Şimdi Ara

...::Solenza Klübü::... (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.634
Cevap
34
Favori
276.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • solenza imzası hakkında hiç bilgi gelmedi :( keşke bu konunun adı daciasolenza olsaydı daha iyi olurdu neyse. uzun zamandan beri araba arıyordum tabii dacia. logan mcvnin üzerinde baya yoğunlaşmıştım ama kısmet olmadı hatta logan mcv adlı konuyu açanda benim. olmayınca solenza aldım. ilk olarak 2004 te almıştım 1 yıl kullandım daha sonra kaza geçirdim araç pert oldu. sonra başka araç kullandım ama tat alamadım. logan alcaktım oda olmayınca geçen hafta pazarda gördüğüm 2004 solenza pack sport beyaz 42000 km aracı aldım. iyikide almışım. fiyat-donanım olarak çok uygun fiyatlarda bu araçlar. bu konu baya hareketsiz solenzacılar gelin konuşalım, canlansın konu demi.
  • solenza araçlarına lpg taktıran varmı acaba. varsa hangi marka ve memnunlarmı?
  • DACİA SOLENZA NASILDIR.

    Değerli arkadaşlar. 2004 – 2005 model Dacia Solenza almak istiyorum. Almak istememin nedeni, clio Symbol ile motor ve şanzuman aynı olması.2004 – 2005 model Symbole 16 -17 bin YTL vereceğime 9 – 11 bin YTL ye Dacia Solenza almak daha avantajlı değimli.?

    Sizlere sormak istediğim bu araç modelinin yüksek olmasına rağmen neden ucuz? piyasada neden az tutuluyor? Yedek parçaları clio ile aynı değimli?
    Birde Solenzanın çeşitli modelleri var,hangisi tek nokta, çok nokta enjeksiyon, bunlar arasındaki farklar nelerdir?

    Vereceğiniz teknik bilgiler için teşekkür ederim.
  • kesinlikle haklısın bilgehan. o kadar parayı clio yaya bağlıcağına onunla her parçası aynı olan solenza alman akıllıca.

    solenzanın 4 modeli var.
    * prima (en düşük model, direksiyon bile hidrolik değil 7000 ytleye kadar bile bulabilirsin.)
    *rapsodi (klima ,hidrolik direksiyon,2*15 radyo-kaset)8000-9000 ytl
    *scala (klima,hidrolik direksiyon,radyo teyp)8500-10000
    *scala pack sport (klima,hidrolik direksiyon,ön cam otomatik,sis farı,4*15 watt radyo-kaset,14" çalik jant,koltuk kafalıkları,full enjeksiyon,bagaj kapağı üzerinde rüzgarlık,3. fren lambası)10000-12500
    ben 2004 yılında dacia scala pack sport kullandım 1,5 yıl. bi kaza geçirdiğimden dolayı araç pert oldu sigortadan parsını aldım. daha sonra bir tanıdıktan ford escort aldım ama 6 ay dayanabildim. 10 yaşında araç olduğu için her gün arıza. ve sonunda 4 ay araştırdıktan sonra tekrar dacia scala pack sport aldım, ve şu an inanılmaz memnunum arabamdan. 30 milyarlık arabadan tek eksiği abs. tabi bu araç bir performans arcı değil 120 ye kadar güvenilir ondan sorası tehlikeli. sorunsuz, masrafsız bir aile arabası isterseniz bu fiyatta bi emsal araç daha yok.

    parça konusuna gelince bu araç için renault firması bir tane bile parça üretmemiş. tamamen %75 clio, kangoo ve eski megane da kullanılan parçalardan oluşturulmu bir araç.

    ben derimki gönül rahatlığı ile alabilirsin. ama tavsiyem alcaksan kesinlikle solenza scala pack sport al. inaılmaz donanımlı araçtır. diğer modellerine bakma. bu dediğim model içinde en fazla 11000 ytl ver. ben 2 hafta önce 10000 ytl ye aldım ama ben bile hala bu fiyata bulduğuma inanamıyorum. 40000 km deydi araç ayrıca iç taban koruması, ve direksiyondan orjinal clio kumandalı teyp vardı.




