Şimdi Ara

The Elder Scrolls Online [ANA KONU] (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.473
Cevap
88
Favori
349.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix999

    büyük ihtimal aylık parayla girilecektir bizim iş yatar skyrimle idare ederiz.

    Aylık ücret alınmadanda çok çok iyi hizmet verilebileceğini Gw2 de gördük.Görüyoruz.Büyük bir keyifle oynuyorum.Bence Elder scrools de bu yoldan gidecektir.MMOG lerin birer birer free to play e geçtiğinide unutmayın.

    Spiker: "Warcraft 4'ü çıkarmayı düşünüyor musunuz?"
    Chris Metzen(Blizzard'ın Sahibi):"Warcraft 4'ten kazanacağımız toplam geliri her ay WoW'dan alıyoruz zaten."

    Bu adamın şirketine harcayacağı para ile her ay "bu ay kaç kişi oyun aldı acaba" diye merakla satış listesine bakan adamın şirketine harcayacağı para aynı olmaz. Daha ayrıntılı bir örnek için hali hazırda satılmakta olan bir yığın ikinci el GW2 hesaplarına bakabilirsin. Şahsen ben aldığım hafta iade ettim.

    Aldığın hafta oyunu iade ediyor olman bu oyunun kötü olduğu anlamına gelmiyor. Guild Wars 2 bir çok site tarafından yılın oyunu seçildi. Belki siz beğenmemiş olabilirsiniz. Ayrıca arkadaşın burada bahsttiği konu fiyat politikası konusu.

    Evet malesef WoW oyunundan billzard'ın kazandığı paranın haddi hesabı yok.Ama buda WoW un şahane bir oyun olduğu anlamına gelmiyor. Bana soracak olursanda,iki oyunuda denemiş biri olarak WoW,guild wars 2'in yanına yaklaşamayacak bir oyun.

    Oyunların satış rakamları bu oyunları çok güzel yapmıyor arkadaşlar. Bakınız artık mide bulandıran COD serisi oyunlarına.Hala milyar dolar kazandırıyor yapımcısına..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yeniada -- 7 Ocak 2013; 11:17:48 >




  • Şimdi yorumların birçoğunu okudum ve genellikle her sınıfın her armoru giymesinden bahsedilip,kaygılar dile getirilmiş.Mantıklı yorumlar ancak atlanan bazı noktalar var.
    Örneğin Skyrimde,mage heavy armor giyse mage skill ağacına verecek puanı olmuyor.Heavy armor tek başına defans yazısından ibaret kalıyor.Siz ancak skill ağacından yada talent artık ne derseniz,heavy armor talent kısmına puan verir iseniz,atıyorum gelen vuruşları %20 azaltabilirsiniz,yada %50 ki bunları seçebilmek içinde hatırladığım kadarı ile heavy armor kısmının oldukca tepelerine çıkmanız lazım.Gerçi skyrim gibi single bazlı oyunda bunu yapabilirsiniz(') ancak bu iş multi oldumu buna Bethesda izin vermez.Şimdi şöyle düşünün;Büyücüsünüz,büyü kullanmak için manaya ihtitacınız var.Pot bir yere kadar sizi götürüyor.Siz sırf heavy armor giymek için,kendi büyülerinizin kullanımını sağlayan mananın, miktarını azaltan skille mi puan verirsiniz,heavy armor giymek için ''Heavy Armor'' talentinin üstüne mi tırmanmaya çalışırsınız.
    Diyelimki fantazi buya yaptınız.2 büyü atıp 2 de pot bastıktan sonra,gel tezkere gel tezkere deyip türkü söylersiniz.Öte yandan Mage armorlarıda skyrimde armor vermezdi.Ancak mana miktarlarını artırır,yada büyülerde kullanılan mana miktarını azaltırdı.Kiteleyerek mob kesilirdi.Arkadaşlar sistem üç aşağı beş yukarı bunun gibi olur diye düşünüyorum.Bundan 6 sene önce oynadığım cabal da da vardı herkesin her armoru giymesi.Ancak statlarını gidip atıyorum warior kıyafetine göre ayarlayan bir wizzard,oyun çiçeği görevi üstlenirdi genellikle oyunda.Yani var ama kullanımda nasıl.Ha dersenizki dungeonda olay farklaşabilir katılırım.Yani guild aralardan bir fedai seçip:''Sen heavy armor ve heal talentinden git,biz seni içerde korumakla fazla uğraşmaz,sende bizi heallarsın''diyebilir.Ama nereye kadar böyle gider.Dediğim gibi bu adamın manaya ihtiyacı var,o manayıda mana ile ilgili talentden alması lazım,e üstüne heal spect yapacak.Eeeee heavye nasıl puan verecek bu adam.Daha geride cloth armor sepctide var.Demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım.

    Benim asıl tedirgin olduğum olay,melee class ların vuruş hissini tatdıramaması.Videolarda gözüken o.




  • Skyrim'in kendisi yüksek kalite bir oyunken online oyuna geçmesi skyrim'i normal modda çalıştıran benim gibi sistem fakirlerine engel olmaz mı?Çok kasmalar olursa oynanmaz bu oyun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix999

    büyük ihtimal aylık parayla girilecektir bizim iş yatar skyrimle idare ederiz.

    Aylık ücret alınmadanda çok çok iyi hizmet verilebileceğini Gw2 de gördük.Görüyoruz.Büyük bir keyifle oynuyorum.Bence Elder scrools de bu yoldan gidecektir.MMOG lerin birer birer free to play e geçtiğinide unutmayın.

    Spiker: "Warcraft 4'ü çıkarmayı düşünüyor musunuz?"
    Chris Metzen(Blizzard'ın Sahibi):"Warcraft 4'ten kazanacağımız toplam geliri her ay WoW'dan alıyoruz zaten."

    Bu adamın şirketine harcayacağı para ile her ay "bu ay kaç kişi oyun aldı acaba" diye merakla satış listesine bakan adamın şirketine harcayacağı para aynı olmaz. Daha ayrıntılı bir örnek için hali hazırda satılmakta olan bir yığın ikinci el GW2 hesaplarına bakabilirsin. Şahsen ben aldığım hafta iade ettim.

    @great_cnta
    Aylık ödemenin olmayacağını tahmini olarak vurguladığım her mesajıma olsun olmalı cevaplarına anlam veremiyorum.Şu vermiş olduğun cevapta en az Wow kadar kaliteli birçok oyunun birer birer free to play olmuş ve oluyor olmasınada cevap değil.
    Konuyu bir oyun aylık para hakedermi etmezmi kulvarına taşımadan önce WoW un hakedip etmediğini konuşalım.Benim ayak üstü vereceğim cevap bırak aylık ödemeyi,50 tl verip orjinal alırmıyım olurdu.Peki bu Blizzart ın altını çizerek bahsettiği 10 milyon oyuncu neden alıyor?Yüz milyonlarca oyuncu arasında 10 milyon oyuncu adını gökyüzüne baksan reklam olarak göreceğin bir oyuna aylık para veriyor ise.VErse ne olur vermese ne olur derdim.Bu rakamlar benim için kıstas olamaz.Ne zaman popülerizm bir şeyin iyi olduğu anlamına gelmiş.
    Ben wow a bir ay dayanabilmiş birisiyim sende gw2 yi hemen bırakmışsın.Bana söylermisin aylık para ödeyerek elde ettiğin extra avantajlar nelerdir.Gw2 den wow u ayırt eden özellikler?NAsıl bir hizmet alıyorsunuz?

