Şimdi Ara

TAI’den jet motorlu Hürkuş müjdesi! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
1
Favori
3.942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tai nin videosu var yerli tasarım detaylı bakarsanız farklıdır. Simdi ben onlara tesla aslında mercedesten araklamış desem bana gülerler kızarlar savaş açarlar çunki onlar Türk olmamakla birlikte bu ülkeyede düşmanlar nokta!

  • aerosoldreams kullanıcısına yanıt
    Muhterem dostum, anlıyorum burada ki genç arkadaslarınıza yardımcı olmak icin yazıyorsun. Yorumları-atışmalarınızı okuyunca ortaya ulu şekilde bilgi kirliliği çıkmış.



    Evet, digerlerinin de bu alanda gerçek bilgilere ulaşmasını diliyorsun. Lakin, turboprob-turbosaft'in ne olduğunu bilmeyen mi ararsın, Kore kt-1 ile bizim Hürkuş'u kıyaslayan mi.



    Yahut Altay ile kt-2 black Panther'i benzeten mi?



    Sunu unutma ki sosyal medya mecrasında yalan-çarpıtma gırla gider. Karşındakini adam yerine koyup karşılıklı arz mevcudiyetinde bilgi kirliliği değil olmayan bilgiler ortaya çıkıyor.



    Sana naçizane Öner'im, çeşitli enformasyonu deklare ettikten sonra uzmanlığı olmayan insanlar ile tartışma. Sebeb odur ki, Türkiyede en sıkıntı çektiğimiz bölüm-alan olan havacılık-uzay sektöründe az sayıda ki mevcudumuzda ki kaliteli bilgi beyanını kaybetmeyelim. Sağlıcakla kal, cancağzım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimin jet motorunu kullnacaklar acaba ?Guneyimizde PKK devleti kurdurtmaya calisan Abdden mi yoksa teroristlerin pkk pacavralarini alip sokaklarinda ozgurce dolasabildikleri , fetoculeri saklayan avrupa ulkelerinden mi ?Rus motoru demeyin rus motorlari demode , alamayiz , ayrica yakiti likir likir iciyor.



    Ben tek alternatifin Rolls Royce grubu yani İngiltere oldugunu dusunuyorum.Ancak uzun vadede -15 20 sene - kendimiz yuksek itki ureten bir motor yapabiliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız, baya bir yanlışsın kardeş.

    Açıklayım cahilliğin gitsin.
    Gaz türbinleri şöyle çalışır.

    Hava Kompresör tarafında yönlendirilerek bir lüle ile önce hızı yavaşlatarak kompresör kanatları için düzenler. Kompresör giren havayı sıkıştırarak basıncını yükseltir. Kademelerin sıkıştırma oranına bağlı olarak!. Daha sonra yanma odasında basıncı artırılmış hava yakıt enjeksiyonu ile patlatılır ve egzoz gazı ortaya çıkar. Sıcaklığı 2000 derecelere çıkan(Gaz türbinine göre değişir.) egzoz gazı Türbinlerde tekrar basıncı azaltılır.(Basınç ile hız ters orantılıdır.) Sıcaklığı belirli seviyeye kadar düşen egzoz gazının hızı artırılır. En son çıkıştaki lüle ile egzoz tekrar yönlendirilerek itki kuvveti oluşturulur.

    Cahilliğini bırak biliyormuş gibi davranma. Ayrıca sen kimsin ki TAI'de çalışan insanlara birşeyden anlamaz diyorsun. Sanırım birşey başaramamışsın. Merak etmeyin mühendisler sizin bildiğinizden daha fazlasını biliyordur ki TAI ürünler verebiliyor. Kalifiye mühendisler işlerini yaparken kalifiye olmayanlarda burda atıp tutuyor. Ben bilirim edasında konuşuyor. Kendimde bir mühendisim ve sizin anlayamayacağınız zekanızın yetmeyeceği konuları çalışıyorum. Eminim oralardaki mühendislerde ileri düzeyde konuları biliyordur ki bu bilgilerini kullanarak birşeyler ortaya koyuyorlar. Zekanız seviyesinde konuşun tam ters orantılı değil...
    Turboprop, Turbofan, Turbojet bu motorları biraz araştırın dicem ama eminim mühendislikle alakanız yok ve eminim Makina, Uçak Uzay Havacılık mühendislikleriyle hiç mi hiç alakanız yok. Şimdi susunda saçma sapan konuşmayın.

