Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.721
Cevap
66
Favori
433.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gralcan kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun tekrar, çok keyifle bineceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Praetor kullanıcısına yanıt
    Mustafa abi varken bize yorum yapmak düşmez ama bu kadar araştırmanız çok hoşuma gitti.
    Sistemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajları olsa da ikinci el alımında aracın temizliğinin, sıkıntısız ve keyifli bir sürüş için daha önemli olduğunu düşünüyorum.
    Dediğiniz gibi kum, çakıl ve hafif arazi koşullarında XV dahil burada konuşulan hiç bir Subaru sizi yolda bırakmaz. Daha ağır koşullarda da bırakmaz ama o koşullarda sürücünün tecrübesi de büyük önem taşıyor.
    Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 10 Ocak 2014; 18:41:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gralcan kullanıcısına yanıt
    hangi araç ilanda gormustum beyaz renk olanmı?
  • forester sahibi arkadaşlar resim ve videolariniz bekliyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImHOTeP

    forester sahibi arkadaşlar resim ve videolariniz bekliyoruz

    2004 Forester aracımı satıp 2009 Forester Lımıted Almış bulunmaktayım..
     Subaru forester kullananlar.. Subaru forester kullananlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Mustafa abi varken bize yorum yapmak düşmez ama bu kadar araştırmanız çok hoşuma gitti.
    Sistemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajları olsa da ikinci el alımında aracın temizliğinin, sıkıntısız ve keyifli bir sürüş için daha önemli olduğunu düşünüyorum.
    Dediğiniz gibi kum, çakıl ve hafif arazi koşullarında XV dahil burada konuşulan hiç bir Subaru sizi yolda bırakmaz. Daha ağır koşullarda da bırakmaz ama o koşullarda sürücünün tecrübesi de büyük önem taşıyor.
    Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir.



    Merhaba ilker67
    Alıntı yaptığım mesajınızda ''Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir. '' ifadesinden eğer yanlış anlamadıysam, düz vitesli araçlarda ATS ve VTD den farklı bir aktarma sistemi var gibi bir anlam çıkardım. Ben de 2009 model manuel dizel Forester kullanıyorum. Manuel araçlardaki aktarma ile ilgili aydınlatıcı bilgileriniz yararlı olacaktır. Saygılarımla.




  • erolkan kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun subaru candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erolkan kullanıcısına yanıt
    Videoyu keyifle izledim teşekkür ederim güle güle kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImHOTeP

    Videoyu keyifle izledim teşekkür ederim güle güle kullanın

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Mustafa abi varken bize yorum yapmak düşmez ama bu kadar araştırmanız çok hoşuma gitti.
    Sistemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajları olsa da ikinci el alımında aracın temizliğinin, sıkıntısız ve keyifli bir sürüş için daha önemli olduğunu düşünüyorum.
    Dediğiniz gibi kum, çakıl ve hafif arazi koşullarında XV dahil burada konuşulan hiç bir Subaru sizi yolda bırakmaz. Daha ağır koşullarda da bırakmaz ama o koşullarda sürücünün tecrübesi de büyük önem taşıyor.
    Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir.



    Merhaba ilker67
    Alıntı yaptığım mesajınızda ''Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir. '' ifadesinden eğer yanlış anlamadıysam, düz vitesli araçlarda ATS ve VTD den farklı bir aktarma sistemi var gibi bir anlam çıkardım. Ben de 2009 model manuel dizel Forester kullanıyorum. Manuel araçlardaki aktarma ile ilgili aydınlatıcı bilgileriniz yararlı olacaktır. Saygılarımla.

    Ats sistemine ait olan subarularda fabrika cikisi %60 ön,%40 arka cekis vardir. Yoldaki surusunuze gore bu %90kadar on,%10 arka cekise kadar degismektedir. Duz viteslilerde ise devamli %50 on,%50 ARka cekis vardi yanlis hatirlamiyorsam ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImHOTeP

    hangi araç ilanda gormustum beyaz renk olanmı?

    Yok hocam açık gri olan; bi hafta falan durdu ilanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gralcan kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun resimleri ve videoları bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Mustafa abi varken bize yorum yapmak düşmez ama bu kadar araştırmanız çok hoşuma gitti.
    Sistemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajları olsa da ikinci el alımında aracın temizliğinin, sıkıntısız ve keyifli bir sürüş için daha önemli olduğunu düşünüyorum.
    Dediğiniz gibi kum, çakıl ve hafif arazi koşullarında XV dahil burada konuşulan hiç bir Subaru sizi yolda bırakmaz. Daha ağır koşullarda da bırakmaz ama o koşullarda sürücünün tecrübesi de büyük önem taşıyor.
    Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir.



    Merhaba ilker67
    Alıntı yaptığım mesajınızda ''Mustafa abi diğer forumdaki konu ya da burada VTD'den söz ederken genelde sportif sürüşe desteğine vurgu yapar yani sizin için asıl belirleyici bence asfalt üzerindeki gidişi olmalıdır. ATS'nin VTD kullanan ya da düz viteslere göre dezavantajı da sürekli 4 çeker olmasına rağmen yolda önden çekişli bir karakterle yürümesidir. '' ifadesinden eğer yanlış anlamadıysam, düz vitesli araçlarda ATS ve VTD den farklı bir aktarma sistemi var gibi bir anlam çıkardım. Ben de 2009 model manuel dizel Forester kullanıyorum. Manuel araçlardaki aktarma ile ilgili aydınlatıcı bilgileriniz yararlı olacaktır. Saygılarımla.