    Ben sana gw2 yi anlatayım.(bu arada 10 kişilik bir oyuncu grubumuz var ve birçok farklı türde oyunda online olarak aktifiz.yani online deneyimi hakkında da yorumlarıma güvenebilirsin)
    Benim bir online oyundan ilk beklentim.BÜtün o teknik detaylardan evvel oynanabilirliğidir.Yani ben oyuna sorunsuz girebiliyormuyum,arkadaşlarım gireibliyormu.Beraber oyun oynayabiliyormuyuz vs vs.
    2 gün önceki gw2 oyunundan,
    3 kişi girdik.logine basıyorum ve bana 150 mb lık bir yapam kurduğunu söylüyor.2 dk bekliyorum .Oyun açılıyor grup anında yanyana geliyoruz.ilk tepkimiz grafikteki gelişmelere.adamlar 150 mb ile grafikelri öyle bir güzelleştirmişki.Hayranlığımız ilk 1 saat devam ediyor.tam 4 sat hiç bir sorun olmadan oyun oynadık.Çok eğlendik.
    Çıktığı günden beri etkinlikleriyle olsun güncellemeleriyle olsun oyun dolu dolu geçmekte.Tamam kabul ediyorum.Bu süreç Wow gibi 10 yıl sürmeycek olabilir.Sürmesinde zaten.Bana aynı grafik motorunu aynı renkleri aynı salatayı 10 sne yedirmesin.Bİde üstüne benden para almasın.Ben 2 ayrı karateri maksimum level yapmışım haritanın %90 ı görmüşüm.Hadi bide ek paket aldık.Onuda oynadık.Orada dur kardeşim yeter.Bu süreç zarfında çıkmış onlarca oyunada bir göz at.Sonuçda günde 6 saat oyun oynasan çıkmış bütün kaliteli oyunları oyanyamassın.
    Yeni bir wow u bilizzart ım tabiki çıkartmaz.Çıkıpta böyle bir açıklama yapıpta hala kaybetmediği sadık bir oyuncu kitlesi var.Artık ne veriyorsa bu firma bu oyunda 10 senedir ben gerçekten bilmiyorum.
    Ve asıl söylemek istediğim konuya tekrar dönüyorum.Bİr oyun aylık para istemiyor diye güzel olmayacağı anlamaına gelmez gelemez arkadaşlar.Mİlyar dolarlardan bahsediyoruz.Dünyada wow a aylık para veren bir 10 milyon seçilmiş kişi daha yok.Şahsından daha kaliteli bir oyun çıkmadığı için değil.Bİlizart birkez kendine bağladı bunu birkez daha yapamayacağını kendine biliyor.Ve çıkmış birçok kaliteli oyun oyunculardan aylık bedel istemiyor.Olaki sen haklı çıkarsın ve Elderscrools online aylık üyleik ücreti isterse (istesede 6 ayda geri çekcek bu talebi(sonra toparlayamayacak oda ayrı konu)) bana şu videolardakinden çok daha fazlasını sunması gerekiyor ki ben daha iyisini bedevaya oynaybilecekken bu oyun para vereyim.(önceki mesajındaki gibi aylık ücret dediğin nedir ki muahbbetine girmeden,sonra wow dan gelen yıllık milyar dolarları bulan kar rakamlarıyla tezata düşüyorsun)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix999

    büyük ihtimal aylık parayla girilecektir bizim iş yatar skyrimle idare ederiz.

    Aylık ücret alınmadanda çok çok iyi hizmet verilebileceğini Gw2 de gördük.Görüyoruz.Büyük bir keyifle oynuyorum.Bence Elder scrools de bu yoldan gidecektir.MMOG lerin birer birer free to play e geçtiğinide unutmayın.

    Spiker: "Warcraft 4'ü çıkarmayı düşünüyor musunuz?"
    Chris Metzen(Blizzard'ın Sahibi):"Warcraft 4'ten kazanacağımız toplam geliri her ay WoW'dan alıyoruz zaten."

    Bu adamın şirketine harcayacağı para ile her ay "bu ay kaç kişi oyun aldı acaba" diye merakla satış listesine bakan adamın şirketine harcayacağı para aynı olmaz. Daha ayrıntılı bir örnek için hali hazırda satılmakta olan bir yığın ikinci el GW2 hesaplarına bakabilirsin. Şahsen ben aldığım hafta iade ettim.

    @great_cnta
    Aylık ödemenin olmayacağını tahmini olarak vurguladığım her mesajıma olsun olmalı cevaplarına anlam veremiyorum.Şu vermiş olduğun cevapta en az Wow kadar kaliteli birçok oyunun birer birer free to play olmuş ve oluyor olmasınada cevap değil.
    Konuyu bir oyun aylık para hakedermi etmezmi kulvarına taşımadan önce WoW un hakedip etmediğini konuşalım.Benim ayak üstü vereceğim cevap bırak aylık ödemeyi,50 tl verip orjinal alırmıyım olurdu.Peki bu Blizzart ın altını çizerek bahsettiği 10 milyon oyuncu neden alıyor?Yüz milyonlarca oyuncu arasında 10 milyon oyuncu adını gökyüzüne baksan reklam olarak göreceğin bir oyuna aylık para veriyor ise.VErse ne olur vermese ne olur derdim.Bu rakamlar benim için kıstas olamaz.Ne zaman popülerizm bir şeyin iyi olduğu anlamına gelmiş.
    Ben wow a bir ay dayanabilmiş birisiyim sende gw2 yi hemen bırakmışsın.Bana söylermisin aylık para ödeyerek elde ettiğin extra avantajlar nelerdir.Gw2 den wow u ayırt eden özellikler?NAsıl bir hizmet alıyorsunuz?

    Ben sana gw2 yi anlatayım.(bu arada 10 kişilik bir oyuncu grubumuz var ve birçok farklı türde oyunda online olarak aktifiz.yani online deneyimi hakkında da yorumlarıma güvenebilirsin)
    Benim bir online oyundan ilk beklentim.BÜtün o teknik detaylardan evvel oynanabilirliğidir.Yani ben oyuna sorunsuz girebiliyormuyum,arkadaşlarım gireibliyormu.Beraber oyun oynayabiliyormuyuz vs vs.
    2 gün önceki gw2 oyunundan,
    3 kişi girdik.logine basıyorum ve bana 150 mb lık bir yapam kurduğunu söylüyor.2 dk bekliyorum .Oyun açılıyor grup anında yanyana geliyoruz.ilk tepkimiz grafikteki gelişmelere.adamlar 150 mb ile grafikelri öyle bir güzelleştirmişki.Hayranlığımız ilk 1 saat devam ediyor.tam 4 sat hiç bir sorun olmadan oyun oynadık.Çok eğlendik.
    Çıktığı günden beri etkinlikleriyle olsun güncellemeleriyle olsun oyun dolu dolu geçmekte.Tamam kabul ediyorum.Bu süreç Wow gibi 10 yıl sürmeycek olabilir.Sürmesinde zaten.Bana aynı grafik motorunu aynı renkleri aynı salatayı 10 sne yedirmesin.Bİde üstüne benden para almasın.Ben 2 ayrı karateri maksimum level yapmışım haritanın %90 ı görmüşüm.Hadi bide ek paket aldık.Onuda oynadık.Orada dur kardeşim yeter.Bu süreç zarfında çıkmış onlarca oyunada bir göz at.Sonuçda günde 6 saat oyun oynasan çıkmış bütün kaliteli oyunları oyanyamassın.
    Yeni bir wow u bilizzart ım tabiki çıkartmaz.Çıkıpta böyle bir açıklama yapıpta hala kaybetmediği sadık bir oyuncu kitlesi var.Artık ne veriyorsa bu firma bu oyunda 10 senedir ben gerçekten bilmiyorum.
    Ve asıl söylemek istediğim konuya tekrar dönüyorum.Bİr oyun aylık para istemiyor diye güzel olmayacağı anlamaına gelmez gelemez arkadaşlar.Mİlyar dolarlardan bahsediyoruz.Dünyada wow a aylık para veren bir 10 milyon seçilmiş kişi daha yok.Şahsından daha kaliteli bir oyun çıkmadığı için değil.Bİlizart birkez kendine bağladı bunu birkez daha yapamayacağını kendine biliyor.Ve çıkmış birçok kaliteli oyun oyunculardan aylık bedel istemiyor.Olaki sen haklı çıkarsın ve Elderscrools online aylık üyleik ücreti isterse (istesede 6 ayda geri çekcek bu talebi(sonra toparlayamayacak oda ayrı konu)) bana şu videolardakinden çok daha fazlasını sunması gerekiyor ki ben daha iyisini bedevaya oynaybilecekken bu oyun para vereyim.(önceki mesajındaki gibi aylık ücret dediğin nedir ki muahbbetine girmeden,sonra wow dan gelen yıllık milyar dolarları bulan kar rakamlarıyla tezata düşüyorsun)

    Sürekli bir şekilde aralara "aylık olursa almam" diye sokuşturuyorsun da o yüzden yazıyorum.