    Eğer öğrenmek istediğin daha fazla teorik bilgi lazımsa vereyimde çeneni kapat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freddy03

    Yalnız, baya bir yanlışsın kardeş.

    Açıklayım cahilliğin gitsin.
    Gaz türbinleri şöyle çalışır.

    Hava Kompresör tarafında yönlendirilerek bir lüle ile önce hızı yavaşlatarak kompresör kanatları için düzenler. Kompresör giren havayı sıkıştırarak basıncını yükseltir. Kademelerin sıkıştırma oranına bağlı olarak!. Daha sonra yanma odasında basıncı artırılmış hava yakıt enjeksiyonu ile patlatılır ve egzoz gazı ortaya çıkar. Sıcaklığı 2000 derecelere çıkan(Gaz türbinine göre değişir.) egzoz gazı Türbinlerde tekrar basıncı azaltılır.(Basınç ile hız ters orantılıdır.) Sıcaklığı belirli seviyeye kadar düşen egzoz gazının hızı artırılır. En son çıkıştaki lüle ile egzoz tekrar yönlendirilerek itki kuvveti oluşturulur.

    Cahilliğini bırak biliyormuş gibi davranma. Ayrıca sen kimsin ki TAI'de çalışan insanlara birşeyden anlamaz diyorsun. Sanırım birşey başaramamışsın. Merak etmeyin mühendisler sizin bildiğinizden daha fazlasını biliyordur ki TAI ürünler verebiliyor. Kalifiye mühendisler işlerini yaparken kalifiye olmayanlarda burda atıp tutuyor. Ben bilirim edasında konuşuyor. Kendimde bir mühendisim ve sizin anlayamayacağınız zekanızın yetmeyeceği konuları çalışıyorum. Eminim oralardaki mühendislerde ileri düzeyde konuları biliyordur ki bu bilgilerini kullanarak birşeyler ortaya koyuyorlar. Zekanız seviyesinde konuşun tam ters orantılı değil...
    Turboprop, Turbofan, Turbojet bu motorları biraz araştırın dicem ama eminim mühendislikle alakanız yok ve eminim Makina, Uçak Uzay Havacılık mühendislikleriyle hiç mi hiç alakanız yok. Şimdi susunda saçma sapan konuşmayın.

    Eğer öğrenmek istediğin daha fazla teorik bilgi lazımsa vereyimde çeneni kapat.

    Kardeşim hiç gerek yok anlatmana. Ciddiye alıp yorum yaptığın şahıs bırak makinayı mühendis bile değil. Kendini kandırıyor ve egosunu tatmin etmeye çalışıyor.

    Geçmiş mesajlarda adama NASA'dan kaynak gösteriyorum bana www.pilotluk.com diye siteden kaynak gösteriyor.

    Böyle mühendis mi olur? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerosoldreams -- 22 Ağustos 2017; 20:28:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: Freddy03

    Yalnız, baya bir yanlışsın kardeş.

    Açıklayım cahilliğin gitsin.
    Gaz türbinleri şöyle çalışır.

    Hava Kompresör tarafında yönlendirilerek bir lüle ile önce hızı yavaşlatarak kompresör kanatları için düzenler. Kompresör giren havayı sıkıştırarak basıncını yükseltir. Kademelerin sıkıştırma oranına bağlı olarak!. Daha sonra yanma odasında basıncı artırılmış hava yakıt enjeksiyonu ile patlatılır ve egzoz gazı ortaya çıkar. Sıcaklığı 2000 derecelere çıkan(Gaz türbinine göre değişir.) egzoz gazı Türbinlerde tekrar basıncı azaltılır.(Basınç ile hız ters orantılıdır.) Sıcaklığı belirli seviyeye kadar düşen egzoz gazının hızı artırılır. En son çıkıştaki lüle ile egzoz tekrar yönlendirilerek itki kuvveti oluşturulur.

