Şimdi Ara

Tesla Neden pahalı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
3.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tek_Türk

    Tesla parasızlıktan ölüyor, öldükten sonra yaptığı projeler ve adının geçtiği araba milyar dolarlarla ifade ediliyor. Adama zamanında değer verilmemiş. Öldükten sonra ürettiği işler değerlenmiş. Bence çelişki.
    O Tesla, bu Tesla değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uretemedigimiz her ürün vergi ile itana ile şişirilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dkyl D kullanıcısına yanıt
    Yaşasın kapitalizm (!)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Ne saçma şey.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Berlin üretimi araçlar belki de yarı fiyatına denk gelebilir. Ama o da bize yetmez. B HB tarzı 200-300 KM menzili olan araba üretip 200.000'e getirirlerse ancak satış yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Berlin üretimi araçlar belki de yarı fiyatına denk gelebilir. Ama o da bize yetmez. B HB tarzı 200-300 KM menzili olan araba üretip 200.000'e getirirlerse ancak satış yapılır.
    Made in usa yazdığı sürece nerede üretilirse üretilsin her zaman %60 otv ye mahkum olacağız.

    200 km menzilli elektrikli araçta kullanmak saçmalık.

    Şu reno zoe modelini uygun fiyata satsa 100 üstünde olmayacak şekilde peynir ekmek gibi satılır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Model s 460km menzilli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MamiSTARK

    Model s 460km menzilli.
    Ben teslaya 200 km menzil demedim ki biliyorum tesla modellerinin menzillerini...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Pardon okuma hatası yapmışım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Berlin üretimi araçta zaten Made in Usa yazmayacak. Gümrük vergisi aracın geldiği ülkeye göre alınır firmanın bulunduğu ülkeye göre değil.

    Bugün almanya üretimi bir tesla ülkemize gümrük vergisi olmadan gelir, satışta ise %18 kdv ve %7-15 ötv alınır.

    Bugün batarya maliyeti elektrikli araçlar önündeki en büyük sorun, daha doğrusu bizim gibi alım gücü düşük ülkeler için ciddi sorun. 200 km menzilli araç kullanmak saçmalık değil tam aksine birçok avrupalı için çok çok daha mantıklı. Aracın ana maliyet kalemi batarya olduğu için 200 km menzilli aracı çok daha ucuza alabiliyorsunuz zaten kullanımın %99 unu şehiriçi yapacak kullanıcı neden hiç kullanmayacağı batarya için 2 kat araç parası ödesin ki. Yazın bir hafta tatilde memlekete gideceğim diye 200 bin tlye alıp kullanacağım elektrikli araç için neden 350 bin TL ödeyeyim.

    Bizim için ZEV'ler kısa vadede çok lüks ancak Türkiye önümüzdeki asgari 10 yılda hybrid ve lpg'li araçlar ile yürüyecek. Kullanıcıların ezici çoğunluğu için 50-80 km menzilli PHEV bir araç Türkiye için yeterli. Araç şarj edilebilir olacak 80 km menzili bulunacak, şehir içinde evden işe, işten eve, okuldan-eve vs rahatlıkla elektrikli olarak gidebileceksiniz, senenin belkide onda birinde ihtiyaç duyacağınız uzun menzil içinde içten yanmalı motorlu hybrid sistem ile 4 litre civarı benzin tüketimi ile memleketinize, tatile vs gidebileceksiniz. Bu şekilde hem asıl ağırlıklı kullanım alanınızda elektrikli araç sahibi olacaksınız ihtiyaç duyduğunuz görece az uzun mesafelerde ise şarj sorunu olmadan ulaşım sağlayacaksınız. Tüm bunları yaptığınız araç 500 km menzilli bir elektrikli aracın yarı fiyatı olacak ayrıca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Berlin üretimi araçta zaten Made in Usa yazmayacak. Gümrük vergisi aracın geldiği ülkeye göre alınır firmanın bulunduğu ülkeye göre değil.

    Bugün almanya üretimi bir tesla ülkemize gümrük vergisi olmadan gelir, satışta ise %18 kdv ve %7-15 ötv alınır.

    Bugün batarya maliyeti elektrikli araçlar önündeki en büyük sorun, daha doğrusu bizim gibi alım gücü düşük ülkeler için ciddi sorun. 200 km menzilli araç kullanmak saçmalık değil tam aksine birçok avrupalı için çok çok daha mantıklı. Aracın ana maliyet kalemi batarya olduğu için 200 km menzilli aracı çok daha ucuza alabiliyorsunuz zaten kullanımın %99 unu şehiriçi yapacak kullanıcı neden hiç kullanmayacağı batarya için 2 kat araç parası ödesin ki. Yazın bir hafta tatilde memlekete gideceğim diye 200 bin tlye alıp kullanacağım elektrikli araç için neden 350 bin TL ödeyeyim.