    Birincisi GW2'yi adam gibi zevk alarak oynamak için sağlam bir sistemin olması lazım - ki Türkiye şartlarında çok nadir - bu yüzden çok oyuncu dostu olduğu söylenemez. WoW çok ama çok farklı bir oyun:

    - Uçan binekler,
    - Koşan binekler ,
    - Gelişmiş PvP ve PvE sistemi,
    - Dünyanın en sağlam ve köklü hikayesi,
    - Dünyanın en iyi MMORPG destek servisi,
    - Kapsamlı item, meslek ve class optimizasyonları,
    - Çok geniş questing imkanı ve büyük haritalar,
    - Ayrıntılı dungeon ve raidler,
    - Senaryolu PvP haritaları.

    Öncelikle GW2'de PvE yoktur... var zannedilir ama yoktur. PvP konusunda da (ben bir kaç kere battlegrounde'a girdim) genelde millet ne yaptığından habersiz güruh olarak takılıyor. Adam gibi teamgame yapayım diyorsan bi 50-60 kişilik grubun olması lazım. Bu da baya zahmetli bir iş. 5 tane dev gibi haritanın bir tanesindeki 20 kaleden birini almak için 1 saat harcadık. Bu nedir abi?!

    "WoW çok iyi, her oyun öyle olsun" demiyorum, aksine nefret ediyorum blizzarddan. Ama GW2 oynanacak bir oyun olsaydı emin ol bu kadar iade yaşanmazdı. Fontlar bana "Knight Online" oynuyormuşum hissini verdi, düşün.




    WoW fenomeni konusunda da şöyle bir açıklamada bulunayım. Ben 12 yaşımda Warcraft 3 oynamıştım, acayip hoşuma gitmişti. 16 yaşımda DOTA ile tanıştım ve o senenin sonunda WoW satın aldım. İlk zamanlar ben de senin gibi "bu ne ya her ay 25 lira, para mı dayanır" diyordum ki olaylar farklı gelişti. Kitaplarını alıp okumaya başladım, kitaplardan eski oyunlardan gördüğüm bildiğim karakterleri WoW'da görmeye başladım. Dediler ki "Oğlum yeni ek pakette Illidan, Kael'thas filan geliyormuş.", iyice bi kafayı yedim zaten. Hoş, o zamanlar WoW'un en tavan yaptığı zamanlardı. Gel gelelim 3 ek paket geçti, ve 4 sene sonra "Beyler oyunu cacık ettiler ve bu oyun daha fazla oynanmaz" dedim. Ama 4 sene emek harcadığım karakterlerimden ayrılmam da 2 sene sürdü. Şu anda çoğu server bomboş ve blizzard kampanya üstüne kampanya düzenliyor. Halbuki ben bu gidişatı 3 sene önce görmüş ve söylemiştim.

    Nitekim WoW'un bu kadar fenomen olmasının iki temel unsuru vardır: Hikaye ve oynanabilirlik. Öncelikle şu anki mmorpg'lerin %90'ı wowun kopyası. Fakat yanlış yeri kopyalıyorlar, genelde "content" veya "pve-pvp mekanikleri" taklit ediliyor. Fakat wowu bu kadar uzun soluklu kılan, sürekli aksiyonu hayatta tutan ve her yeni bossta "Oha lan Maghteridon şu illidan'ın kestiği değil miydi?!" tepkisi vermenize sebep olan hikayesidir. Bir de yanına rahat oynanabilen ve sizi pc başında kasmayıp elinizin mouse üstünde felç geçirmesine sebep olmayan oynanış eklenince durum kaçınılmaz oluyor.






  • Bu arada şu "heavy armor - healer" tartışmasına bir açıklık getireyim. "Heal" dediğimiz olay büyü kaynaklı bir şeydir. "Heavy Armor" ise fiziksel. Hatırlarsanız eski TES oyunlarında bunların birbiriyle bir alakası yoktu, yanlızca skyrim'de heavy armorlara ekstra enchant basmak gerekiyordu. Yani demem o ki, bir karakterin "heavy - light armor" veya "heal - damage spell" seçimleri alakasızdır. Bir büyücü heavy armor giyerse hareket imkanından yoksun olur, ya da halihazırda light armorlarda(büyücü cüppesi) mevcut olan "mana regen" gibi statlardan yararlanamaz. Ayrıca ESO'da bu kadar kesin sınıflarla (healer, tank, dps gibi) oynanacağını zannetmiyorum. Tamam heal olur ama bu konuda konuşmak için daha erken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    Bu arada şu "heavy armor - healer" tartışmasına bir açıklık getireyim. "Heal" dediğimiz olay büyü kaynaklı bir şeydir. "Heavy Armor" ise fiziksel. Hatırlarsanız eski TES oyunlarında bunların birbiriyle bir alakası yoktu, yanlızca skyrim'de heavy armorlara ekstra enchant basmak gerekiyordu. Yani demem o ki, bir karakterin "heavy - light armor" veya "heal - damage spell" seçimleri alakasızdır. Bir büyücü heavy armor giyerse hareket imkanından yoksun olur, ya da halihazırda light armorlarda(büyücü cüppesi) mevcut olan "mana regen" gibi statlardan yararlanamaz. Ayrıca ESO'da bu kadar kesin sınıflarla (healer, tank, dps gibi) oynanacağını zannetmiyorum. Tamam heal olur ama bu konuda konuşmak için daha erken.

    Çok keskin sınıf sistemi olmayan( bkz. mortal online, secret world vs) MMo'lar genelde çok tutmuyor F2P'ye geçiyor. Nedenini bilmiyorum ama bu hep böyle ve ben kesinlikle bu oyunun-ESO'nun- F2P veya B2P olmasına karşıyım. İnşallah sınıf sistemini güzel yedirirler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix999

    büyük ihtimal aylık parayla girilecektir bizim iş yatar skyrimle idare ederiz.

    Aylık ücret alınmadanda çok çok iyi hizmet verilebileceğini Gw2 de gördük.Görüyoruz.Büyük bir keyifle oynuyorum.Bence Elder scrools de bu yoldan gidecektir.MMOG lerin birer birer free to play e geçtiğinide unutmayın.

    Spiker: "Warcraft 4'ü çıkarmayı düşünüyor musunuz?"
    Chris Metzen(Blizzard'ın Sahibi):"Warcraft 4'ten kazanacağımız toplam geliri her ay WoW'dan alıyoruz zaten."