    Cahilliğini bırak biliyormuş gibi davranma. Ayrıca sen kimsin ki TAI'de çalışan insanlara birşeyden anlamaz diyorsun. Sanırım birşey başaramamışsın. Merak etmeyin mühendisler sizin bildiğinizden daha fazlasını biliyordur ki TAI ürünler verebiliyor. Kalifiye mühendisler işlerini yaparken kalifiye olmayanlarda burda atıp tutuyor. Ben bilirim edasında konuşuyor. Kendimde bir mühendisim ve sizin anlayamayacağınız zekanızın yetmeyeceği konuları çalışıyorum. Eminim oralardaki mühendislerde ileri düzeyde konuları biliyordur ki bu bilgilerini kullanarak birşeyler ortaya koyuyorlar. Zekanız seviyesinde konuşun tam ters orantılı değil...
    Turboprop, Turbofan, Turbojet bu motorları biraz araştırın dicem ama eminim mühendislikle alakanız yok ve eminim Makina, Uçak Uzay Havacılık mühendislikleriyle hiç mi hiç alakanız yok. Şimdi susunda saçma sapan konuşmayın.

    Eğer öğrenmek istediğin daha fazla teorik bilgi lazımsa vereyimde çeneni kapat.

    Kardeşim hiç gerek yok anlatmana. Ciddiye alıp yorum yaptığın şahıs bırak makinayı mühendis bile değil. Kendini kandırıyor ve egosunu tatmin etmeye çalışıyor.

    Geçmiş mesajlarda adama NASA'dan kaynak gösteriyorum bana www.pilotluk.com diye siteden kaynak gösteriyor.

    Böyle mühendis mi olur? :)



    Takin bı ithal Turboprop ortamlarda kendi jetimizi yaptık diye oy toplarsiniz kim bilecek nede olsa kitle malum.



    Hatta a10 yaptık yav dizinize dursun diye de oy isteyebilirsiniz.



    Sahi mevcut hurkusun motoru hangi Tai nin ic kaynakları ile üretildi ? Beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snorlaxxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: Freddy03

    Yalnız, baya bir yanlışsın kardeş.

    Açıklayım cahilliğin gitsin.
    Gaz türbinleri şöyle çalışır.

    Hava Kompresör tarafında yönlendirilerek bir lüle ile önce hızı yavaşlatarak kompresör kanatları için düzenler. Kompresör giren havayı sıkıştırarak basıncını yükseltir. Kademelerin sıkıştırma oranına bağlı olarak!. Daha sonra yanma odasında basıncı artırılmış hava yakıt enjeksiyonu ile patlatılır ve egzoz gazı ortaya çıkar. Sıcaklığı 2000 derecelere çıkan(Gaz türbinine göre değişir.) egzoz gazı Türbinlerde tekrar basıncı azaltılır.(Basınç ile hız ters orantılıdır.) Sıcaklığı belirli seviyeye kadar düşen egzoz gazının hızı artırılır. En son çıkıştaki lüle ile egzoz tekrar yönlendirilerek itki kuvveti oluşturulur.

    Cahilliğini bırak biliyormuş gibi davranma. Ayrıca sen kimsin ki TAI'de çalışan insanlara birşeyden anlamaz diyorsun. Sanırım birşey başaramamışsın. Merak etmeyin mühendisler sizin bildiğinizden daha fazlasını biliyordur ki TAI ürünler verebiliyor. Kalifiye mühendisler işlerini yaparken kalifiye olmayanlarda burda atıp tutuyor. Ben bilirim edasında konuşuyor. Kendimde bir mühendisim ve sizin anlayamayacağınız zekanızın yetmeyeceği konuları çalışıyorum. Eminim oralardaki mühendislerde ileri düzeyde konuları biliyordur ki bu bilgilerini kullanarak birşeyler ortaya koyuyorlar. Zekanız seviyesinde konuşun tam ters orantılı değil...
    Turboprop, Turbofan, Turbojet bu motorları biraz araştırın dicem ama eminim mühendislikle alakanız yok ve eminim Makina, Uçak Uzay Havacılık mühendislikleriyle hiç mi hiç alakanız yok. Şimdi susunda saçma sapan konuşmayın.