    Bizim için ZEV'ler kısa vadede çok lüks ancak Türkiye önümüzdeki asgari 10 yılda hybrid ve lpg'li araçlar ile yürüyecek. Kullanıcıların ezici çoğunluğu için 50-80 km menzilli PHEV bir araç Türkiye için yeterli. Araç şarj edilebilir olacak 80 km menzili bulunacak, şehir içinde evden işe, işten eve, okuldan-eve vs rahatlıkla elektrikli olarak gidebileceksiniz, senenin belkide onda birinde ihtiyaç duyacağınız uzun menzil içinde içten yanmalı motorlu hybrid sistem ile 4 litre civarı benzin tüketimi ile memleketinize, tatile vs gidebileceksiniz. Bu şekilde hem asıl ağırlıklı kullanım alanınızda elektrikli araç sahibi olacaksınız ihtiyaç duyduğunuz görece az uzun mesafelerde ise şarj sorunu olmadan ulaşım sağlayacaksınız. Tüm bunları yaptığınız araç 500 km menzilli bir elektrikli aracın yarı fiyatı olacak ayrıca.
    Sizin dediğiniz 200 km menzilli araç kullanmak ülkemizde çok mu çok zor olacak zira araçlarımızı şarj edecek yer dahi yok evlerimizin önünde veya otopark dahi yok binalarda...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Onun için alttaki açıklamayı yaptım zaten, bizim için dizelin pazardan silineceği önümüzdeki 5 yıldan sonra hybrid sistemler tercih edilecek.

    500-600 km menzile sahip bir araçta fiyat olarak bizim gibi ülkeler için alınabilir olmayacak. Daha doğrusu şöyle ifade edeyim, bir benzinli ucuz araçlar grubu olacak ve bunların çoğu Türkiye için atmosferik motor-Fabrika çıkışı lpg şekline dönecek, 2. grup daha az tüketim sağlayan hybrid araçlar ve küçük hacimli turbo benzinliler, 3. grup plug-in hybridler ve 4. grup olarak ZEV'ler.

    1. grup zaten ülkemizde fiyatından dolayı bugün olduğu gibi yarında tercih sebebi olacak, daha sonrasında dizelin bitmesi sonucu onun boşluğunu dolduracak hybrid araçlar, 3. olarak bunlardan biraz daha yüksek fiyatla konumlanacak plug-in hybridler. Şu an bir çok yeni yapılan siteye şarj istasyonu ekleniyor, AVMler, iş yerlerinin holdinglerin otoparkları, müstakil ev sahiplerinin kendi yaptıracakları şarj ünitesi vs vs. Bu tarz insanlar genel olarak 3. grubu tercih ederek şehir içinde elektrikli araç sahibi olmuş olacaklar. 4. grup ise bizim ülkemizde kısa vadede hiçbir zaman tercih edilir olmayacak maalesef.

    1. fiyatları diğer araçlara göre ciddi yüksek olacak
    2. şarj istasyonu altyapısı ülkemizde avrupa kadar hızlı yaygınlaşamayacağı için kullanımda sorun yaşayacaklar. keza hybrid araçlar plug-in olsa da şarj etmenize ihtiyaç duymuyor ancak ederseniz daha ekonomik kullanırsınız.

    Son olarak bence hybrid araçlara LPG uygulaması ülkemizde ciddi manada yaygınlaşabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A50721E71

    elektriği ürettiğimizde yurtdışına döviz göndermiyoruz. Ama petrolu yurtdışından alıyoruz

    Alıntıları Göster
    Doğalgaz çevrim santrali neyle hangi kaynaktan beslenerek çalışıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Onun için alttaki açıklamayı yaptım zaten, bizim için dizelin pazardan silineceği önümüzdeki 5 yıldan sonra hybrid sistemler tercih edilecek.

    500-600 km menzile sahip bir araçta fiyat olarak bizim gibi ülkeler için alınabilir olmayacak. Daha doğrusu şöyle ifade edeyim, bir benzinli ucuz araçlar grubu olacak ve bunların çoğu Türkiye için atmosferik motor-Fabrika çıkışı lpg şekline dönecek, 2. grup daha az tüketim sağlayan hybrid araçlar ve küçük hacimli turbo benzinliler, 3. grup plug-in hybridler ve 4. grup olarak ZEV'ler.

    1. grup zaten ülkemizde fiyatından dolayı bugün olduğu gibi yarında tercih sebebi olacak, daha sonrasında dizelin bitmesi sonucu onun boşluğunu dolduracak hybrid araçlar, 3. olarak bunlardan biraz daha yüksek fiyatla konumlanacak plug-in hybridler. Şu an bir çok yeni yapılan siteye şarj istasyonu ekleniyor, AVMler, iş yerlerinin holdinglerin otoparkları, müstakil ev sahiplerinin kendi yaptıracakları şarj ünitesi vs vs. Bu tarz insanlar genel olarak 3. grubu tercih ederek şehir içinde elektrikli araç sahibi olmuş olacaklar. 4. grup ise bizim ülkemizde kısa vadede hiçbir zaman tercih edilir olmayacak maalesef.