    Bu adamın şirketine harcayacağı para ile her ay "bu ay kaç kişi oyun aldı acaba" diye merakla satış listesine bakan adamın şirketine harcayacağı para aynı olmaz. Daha ayrıntılı bir örnek için hali hazırda satılmakta olan bir yığın ikinci el GW2 hesaplarına bakabilirsin. Şahsen ben aldığım hafta iade ettim.

    @great_cnta
    Aylık ödemenin olmayacağını tahmini olarak vurguladığım her mesajıma olsun olmalı cevaplarına anlam veremiyorum.Şu vermiş olduğun cevapta en az Wow kadar kaliteli birçok oyunun birer birer free to play olmuş ve oluyor olmasınada cevap değil.
    Konuyu bir oyun aylık para hakedermi etmezmi kulvarına taşımadan önce WoW un hakedip etmediğini konuşalım.Benim ayak üstü vereceğim cevap bırak aylık ödemeyi,50 tl verip orjinal alırmıyım olurdu.Peki bu Blizzart ın altını çizerek bahsettiği 10 milyon oyuncu neden alıyor?Yüz milyonlarca oyuncu arasında 10 milyon oyuncu adını gökyüzüne baksan reklam olarak göreceğin bir oyuna aylık para veriyor ise.VErse ne olur vermese ne olur derdim.Bu rakamlar benim için kıstas olamaz.Ne zaman popülerizm bir şeyin iyi olduğu anlamına gelmiş.
    Ben wow a bir ay dayanabilmiş birisiyim sende gw2 yi hemen bırakmışsın.Bana söylermisin aylık para ödeyerek elde ettiğin extra avantajlar nelerdir.Gw2 den wow u ayırt eden özellikler?NAsıl bir hizmet alıyorsunuz?

    Ben sana gw2 yi anlatayım.(bu arada 10 kişilik bir oyuncu grubumuz var ve birçok farklı türde oyunda online olarak aktifiz.yani online deneyimi hakkında da yorumlarıma güvenebilirsin)
    Benim bir online oyundan ilk beklentim.BÜtün o teknik detaylardan evvel oynanabilirliğidir.Yani ben oyuna sorunsuz girebiliyormuyum,arkadaşlarım gireibliyormu.Beraber oyun oynayabiliyormuyuz vs vs.
    2 gün önceki gw2 oyunundan,
    3 kişi girdik.logine basıyorum ve bana 150 mb lık bir yapam kurduğunu söylüyor.2 dk bekliyorum .Oyun açılıyor grup anında yanyana geliyoruz.ilk tepkimiz grafikteki gelişmelere.adamlar 150 mb ile grafikelri öyle bir güzelleştirmişki.Hayranlığımız ilk 1 saat devam ediyor.tam 4 sat hiç bir sorun olmadan oyun oynadık.Çok eğlendik.
    Çıktığı günden beri etkinlikleriyle olsun güncellemeleriyle olsun oyun dolu dolu geçmekte.Tamam kabul ediyorum.Bu süreç Wow gibi 10 yıl sürmeycek olabilir.Sürmesinde zaten.Bana aynı grafik motorunu aynı renkleri aynı salatayı 10 sne yedirmesin.Bİde üstüne benden para almasın.Ben 2 ayrı karateri maksimum level yapmışım haritanın %90 ı görmüşüm.Hadi bide ek paket aldık.Onuda oynadık.Orada dur kardeşim yeter.Bu süreç zarfında çıkmış onlarca oyunada bir göz at.Sonuçda günde 6 saat oyun oynasan çıkmış bütün kaliteli oyunları oyanyamassın.
    Yeni bir wow u bilizzart ım tabiki çıkartmaz.Çıkıpta böyle bir açıklama yapıpta hala kaybetmediği sadık bir oyuncu kitlesi var.Artık ne veriyorsa bu firma bu oyunda 10 senedir ben gerçekten bilmiyorum.
    Ve asıl söylemek istediğim konuya tekrar dönüyorum.Bİr oyun aylık para istemiyor diye güzel olmayacağı anlamaına gelmez gelemez arkadaşlar.Mİlyar dolarlardan bahsediyoruz.Dünyada wow a aylık para veren bir 10 milyon seçilmiş kişi daha yok.Şahsından daha kaliteli bir oyun çıkmadığı için değil.Bİlizart birkez kendine bağladı bunu birkez daha yapamayacağını kendine biliyor.Ve çıkmış birçok kaliteli oyun oyunculardan aylık bedel istemiyor.Olaki sen haklı çıkarsın ve Elderscrools online aylık üyleik ücreti isterse (istesede 6 ayda geri çekcek bu talebi(sonra toparlayamayacak oda ayrı konu)) bana şu videolardakinden çok daha fazlasını sunması gerekiyor ki ben daha iyisini bedevaya oynaybilecekken bu oyun para vereyim.(önceki mesajındaki gibi aylık ücret dediğin nedir ki muahbbetine girmeden,sonra wow dan gelen yıllık milyar dolarları bulan kar rakamlarıyla tezata düşüyorsun)

    Sürekli bir şekilde aralara "aylık olursa almam" diye sokuşturuyorsun da o yüzden yazıyorum.

    Birincisi GW2'yi adam gibi zevk alarak oynamak için sağlam bir sistemin olması lazım - ki Türkiye şartlarında çok nadir - bu yüzden çok oyuncu dostu olduğu söylenemez. WoW çok ama çok farklı bir oyun:

    - Uçan binekler,
    - Koşan binekler ,
    - Gelişmiş PvP ve PvE sistemi,
    - Dünyanın en sağlam ve köklü hikayesi,
    - Dünyanın en iyi MMORPG destek servisi,
    - Kapsamlı item, meslek ve class optimizasyonları,
    - Çok geniş questing imkanı ve büyük haritalar,
    - Ayrıntılı dungeon ve raidler,
    - Senaryolu PvP haritaları.

    Öncelikle GW2'de PvE yoktur... var zannedilir ama yoktur. PvP konusunda da (ben bir kaç kere battlegrounde'a girdim) genelde millet ne yaptığından habersiz güruh olarak takılıyor. Adam gibi teamgame yapayım diyorsan bi 50-60 kişilik grubun olması lazım. Bu da baya zahmetli bir iş. 5 tane dev gibi haritanın bir tanesindeki 20 kaleden birini almak için 1 saat harcadık. Bu nedir abi?!

    "WoW çok iyi, her oyun öyle olsun" demiyorum, aksine nefret ediyorum blizzarddan. Ama GW2 oynanacak bir oyun olsaydı emin ol bu kadar iade yaşanmazdı. Fontlar bana "Knight Online" oynuyormuşum hissini verdi, düşün.




    WoW fenomeni konusunda da şöyle bir açıklamada bulunayım. Ben 12 yaşımda Warcraft 3 oynamıştım, acayip hoşuma gitmişti. 16 yaşımda DOTA ile tanıştım ve o senenin sonunda WoW satın aldım. İlk zamanlar ben de senin gibi "bu ne ya her ay 25 lira, para mı dayanır" diyordum ki olaylar farklı gelişti. Kitaplarını alıp okumaya başladım, kitaplardan eski oyunlardan gördüğüm bildiğim karakterleri WoW'da görmeye başladım. Dediler ki "Oğlum yeni ek pakette Illidan, Kael'thas filan geliyormuş.", iyice bi kafayı yedim zaten. Hoş, o zamanlar WoW'un en tavan yaptığı zamanlardı. Gel gelelim 3 ek paket geçti, ve 4 sene sonra "Beyler oyunu cacık ettiler ve bu oyun daha fazla oynanmaz" dedim. Ama 4 sene emek harcadığım karakterlerimden ayrılmam da 2 sene sürdü. Şu anda çoğu server bomboş ve blizzard kampanya üstüne kampanya düzenliyor. Halbuki ben bu gidişatı 3 sene önce görmüş ve söylemiştim.