    Eğer öğrenmek istediğin daha fazla teorik bilgi lazımsa vereyimde çeneni kapat.

    Kardeşim hiç gerek yok anlatmana. Ciddiye alıp yorum yaptığın şahıs bırak makinayı mühendis bile değil. Kendini kandırıyor ve egosunu tatmin etmeye çalışıyor.

    Geçmiş mesajlarda adama NASA'dan kaynak gösteriyorum bana www.pilotluk.com diye siteden kaynak gösteriyor.

    Böyle mühendis mi olur? :)



    Takin bı ithal Turboprop ortamlarda kendi jetimizi yaptık diye oy toplarsiniz kim bilecek nede olsa kitle malum.



    Hatta a10 yaptık yav dizinize dursun diye de oy isteyebilirsiniz.



    Sahi mevcut hurkusun motoru hangi Tai nin ic kaynakları ile üretildi ? Beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    Selamlar,

    Blok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: snorlaxxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: Freddy03

    Yalnız, baya bir yanlışsın kardeş.

    Açıklayım cahilliğin gitsin.
    Gaz türbinleri şöyle çalışır.

    Hava Kompresör tarafında yönlendirilerek bir lüle ile önce hızı yavaşlatarak kompresör kanatları için düzenler. Kompresör giren havayı sıkıştırarak basıncını yükseltir. Kademelerin sıkıştırma oranına bağlı olarak!. Daha sonra yanma odasında basıncı artırılmış hava yakıt enjeksiyonu ile patlatılır ve egzoz gazı ortaya çıkar. Sıcaklığı 2000 derecelere çıkan(Gaz türbinine göre değişir.) egzoz gazı Türbinlerde tekrar basıncı azaltılır.(Basınç ile hız ters orantılıdır.) Sıcaklığı belirli seviyeye kadar düşen egzoz gazının hızı artırılır. En son çıkıştaki lüle ile egzoz tekrar yönlendirilerek itki kuvveti oluşturulur.

    Cahilliğini bırak biliyormuş gibi davranma. Ayrıca sen kimsin ki TAI'de çalışan insanlara birşeyden anlamaz diyorsun. Sanırım birşey başaramamışsın. Merak etmeyin mühendisler sizin bildiğinizden daha fazlasını biliyordur ki TAI ürünler verebiliyor. Kalifiye mühendisler işlerini yaparken kalifiye olmayanlarda burda atıp tutuyor. Ben bilirim edasında konuşuyor. Kendimde bir mühendisim ve sizin anlayamayacağınız zekanızın yetmeyeceği konuları çalışıyorum. Eminim oralardaki mühendislerde ileri düzeyde konuları biliyordur ki bu bilgilerini kullanarak birşeyler ortaya koyuyorlar. Zekanız seviyesinde konuşun tam ters orantılı değil...
    Turboprop, Turbofan, Turbojet bu motorları biraz araştırın dicem ama eminim mühendislikle alakanız yok ve eminim Makina, Uçak Uzay Havacılık mühendislikleriyle hiç mi hiç alakanız yok. Şimdi susunda saçma sapan konuşmayın.

    Eğer öğrenmek istediğin daha fazla teorik bilgi lazımsa vereyimde çeneni kapat.

    Kardeşim hiç gerek yok anlatmana. Ciddiye alıp yorum yaptığın şahıs bırak makinayı mühendis bile değil. Kendini kandırıyor ve egosunu tatmin etmeye çalışıyor.

    Geçmiş mesajlarda adama NASA'dan kaynak gösteriyorum bana www.pilotluk.com diye siteden kaynak gösteriyor.

    Böyle mühendis mi olur? :)



    Takin bı ithal Turboprop ortamlarda kendi jetimizi yaptık diye oy toplarsiniz kim bilecek nede olsa kitle malum.



    Hatta a10 yaptık yav dizinize dursun diye de oy isteyebilirsiniz.



    Sahi mevcut hurkusun motoru hangi Tai nin ic kaynakları ile üretildi ? Beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    Selamlar,

    Blok.