    1. fiyatları diğer araçlara göre ciddi yüksek olacak
    2. şarj istasyonu altyapısı ülkemizde avrupa kadar hızlı yaygınlaşamayacağı için kullanımda sorun yaşayacaklar. keza hybrid araçlar plug-in olsa da şarj etmenize ihtiyaç duymuyor ancak ederseniz daha ekonomik kullanırsınız.

    Son olarak bence hybrid araçlara LPG uygulaması ülkemizde ciddi manada yaygınlaşabilir.
    Bende sizin gibi düşünüyorum önümüzdeki 10 yıl içinde hybrid araçlara lpg takip gezecek insanlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ABD mallarına %60 ek gümrük vergisi var hocam. Eğer o kalkarsa bir miktar daha düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyAli-1986

    Doğalgaz çevrim santrali neyle hangi kaynaktan beslenerek çalışıyor?

    Alıntıları Göster
    Türkiyede elektrik sadece doğal gaz ile üretilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Berlin üretimi araçta zaten Made in Usa yazmayacak. Gümrük vergisi aracın geldiği ülkeye göre alınır firmanın bulunduğu ülkeye göre değil.

    Bugün almanya üretimi bir tesla ülkemize gümrük vergisi olmadan gelir, satışta ise %18 kdv ve %7-15 ötv alınır.

    Bugün batarya maliyeti elektrikli araçlar önündeki en büyük sorun, daha doğrusu bizim gibi alım gücü düşük ülkeler için ciddi sorun. 200 km menzilli araç kullanmak saçmalık değil tam aksine birçok avrupalı için çok çok daha mantıklı. Aracın ana maliyet kalemi batarya olduğu için 200 km menzilli aracı çok daha ucuza alabiliyorsunuz zaten kullanımın %99 unu şehiriçi yapacak kullanıcı neden hiç kullanmayacağı batarya için 2 kat araç parası ödesin ki. Yazın bir hafta tatilde memlekete gideceğim diye 200 bin tlye alıp kullanacağım elektrikli araç için neden 350 bin TL ödeyeyim.

    Bizim için ZEV'ler kısa vadede çok lüks ancak Türkiye önümüzdeki asgari 10 yılda hybrid ve lpg'li araçlar ile yürüyecek. Kullanıcıların ezici çoğunluğu için 50-80 km menzilli PHEV bir araç Türkiye için yeterli. Araç şarj edilebilir olacak 80 km menzili bulunacak, şehir içinde evden işe, işten eve, okuldan-eve vs rahatlıkla elektrikli olarak gidebileceksiniz, senenin belkide onda birinde ihtiyaç duyacağınız uzun menzil içinde içten yanmalı motorlu hybrid sistem ile 4 litre civarı benzin tüketimi ile memleketinize, tatile vs gidebileceksiniz. Bu şekilde hem asıl ağırlıklı kullanım alanınızda elektrikli araç sahibi olacaksınız ihtiyaç duyduğunuz görece az uzun mesafelerde ise şarj sorunu olmadan ulaşım sağlayacaksınız. Tüm bunları yaptığınız araç 500 km menzilli bir elektrikli aracın yarı fiyatı olacak ayrıca.
    Küçük bir düzeltme yapacağım. Gümrük vergisi eşyanın menşeine göre alınıyor geldiği ülkeye göre değil. Ama şöyle bir durumda var Amerika üretimi bir medel 3 ilk önce almanya gelip orada serbest dolaşıma girer ise sonrasında Türkiyeye ithal edilirse bu araç Gümrük Birliği anlaşmasında dolayı ve Atr belgesi ile geleceğinden gümrük vergisi ödemeden Türkiye'de serbest dolaşıma girer. Fakat ötv kdv ve abd menşeli otomobillere uygulana % 60 ek vergi ödenir.




  • Teşekkürler hocam, ben detaylara girmek istemedim ancak haklısınız detaylara girince serbest dolaşıma giren mal, meşei imtiyazı gibi birçok konuyuda açıklamak lazım. Geldiği yeri aslında üretildiği yer olarak kullanmıştım ancak işin kitabına göre haklısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 7 Aralık 2019; 18:50:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A50721E71

    Türkiyede elektrik sadece doğal gaz ile üretilmiyor.

    Alıntıları Göster
    Ama en çok parayı doğalgaza vererek üretiliyor. Elektrik üretirken de döviz veriyoruz yurtdışına .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trakyAli-1986 kullanıcısına yanıt
    Türkiyenin zaten doğalgazı var fazlası ile ama koyun dolu olduğu için yer ,ve zaten millet öder diye ithal ediyoruz.
    Türkiye'nin 5 yıllık ihracatını karşılayacak doğalgaz var.
    Düşüncesizlik ve kalpsizlik yüzünden sürünüyoruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.