    Nitekim WoW'un bu kadar fenomen olmasının iki temel unsuru vardır: Hikaye ve oynanabilirlik. Öncelikle şu anki mmorpg'lerin %90'ı wowun kopyası. Fakat yanlış yeri kopyalıyorlar, genelde "content" veya "pve-pvp mekanikleri" taklit ediliyor. Fakat wowu bu kadar uzun soluklu kılan, sürekli aksiyonu hayatta tutan ve her yeni bossta "Oha lan Maghteridon şu illidan'ın kestiği değil miydi?!" tepkisi vermenize sebep olan hikayesidir. Bir de yanına rahat oynanabilen ve sizi pc başında kasmayıp elinizin mouse üstünde felç geçirmesine sebep olmayan oynanış eklenince durum kaçınılmaz oluyor.






    Klasik bir WoW fanının,klasik görüşleri. Ben buna aylık para ödemenin getirmiş olduğu gerçekleri görememe sendromu diyorum.

    Size tavsiyem guild wars'ü geçtim piyasadaki free to play oyunları ve özellikle kore kökenli MMORPG leri biraz takip etmeniz. Bu turü yaratan WoW olabilir ama şu an kesinlikle en iyisi o değil....


    Şu 2 oyunu kıyaslamak ise tek kelime ile komik......





  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix999

    büyük ihtimal aylık parayla girilecektir bizim iş yatar skyrimle idare ederiz.

    Aylık ücret alınmadanda çok çok iyi hizmet verilebileceğini Gw2 de gördük.Görüyoruz.Büyük bir keyifle oynuyorum.Bence Elder scrools de bu yoldan gidecektir.MMOG lerin birer birer free to play e geçtiğinide unutmayın.

    Spiker: "Warcraft 4'ü çıkarmayı düşünüyor musunuz?"
    Chris Metzen(Blizzard'ın Sahibi):"Warcraft 4'ten kazanacağımız toplam geliri her ay WoW'dan alıyoruz zaten."

    Bu adamın şirketine harcayacağı para ile her ay "bu ay kaç kişi oyun aldı acaba" diye merakla satış listesine bakan adamın şirketine harcayacağı para aynı olmaz. Daha ayrıntılı bir örnek için hali hazırda satılmakta olan bir yığın ikinci el GW2 hesaplarına bakabilirsin. Şahsen ben aldığım hafta iade ettim.

    @great_cnta
    Aylık ödemenin olmayacağını tahmini olarak vurguladığım her mesajıma olsun olmalı cevaplarına anlam veremiyorum.Şu vermiş olduğun cevapta en az Wow kadar kaliteli birçok oyunun birer birer free to play olmuş ve oluyor olmasınada cevap değil.
    Konuyu bir oyun aylık para hakedermi etmezmi kulvarına taşımadan önce WoW un hakedip etmediğini konuşalım.Benim ayak üstü vereceğim cevap bırak aylık ödemeyi,50 tl verip orjinal alırmıyım olurdu.Peki bu Blizzart ın altını çizerek bahsettiği 10 milyon oyuncu neden alıyor?Yüz milyonlarca oyuncu arasında 10 milyon oyuncu adını gökyüzüne baksan reklam olarak göreceğin bir oyuna aylık para veriyor ise.VErse ne olur vermese ne olur derdim.Bu rakamlar benim için kıstas olamaz.Ne zaman popülerizm bir şeyin iyi olduğu anlamına gelmiş.
    Ben wow a bir ay dayanabilmiş birisiyim sende gw2 yi hemen bırakmışsın.Bana söylermisin aylık para ödeyerek elde ettiğin extra avantajlar nelerdir.Gw2 den wow u ayırt eden özellikler?NAsıl bir hizmet alıyorsunuz?

    Ben sana gw2 yi anlatayım.(bu arada 10 kişilik bir oyuncu grubumuz var ve birçok farklı türde oyunda online olarak aktifiz.yani online deneyimi hakkında da yorumlarıma güvenebilirsin)
    Benim bir online oyundan ilk beklentim.BÜtün o teknik detaylardan evvel oynanabilirliğidir.Yani ben oyuna sorunsuz girebiliyormuyum,arkadaşlarım gireibliyormu.Beraber oyun oynayabiliyormuyuz vs vs.
    2 gün önceki gw2 oyunundan,
    3 kişi girdik.logine basıyorum ve bana 150 mb lık bir yapam kurduğunu söylüyor.2 dk bekliyorum .Oyun açılıyor grup anında yanyana geliyoruz.ilk tepkimiz grafikteki gelişmelere.adamlar 150 mb ile grafikelri öyle bir güzelleştirmişki.Hayranlığımız ilk 1 saat devam ediyor.tam 4 sat hiç bir sorun olmadan oyun oynadık.Çok eğlendik.
    Çıktığı günden beri etkinlikleriyle olsun güncellemeleriyle olsun oyun dolu dolu geçmekte.Tamam kabul ediyorum.Bu süreç Wow gibi 10 yıl sürmeycek olabilir.Sürmesinde zaten.Bana aynı grafik motorunu aynı renkleri aynı salatayı 10 sne yedirmesin.Bİde üstüne benden para almasın.Ben 2 ayrı karateri maksimum level yapmışım haritanın %90 ı görmüşüm.Hadi bide ek paket aldık.Onuda oynadık.Orada dur kardeşim yeter.Bu süreç zarfında çıkmış onlarca oyunada bir göz at.Sonuçda günde 6 saat oyun oynasan çıkmış bütün kaliteli oyunları oyanyamassın.
    Yeni bir wow u bilizzart ım tabiki çıkartmaz.Çıkıpta böyle bir açıklama yapıpta hala kaybetmediği sadık bir oyuncu kitlesi var.Artık ne veriyorsa bu firma bu oyunda 10 senedir ben gerçekten bilmiyorum.
    Ve asıl söylemek istediğim konuya tekrar dönüyorum.Bİr oyun aylık para istemiyor diye güzel olmayacağı anlamaına gelmez gelemez arkadaşlar.Mİlyar dolarlardan bahsediyoruz.Dünyada wow a aylık para veren bir 10 milyon seçilmiş kişi daha yok.Şahsından daha kaliteli bir oyun çıkmadığı için değil.Bİlizart birkez kendine bağladı bunu birkez daha yapamayacağını kendine biliyor.Ve çıkmış birçok kaliteli oyun oyunculardan aylık bedel istemiyor.Olaki sen haklı çıkarsın ve Elderscrools online aylık üyleik ücreti isterse (istesede 6 ayda geri çekcek bu talebi(sonra toparlayamayacak oda ayrı konu)) bana şu videolardakinden çok daha fazlasını sunması gerekiyor ki ben daha iyisini bedevaya oynaybilecekken bu oyun para vereyim.(önceki mesajındaki gibi aylık ücret dediğin nedir ki muahbbetine girmeden,sonra wow dan gelen yıllık milyar dolarları bulan kar rakamlarıyla tezata düşüyorsun)

    Sürekli bir şekilde aralara "aylık olursa almam" diye sokuşturuyorsun da o yüzden yazıyorum.

    Birincisi GW2'yi adam gibi zevk alarak oynamak için sağlam bir sistemin olması lazım - ki Türkiye şartlarında çok nadir - bu yüzden çok oyuncu dostu olduğu söylenemez. WoW çok ama çok farklı bir oyun:

    - Uçan binekler,
    - Koşan binekler ,
    - Gelişmiş PvP ve PvE sistemi,
    - Dünyanın en sağlam ve köklü hikayesi,
    - Dünyanın en iyi MMORPG destek servisi,
    - Kapsamlı item, meslek ve class optimizasyonları,
    - Çok geniş questing imkanı ve büyük haritalar,
    - Ayrıntılı dungeon ve raidler,
    - Senaryolu PvP haritaları.