    Bu bir dramdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • snorlaxxx S kullanıcısına yanıt
    TAI motor üretmez.
    Teşekkürler,

    Güle güle kullan.
  • Evet F22 ve F35ye Tai logosu koyup yerli uçak projesi yaptık demek Tai mühendislerinin ve AKP nin başarısıdır kabul ediyorum logo koyma konusunda başarılılar.

    Aerosol denilen kişi o kadar cehalet sahibi bir kişiki basit bir cümleyi bile anlamadığı için senin anlattığın gibi ayrıntıya girmek istemedim.

    Turboprop motoru da benim sayemde araştırıp öğrendi. Ancak halen hürkuş jet motorlu zaten deyip duruyor Tainin yapacağı jet motorla farkını da o cahile açıkla bana değil. Yorumları iyi oku ne demişim ben bir habersin benzer cahilliği sende de görüyorum.

    AKP yeni eğitim sistemiyle ülkeye kalifiye eleman değil throll yetiştirdiği belli. O yüzden fazla muhattap alacağım kişilerde değilsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • snorlaxxx S kullanıcısına yanıt
    Kardeşim işte bu throller işlerine gelmeyince blok yazıp kaçacak yer arıyor.. Vasıfsızlıklarını yüzlerine vurunca özellikle o sana blok yazan Aerosol denen şahıs ITU uzay mühendisiyim demeye bile utanmıyor. Bunların işi yalan dolan kopyala yapıştır başka birşey bilmezler laftan anlamazlar..



    Yaw he he de geç..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok övüyordun ya mühendisler niye üretemiyor bir motoru? Tai motor üretmez değil Tai motor üretemez olacak o istesede yapamaz çünkü o işler öyle kolay olmuyor. Eldeki malzeme bilgi birikimi ortada milleti halen kandırmaya devam ediyorsunuz..



    Yerli otomobil dendi seneler öncesi nerde hani? Bir içten yanmalı motor bile yapılamayan ülkede yerli jet motoru yapacağız demekle kendinizi kandırırsınız siz ancak.. Andersenden masallar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önce 1.3 dizel motor üretelim de jet motoru eksik kalsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoltreX

    Çok övüyordun ya mühendisler niye üretemiyor bir motoru? Tai motor üretmez değil Tai motor üretemez olacak o istesede yapamaz çünkü o işler öyle kolay olmuyor. Eldeki malzeme bilgi birikimi ortada milleti halen kandırmaya devam ediyorsunuz..



    Yerli otomobil dendi seneler öncesi nerde hani? Bir içten yanmalı motor bile yapılamayan ülkede yerli jet motoru yapacağız demekle kendinizi kandırırsınız siz ancak.. Andersenden masallar.

    Seçimler yaklaşıyor ya ufaktan kolpa haberelere başladılar

    Daha 1.3 dizel motoru yapamayan ülke jet motoru yapacak ha güldürmeyin.Ordan burdan lisansı alınır burada üretimi yapılır en fazla.Biatçılara %100 yerli denir olay kapanır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: RavenoLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: WoltreX

    Çok övüyordun ya mühendisler niye üretemiyor bir motoru? Tai motor üretmez değil Tai motor üretemez olacak o istesede yapamaz çünkü o işler öyle kolay olmuyor. Eldeki malzeme bilgi birikimi ortada milleti halen kandırmaya devam ediyorsunuz..



    Yerli otomobil dendi seneler öncesi nerde hani? Bir içten yanmalı motor bile yapılamayan ülkede yerli jet motoru yapacağız demekle kendinizi kandırırsınız siz ancak.. Andersenden masallar.

    Seçimler yaklaşıyor ya ufaktan kolpa haberelere başladılar

    Daha 1.3 dizel motoru yapamayan ülke jet motoru yapacak ha güldürmeyin.Ordan burdan lisansı alınır burada üretimi yapılır en fazla.Biatçılara %100 yerli denir olay kapanır

    Sen ne gereksiz bir adamsın yahu.



    Fikirlerini dikkate alıp alıntıladığın adam tam bir cehalet abidesi.



    Geçmiş mesajlara göz gezdir.



    Gerçi aynı tayfadan olduğunuz için sıkıntı olmuyor.



