Şimdi Ara

SORU BASİT GİBİ GÖRÜNEBİLİR ANCAK... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Baba bu soruyu bilseydim fizik profesoru olurdum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Olimpiyat sorusu herhalde.
    _____________________________
    NİSSAN JUKE 1.5 DCİ
    CHEVROLET AVEO 1.4 LTZ AT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Çok kabaca ve basitçe konuşabilirim. Tekerleğin yüzü nereye bakarsa oraya yuvarlanır. Kendisi doğrultusunu değiştirirken arabanın burnunu da çeker. Bu sırada aracın doğrusal hareketine devam etme isteği ile lastiğin dönme isteğinin bileşkesi bir yönde dönüş gerçekleşir.

    Önden çekişli ve gaza basılan bir araba için söylediğiniz aynen geçerli ama belli bir hızda seyretmekte olan ve gaza basılmayan bir araçta araca etki eden bir kuvvet yokken de teker dönüş yapar burada ek olarak farklı bir mekanizma olması gerekmiyor mu

    Teker sola bakıyorsa, arkadan ittirince sola gider. Anlamadım tam olarak ne sorduğunuzu.

    Tekerin sola gitmesine neden olan kuvvet yani zeminin tekere uyguladığı kuvveti soruyorum

    Zemin tekere kuvvet uygulamıyor, teker zemine kuvvet uygulanıyor. Yuvarlanma direnci en düşük neresiyse lastik o şekilde yuvarlanır. Yuvarlanmanın en kolay olacağı şekil de takdir edersiniz ki lastiğin çember şeklinde çevresi. Lastiği çevirirseniz lastik döner ve yuvarlanmayı yeni yönünde yapmaya başlar.

     SORU BASİT GİBİ GÖRÜNEBİLİR ANCAK...


    zemin de lastiğe kuvvet uygular şekildeki normal force ve lateral force da olduğu gibi zaten bu karşılıklı etkileşim olmaZ ise tekeri hangi yöne çevirirsen çevir Arabanın yönü değişmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 26 Nisan 2015; 0:44:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Surtunme birader .
    Yas kac harbiden merak ediyorum

    Kuvvet Dediğin zaman direkt etki kuvveti var, Sürtünme kuvveti var Açısal hıza bağlı merkezkaç kuvveti var, makaslama kuvveti var ilaveten Sürtünme kuvveti de kendi içinde dinamik , statik sürtünme ve rolling resistance gibi alt birimlere ayrılıyor biz burada detay soruyoruz sen tek kelime söyleyip geçiyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 26 Nisan 2015; 0:51:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam

    şimdi araç ile giderken sağa dönmek istedik direksiyonu çevirdik ve tekerler sağa doğru açılandı ve araç neticede sağa yöneldi bu dönüşte tekerlerin açılanmasına bağlı olarak tekeri ve dolayısıyla aracı sağa yönlendiren kuvvet nedir özellikle Aracın önden çekişli olmadığını ve önceki mevcut Hızının etkisiyle hiçbir kuvvet uygulamaksızın pasif olarak gitmeye devam ettiğini bu esnada direksiyonu çevirdiğimizi ve ön tekerlerin açılandığını varsayıyoruz bu durumda Aracın ön tekerlerine etki eden ve istediğimiz yöne yönlendiren kuvvet mekanizma nedir

    Tekerleklerin sağa veya sola hareketini, araca belli bir açı ile uygulanan bir kuvvet gibi düşünürseniz yanılırsınız.

    Saygılar...

    Tekerlerin pozisyonuna göre zemin tekere bir kuvvet uyguluyor ve bu kuvvet sayesinde tekerin ve bağlı bulunduğu Aracın yönü değişiyor ben bu kuvvetin özelliğini soruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: taksiye otostopçeken adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Çok kabaca ve basitçe konuşabilirim. Tekerleğin yüzü nereye bakarsa oraya yuvarlanır. Kendisi doğrultusunu değiştirirken arabanın burnunu da çeker. Bu sırada aracın doğrusal hareketine devam etme isteği ile lastiğin dönme isteğinin bileşkesi bir yönde dönüş gerçekleşir.

    Önden çekişli ve gaza basılan bir araba için söylediğiniz aynen geçerli ama belli bir hızda seyretmekte olan ve gaza basılmayan bir araçta araca etki eden bir kuvvet yokken de teker dönüş yapar burada ek olarak farklı bir mekanizma olması gerekmiyor mu

    Teker sola bakıyorsa, arkadan ittirince sola gider. Anlamadım tam olarak ne sorduğunuzu.

    Tekerin sola gitmesine neden olan kuvvet yani zeminin tekere uyguladığı kuvveti soruyorum

    Zemin tekere kuvvet uygulamıyor, teker zemine kuvvet uygulanıyor. Yuvarlanma direnci en düşük neresiyse lastik o şekilde yuvarlanır. Yuvarlanmanın en kolay olacağı şekil de takdir edersiniz ki lastiğin çember şeklinde çevresi. Lastiği çevirirseniz lastik döner ve yuvarlanmayı yeni yönünde yapmaya başlar.

     SORU BASİT GİBİ GÖRÜNEBİLİR ANCAK...


    zemin de lastiğe kuvvet uygular şekildeki normal force ve lateral force da olduğu gibi zaten bu karşılıklı etkileşim olmaZ ise tekeri hangi yöne çevirirsen çevir Arabanın yönü değişmez

    Lastik yüzeyi "Dünya" yüzeyini itmeye çalışıyor. Ancak buna gücü yetmeyince bağlı olduğu daha hafif olan arabayı itiyor. Bahsettiğim olay buydu.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • yercekimidir arac bosta giderken.

    yercekimini yenip surtunme sifir oldugunda kayarsiniz.

    yercekimi cok acayip bişey uzay zamanin bile hayatini kaydirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • aracın ön tekerler üzerinden yere uyguladığı ağırlık(halk diliyle yere basma gücü) ve yerdeki sürtünme katsayısı belirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 26 Nisan 2015; 2:16:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    boş laga luga yapıp sataşacak olanlar hiç alıntılamasın adam olsun can sıkıntını başka yollarla hallet foruma gelip toxiclik yapma adam ol
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.