    Öncelikle GW2'de PvE yoktur... var zannedilir ama yoktur. PvP konusunda da (ben bir kaç kere battlegrounde'a girdim) genelde millet ne yaptığından habersiz güruh olarak takılıyor. Adam gibi teamgame yapayım diyorsan bi 50-60 kişilik grubun olması lazım. Bu da baya zahmetli bir iş. 5 tane dev gibi haritanın bir tanesindeki 20 kaleden birini almak için 1 saat harcadık. Bu nedir abi?!

    "WoW çok iyi, her oyun öyle olsun" demiyorum, aksine nefret ediyorum blizzarddan. Ama GW2 oynanacak bir oyun olsaydı emin ol bu kadar iade yaşanmazdı. Fontlar bana "Knight Online" oynuyormuşum hissini verdi, düşün.




    WoW fenomeni konusunda da şöyle bir açıklamada bulunayım. Ben 12 yaşımda Warcraft 3 oynamıştım, acayip hoşuma gitmişti. 16 yaşımda DOTA ile tanıştım ve o senenin sonunda WoW satın aldım. İlk zamanlar ben de senin gibi "bu ne ya her ay 25 lira, para mı dayanır" diyordum ki olaylar farklı gelişti. Kitaplarını alıp okumaya başladım, kitaplardan eski oyunlardan gördüğüm bildiğim karakterleri WoW'da görmeye başladım. Dediler ki "Oğlum yeni ek pakette Illidan, Kael'thas filan geliyormuş.", iyice bi kafayı yedim zaten. Hoş, o zamanlar WoW'un en tavan yaptığı zamanlardı. Gel gelelim 3 ek paket geçti, ve 4 sene sonra "Beyler oyunu cacık ettiler ve bu oyun daha fazla oynanmaz" dedim. Ama 4 sene emek harcadığım karakterlerimden ayrılmam da 2 sene sürdü. Şu anda çoğu server bomboş ve blizzard kampanya üstüne kampanya düzenliyor. Halbuki ben bu gidişatı 3 sene önce görmüş ve söylemiştim.

    Nitekim WoW'un bu kadar fenomen olmasının iki temel unsuru vardır: Hikaye ve oynanabilirlik. Öncelikle şu anki mmorpg'lerin %90'ı wowun kopyası. Fakat yanlış yeri kopyalıyorlar, genelde "content" veya "pve-pvp mekanikleri" taklit ediliyor. Fakat wowu bu kadar uzun soluklu kılan, sürekli aksiyonu hayatta tutan ve her yeni bossta "Oha lan Maghteridon şu illidan'ın kestiği değil miydi?!" tepkisi vermenize sebep olan hikayesidir. Bir de yanına rahat oynanabilen ve sizi pc başında kasmayıp elinizin mouse üstünde felç geçirmesine sebep olmayan oynanış eklenince durum kaçınılmaz oluyor.






    Güzel kardeşim bu artı olarak belirttiğin birçok şey Gw2 de de mevcut zaten.Arena net türkçe soru soran adama türkçe yanıt ile dönen bir hizmet sunuyor.Benim iddea ettiğim şey,bir oyunu kaliteli yapan şeyin aylık alcağı para olmaycağıdır.elbetteki fark yaratır.
    Ancak deymesi gerekir.Wow sistem dostu demişsin.KArdeşim benim cep telefonum wow u full de oynatır.Favori oyuna aylık ücrette ödeyecek birilerinin butür sistemsel sorunlarının da olmaması gerekir.Gw2 gibi bir görsellik sunsun Bİlizzart bak bakalım nasıl bir sisteme mahkum kalıyoruz.Ha bunu asla yapmaz o firma çünki oyuncuların arpalarıın donanıma değil bizzat kendi kasalarına girmesini ister.Neyse ben elderscrool online aylık ücret istemeycek diyorum.ÜCretle başlarsa da en fazla 6 ay sömürebilecek oyuncular.Sonraki altı ayda da boşalan sunuculara adam toplaya bilmek için kampanya üstüne kampanya yapacak.Bence bunlara gerek yok.Çıksın delikanlı gibi satsın oyunu bizde alalım.Benim iddeam budur.Wow a 5 yıldır kira ödemiş olmanız benim gw2 den aldığım zevki azaltmıyor aksine dahada alevlendiriyor.




  • Videoyu beğendim belki alırım
    Oyunlardan eskisi kadar zevk almıyorum.
    Belki bunla zaman geçirebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Intruder -- 6 Ocak 2013; 20:14:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us
    Güzel kardeşim bu artı olarak belirttiğin birçok şey Gw2 de de mevcut zaten.Arena net türkçe soru soran adama türkçe yanıt ile dönen bir hizmet sunuyor.Benim iddea ettiğim şey,bir oyunu kaliteli yapan şeyin aylık alcağı para olmaycağıdır.elbetteki fark yaratır.
    Ancak deymesi gerekir.Wow sistem dostu demişsin.KArdeşim benim cep telefonum wow u full de oynatır.Favori oyuna aylık ücrette ödeyecek birilerinin butür sistemsel sorunlarının da olmaması gerekir.Gw2 gibi bir görsellik sunsun Bİlizzart bak bakalım nasıl bir sisteme mahkum kalıyoruz.Ha bunu asla yapmaz o firma çünki oyuncuların arpalarıın donanıma değil bizzat kendi kasalarına girmesini ister.Neyse ben elderscrool online aylık ücret istemeycek diyorum.ÜCretle başlarsa da en fazla 6 ay sömürebilecek oyuncular.Sonraki altı ayda da boşalan sunuculara adam toplaya bilmek için kampanya üstüne kampanya yapacak.Bence bunlara gerek yok.Çıksın delikanlı gibi satsın oyunu bizde alalım.Benim iddeam budur.Wow a 5 yıldır kira ödemiş olmanız benim gw2 den aldığım zevki azaltmıyor aksine dahada alevlendiriyor.

    Öncelikle çıkış tarihi olarak ele aldığımız zaman "WoW" ve "GW2" aynı anda çıksaydı emin ol GW2'nin "ama şunu da güzel yapmışlar" denecek hiçbir özel yanı kalmazdı, tamamen wowun gölgesinde kalırdı. O yüzden bir Arena oyunu ile karşılaştıracaksanız GW 1 ile karşılaştırmanızı tavsiye ederim. Çünkü WoW'un şu anki oyuncu kitlesi genelde dediğim gibi zamanında karakter kasmış ve bırakamayan insanlardan oluşuyor. 5 sene boyunca paşa paşa ödedim ve bir kez bile pişman olmadım. Çünkü benim beklentim kaliteli hikaye idi. GW 2 beklentilerimi karşılamadı, karşılamak zorunda da değil.

    Benim anlatmak istediğim şey şu: Ne GW2'nin benim beklentilerimi karşılamamış olması onu kötü bir oyun yapar, ne de WoW'un sizin beklentilerinizi karşılamıyor olması onu kötü bir oyun yapar. Fakat çıkış tarihlerine bakarsak WoW ilk çıktığı zaman tüm mmorpgleri silip süpürdü ve 6-8 sene boyunca hiçbir rakibi onu geçemedi. WoW 8. senesindeyken GW2 çıktı ve bu iki oyun kıyaslanıyor. Olacak şeyi söyleyeyim, yaklaşık iki sene sonra GW2 liderliği ele aldığı anda Blizzard yeni mmorpg projesini sürecek ve tekrar silip süpürecek. Ha süpüremeyede bilir, veya ESO liderliği ele alabilir farketmez. Ama GW2 şişirilmiş bir oyundur, bunu da bilin.

