Şimdi Ara

Taşeronlara Dikkat !!! Dolandırıcılık Kurbanı Olmayın (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
10
Favori
6.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Farklı iss abonesi olup TTNET A.Ş. taşeronları tarafından taciz edilenler için BİMER şikayet metni:

    quote:

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı'na
    Konu: xDSL altyapı işletmecisi Türk Telekomünikasyon A.Ş.'nin kişisel bilgi gizliliği ihlali

    Turknet İletişim Hizmetleri A.Ş. xxxxx xDSL devre numaralı abonesiyim. Türk Telekomünikasyon A.Ş. ve TTNET A.Ş. ile hiçbir bağım olmamasına rağmen, xDSL altyapı işletmecisi Türk Telekomünikasyon A.Ş., xDSL otomasyon ve TTOYS sistemlerinde Turknet üzerine kayıtlı abonelik bilgilerimi grup şirketi olan TTNET A.Ş. ve markalarını pazarlayan bayi/taşeron/çözüm ortaklarına satmıştır. x/x/2018 tarihinde saat x:x'de xxxx numaralı hat tarafından Turknet abonelik bilgilerim kullanılarak tarafıma TTNET A.Ş. markalarının satışına yönelik ticari iletişim gerçekleştirilmiştir. İlgili aramaya ait ekran görüntüsü ektedir. Yapılan bu eylem ile Türk Telekominkasyon A.Ş. Türk Ceza Kanunu 136. maddesi, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 4. maddesi ve Referans IP Seviyesinde Veri Akış Erişimi Teklifi 2.1.2 maddesini ihlal etmektedir.

    Talep: Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından hukuka aykırı bir şekilde üçüncü taraflara satılan kişisel bilgilerimin, kaydedildikleri ortamlardan silinerek güvenliğinin sağlanması ve olay hakkında Kurumunuz tarafından soruşturma başlatılması hususlarında gereğini saygılarımla arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 16 Ocak 2018; 18:20:41 >




  • Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, tüketicilerden, mevcut internet paketinden daha uygun bir paket seçeneği sunan telefon aramaları konusunda dikkatli olmalarını isteyerek, "Tüketiciler, internet hizmeti aldıkları firmaların müşteri hizmetleri numaraları haricinde başka numaralardan gelen aramalara itibar etmesin. Kimlik ve kredi kartı bilgileri, bu gibi aramalarda telefonda asla paylaşılmamalı." dedi.

    Tüfenkci, telekomünikasyon sektörünün adı kullanılarak son dönemde artan dolandırıcılık yöntemi konusunda değerlendirmelerde bulundu.
    Son zamanlarda rastlanan uygulamada, "0850"li numaralar aracılığıyla arayan kişilerin, kendisini firma yetkilisi gibi tanıttığını ve tüketicilere mevcut internet paketinden daha uygun bir hizmet paketi seçeneği sunduğunu ifade eden Tüfenkci, arayan kişilerin, internet paketinin taahhüdünün dolmak üzere olduğunu belirterek, tüketicilerin tarife/paket değişikliğine ikna edilmeye çalışıldığını anlattı.

    Tüfenkci, bu yolla tüketicilerin kredi kartı ve kimlik bilgileri edinilirken, vatandaşa da mevcut paketine ilişkin taahhüt ihlal cezası çıktığını ifade etti.
    Tüketicilerin, internet hizmeti aldıkları firmaların müşteri hizmetleri numaraları haricinde başka numaralardan gelen aramalara itibar etmemesini isteyen Tüfenkci, "Kimlik ve kredi kartı bilgileri bu gibi aramalarda telefonda asla paylaşılmamalı. Eğer tüketiciler bu şekilde arandığında tereddüt yaşıyorsa herhangi bir onay vermeden mevcut internet hizmeti aldıkları firmayı arayarak sunulan teklifin doğru olup olmadığını ve taahhüt sürelerini teyit etsinler." diye konuştu.
    Tüfenkci, mağduriyet yaşamış olan tüketicilerin, tüketici hakem heyetlerine başvurmanın yanı sıra Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) veya e-Devlet aracılığıyla bakanlığa şikayette bulunabileceğini belirterek, "Ayrıca eğer ki tüketici mevcut internet hizmetinin devamı düşüncesiyle telefon görüşmesinin akabinde yeni bir sözleşme ilişkisi içine girmişse 14 gün içinde cayma hakkı bulunuyor. Reklam Kurulu, bu gibi başvurularda öncelikle tüketicinin arandığı telefon numarasından ilgili firmayı tespit ediyor ve firmadan konuya ilişkin savunması istiyor. Tüketiciyle yapılan görüşmeye ilişkin ses kaydı da firmadan talep ediliyor. Firmalara idari işlem tesis ediliyor." ifadesini kullandı.

