Şimdi Ara

Stalker (1979) | Tarkovski (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Oynamayan varsa oyununuda tavsiye ederim , bildiğiniz klasik calof duty vs oyunlar bu oyunun yanında halt etmiş rüyalarınıza bile girer. Oyunu mutlaka oynamanızı tavsiye ederim şiddetle .
    _____________________________
  • Tarkovsky'nin en iyisi bence. Mutlaka izleyin. 10/10
    _____________________________
    “Ne olursa olsun bir meta olarak tüketilmek istenmeyen her türlü sanatın amacı, hiç şüphesiz kendine ve çevresine, hayatın ve insan varlığının amacını açıklamak, yani insanoğlunun gezegenimizdeki varoluş nedenini ve amacını göstermek olmalıdır. Hatta belki de hiç açıklamaya bile kalkmadan onları bu soruyla karşı karşıya bırakmalıdır.”-Andrei Tarkovsky-
  • Harika bir filmdi.
    Şu OST'si beni benden aldı.
    http://www.youtube.com/watch?v=pP1QXKbhqr4
    Ertesi gün filme konu olan kitabı sipariş ettim. "Uzayda Piknik"
    Söylenenlere göre film kitabın ikinci bölümünden itibaren ele alıyormuş.
    _____________________________
  • Tam bir basyapit. Ama suradaki yorumlara baktimda millet sıkıcıda sıkıcı demis baska bir sey dememis. Halbuki bu film Tarkovski'nin en kolay hazmedilen filmlerinden biri. Bundan sikildiysaniz diger filmlerine hic bulasmayin kendi tarziniza yonelin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ''Yaşamak,
    Bir ağaç gibi tek ve hür
    Ve bir orman gibi kardeşçesine...''
    _______________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: De-Niro

    Stalker, Nostalghia ve Zerkalo ile birlikte en sevdiğim 3 Tarkovsky başyapıtından biridir.

    Eduard Artemyev'in o inanılmaz müziklerinin filmi güçlendirdiğini söylemeliyim ilk önce. Heleki o sualtı sahnesi; tam bir Tarkovsky mucizesidir. Sinema tarihinin en sinematografik ve şiirsel sahnelerinden biridir, belki de zirvesidir.

    Tarkovsky, metaforik anlatımı zirveye çıkartır Stalker'da. İz Sürücü, bu dünyadan değildir ve yabancıdır buraya. Dolayısıyla rahatlamak için Zone'a gider ve yazar ile bilim adamını yanına alır. Yazar duyguyu, bilim adamı aklı, iz sürücü(stalker) ise imanı sembolize eder. Bir tarafıyla Feridüddin Attar'ın Mantıküt Tayr eserindeki yol gösterici kuşa benzetebiliriz iz sürücüyü. Yada İsa Peygamber'e. Ki sonunda iz sürücü yorulur bu dünyadan ve kendisine yani imana temenna edilmemesinden ötürü parçalanmaya gider. Final sahnesinde 3 bardak vardı kız çocuğunun önündeki masada hatırladığım kadarıyla . Ve çocuk masum bakışlarıyla itiyordu onları. Biri şaraptı, ilhamı yani yazarı sembolize ediyordu. Diğeri kokteyldi, aklı yani bilim adamını sembolize ediyordu. Fakat ikisi de; düşmüyordu masadan. İçi boş olan bardaksa iz sürücüyü temsil ediyordu ve o masadan düşüyordu. İyilerin bu dünyada kaybedeceğini, hakikate dar kapıdan girileceğini anlatır bize burada Tarkovsky. Çileden geçmeden hakikate varılamayacağını oldukça şiirsel bir sunumla hatırlatır.

    Üzerine çok konuşulacak devasa bir başyapıt. Fakat fazla zamanım yok şimdilik.

    Ayrıca bu film ve benzeri filmlere harika bir yaklaşımı olan Enver Gülşen'in; Külliyat Yayınları'ndan çıkan Sinemanın Hakikati ve Hakikatin Sineması adlı iki başucu eserini şiddetle tavsiye ederim. Mutlaka ama mutlaka okuyun eğer gerçek sinemayı keşfetmek istiyorsanız.

    ayrıntılı bilgi için teşekkürler.