    Ayrıca bırakalım artık şu "paralı, parasız, wow, gw2" tartışmasını. ESO konusunda WoW mu tartışıcaz?!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakimichi-kun

    Videoları izledim, oyunu ilk haberinden beri takip ediyorum ve izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Her şey çok güzel: güzel görseller, köklü evren yapısı, sağlam olacağı düşünülen hikaye, devasa evren, ve yenilikçi oynanış elementleri(block, tuzaklar vs) vs.. bir ton oyunu çekici kılan etmen; PEKİ bunların hepsi -çıkmadan önce- başka hangi oyunda vardı biliyor musunuz? Ben cevap vereyim Age of Conan Online! Hatırlayanlar varsa AoC da aynı bu şekilde hazırlanmış videolar, yer yerinden oynayacak tarzı iddialar ile ortaya çıkmış ama o devasa evrende bulunan "devasa" buglar sağolsun tam anlamıyla bir hezimet olmuştu yapımcı firma için. Bence beklentileri çok çok yüksek tutmamakta fayda var..

    Tam bende bunu yazmaya gelmiştim.İlk ayında milyonlar satıp üçüncü ayında patates olan AoC gibi bu oyunun da sonu hazır.Hele şu yukarıdaki videoyu izledikten sonra hiç şüphem kalmadı , 10 yıl öncesinin combat mekaniği var oyunda , heal ve atak animasyonları tek kelimeyle rezalet. Oyundan tek gösterebildikleri de zaten ara yüzsüz olarak manken gibi poz veren karakterler.

    quote:

    yaklaşık iki sene sonra GW2 liderliği ele aldığı anda


    2 seneyi geç 2. ayında boşalan bir oyun var karşımızda , aylık ödemesi olmayan sınırsız oynamalı bir oyunu millet elinden çıkarmak için kırk takla atıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakimichi-kun

    Videoları izledim, oyunu ilk haberinden beri takip ediyorum ve izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Her şey çok güzel: güzel görseller, köklü evren yapısı, sağlam olacağı düşünülen hikaye, devasa evren, ve yenilikçi oynanış elementleri(block, tuzaklar vs) vs.. bir ton oyunu çekici kılan etmen; PEKİ bunların hepsi -çıkmadan önce- başka hangi oyunda vardı biliyor musunuz? Ben cevap vereyim Age of Conan Online! Hatırlayanlar varsa AoC da aynı bu şekilde hazırlanmış videolar, yer yerinden oynayacak tarzı iddialar ile ortaya çıkmış ama o devasa evrende bulunan "devasa" buglar sağolsun tam anlamıyla bir hezimet olmuştu yapımcı firma için. Bence beklentileri çok çok yüksek tutmamakta fayda var..

    Tam bende bunu yazmaya gelmiştim.İlk ayında milyonlar satıp üçüncü ayında patates olan AoC gibi bu oyunun da sonu hazır.Hele şu yukarıdaki videoyu izledikten sonra hiç şüphem kalmadı , 10 yıl öncesinin combat mekaniği var oyunda , heal ve atak animasyonları tek kelimeyle rezalet. Oyundan tek gösterebildikleri de zaten ara yüzsüz olarak manken gibi poz veren karakterler.

    İyi de olay zaten o combat mekaniğini online ortama dökmek. Target değil "space" bazlı efektler kullanılacak, zaten bütün sorun burada patlıyor. Dediklerine göre bu sorunu çözmüşler, hatta "megaserver" olayı benim çok hoşuma gitti. Mekaniği bilmem ama animasyonlar patch veya ek paketlerle düzeltilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheAnormaly -- 7 Ocak 2013; 4:06:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakimichi-kun

    Videoları izledim, oyunu ilk haberinden beri takip ediyorum ve izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Her şey çok güzel: güzel görseller, köklü evren yapısı, sağlam olacağı düşünülen hikaye, devasa evren, ve yenilikçi oynanış elementleri(block, tuzaklar vs) vs.. bir ton oyunu çekici kılan etmen; PEKİ bunların hepsi -çıkmadan önce- başka hangi oyunda vardı biliyor musunuz? Ben cevap vereyim Age of Conan Online! Hatırlayanlar varsa AoC da aynı bu şekilde hazırlanmış videolar, yer yerinden oynayacak tarzı iddialar ile ortaya çıkmış ama o devasa evrende bulunan "devasa" buglar sağolsun tam anlamıyla bir hezimet olmuştu yapımcı firma için. Bence beklentileri çok çok yüksek tutmamakta fayda var..

    Tam bende bunu yazmaya gelmiştim.İlk ayında milyonlar satıp üçüncü ayında patates olan AoC gibi bu oyunun da sonu hazır.Hele şu yukarıdaki videoyu izledikten sonra hiç şüphem kalmadı , 10 yıl öncesinin combat mekaniği var oyunda , heal ve atak animasyonları tek kelimeyle rezalet. Oyundan tek gösterebildikleri de zaten ara yüzsüz olarak manken gibi poz veren karakterler.

    İyi de olay zaten o combat mekaniğini online ortama dökmek. Target değil "space" bazlı efektler kullanılacak, zaten bütün sorun burada patlıyor. Dediklerine göre bu sorunu çözmüşler, hatta "megaserver" olayı benim çok hoşuma gitti. Mekaniği bilmem ama animasyonlar patch veya ek paketlerle düzeltilebilir.

    İyi fikir ve iyi uygulama çok farklı şeyler. target bazlı olmadan pve yapmak hakkaten çok büyük özgürlük sağlar ama bunun altından gördüğüm kadarıyla kalkamamışlar.Çünkü düşmanın hareketlerini her vuruşa ve geliş açısına göre ayrı ayrı ayarlamak lazım ki yaptığınız vuruşun etkisi hissedilebilsin bu da sizi farklı ş ekillerde oynamaya itsin. benim gördüğüm ise mobların tepki olarak sadece keşkül gibi titremesi.Yukarıda bahsedilen ayak kırma vs olayının da ko daki leg cuttan ileri gideceğini sanmıyorum. tek hoş olay megaserver şu an benim açımdan çünkü mmo larda yeni nesil gelmeden bu denli bir özgürlük yaratmanın vaad edilenin hep yüzde 10 u oranında olduğuna şait oldum. 200 milyon dolarlık bir star wars mmo su 6 ayda çöpe döndükten sonra zenimax ta gereksiz heyecan yapmaya lüzum görmüyorum.

    Diğer endişe verici kısım ise oyunu duyurulma zamanı. Yani skyrim çıktı büyük başarı yakaladı insanlar multisi olsa deli olurdu demeye başladı birkaç mod yayımlandı bunun mmo su olsa of ne süper olurdu dendi ve pat diye tes online duyuruldu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

    Diğer endişe verici kısım ise oyunu duyurulma zamanı. Yani skyrim çıktı büyük başarı yakaladı insanlar multisi olsa deli olurdu demeye başladı birkaç mod yayımlandı bunun mmo su olsa of ne süper olurdu dendi ve pat diye tes online duyuruldu.

    Aynen öyle. Adamlar skyrimin kaymagını nasıl yeriz diye düşündüler, bu mmoyu ortaya çıkardılar. ben inanmıyorum 5 senedir üzerinde çalıstıklarına. eğer öyle olsaydı adam akıllı videolar olur, betasını oynayanlar olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers



    İyi fikir ve iyi uygulama çok farklı şeyler. target bazlı olmadan pve yapmak hakkaten çok büyük özgürlük sağlar ama bunun altından gördüğüm kadarıyla kalkamamışlar.Çünkü düşmanın hareketlerini her vuruşa ve geliş açısına göre ayrı ayrı ayarlamak lazım ki yaptığınız vuruşun etkisi hissedilebilsin bu da sizi farklı ş ekillerde oynamaya itsin. benim gördüğüm ise mobların tepki olarak sadece keşkül gibi titremesi.Yukarıda bahsedilen ayak kırma vs olayının da ko daki leg cuttan ileri gideceğini sanmıyorum. tek hoş olay megaserver şu an benim açımdan çünkü mmo larda yeni nesil gelmeden bu denli bir özgürlük yaratmanın vaad edilenin hep yüzde 10 u oranında olduğuna şait oldum. 200 milyon dolarlık bir star wars mmo su 6 ayda çöpe döndükten sonra zenimax ta gereksiz heyecan yapmaya lüzum görmüyorum.

