Şimdi Ara

Spotify 140 milyon kullanıcıya ulaştı ama mali kayıplar devam ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Spotify 140 milyon kullanıcıya ulaştı ama mali kayıplar devam ediyor


    Son dönemde oldukça sıkı bir rekabete sahne olan çevrim içi müzik dinleme sektörünün lideri haline gelen Spotify, iyi bir büyüme yakaladı ancak faaliyet karı anlamında bir türlü düze çıkamadı. Yatırımcılar endişelerini dile getiriyor.


     


    Ücretsiz abonelik sıkıntı


     


    Firmadan yapılan açıklamaya göre Spotify hizmetinin aylık toplam kullanıcı sayısı 140 milyona ulaştı. Bir yıl önce aynı dönemde bu rakam 100 milyon iken, geçen yıl sonunda ise 126 milyondu. Hizmet aylık olarak ortalama 3.5 milyon kullanıcı kazanıyor. Ücretli abone olan kullanıcıların ise toplamda 50 milyon olduğu belirtiliyor.


     


    Spotify en yakın rakibinin bile kullanıcı sayısını ikiye katlamış durumda ancak ücretsiz abonelik sistemi nedeniyle gelirlerini bir türlü rayına oturtamadı. Şirket geçen yıl 3.5 milyar dolar gelir elde etmesine karşın 390 milyon dolar zarar açıkladı. Bir önceki yıl zarar 260 milyon dolar civarındaydı. Yani zarar giderek büyüyor.


     


    Spotify 50 milyon kullanıcısından aylık ücret alsa da geri kalan 90 milyon kullanıcıdan reklam odaklı gelir elde ediyor. Bu da kullanıcıların ne kadar çok hizmet içerisinde kaldığı ile doğrudan alakalı. Hal böyle olunca sabit bir gelir modeli oluşmuyor. Örneğin Apple Music ilk 3 aylık ücretsiz denemeden sonra ücretliye geçişi zorunlu kılıyor. Hatta bazı bölgelerde 3 aylık deneme süresi de kaldırılmış durumda.


     


    Ayrıca Bkz.Seagate, PS4 sahiplerini de unutmadı

    Firma önümüzdeki iki yıl boyunca plak şirketlerine 2 milyar dolar ödeyecek. Geçmiş yıllardan farklı olarak firmanın Universal Records ve Merlin platformu ile ortaklık yaptığı, telif hakkını sanatçılar yerine doğrudan bu şirketlere ödeyeceği belirtiliyor. Bu da maliyetlerin biraz düşmesini sağlayacak.


     


    Hatırlanacağı üzere Grooveshark da ödeyemediği telif ücretleri nedeniyle 2015 yılında iflas etmişti. Yatırımcılar Spotify’ın da benzer bir sonla karşılaşmasından endişe ediyor. Bakalım platform gelecek için ne tür adımlar atacak.


     







  • maalesef sonu whatsapp gibi facebook tarafından satın alınmak olacak.dijital teknoloji tekelleşme yolunda hızla gidiyor ve son kullanıcı bundan zararlı çıkacaktır.

  • yeteri kadar büyüme sağlamadılar mı? başlıkta da belirttiğiniz gibi ücretsiz aboneliklerden dolayı sıkıntı yaşıyorlar.
    fiyatları aşağı çekerek ücretsiz üyelikleri sonlandırır, plak şirketleri ile o ücretler üzeri anlaşmalarını yaparlarsa böyle bir dertleri kalmayacak halbuki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jimmy McNulty -- 16 Haziran 2017; 15:1:8 >
  • 2 seneye kalmaz Facebook veya Google tarafında satın alınır. Sonrada rezil edip kenara çıkarlar.
  • yerel oparetörlerle anlaşması lazım.sırf kotadan yemiyor diye fizy kullanıyorum.

  • Spotify batamayacak derecede büyüdü artık. Bu nokta sonrasında iflası veya çöküşünün söz konusu olmayacağını düşünüyorum. Bunun içib gerçekten ibretlik bir yönetim gerekli ki bu başarıyı yakalayan yönetimin böyle kötü olabileceğini düşünmüyorum.

    Tahminimce, en kötü ihtimalde, geriye yalnızca premium modelini bırakırlar. Asıl çıkmaz o da yetmezse oluşur. 14TL gibi göreceli fiyatların üstü Türkiye gibi ülkelerde kabul görmez. Artırsalar olmaz, aynı kalsa zarar demek. Çok ilginç durumları beraberinde getirir. Bekleyip görmeli...

