Şimdi Ara

Teknik bir soru- (Devir - hız ilişkisi) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim. Bunu idda edenlerden biride 40 yıllık sürücü bir abimiz. Ona belki anlatamam ama ben yaşlardakilere açıklayabilirim sanki.

    Teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Dikkat : Bu görüşler şahsi görüşümdür, bilimsel bir delili yoıktur. o yüzden kimse yorum yapmasın.

    Açılmış motoru olan araç elbette diğerini geçecektir. Çünkü diğerinden daha idmanlıdır. futbolcu gibi düşünün olayı. Diğer motor o kadar devir çeviremeyebilir. tıkanır ve bayılır.

    Aksi bir durum olsa motorun açılması diye bir kavram olmazdı.
    arkadaşım iyi güzel hoşta mecbur yorum yapacaz çünki yanlış ha burada millette yanlış bilgilenmesin.

    Senin dediğin futbolcu örneğiyle bu bir değil neden değil bu bir makina ve seri üretim adam 1 arabasını 4000 devirde 130 yaptırıpta öbürünü bu beşiktaşta oynayacak 120 yapsın diyemez.. Motorun açılması performansı etkiler ancak devir ve hız orantısı tüm aynı seri araçlarda bir arıza yoksa aynı olur... ha sen 2000 devirde 4. viteste basarsın motoru açık araç 4000 e daha hızlı gelir ancak ikisininde sonuçta aynı devir aynı viteste hızları aynı olur.... bu sebeple motor açıklığıyla devir hız ilişkisinin alakası yoktur.




  • aynı olur. eğer tüm göstergeler doğruysa.ancak motoru açık olmayan araç daha fazla yakar.bi arkadaş yokarda yazmış gösterge sağlamsa ikiside aynı hızda demektir.fakat 0-100 yapsalar açık motorlu daha kısa zamanda gelir 100km ye.açık olmayan araç daha fazla yakar çünkü gaz pedelına bi miktar daha basar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Dikkat : Bu görüşler şahsi görüşümdür, bilimsel bir delili yoıktur. o yüzden kimse yorum yapmasın.

    Açılmış motoru olan araç elbette diğerini geçecektir. Çünkü diğerinden daha idmanlıdır. futbolcu gibi düşünün olayı. Diğer motor o kadar devir çeviremeyebilir. tıkanır ve bayılır.

    Aksi bir durum olsa motorun açılması diye bir kavram olmazdı.
    arkadaşım iyi güzel hoşta mecbur yorum yapacaz çünki yanlış ha burada millette yanlış bilgilenmesin.

    Senin dediğin futbolcu örneğiyle bu bir değil neden değil bu bir makina ve seri üretim adam 1 arabasını 4000 devirde 130 yaptırıpta öbürünü bu beşiktaşta oynayacak 120 yapsın diyemez.. Motorun açılması performansı etkiler ancak devir ve hız orantısı tüm aynı seri araçlarda bir arıza yoksa aynı olur... ha sen 2000 devirde 4. viteste basarsın motoru açık araç 4000 e daha hızlı gelir ancak ikisininde sonuçta aynı devir aynı viteste hızları aynı olur.... bu sebeple motor açıklığıyla devir hız ilişkisinin alakası yoktur.




    Yukarıda demek istediğimde buydu.Motorda henüz yeterli aşınma olmamışsa o gücü iletebilemek ve elde edebilmek adına daha fazla zorlanacaktır motor.Daha fazla benzin yakarsa ona görede bağırır..Zrlanıyor demek olur buda zaten ...

    tşk




  • Arkadaşlar konuyu biraz uzattım ama, biraz daha teknik bir cevap olursa sevinirim. Örneğin piston inip kalkar, dönme gücü şuna geçer , şundan tekere geçer ... vs o nedenle aynı hızda olurlar gibi..
  • Bunun için aracın aktarım organlarını bilmek gerek. Şöyle ki araçta hareketi üreten motordur, bu hareket debriyaj üzerinden vites kutusuna iletilir. Vites kutusunda istenilen çevrim oranı ile diferansiyele girer. Diferansiyelde sabit bir çevrim oranı ile çıkıp tekerlekleri döndürür. Bu durumda eşdeğer iki arabada tekerlek devrini etkileyecek şeyler motor devri, debriyaj ve vites kutusu çevrim oranıdır. Eğer iki araçta aynı viteste ve debriyajları eşdeğer ise motor devri tek değişken olarak kalır. Eğer aynı motor devri sözkonusu ise araçlar aynı hızda hareket eder. Tabiki tekerleklerin aynı çapta olması gerekir. Hatta aynı çapta olsa bile lastik basınçları ve araç yükleri çok az bişey etki eder.
  • Hayatta herşeyin, her konunun değişik alanlarda muhakkak bir benzerinin olduğuna inanıyorum. Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız, o nisbette de alışkanlık kazanırsınız. Alışkanlıklar da bir işi en az çaba sarefederek otomatik olarak yapmamızı sağlarlar. Sürekli hızlı koşmaya alışmış adam, yavaş koşmakta zorlanabilir. Sürekli oturan adam da koşmakta zorlanır. *ötüm ağrıyo başım ağrıyo filan hesabı. Bence arabalar da aynı prensipte çalışır.