    "VATANDAŞA DA SORUMLULUK DÜŞÜYOR"

    Uydu üzerinden yayın yapan kanallardaki tele alışveriş reklamları konusunda da uyarıda bulunan Tüfekci, söz konusu reklamlarda, tüketicilerin zaafları kullanılarak aldatıcı iddialar ve gerçek dışı vaatlerle agresif satış teknikleri uygulandığını, bu yolla ürün satışı gerçekleştirildiğini söyledi.

    Tüfenkci, bu kanallarda yayımlanan bal reklamlarının kontrol altına alındığını, yıllık ortalama 100 civarında olan bal reklamı şikayetinin, 2017'de 8'e düştüğünü ifade ederek, "Bu kanallarda bal yanında, takviye edici gıdalar, muhtelif kozmetik ürünler, cep telefonları, cinsel sağlık ürünleri gibi çeşitli ürünlerin ****ığı biliniyor. Birçok hastalığı tedavi ettiği, iyileştirdiği veya önlediği şeklinde yanıltıcı sağlık beyanlarıyla tanıtımı yapılan takviye
    edici gıda veya kozmetik ürünlerin reklamları, diğer ilgili kuruluşlarla koordinasyon içerisinde denetleniyor." değerlendirmesinde bulundu.

    Reklamlarda yaşanan sorunların bertaraf edilmesi hususunda idarenin yanı sıra vatandaşlara da büyük sorumluluk düştüğünü vurgulayan Tüfenkci, şunları kaydetti:

    "Tüketicilerimiz özellikle yalnızca bir sipariş hattına yer verilen, reklam veren firma veya şahsa ilişkin hiçbir iletişim bilgisinin paylaşılmadığı, reklam verenin kimliğinin açıklanmadığı, gerçek olamayacak iddialarla ürün pazarlanan, 'her derde deva', 'mucize ilaç', 'kesin çözüm', 'yaşlanmayı engelleyici' gibi yanıltıcı sağlık beyanlarına yer verilen, tele alışveriş reklamlarına itibar etmemeli. Aykırı olduğunu düşündükleri reklamlar hakkında Bakanlığımıza başvuruda bulunarak Reklam Kurulu tarafından inceleme başlatılması talep edilmeli. Uydu kanallarında yayınlanan gıda takviyesi reklamlarında yer verilen hastalıkları tedavi ettiği iddiaları gerçeği yansıtmıyor. Doktor kontrolünde tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlığın gıda takviyeleri ile tedavi edileceği beklenmemeli ve bu tür reklamlara tüketicilerimiz tarafından itibar edilmemeli. Kozmetik ürünler vücudun dışına uygulanırlar ve kozmetik ürünün eklemlere kadar etki ederek ağrıyı iyileştirmesi mümkün değil. Takviye edici gıdalarda olduğu gibi, doktor kontrolünde tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlığın kozmetik ürünlerle tedavi edilmesi beklenmemeli."

    http://www.hurriyet.com.tr/tufenkciden-internet-paketi-dolandiriciligi-uyarisi-40723974




  • Nihayet birileri bu dolandırıcılığın farkına vardı.
    https://telkoder.org.tr/telkoderden-tuketiciler-icin-onemli-hamle/
    quote:

    TELKODER’den tüketiciler için önemli hamle:

    Aldatıcı ve rahatsız edici telefon tacizlerine son

    Son dönemlerde özellikle internet satışlarına yönelik telefonla vatandaşların aranarak, aldatıcı bilgiler verilmesi ve rahatsız edilmesi konusunda tüketici şikayetleri artıyor. Tüketiciler, çoğunlukla abonesi olmadıkları internet servis sağlayıcılarının hizmetlerini satmaya çalışan bazı tele satış ekipleri tarafından sürekli olarak rahatsız edildiklerini ve yanlış bilgilendirildiklerini dile getiriyorlar. Kişisel bilgilerinin güvende olmadığı endişesini taşıyorlar. Özel abone bilgilerinin başkalarının eline geçmesi oldukça tehlikeli ve yasa dışı bir durumu da ortaya çıkarıyor. Telekomünikasyon sektörü açısından olumsuz bir algı yaratan sorunun kısa sürede çözülmesi gerektiğini tespit eden Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER), hem müşterileri hem de internet hizmeti sunan şirketleri mutlu edecek bir çalışmaya imza atarak Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nun kurulmasına öncülük etti. Türkiye’de önde gelen internet servis sağlayıcılarının katılımıyla kurulan komisyon, aldığı kararlarla aldatıcı ve rahatsız edici telefon tacizlerine son veriyor.