    Hem alıştınız tabi 1944'te Nuri Demirağ'ın uçak fabrikasını kapatmaya, ABD'den hibe silahlar alıp uçak fabrikalarının sipariş alamadığı için kapanmasına ve tekstil makinaları fabrikasına dönüşmesine.



    (Ama möndörösssss uçağğğ föbrökölörönö köpöttö diye alıntı yapacağından adım gibi eminim. )



    TAI, TEI, ROKETSAN, ASELSAN ve türevleri bu şirketlerin kaderi hayal ettiğiniz gibi olmayacak.



    Hayal edecekler, tasarlayacaklar, üretecekler ve yapacaklar/yapıyorlar.



    Sizin gibi ülkesinin bir şey yapmasından haz etmeyen güruhta kuduracak.





    He he ne yaptıysa İsmet ve Chp yaptı zaten.Onlar olmasa şuan uzaya astronot gönderiyor olurduk.Adnan menderesin rezil dönemini görmek istemiyorsun.İsmet inönü çok şanssız bir devlet adamı.1. dünya savaşından çıkmış bitap haldeki Türkiye bunun üzerine birde 2.dünya savaşı döneminde yaşanan kıtlıkla mücadele etti.Sen hala o zaman alınan yardımları eleştiriyorsun ülkede yenecek ekmek yoktu ekmek.Yol bile yoktu ABD geldi yol yaptı hatta şuanki KGM'nin temellerini attılar.Neyse mevzu bu değil

    Aselsan tai roketsan vs tüm çalışmalarını destekliyorum ancak kamuoyuna herşeyi yüzde yüz yerli yaptık yalanından vazgeçin .Bunlar tamamen siyasi oy uğruna yapılan içi boş haberler.Yapılan güzel çalışmalar var ancak fazla gaza gelmeyin diriliş ertuğrulu fazla kaçırıyorsunuz sonra

    A haber izleyip sabah gazetesi okuyan biri de bu masallara inanıyor

    Atak helikopteri eyvallah güzel ancak şu haliyle bile 1960 model kobra helikopterinden geri kalıyor.Bunuda %100 yerli diye yutturuyorlar bilmiyorlarki A129un modifiye edilmiş hali olduğunu.Motoru Rolls-Royce altyapısı A129 olan helikopter nasıl %100 yerli oluyor ? Rolls-Royce şuan motor göndermeyi durdursa bırak yeni üretimi mevcutları bile kaldıramazsın yedek parça eksikliğinden.

    Bırakın bu işleri seçimde oy kazanmak için kolpa haberlerle gaza gelmeyin/getirmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RavenoLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: RavenoLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: WoltreX

    Çok övüyordun ya mühendisler niye üretemiyor bir motoru? Tai motor üretmez değil Tai motor üretemez olacak o istesede yapamaz çünkü o işler öyle kolay olmuyor. Eldeki malzeme bilgi birikimi ortada milleti halen kandırmaya devam ediyorsunuz..



    Yerli otomobil dendi seneler öncesi nerde hani? Bir içten yanmalı motor bile yapılamayan ülkede yerli jet motoru yapacağız demekle kendinizi kandırırsınız siz ancak.. Andersenden masallar.

    Seçimler yaklaşıyor ya ufaktan kolpa haberelere başladılar

    Daha 1.3 dizel motoru yapamayan ülke jet motoru yapacak ha güldürmeyin.Ordan burdan lisansı alınır burada üretimi yapılır en fazla.Biatçılara %100 yerli denir olay kapanır

    Sen ne gereksiz bir adamsın yahu.



    Fikirlerini dikkate alıp alıntıladığın adam tam bir cehalet abidesi.



    Geçmiş mesajlara göz gezdir.



    Gerçi aynı tayfadan olduğunuz için sıkıntı olmuyor.



    Hem alıştınız tabi 1944'te Nuri Demirağ'ın uçak fabrikasını kapatmaya, ABD'den hibe silahlar alıp uçak fabrikalarının sipariş alamadığı için kapanmasına ve tekstil makinaları fabrikasına dönüşmesine.



    (Ama möndörösssss uçağğğ föbrökölörönö köpöttö diye alıntı yapacağından adım gibi eminim. )



    TAI, TEI, ROKETSAN, ASELSAN ve türevleri bu şirketlerin kaderi hayal ettiğiniz gibi olmayacak.



