiptronic vitesinde arıza yapan çok arkadaşım var




  • Almanca Wikipedia'da gelmiş geçmiş tüm vites kutusu tipinin, otomatik/yarı-otomatik/manüel, ayrıntılı bilgileri var. Mükemmel, kusursuz vites kutusu henüz geliştirilmedi. CVT'ler bir ara "kurtarıcı" olarak görünse de tork sınırlaması nedeni ile yaygınlaşamadı ve alıcılardan beklenen talebi görmedi. Eğilim şu anda otomatikleştirilmiş (robotlaştırılmış) tek/çift kavramalı düz vites kutularına doğru. Bir yıl geçmiyor ki bir otomobil markası yeni bir ürün tanıtsın. Şu anda VW tarafından kendisi ve ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) tarafından da PORSCHE için geliştirilen 1. kuşak 6-DSG ve 2. kuşak 7-DSG vites kutuları teknoloji olarak çok ileride olup AUDI tarafından da değişik vites kutuları geliştirilmektedir. GETRAG da benzer bir vites kutusu geliştirmiştir.

    Bei Volkswagen gibt es seit 2003 das 6-Gang-Direktschaltgetriebe (DSG) in Serie.

    Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

    * Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im Alfa Romeo MiTo)
    * Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
    o BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
    o Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2,0-l-Turbodiesel)
    o Ferrari – (ab Januar 2009, 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe im Ferrari California)
    o Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
    o Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission, Vorstellung November 2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
    o Volvo – Powershift (Markteinführung Mai 2008 im C 30, S 40 und V 50 in Kombination mit dem 2,0-l-Turbodiesel)
    * LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
    * Ricardo Engineering [1]
    o Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG seit 2005)
    * Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
    o Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang-DSG von VW)
    o Audi – S tronic (bis Mitte 2005 unter der Bezeichnung DSG)
    o Seat – DSG
    o Škoda – DSG
    o Volkswagen – DSG (6-Gang-DSG seit 2003, erhältlich für Motoren bis 350 Nm; 7-Gang-DSG seit 2007, erhältlich in verschiedenen Modellen vom Golf bis zum Passat sowie für alle TDI- und TSI-Motoren bis 250 Nm)
    * ZF Friedrichshafen
    o Porsche – PDK® (ab Juli 2008 im Porsche 911, ab Frühjahr 2009 im Cayman)




  • VOLKSWAGEN tarafından BORG-WARNER ortaklığı ile geliştirilen DSG (Direct Shift Gearbox - Direkt Schalt Getriebe) ilk olarak 6 İLERİ YAĞLI ÇİFT KAVRAMALI olarak geliştirilmiş, daha sonra 7 İLERİ KURU ÇİFT KAVRAMALI olarak da üretilmeye başlanmıştır. Çok az sürtünme ve işletme kaybı olan bu otomatik vites kutularında POMPA-TÜRBİN (STATOR-ROTOR) (TORK KONVERTÖRÜ - WANDLERAUTOMATIK) olmadığından, normal vites kutular gibi ama elektronik kontrollü debriyaj bulunduğundan çok daha hızlı (anlık, Formula 1'den de hızlı) vites değiştirilebiliyor ve sanılan, düşünülen ve inanılanın tam aksine bu defa otomatik vites kutusu manüel vites kutusune göre DAHA AZ yakıt harcıyor.

    Geleceğin bu vites kutularında olduğunu gören diğer markalar da başka vites kutusu üreticileri ile ortaklık yapmış, BMW de Alman GETRAG vites kutusu üreticisi ile Çift Kabramalı Vites Kutuları geliştirmiş ve üretime başlamıştır.

     tiptronic şanzıman ile dsg şanzıman arasındaki fark?


    Namen bzw. Marken bei Autoherstellern und Zulieferern:

    Alfa Romeo DDCT (ab 2009 im "Alfa Romeo MiTo")
    Ferrari – ? (ab Januar 2009, 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe im "Ferrari California")
    Porsche – PDK (ab Juli 2008 im Porsche 911)
    Getrag – GETRAG PowerShift® bzw. DCT (Dual Clutch Transmission)
    BMW – M DKG Drivelogic (Markteinführung März 2008 im BMW M3)
    Chrysler – PowerShift® (Vorstellung auf der IAA 2007 im Dodge Journey in Kombination mit 2.0L Turbodiesel)
    Ford – Powershift (Markteinführung Frühjahr 2008)
    Mitsubishi – Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) (Vorstellung Nov-2007 im Mitsubishi Lancer Evolution X)
    Volvo – Powershift (Markteinführung im Mai 2008 im Volvo C30, Volvo S40 und Volvo V50 in Kombination mit 2.0L-Turbodieselmotor)
    LuK – PSG (Parallelschaltgetriebe)
    Ricardo Engineering [1]
    Bugatti – DSG (im Bugatti Veyron, 7-Gang-DSG)
    Volkswagen – DSG (Direktschaltgetriebe)
    Artega – DSG (Vorstellung im Artega GT, 6-Gang DSG von VW)
    Audi – S tronic
    Seat – DSG
    Škoda – DSG
    Volkswagen – DSG (Markteinführung 2002, verschiedene Modelle)

    bostonvolkswagen.blogspot.com/2008/02/tech-talk-dsg-transmission.html

    The Direct-Shift Gearbox or DSG (Direkt-schalt getriebe) is an electronically controlled, twin-shaft dual-clutch manual gearbox, without a conventional clutch pedal, with full automatic, or semi-manual control. In simple terms, it is two separate manual gearboxes, contained within one housing, and working as one unit. It is designed by BorgWarner and initially licensed to Volkswagen Group (which owns the Volkswagen, Audi, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini, and Škoda brands). By using two clutches, fast shifts can be achieved, and the torque converter of a regular automatic transmission is eliminated. The DSG Transmission comes equipped on the 2008 Volkswagen GTI, GLI and Eos models.




  • F1 den ile hızlı DEĞİŞTİRİYOR demek doğru değil..

    milisaniye bazında da f1 den hızlı olduğunu sanmıyorum ama öyle bile olsa sadece hızlı vites büyütebilir, o da sadece 1 üst vites için geçerli bir durum.

    vites küçültürken veya 2 üst vitese geçmek istenirken herhangi bir avantajı olmadığı gibi sequental yani sıralı olduğu için 2 vites birden büyütüp küçültememekte.

    o yüzden de şu haliyle atmosferik araçlarda kullanımı zor gözüküyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.