  • Spotify gibi kaliteli bir hizmetin bitmemesi gerektiği düşüncesindeyim. Ancak bu işin karşıt görüntüsüne de bakmak lazım.

    Youtube gibi sitelerin ve Spotify gibi hizmetlerin artmasıyla pek çok plak şirketi batışa geçti. Nitekim müzik kanal ve radyoları da zor durumlar yaşıyor. Her ne kadar bu şirketler tarafından onlara para geçse de bu maliyet oranında kalıyor sürdürülebilirlik açısından pek bir kâr oluşmuyor.

    Sanatçılar ise geçmişteki gibi para kazanamıyor tabi ki. Bundan kastım yine çok iyi paralar kazansalar da eskisi gibi asgari ücret ile geçinen kişi ile arasında eskisi kadar dağ yok. Sadece dağ sayısı azaldı :D

    Genel olarak artık popüler müzik dediğimiz pop kültürü kazanç getiriyor. Eski tarz dediğimiz müzikler, örneğin metal, punk, hard rock, caz, getiri sağlayamıyor. Elektronik müziğin bu kadar önde gitmesi nedeniyle enstrüman sanatçıları zor dönemler geçiriyor. Eski TRT sanatçılarını düşünün şimdiki hallerine bakın derim.

    Bu yüzden bu tarz servislerin iyi para ödemesi gerektiği düşüncesindeyim. Ancak şirket-şirket bazında anlaşmalar yapılmalı. Yoksa tek tek sanatçıya para ödeme meselesi servislerin batmasına yol açacaktır. Şirket bazında mali durumlar karşılıklı ortaya konulup konuşulursa orta yolun bulunacağı kanaatindeyim. Bekleyip görmek lazım. Açgözlülük yaparsa herhangi bir taraf sonucunda biz zararlı çıkacağız onlar zararı çıkacak. Bunu göreceklerdir.





  • aç gözlü muzik firmaları yine her şeyin yoluna taş koyuyor. korsana döneriz olur biter

  • Aslında ülkeye göre fiyat belirlenmeli. Şu sıralar 3 ay için 0,99 TL kampanyası var gayet makul. 14 TL birçoğu için çok gelebilir. Belki aylık 5 TL olsa daha çok abone kazanır ve sadık müşteri potansiyeli daha fazla olabilir. Çünkü adam alışacak kaliteli yüksek ses ve playlist de oluşturur. Ülkeye göre karar almalılar. Amerikada 10 USD olsa ne olacak ki. Türkiye de USD kazanmıyoruz sonuçta. Yukarda bazı arkadaşlar çok güzel özetlemişer,firmalar ile anlaşıp ve en önemlisi de açgözlülük yapmadan bu işi sürdürmektir. Yoksa adam açar YouTube istediği müziği kalitesiz de olsa bir şekilde dinler o anlık. 3. parti yazılımlarla arka planda bile çalışıyor. Firma artık bazı konularda iyi düşünmeli.




  • Bedava kullanıcıların çoğu reklam engelleyici kullanınca epey bir zarar veriyor tabi.

  • İlk başta kulağa 14tl çok geliyor ama kullanınca hakkını veriyor bence

  • Bağış sistemi getirilmeli. Yoksa yakın gelecekte batmamak için abartı derecede reklam koymak zorunda kalırlar ve bu da kullanıcılarının kaçmasına neden olur.
  • Bedava aboneliği kaldırsınlar belki faydası olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Nasıl kullanıyoruz onu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben ücretsizken bir indirip denedim fakat içim ısınmadı ve beğenmedim sonra sildim.

  • niye sadece 2 seçeneği var ki? Ücretsiz (reklamlı) ve Ücretli (Premium). Yap şöyle 4-5 farklı paket. 2 liraya da olsun 5 liraya da olsun 20 liraya da olsun. Herkes kendi bütçesine göre, kendi internet kotasına göre ücretli Spotify kullanabilsin.
  • Varsın 14₺ alsın. Ayda 4 lira fazla vermemek için Spotify'dan vazgeçecek değilim. Bir kere telefon ve bilgisayar arasındaki senkronizesi yeter. Telefondan açıyorum müziği oradan bilgisayardaki uygulamaya yönlendirip dinliyorum. Açıkçası bu rahatlık olduğu sürece Spotify'a devam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 10 tl iken fiyatı iyiydi kullanıyordum ama fiyatları ne zaman arttı hemen iptal ettim bi işe gidip gelirken dinliyordum onuda dinlemeyim

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.