    Hayal edecekler, tasarlayacaklar, üretecekler ve yapacaklar/yapıyorlar.



    Sizin gibi ülkesinin bir şey yapmasından haz etmeyen güruhta kuduracak.





    He he ne yaptıysa İsmet ve Chp yaptı zaten.Onlar olmasa şuan uzaya astronot gönderiyor olurduk.Adnan menderesin rezil dönemini görmek istemiyorsun.İsmet inönü çok şanssız bir devlet adamı.1. dünya savaşından çıkmış bitap haldeki Türkiye bunun üzerine birde 2.dünya savaşı döneminde yaşanan kıtlıkla mücadele etti.Sen hala o zaman alınan yardımları eleştiriyorsun ülkede yenecek ekmek yoktu ekmek.Yol bile yoktu ABD geldi yol yaptı hatta şuanki KGM'nin temellerini attılar.Neyse mevzu bu değil

    Aselsan tai roketsan vs tüm çalışmalarını destekliyorum ancak kamuoyuna herşeyi yüzde yüz yerli yaptık yalanından vazgeçin .Bunlar tamamen siyasi oy uğruna yapılan içi boş haberler.Yapılan güzel çalışmalar var ancak fazla gaza gelmeyin diriliş ertuğrulu fazla kaçırıyorsunuz sonra

    A haber izleyip sabah gazetesi okuyan biri de bu masallara inanıyor

    Atak helikopteri eyvallah güzel ancak şu haliyle bile 1960 model kobra helikopterinden geri kalıyor.Bunuda %100 yerli diye yutturuyorlar bilmiyorlarki A129un modifiye edilmiş hali olduğunu.Motoru Rolls-Royce altyapısı A129 olan helikopter nasıl %100 yerli oluyor ? Rolls-Royce şuan motor göndermeyi durdursa bırak yeni üretimi mevcutları bile kaldıramazsın yedek parça eksikliğinden.

    Bırakın bu işleri seçimde oy kazanmak için kolpa haberlerle gaza gelmeyin/getirmeyin.




    İsmet İnönü CHP'si Menderes'e bir enkaz bırakmıştır. Sanki Menderes iktidara geldiğinde ülkede uzay çalışmaları yapılıyordu. Aksine İnönü ülkedeki yerli isimlerin özellikle Atatürk'ün desteklediği isimleri engellemekle meşguldü.



    Bugün neden bu haldeyizin cevabı Marshall yardımları ve Truman Doktrini kapsamında alınan hurda hibe silahlardır.



    Sizi bunca yıl iyi kandırmışlar. İnönü şanssız bir devlet adamıymış. Peh!



    Menderes daha şansız bir devlet adamı o zaman?



    Menderes iktidara geldiğinde ülkenin savunma sanayisi ABD'nin insafına bırakılmıştı. Menderes'in politikalarını elbette gözü kapalı savunmuyorum.



    Ülkede ilk ar-ge daire başkanlığı da Menderes döneminde kurulmuştur mesela.



    İnönü'yü siyaseten böyle ucuz söylemlerle savunarak ve tüm yaşanılan olumsuzlukları Menderes'e tek taraflı yıkarak ancak cahil ve okumaktan aciz insanları kandırabilisin.



    Şuraya biraz göz gezdir gerçekleri belki bir nebze de olsa algılayabilirsin.



    http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/savunmaSanayiimiz/Sayfalar/tarihce2.aspx



    Şu yerli muhabbetini de iyice sulandırdınız. Atak, hürkuş, Anka vb projeler %100 milli projeler olup belirli oranlarda yerlilikle üretilmiştir. Mesela atak %60 yerli üretim oranına sahiptir.



    Keza Baykar Makina tarafından üretilen taktik İHA ise %100 milli olup %93 yerli üretim oranına sahiptir.



    Medyanın %100 şöyle üretildi böyle üretildi gazlamalarını alıp bana anlatıp dalga geçmeye çalışma. Sektörün içinde çalışan bir mühendisim. Neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum.



    Neden %100 yerlilikle üretemiyoruz sorusu da 1940'lı yıllar ve devamındaki saçma politikalarla ilgilidir.