    Tüketicilerin telekomünikasyon sektörüyle ilgili en çok şikâyet ettikleri konular arasında; bazı satış ekiplerince abonesi olmadıkları şirketler adına sürekli aranmaları yer alıyor. Maruz kalınan bu telefon tacizleri tüketici memnuniyeti açısından da olumsuz sonuçları beraberinde getiriyor. Telekomünikasyon sektöründeki şirketler cephesinde ise bu sorun ortadan kaldırılması gereken en önemli konuların başında geliyor.

    Telekomünikasyon sektörünü temsil eden TELKODER’in çabalarıyla sektördeki şirketler bir araya gelip, bu önemli sorunu çözmek üzere fikir birliğine vararak Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nu kurdu. Komisyonun konunun çözüme ulaştırılması için başlattığı çalışmaların kısa sürede sonuç vermeye başladı. İnternet hizmeti sunan şirketlerin temsilcilerinden oluşan komisyon, bu duruma neden olan tele satış organizasyonlarının tespit edilmesi ve zarar görecek işletmelerin bu konularda haberdar edilmesi yönünde faaliyetler yürütüyor. Çalışmaları kapsamına; bayileri, alt bayileri, bağlantılı kişileri ve bayiler adına hareket eden tüm aracıları alan komisyonun başkanlığını ve idari süreçlerini ise TELKODER üstleniyor.

    TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata Arıak vatandaşları yaşadıkları bu durumdan kurtarmak üzere komisyonun kurulmasına liderlik ettiklerini belirterek sözlerine şöyle devam ediyor: “Sektörümüzde özellikle internet aboneliklerine ilişkin satışlarda, tüketicilerin aldatıcı bilgiler ile çok sayıda aramaya maruz bırakılarak rahatsız edildiğini tespit ettik. Elbette tüketiciler de çeşitli mercilere şikayetlerini dile getiriyordu. TELKODER misyonu gereği bu sorunun çözümü için inisiyatif aldı. Hızlıca çözüme ulaşmak için ilgili şirketleri, karşılıklı haklarını da gözeterek bir çalışma komisyonu altında bir araya getirdi. Sektörün yararı, şirketlerin itibarı ve tüketici haklarının korunması temeline dayanan bu komisyonunun verimli bir dönemi de başlattığını görüyoruz.

    “Kişisel verilerim güvende değil endişesi ortadan kalkacak”

    Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nun yürüttüğü çalışmalarla tüketiciler, kişisel verilerinin internet hizmeti aldıkları şirkette güvende olmadığı endişesinden kurtulacaklar. TELKODER Başkanı Arıak, çalışma komisyonunun şirketlere de Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun esaslarını doğru bir şekilde yerine getirme noktasında yardımcı olacağını belirterek, “KVKK doğrudan telekomünikasyon şirketlerini ilgilendiriyor. Kişisel verilerin tamamına yakını sektörümüzde yer alan şirketler tarafından saklanıyor. Bu kanunu şirketler çok iyi anlamalı ve bu kapsamda biz de çalışmalar yürüteceğiz. Yakın zamanda arkadaşlarımızın yer aldığı bir heyet Kişisel Verileri Koruma Kurumunu ziyaret etti ve ne tür çalışmalar yürüteceğimiz konusunda araştırmalarımız da sürüyor. Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu bu noktada da işletmecilerimize yardımcı olacak.” dedi.


    TELKODER üyesi firmalar: https://telkoder.org.tr/uyelerimiz/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 15 Haziran 2018; 14:3:49 >




  • Taşeronlara Dikkat !!! Dolandırıcılık Kurbanı Olmayın
  • merhaba, d smart dolndırıcılığı yaşadım bugün. ttnetmiş gibi konusup paket sundu, 100gb kotalı istiyordum daha ucuz diye, o ev telefonu olanlar için dedi. neyse telefonda onayladım. sonra ttnetin sitesinde ev telefonsuzda tarife oldugunu gördüm. aradım 444 lü numarayı ,işte o an gerçekten onların ttelekom oldugunu ögrendim.

    direk d smartı aradım iptal için sesli onayınız var hiçbirşey yapamazsınız dedi, hayatımın şokunu yaşadım. henüz bir şey imzalamadım kuruluma da gelmediler ama iptal da edilmiyor, istiyorsan dava aç dediler.

    anlayan bir arkadaş yasal olarak birşey imzalamadan bir yükümlülüğüm olup olmadığını söyleyeiblir mi.
  • cino__cool kullanıcısına yanıt
    E devletten kontrol et abonelik filan imza atılmadan başlamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMC

    E devletten kontrol et abonelik filan imza atılmadan başlamaz.
    aktif abonelik yok diyor. umarım bir şey başlatamazlar. asla imzalamam kuruluma gelenleri de geri çevireceğim.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.