    *********************************

    Bu filmin 2 saatini bitirdim kaldı 40 dakikası,

    Uzun lafın kısası film sıkıcı arkadaş.

    Benim kişisel yorumum bir film izleyip yaa manyak film. bu filmi herkes anlayamaz edebiyatına hasta oluyorum.

    Kardeşim film bu. Adam gibi kurgu yapacan, adam gibi senaryo yapacan ve izleyiciye bunu anlatabileceksin.

    Bakın tekrar ediyorum anlatabileceksin.

    Yaa anlayamıyanlar gitsin falan gorayı izlesin. yaa yürü git arkadaş yaa.

    Anlatacak arkadaş film kendini anlatacak. Orta düzey zekaya sahip her izleyeciye kendini anlatmasını bilecek.

    Anlatamadıysa tasvir edememiş demek ki.

    Kusura bakma olmamış.

    NOT. son 40 dakika olağan üstü bir şey olursa veya güzel bir şeye bağlarlarsa özürümü dilerim. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aahastra -- 5 Ekim 2015; 20:23:08 >
    _____________________________


    Lost * Preason Break * I'm Cladius * Rome * Da Vinci Demons * Vikings




  • aahastra A kullanıcısına yanıt
    “Sanatçı anlaşılır olma peşinde koşmayı düşünemez. Bu, en az ‘anlaşılmaz’ olmayı istemek kadar saçmadır.” Söz alıntıdır Tarkovski'den. Ayrıca Tarkovski'yi sevmek zorunda değilsiniz. Misal ben Godard'yı, Hitchcock'u sevmem. Yaptıkları filmlerin çoğundan nefret ederim. Ama sığ yorumlar yapmam veya kaçınmaya çalışırım sığ yorum yapmaktan. Bir filme sıkıcı demek bir eleştiri değildir. Siz Stalker için sıkıcı abi böyle film mi olur derseniz vereceğim cevap çok basit: Banane? Onun için eleştireceksek içeriği eleştirmek lazım. Bir şey anlatmıyor dediğiniz film için nette sayfalarca eleştiri bulabilirsiniz, isterseniz buyrun okuyun.

    Hiçbir sanatçı yaptığı eseri sizin istediğiniz şekilde tüketebileceğiniz bir şey haline getirmek zorunda değil. Adam gibi kurgu yapacan, adam gibi senaryo yazacan demişsin ya işte bana iki tane büyük yönetmen göster ki tarzları birbirinin tıpkısı olsun. Fabrika değil bu adamlar. Yaptıkları işler, üslupları tabi ki farklı olacak. Akıcı kurgu yapmak, her sahneye ayrı müzik yedirmek, senaryoda her şeyi açıklamak, seyircinin istediği şeyi yapmak sanatsal derinliği olan filmlerin işi değil. İmzamdaki Tarkovski'nin sözü de buna cuk oturuyor. Eğer ilgilendiğiniz şey sanatsa buyrun oturun tartışalım ama istediğiniz şey tüketilecek bir seyirlik ise o zaman yanlış yer burası. Eklemem de fayda var, bir Tarkovski hayranı değilim, üslubundan da çok haz etmem, Stalker'ı çok severim o ayrı konu. Ters bir cevap vermezsen sevirim amacım seni küçük düşürmek veya polemik yaratmak falan değil. Üslubum biraz kaba olabilir, o yüzden kusuruma bakma.
    _____________________________
    “Ne olursa olsun bir meta olarak tüketilmek istenmeyen her türlü sanatın amacı, hiç şüphesiz kendine ve çevresine, hayatın ve insan varlığının amacını açıklamak, yani insanoğlunun gezegenimizdeki varoluş nedenini ve amacını göstermek olmalıdır. Hatta belki de hiç açıklamaya bile kalkmadan onları bu soruyla karşı karşıya bırakmalıdır.”-Andrei Tarkovsky-




  • Yoo üstat uslubunu kaba falan bulmadım tam kıvamında da diyebilirim.

    Küçük düşürecek ya da ben daha doğru söyledin sen az doğruyu söyledin gibi kaygım yok.

    Benim söylemeye çalıştığım şu. Bir insan sanat yapıyorsa mesala müzik diyelim, bence bunun kulağa hoş gelmesi gibi dinlenmesi gibi bir derdi olmalı. Gerisi kendince oynamış durmuş gibi bir şey.