    Ford, Peugeot, Citroen ve BMW birer marka olarak kendi ürettikleri motoru mu kullanıyor yoksa kullandıkları motorlar ortak mı?

    Veya Sony, Panasonic gibi şirketler en büyük rakibi LG'ye panel ürettirdiklerinde Sony veya Panasonic olma özelliğini kaybediyor mu?


    Veya Hyundai motor şirketi git biraz araştır zahmet olacak...

    Mesela günümüzden örnek vereyim F35 üretiminde kaç ülke çalışıyor? Uçuş kontrol sistemi, yakıt sistemi, kaçış sistemi, iniş takımı, güç sistemi, gövde ve silah sistemleri bunların her biri farklı ülkeler tarafından üretiliyor.



    Özetle; global ekonomide hiçbir marka, tüm malzemelerini kendisi üretmiyor.



    Bu ülke motor da üretecektir. TEI ve alt yüklenici şirketler siz göbeğinizi kaşıyıp burada goy goy yaparken harıl harıl çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerosoldreams -- 24 Ağustos 2017; 4:58:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aerosoldreams kullanıcısına yanıt
    Konuyla alakasız ama yüksek lisans için kaç ortalama getirdiniz hocam? Ben de 3. sınıfım da ortalama çok iyi değil
  • https://www.hangiulkenin.com/ford-hangi-ulkenin/ Evet bilmeyenler için baksın Ford hangi ülkenin firması..

    Bu ne pişkinliktir yahu Bursa'da da Renault var ürettikleri araçların motor bloğunda "Made in Turkey" yazıyor, Aksaray daki Mercedez Benz in ürettikleri Axor kamyon ve çekicilerde de "Made in Turkey" yazıyor.

    Böyle cahilce düşünecek olursak harbi biz Türkiye de kurulmuş ABD, ALMAN, FRANSIZ fabrikalarında kendi motorumuzu üretiyormuşuz demek gerekiyor sanırım,

    Made in Turkey yazıyor nasıl olsa.. TAI hürkuş motorunu TEI den niye almıyor? Noldu TEI de mi yapmaz diceksin yoksa?

    Ülkemizin birşeyler üretsin herkesin beklentisi bu ancak sizin gibiler çıkıyor yok onu ürettik bunu ürettik deyip üzerine logo basıp ülkeye servis ettiği sürece bu ülke yerinde sayar. Yurt dışından ülkeye bir ambargo uygulandığında yerli üretim yaptık denilen ürünleri sen pazara sokamazsan o zaman göreceğim sizleri.. Sizin yaptığınız eyyamcılık yüzünden bu ülke bugüne kadar bir şey üretemedi yerinde saydı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wernher von Braun

    Konuyla alakasız ama yüksek lisans için kaç ortalama getirdiniz hocam? Ben de 3. sınıfım da ortalama çok iyi değil

    İtü uçak uzay için ales en az 80 ve üzeri şart. Ortalaman 3 e yakın değilse 85 ve üzeri ancak kurtarır. ;)

    Çünkü değerlendirmede ales %50 etkiliyor.

    Zaten en az 2.45 ortalama şartı varmış başvuru için şimdi kontrol ettim. Alesin yüksek olduğu sürece ortalama çok sorun çıkarmaz. Ortalamanın %25 etkisi var diye biliyorum.

    Detaylar için ö.m atabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerosoldreams -- 24 Ağustos 2017; 18:1:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: Wernher von Braun

    Konuyla alakasız ama yüksek lisans için kaç ortalama getirdiniz hocam? Ben de 3. sınıfım da ortalama çok iyi değil

    İtü uçak uzay için ales en az 80 ve üzeri şart. Ortalaman 3 e yakın değilse 85 ve üzeri ancak kurtarır. ;)

    Çünkü değerlendirmede ales %50 etkiliyor.

    Zaten en az 2.45 ortalama şartı varmış başvuru için şimdi kontrol ettim. Alesin yüksek olduğu sürece ortalama çok sorun çıkarmaz. Ortalamanın %25 etkisi var diye biliyorum.

    Detaylar için ö.m atabilirsin.

    attım hocam




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.