Şimdi Ara

Tepe Çıkış Desteği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
1
Favori
23.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımda ( 2011 glx) bazen '' TEPE ÇIKIŞ DESTEĞİ DEVRE DIŞI'' uyarısı alıyorum.Bunun sebebi nedir acaba?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tepe Çıkış Desteği: Kullanılamıyor Ne Demektir?

    Tepe çıkış desteği, aracın yokuş yukarı çıkarken kaymasını veya geriye yuvarlanmasını önlemek için tasarlanmış bir güvenlik özelliğidir. Bu özellik, dik yokuşlarda veya kaygan yüzeylerde araç kullanırken faydalıdır.

    "Tepe Çıkış Desteği Kullanılamıyor" mesajı, bu özelliğin şu anda mevcut olmadığını veya devre dışı bırakıldığını gösterir. Bu durumun birkaç nedeni olabilir:

    • Yokuş Eğimi: Tepe çıkış desteği, belirli bir yokuş eğiminden sonra kullanılamıyor olabilir.
    • Araç Hızı: Tepe çıkış desteği, aracın belirli bir hızın altına düşmesinden sonra kullanılamıyor olabilir.
    • Araç Yükü: Araç aşırı yüklü olduğunda, tepe çıkış desteği kullanılamıyor olabilir.
    • Fren Sistemi Arızası: Fren sistemindeki bir arıza, tepe çıkış desteğinin devre dışı kalmasına neden olabilir.
    • Sensör Arızası: Tepe çıkış desteği sensörleri arızalandığında, özellik kullanılamıyor olabilir.

    Ford Araçlarında Tepe Çıkış Desteği

    Ford Transit, Focus ve Custom gibi bazı Ford modellerinde tepe çıkış desteği özelliği bulunur. Bu araçlarda, "Tepe Çıkış YD Kullanılamıyor" veya "Ford Tepe Çıkış Yardımı Kullanılamıyor" mesajı, aşağıdaki durumlarda görüntülenebilir:

    • Manuel Vites Kutusu: Manuel vites kutulu araçlarda, tepe çıkış desteği yalnızca 1. ve 2. viteslerde kullanılabilir.
    • Elektrikli Park Freni: Elektrikli park freni devreye girdiğinde, tepe çıkış desteği devre dışı kalır.

    Tepe Çıkış Desteğinin Kullanılamaması Durumunda Ne Yapmalısınız?

    Tepe çıkış desteği kullanılamıyorsa, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Aracınızı yokuşun dibine park edin ve el frenini çekin.
    • Yokuşu yavaş ve kontrollü bir şekilde çıkın.
    • Gerekirse, debriyajı kaydırarak aracı hareket ettirin.
    • Kaymaya karşı dikkatli olun ve gerektiğinde aracınızı durdurun ve el frenini kullanın.

    Tepe çıkış desteği kullanılamıyor mesajı sürekli olarak görünüyorsa, aracınızı kontrol ettirmek için yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Araç yokuş yukarıyken boşta ya da 1. vitesteyse frenden ayağını çekince devreye girer, ancak sen geri vitese alırsan ya da el frenini bir tık bile olsa çekersen devreden çıkar. Aynı zamanda bir süre beklersen de devreden çıkar. Yokuş aşağı da geri viteste aynı şeyler geçerli. Biraz fazla hassas geldi bana bu zımbırtı, bazen rahatsız edebiliyor ve ufaktan öne ivmelenme olmadan bırakmıyor, normalde kalkacağımdan bir tık sert kalkıyorum, bazen geri geri arabayı rampa aşağı bırakarak gidebilecek yerlerde sinir ediyor ama el frenini bir tıklatarak hallediyorum onu. İyi şöförler için çok çok gerekli bir donanım değil hatta ufaktan sinir bozucu ama kapatılabiliyor, pederle ben kullanıyoruz ikimize de gereksiz bir özellik, el freni de yarım debriyaja yüklenme de yapmadan yıllarca takoz arabalara alışığız ama kapatmadık, alışınca sıkıntısı yok hatta 1 cm bile kaymadan kalkması güzel bir şey :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_gitarist

    Araç yokuş yukarıyken boşta ya da 1. vitesteyse frenden ayağını çekince devreye girer, ancak sen geri vitese alırsan ya da el frenini bir tık bile olsa çekersen devreden çıkar. Aynı zamanda bir süre beklersen de devreden çıkar. Yokuş aşağı da geri viteste aynı şeyler geçerli. Biraz fazla hassas geldi bana bu zımbırtı, bazen rahatsız edebiliyor ve ufaktan öne ivmelenme olmadan bırakmıyor, normalde kalkacağımdan bir tık sert kalkıyorum, bazen geri geri arabayı rampa aşağı bırakarak gidebilecek yerlerde sinir ediyor ama el frenini bir tıklatarak hallediyorum onu. İyi şöförler için çok çok gerekli bir donanım değil hatta ufaktan sinir bozucu ama kapatılabiliyor, pederle ben kullanıyoruz ikimize de gereksiz bir özellik, el freni de yarım debriyaja yüklenme de yapmadan yıllarca takoz arabalara alışığız ama kapatmadık, alışınca sıkıntısı yok hatta 1 cm bile kaymadan kalkması güzel bir şey :)

    +1907




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.