    Merhaba, evet aracınız manuel olduğu için güç, MPT gibi bir yönlendiriciye ya da VTD denilen dişliye gerek duymadan direkt şanzımanın içindeki LSD özellikli mekanik bir merkezi diferansiyel tarafından %50-%50 olarak ön ve arka akslar arasında dağıtılır. LSD ise gerektiği durumda bu oranı değiştirmek için var sanırım.
    Aynı akstaki, sağ ve sol tekerlekler arasında ise açık diferansiyel vardır ve bu tekerlekler arasındaki güç transferi ise VDC sistemi ile yani bir nevi elektronik diferansiyel kilidi ile gerçekleştirilir.

    Bizim otomatik Forester'lar ise normal şartlarda %90 ön %10 arka çekişle ilerlemekte, gerektiği durumda MPT arka aksa %50'ye kadar güç göndermekte.

    Bunların sportif sürüş açısından etkisi ise arkadan itiş ağırlıklı bir aracın virajdaki yönlendirme kolaylığıdır. Viraj alırken, sizin manuel aracın arka aksında, bizimkinden daha fazla bir güç olacaktır.

    Mustafa abi, yanlışım ya da anlatamadığım bir şey varsa düzeltirsen sevinirim, biz ihtisası ATS üzerine yapmıştık daha çok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 11 Ocak 2014; 17:00:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. 2007 de otomatik Forester ile başladım Subaru kullanmaya, halen manuel 2009 dizel olanı kullanıyorum. Otomatik ve manuel olanlarda AWD farkı olmadığını düşünüyordum. Kullanırken hissetmediğim farkları katkılarınızla öğreniyorum.
  • Bu arada orj. yedek parça ve aks. ihtiyacı olan arkadaşlar parça numarasıyla yurtdışından da temin edebilirler.
    https://partsouq.com
    Site güvenilir arkadaşlar, ben alışveriş yaptım.
    Tabi alacağınız parçanın fiyatı gümrük mevzuatında belirtilen rakamın üzerinde olmamalı, yoksa gümrüğe takılır.
    Benim hatırladığım en son 150 euro idi ama değiştiyse bilemicem.
    Bilen akadaşlar varsa buraya limit fiyatını yazarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trigovina -- 12 Ocak 2014; 18:19:13 >
  • Arkadaşlar,
    2013 modelden önceki XT'lerde hava giriş deliği kaput üstündeydi.Yeni modellerde ise çamurluğun iki yanına alınmış.Bu durum su geçişlerinde sakınca yaratmayacak mı?Niye bu değişikliğe gerek görüldü acaba?

    Ayrıca 2013 Forester'ın
    -Maksimum su geçiş yüksekliğini,
    -Maksimum rampa çıkış eğim ve
    Yanal eğim açılarını(yaklaşma ve uzaklaşma açıları değil:Bunlar 25 ve 26 derece) bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal -- 13 Ocak 2014; 0:25:29 >
  • Praetor kullanıcısına yanıt
    Bence VTD awd sistemine çok fazla takılmayın. Arazide veya güvenlikle ilgili ATS tipli awd sisteminden herhangi bir avantajı söz konusu değil. Üstelik artık Türkiye'de 0 olarak satılan herhangi bir modelde de bulunmuyor. VTD awd sisteminin ATS awd sistemine tek üstünlüğü asfalt üzerindeki sportif sürüş karakterine verdiği destektir.

    Dediğiniz gibi 2009 Forester'da, XV modellerinde, yeni Forester'da vb. hep VDC (ESP) standart. Arka aksta LSD diferansiyel ise yok. Bunun sebebi ağırlığı ve üretim maliyetlerini azaltmak ve sıkılaşan emisyon kurallarına uyum gösterebilmek. Ancak her zaman söylerim, asfalt üzerindeki kaygan yol koşullarında VDC, arazide çamur veya kumda LSD tercih ederim. Ancak yeni modellerde LSD olmadığına göre, değerlendirmeleri bu donanım hariç olarak yapmak lazım ve İlker'in dediği gibi de, hafif arazi koşullarında, doğru lastikle ve fazla macera aramadan, aracın limitlerini bilerek sizi hiçbir Subaru yolda bırakmaz.

    Yazınızın belli bölümlerinde VDC ile VTD'yi birbirine karıştırmışsınız gibi anladım. Aman dikkat, bunlar birbirinden tamamen farklı donanımlar.

    Evet, 2009'dan bu yana tüm Forester'lar da ATS tipi awd var, arka LSD diferansiyel yok ve hem ESP hem de E-LSD (elektronik diferansiyel kilidi) gibi görev yapan VDC var. XV'ler de de durum böyle.

    Hangi aracı almanız gerektiği tamamen kişisel zevk ve bütçe ile ilgili. Bu sebeple yine yorum yapmayacağım. Aslında yukarıda size ilk verdiğim cevabı okursanız, orada zaten az bir şey belirttim ne durumda hangi aracı seçmenizi önerdiğimi. Bunun ötesinde bırakın forumdan uzaktan uzağa tavsiyede bulunmayı, yıllardır sizi tanıyor olsam da tavsiye edemem...




  • Hemen yapayım ukalalağı. LSD gerektiğinde oranı değiştirmek için değil, gerektiğinde orta mekanik diferansiyeli kademe kademe kilitlemek için var. Ama fizik kuralları gereği, sonuç senin dediğin gibi oluyor.

    Özetle yanlışın var ama sonucu doğru ifade etmişsin...
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Zaten oraya bir 'sanırım' ifadesi koymuştum abi selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 13 Ocak 2014; 14:17:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.