    Ya da bir kitap yazıyor diyelim. Kişisel hatıra defteri gibi olmamalı. Dur ülen lise de neler yapıyormuşum, ne kafadaymışım o zamanlar (bunlar bile kimi zaman çok ilgi çekici olabilir)


    Derdim sadece kapital zihniyet değil. Bir şey yaptım çok beğenildi, çok satıldı değil sadece.

    Yaa sinema nedir bir konu anlatırsın bir şeyler tasvir eder, resmedersin. Bir müzik yaparsın vaav ne güzel hissetirmiş duygularını dersin.

    Adamlar bir film yapıyor, bak aslında şunu şöyle düşün, bunu da böyle, Karekökü alıp diğerinin yarısıyla topla. Gördün mü ortaya ne çıktı.


    Haa o türü de sevenler vardır ama bence sinema olsun, kitap olsun, müzik olsun. Orta zekada insanların yarıdan bir fazlası bu ne yaw, ne demek istedi leyn bu diyorsa bence olmamış.

    tekrar ediyorum , bence.

    saygılar

    Not: Filmin son 40 dakikasını da izledim sona doğru dedim ki neyse son 5 dakika yazılar falan bitti dedim, yaa abicim son 10 saniye kalana kadar film bitmedi yaa :D
    _____________________________


    Lost * Preason Break * I'm Cladius * Rome * Da Vinci Demons * Vikings




  • aahastra A kullanıcısına yanıt
    Hocam bu biraz kişisel beğenilerle alakalı ve birazda kültürel seviye, deneyimler, filmin içine girebilme gibi bir ton şeyle de alakalı bir konu. Stalker sıkıcı gelmiş olabilir, hatta anladığın halde çok ucuz bir film gibi de gelmiş olabilir bunları tartışmanın çok manası yok. Ben Stalker'ın efsane bir film olduğunu düşündüğüm halde bunları söylüyorsam seninde söyleyebilmen lazım. Sıkıcı bulduysan, bütün herkese bu filmin sıkıcı geleceğini düşünmek gibi bir çıkarım yapmak çok saçma olur. Ve bu yönetmenin üslubuna, anlatım yollarına girer çok fazla tartışılacak şey yok buralarda.

    Bu tip tartışmalar çok uzuyor sakız gibi ama sonuçta herkesin bir popisi vardır diyip bitiriyoruz tartışmaları. Ben Uğur Kutay'ın Andrei'nin Bakışı kitabını önerebilirim sana. Teker teker bütün Tarkovski filmlerini incelemiştir. Stalker hakkında da yamulmuyorsam bir 100 sayfalık yazı vardı. Kafanda soru işaretleri kaldıysa orada sahne sahne incelemiş adam. Çokta iyi bir iş yapmış doğrusu.

    Ben çok uzatmadan orta seviye zekaya bir filmin hitap etmesinin gerek olduğunu düşünmüyorum. Bir filmi yaparken anlaşılma kaygısı gütmek saçmadır. He ortalama bir zekaya sahip izleyicilerin anlayabileceği kaliteli filmler yok mudur? Tabi ki vardır ama bu Tarkovsky'nin öyle filmler çekmesi gerektiği anlamına gelmez. Misal ben Nuri Bilge'nin Uzak filmini ilk izlediğimde inanılmaz sıkıcı, iğrenç bir film demiştim. Şimdi ise birisi çıksa karşıma saatlerce o filmden konuşabilirim ve en sevdiğim 3-4 filmden biridir. Bazı şeyler değişiyor yani, sadece sorunu filmlerde aramamak lazım. Bence film hakkında eleştiri falan bulabilirsen oku, çok faydası olur filmi çözümlemende.
    _____________________________
    “Ne olursa olsun bir meta olarak tüketilmek istenmeyen her türlü sanatın amacı, hiç şüphesiz kendine ve çevresine, hayatın ve insan varlığının amacını açıklamak, yani insanoğlunun gezegenimizdeki varoluş nedenini ve amacını göstermek olmalıdır. Hatta belki de hiç açıklamaya bile kalkmadan onları bu soruyla karşı karşıya bırakmalıdır.”-Andrei Tarkovsky-




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.