    iddaayı kim kazandı şimdi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Hayatta herşeyin, her konunun değişik alanlarda muhakkak bir benzerinin olduğuna inanıyorum. Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız, o nisbette de alışkanlık kazanırsınız. Alışkanlıklar da bir işi en az çaba sarefederek otomatik olarak yapmamızı sağlarlar. Sürekli hızlı koşmaya alışmış adam, yavaş koşmakta zorlanabilir. Sürekli oturan adam da koşmakta zorlanır. *ötüm ağrıyo başım ağrıyo filan hesabı. Bence arabalar da aynı prensipte çalışır.

    iddaayı kim kazandı şimdi?



    ya allah aşkına senin işin ne arkadaşım? karşındaki makina insan yada allah yapısı bişey değil... Bak teknik olarak açıklıyorum farkı bul bakalım;


    MOTOR 1 DAKİKADA 4000 TUR YAPIYORMU? EVET.. BU SON VİTESE GELDİ VE SON VİTES DİŞLİ ORANI 1.000 DİYELİM YANİ MOTOR 1 DEVİR YAPTIĞINDA ŞANZIMAN ÇIKIŞIDA 1 DEVİR YAPIYOR DEDİK. ŞİMDİ MOTOR 4000 DEVİR ÇEVİRİRKEN BU DURUMDA ŞANZIMAN YAŞLI HASTA YADA ÇOCUKMUDA HIZINA YETİŞEMEYİP 2000 DEVİR ÇEVİRSİN? HAYIR ŞANZIMANDA BU 4000 DEVRİ AYNEN ŞAFTA VEYA DİFERANSİYELE İLETTİMİ? EVET HADİ SON DİŞLİ ORANINADA 4.000 DİYELİM YANİ ŞANZIMAN 4 TUR ATTIĞINDA DİFERANSİYELİN ÇIKIŞINDAN BİR TURLUK Bİ DÖNÜŞ ELDE EDİLDİMİ? EVET HADİ BUNUDA TEKERE GETİRELİM.. ŞİMDİ NOLDU? MOTOR 1 DAKİKADA 4000 KEZ DÖNÜNCE TEKER BU VİTESTE 1 DAKİKADA KAÇ DEVİR YAPTI? 1000 DEVİR YAPTI DİMİ? BAK TEKRAR YAZIYORUM MOTOR 4000 DEVİRDE VE O VİTESTE TEKER DAKİKADA 1000 DEVİR ÇEVİRDİMİ? EVET TEKERLEK ÇAPINADA 100 CM YANİ 1 METRE DİYELİM ŞİMDİ TEKER ALANINI BULALIM BAK BASİT ANLATIYORUM DİYE BİR ÇOK SAYIYI YUVARLADIM VE KAFADAN ATTIM. NORMALDE TEKERLEK ÇEVRESİ ÇAPIN Pi SAYISIYLA ÇARPILMASIYLA BULUNUR BUNUDA BASİTLETTİM VE Pİ Yİ 3 OLARAK ALDIM ÇARP 100 CM Yİ 3 LE ETTİMİ SANA 300 CM YANİ 3 METRE? HA TEKERLEK 1 DEVİR DÖNDÜĞÜNDE ARAÇ 3 METRE YOL GİTTİMİ? EVET ŞİMDİ 4000 DEVİRDEKİ MOTORDA BU ÖRNEĞİN HIZINA BAKALIM. TEKER DAKİKADA KAÇ DEVİR YAPIYODU? 1000 DEVİR DİMİ? ÇARP ONU 3 METREYLE 1 DAKİKADA ARAÇ BU VİTESTE VE BU DEVİRDE 3000 METRE YOL GİDİYOMU? EVET 3000 METRE EŞİTTİR 3 KM BİŞR SAAT 60 DAKİKA OLDUĞUNA GÖRE BİR DAKİKADA BU ARAÇ 3 KM YOL GİDİYOSA BİR SAATTE 60X3=180 KİLOMETRE YOL GİDER YANİ BU VİTESTE BU MOTOR DEVRİNDE VE BU LASTİK EBATINDA ARAÇ SAATTE 180 KM YOL YAPIYOMUŞ.

    HA ŞİMDİ GELELİM DURUMA EĞER DEBRİYAJ KAÇIRMIYORSA VE LASTİK EBATLARI AYNIYSA VE AYNI BU SERİDE ÜRETİLEN MOTORU AÇIK BİR ARAÇLA KAPALI BİR ARAÇ SON VİTESTE 4000 DEVRE ÇIKIYOSA-Kİ MOTORUN AÇIK OLUP OLMAMASI DEVİR SAYISINI ETKİLEMEZ SADECE O DEVRE ÇIKIŞ ZAMANINI ARTIRIR HIZI NE OLUR? İKİSİNİNDE 180 KM OLUR...MOTOR AÇIKLIĞI SADECE ÇEKİŞİN ZAYIF OLMASINA YANİ ŞÖYLE ANLATIYIM ÖRNEĞİN 2000 DEVİRDE GİDERKEN BİRDEN GAZA BASTIĞINIZDA 4000 DEVRE ÇIKIŞ SÜRESİNİ UZATIR ANCAK ARAÇ BU DEVRE SÜRE UZASADA ÇIKAR ANCAK HIZ AYNI HIZDIR.....