    Diğer endişe verici kısım ise oyunu duyurulma zamanı. Yani skyrim çıktı büyük başarı yakaladı insanlar multisi olsa deli olurdu demeye başladı birkaç mod yayımlandı bunun mmo su olsa of ne süper olurdu dendi ve pat diye tes online duyuruldu.

    Zaten Elder Scrolls oyunlarının en zayık kısmı hep vuruş hissiydi, bu açıdan en iyi olan Skyrim de bile çoğu zaman vurup vurmadığımızı anlayamayız HP barları olmasa. Bu sorun aslında MMORPGlerin ana problemlerinden, zaten genel olarak(PvP dışında) devasa tiplerle dövüştüğümüzü düşünürsek, tırnağına, ayağına, toyanğına, kuyruğuna vurarak kestiğimiz tiplerle dolu bu oyunlar. Vuruş hissini en iyi yakalayan oyunlar geçtiğimiz yıl çıkan ToR, TERA ve GW2 ama onlar bile "eh idare eder." denilir en fazla. Umudum Dragon's Dogma tarzı bir savaş sistemi olan bir MMORPG ama pek uzakta bir ihtimal bu ne yazık ki...

    Duyurulma zamanına ben pek takmadım açıkçası, büyük olaslıkla daha önceden çalışıyorlardı çünkü ne kadar becerikli olurlarsa olsunlar, bütün kıtayı 2 sene gibi kısa bir sürede önümüze koyabileceklerine inanmıyorum. En azından dedikleri kadar detaylıysa. Skyrim'in kaymağını hapur hupur yiyorlar zaten DLCler ile, iki proje üzerinde çalışan gruplar çok farklı bence.
    Bir süredir çalışıyorlardı bence ama Skyrim'i pazarlamakla çok meşguldüler ve insanların dikkatini bölmek istemediler. Ama gerçekten Skyrim çıktıktan sonra uğraşmaya başladılarsa oyuna, bulgarın sular seller gibi akacağına inanıyorum. Elder Scrolls oyunları SP iken bile bug yuvası bir de işin içine MP girince neler çıkar ortaya ...

    Ellerinde güzel lore ve diğerlerinden az da olsa değişik bir dünya var. Bunu adam gibi kullanıp, aceleye gelmiş daha/beta aşamasında bir oyun çıkarmazlarsa tutunurlar piyasada. Ama geçmişteki oyunlar gibi acele ile bitmemiş/içeriksiz çıkarırlasa bir Conan, Warhammer, FF14, The Old Republic gibi aylar içinde çöküp tek servera düşerler.




  • quote:

    Bir süredir çalışıyorlardı bence ama Skyrim'i pazarlamakla çok meşguldüler ve insanların dikkatini bölmek istemediler


    Valla bence çok iyi niyetlisiniz bu konuda Ben şahsen 5 senedir geliştirdiklerini düşünmüyorum , niye derseniz oyun tamamen Skyrim üzerinden propaganda yapılarak duyuruldu.Yani siz 4-5 senelik bir mmo geliştiriyorsunuz ve tüm umudunuzu çıkacak single player oyununuzun tutmasına bağlıyorsunuz. Skyrim eğer beğenilmeseydi , bu kadar kitleye ulaşmasaydı bu da çıkacak tes:online nın duyurulmadan bitmesi anlamına gelecekti. Ben bu kadar büyük bir risk alacaklarını sanmıyorum , en iyi ihtimalle skyrim in son aşamalarında prototip olarak çalışmalara başlamışlardır diye düşünüyorum. Yani önümüze konacak oyun 2 senedir geliştirilen bir oyun bana göre. Oyunun 2013 'te duyurulması bekleniyor yanlış hatırlamıyorum , ben taa 2008 lerde swtor un duyrulduğunu hatırlıyorum , hatta öyle havalı ''oyun içi'' resimler paylaşmışlardı ki gözlerimize inanamaştık. Şimdi 5 senedir geliştirilen tes : online 'dan anca Skyrim patladıktan sonra haber alabiliyorsak ben bunu kötüye yoruyorum , inşallah oyun çıkınca bu yazdıklarımı yalatır bana oyun..




  • Yok canım, tabi ki beş senedir çalışmıyorlardır bence de :) Taş çatlasa 1 senedir derim ben de. Sadece oyun çok büyük ve çok zamana ihtiyaçları var. Skyrimden sonra başlamış olsalar ya oyun çok az içerikli olurdu ya da 2014 ten önce çıkaramazlardı. Ama 2013 yetişecek diyorlar bu da yazdan önce beta sinyali gibi geliyor bana.

    İyimser yazdığıma bakmayın, MMORPG yoğurduna artık yangın söndürücü ile yaklaşıyorum ben. Son hatamı ToR da yaptım o da, çok büyük bir Star Wars fanı olduğum içindi. Bioware ve EA o yönümü de söndürdü el birliğiyle helal olsun...
  • "5 senedir çalışmıyorlardır." kanısına toplu cevap:

    Duydunuz mu bilmiyorum ama Skyrim'de haritanın cyrodill'e en yakın kısmına gidip hile ile yükseldiğiniz zaman Skyrim dışındaki bölgeleri görebiliyorsunuz. Bu, Skyrim ve ESO'nun aynı anda hazırlanmaya başlayıp, iki farklı ekibin bazı noktalarda ortak çalıştığını gösterir. Sonuçta Zenimax ekibi Bethesda ile ortak çalışıyor bile olsa, Skyrim bitene kadar online ve server kısmını hazırlayıp Skyrim çıktıktan sonra da Bethesda ekibiyle ortak bir şekilde content - artwork kısmını hazırlamış olabilirler. Şu anda elimizdeki fragmanlarda genelde "ayakta duran adamlar" görmemiz de bundan kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Yakın zamanda bug temizleme aşamasına girer ve tahminen 2013 Nisan ayı gibi beta sürümü açılır. Amazon.com'da erken sipariş açılmış fakat ne olur ne olmaz diye çıkış tarihi "31 Aralık" olarak gözüküyor. Bence oyun yaz aylarında elimizde olur...




  • Player housing en yakın ilk ek pakette gözüküyor, eğer koymaya karar verirlerse. Çoğu kişi için hayati bir önem içermesede oyunun gidişatı açısından Ultimavari 'community' temalı değil şu an piyasada onlarca türevi olan klasik bir mmorpg olacak gibi. Oyunun hedef aldığı kitlede aşağı yukarı belli.
    Her ne kadar 'sistemi yormuyor' bahanesi kullanılsada çizgi filmsel grafiklerde hoş durmuyor en azından şahsi fikrim.
    Old Republicte olduğu gibi sırf TES temasının oyunu kurtarmaya yeteceğini sanmıyorum..

    Edit:
    En azından şu fena değilmiş
    quote:

    If the Imperial City is successfully captured, the player with the highest contributions to the war will be crowned emperor for a period of time. This title is primarily for bragging rights rather than special powers, but will also convey some gameplay benefits.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-47CB66FB8 -- 7 Ocak 2013; 20:15:15 >




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.