    VARMI SORUN?


    KONUYU AÇAN ARKADAŞADA O KADAR YAZDIK TEKNİK OLARAK DAHA BUNDANDA AÇIK YAZILAMAZ HA TEKNİK DERSEN SECERESİNİ DÖKÜYÜM ANCAK BUNU ANLIYAMIYOSANIZ MALESEF ONDAN HİÇ BİR ŞEY ANLAMAZSINIZ...BU İŞLERDE BİLGİ VE TECRÜBE ÖNEMLİDİR BEN NASILKİ BİR DOKTOR GİBİ ORGAN DEĞİŞEMEZSEM VEYA KONUŞTUĞU TEKNİK TERİMDEN BİŞEY ANLAMAZSAM BİR DOKTORDA BENİM TERİMİMDEN ARACIN ÇALIŞMASINDAN ANLAMAZ. BUDA AYNI MANTIKTIR...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tayyarb

    Arkadaşlar elimizde 2 adet 2000 model R12 toros var.
    Birini ilk günden itibaren hep yüksek devirlerde kullanmışlar ve halk arasındaki değimiyle motoru açılmış. Diğerini ise hep düşük devirde kullanmışlar ve motoru sağır kalmış. Şimdi bu iki arabayı düz veya hafif yukarı eğimli bir yolda kullanıyoruz. İkiside 3. viteste ve ikisinide 4.000 devire getirdik (tabi motoru açılmış olan çabuk çıktı, açılmamış olan daha zor çıktı).

    Şimdi gelelim sorumuza; Baskı balatanın kaçırmadığını , göstergelerin doğru ölçtüğünü ve iki arabadada orjinal dışı hiçbir modifiye olmadığını kabul edrsek, iki araçta aynı vites - aynı devirde aynı hızdamı olu yoksa motoru açılmış olan 3. vites 4.000 devirde iken 130 yapıyorsa diğeri daha azmı yapar??

    Şirkette finans bölümüyle muhasebe bölümü iddalaştı arkadaşlar, lütfen teknik bilgiyle cevaplayalım.

    Şimdiden yeşekkürler...

    AYNI HIZDA GİDERLER TABİKİ TEKERLEK EBATLARI FARKLI DEĞİLSE




  • Araçlar aynı hızda gider.


    Sebebi;

    açılmış motor ile henüz açılmamış motor arasındaki fark motorların devirlenişi ile ilgili olan durum. yani sorunuzun cevabıyla alakası yok.

    Sorunuzda her iki aracında motor devri aynı araç modelleride aynı diyorsunuz demekki bu araçların şanzuman ve diferansiyel modelleride aynı.

    tekerlege aktarılan devir = motor devri / (3vites şanzuman oranı x diferansiyel oranı)
  • acılmısı ölmüşü dıye bır sey yoktur kardes.yenı arabayı acmak ıstıyorsan araba devırlı kullanırsın olur bıter.hızlı gıdeyım devırı yukskte tutayım da acılsın mantıgı yanlıstır.2000 nın altında vıtesı kucult 3300 dede vıtesı buyult fıstık gıbı acılır aracın.
  • Arkadaşlar idda midda kalmadı. Çamura yattı bizim şirkettekiler. Otomotiv sektöründe çalışan bir makina mühendisinden cevap istiyorlarmış. Ne diyeyim bilmiyorumki...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tayyarb

    Arkadaşlar idda midda kalmadı. Çamura yattı bizim şirkettekiler. Otomotiv sektöründe çalışan bir makina mühendisinden cevap istiyorlarmış. Ne diyeyim bilmiyorumki...


    Biri bana mı seslendi?
  • Hocam gözünü seveyim yaz şuraya ikisatır teknik bişey. Cevabını şirket mailinden yollarsan çok sevinirim. Benim şirket mailimi PM`den yolluyorum.

    Bu arada cevap veren diğer arkadaşlar;

    Verdiğiniz bilgiler çok doyurucuydu ama bizimkiler kıvırmak için bahaneye geziyor.
  • arikanturk, takma adlı arkadaşımızın yollamış olduğu ayrıntılı mail sayesinde iddayı kazandım arkadarlar.

    Kendisine buradan teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Walter_Sobchak -- 29 Mayıs 2007; 18:20:18 >
  • araçlar aynı hızda gider ancak hızlanma olayında 1-2 sn.lik fark normaldir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tayyarb

    arikanturk, takma adlı arkadaşımızın yollamış olduğu ayrıntılı mail sayesinde iddayı kazandım arkadarlar.

    Kendisine buradan teşekkür ediyorum.


    Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne güzel!
  • motoru açılmış diye tsbir ettiğinizaraç ile diğeri arasın da pek farkolmaz yurdışın da alığım eğimtimlerde reno12 kullandım ilgintir devir saati yanlış ölçüyor tıpkı sizinki gibi
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.