  • Teşekkürler Redcheek99
    Sizlerin bu aracın daha evvel kullanmış olmanız bu araba üzerinde güvenimi artırdı.memnuniyetinizi dile getiriyorsunuz.
    Bu aracı Arabam com'da teknik veriler bölümünde de araştırtırdım.
    Kalitenin orta derecede iyi olduğunu beyan ediyor uzmanlar.
    Bu araçta tek sorunun karoserin yaşlı olduğu Pejo 309 taklit edildiği yazılıyor.Buda benim için hiç de önemli değil.
    Benim bu araçtaki merakım yaşının genç olması, yeni olması.
    internette araştırdım 3 yaşında olupta Solenza dışında hesaplı ekonomik bir modele rastlamadım. Sadece Lada Vega var. Uzmanlar bu aracın da çok kalitesiz vasat olduklarını beyan ediyor.
    Değerli Redcheek99 rumuzlu arkadaş Solenzanın 4 modelini ayrıntıları ile belirtmişsiniz. Benim için arabanın fazla donanımlı olması önemli değil, önemli olan sağlam ve güvenli olması.
    Sizden ricam fiyatı da hesaplı olan "rapsodi" nasıl, belirtiğinize göre hidrolik dreksiyono ve kliması da varmış.bu model hakkında da bilgi verirseniz sevinirim.Bizler biliyorsun alt gelirli insanlarız, sürekli model değiştirecek bir ekonomik gücümüz de yok.Bizler bir malı alırken ömür boyu kullanma amaçlı alırız.Solenzayı da ömrüm yettiği yere kadar, kullanmak istiyorum.

    Zamanınızı ve çok değerli vaktini ayırdığın için, çok teşekkürler ederim.




  • mrb bilgehan.
    rapsodi hakkında bilgi istemişssin. şimdi bu araç hidrolik direksiyon,klima, seçenekleri ile gelmekte. tabi alan kişi radyo-teyp ekletmiş olabilir artı olarak. bu araçta ön camlar otomatik değil. ayrıca yine bu araç enjeksiyonlu sisteme sahiptir. immobilizer, ve katalitik convertor da vardır. bu araçlar arasında farklılık motorda değil donanımda olmakta. yani bütün araçlardaki motor standart ama donanımda farklılık olmakta. zaten fiyatlardaki farklılkta bundan kaynaklanmakta.

    şundanda bahsetmek isterim. bu araçlarda piyasa tam oturmamıştır. çok iyi araştırma yapmak gerekiyo. rapsodi için 8500 da isteyen var 11500 da. ama bana kalırsa 9500 e kadar temiz olmak şartıyla klimalı rapsodi gönül rahatlığı ile alınabilir. ama iyi araştırırsan belki scala modelinide bulabilirsin. sana önerim bulunduğun yerdeki renault plazaya adını yazdır sana böyle araç geldiğinde haber versinler. bu araçları takasta kullanananlar çok oluyo ve daha uyguna bırakabiliyolar. ayrıca internettende bakabilirsin gerçi fiyatlar biraz şişkin ama sen beğendiğin araba sahibini arayıp ssana uyan fiyatı verebilirsin. zaten herkes yazdığın fiyatın 1000-2000 ytl aşağısına razı.
    ne diyeyim kolay gelsin. sonuçtanda haberdar edersin.




  • solenza nın teyp kodunu nasıl açarım yardımcı olacak varmı acaba...
  • kodu açabilmen için teyp kodunu bilmen gerekiyo. bu kod da genelde teyp kullanım klavuzunun ilk sayfasında filan elle servis tarafından yazılmış olmalı. eğer kod yoksa açamazsın sanırım servise götürmen gerekli ki serviste 5 dk da açıyolar. eğer kodu biliyosan sağ sol yukarı aşağı okları kullanarak girersen açılıyo kendi kendine. kolay gelsin
  • merhabalar;
    foruma yeni üye oldum.
    Solenza Scala ile ilgili birkaç sorum olacaktı.Bilgisi olan arkadaşlar paylaşımda bulunurlarsa memnun olurum.
    2004 model Solenza Scala almayı düşünüyorum.İnternette bir tane buldum.52000 km'de,LPG'li.Araç sahibiyle görüştüm.Ön kaputun değiştiğini belirtti.Fiyat olarak 10500 deniliyor.
    Masrafsız ve 4-5 yıl kullanabileceğim bir araç arıyorum.3 yaşında bir araç ve fiyat anlamında oldukça uygun.
    Ancak satışta problem yaşandığı belirtiliyor.Karasız kaldığımı söyleyebilirim.
    Kullanan arkadaşlar varsa tavsiyeleri neler olabilir?
    Teşekkürler...
  • arkadaslar ben de araniza katildim :)
    bir tanidik vasitasiyla bildigimiz bir arac aldik, rapsodi modeli.
    daha cok uzun zaman olmadi kullanali ama simdilik memnunum, seri ve guclu bir arac. benzinli kullaniyorum 20 ykr yakiyor. bu fiyata yeni arac tavsiye ederim :)
  • arkadaslar bu arada iki soru sordum asagidaki baslik altinda. bir bakip yardim ederseniz sevinirim :)
    http://forum.donanimhaber.com/m_19625865/mpage_1/key_//tm.htm
  • Arkadaşlar bende bu aralar Solenza almayı düşünüyorum benimde merak ettiğim bir iki konu var.Birincisi aracın yakıt tüketimi nasıl.Diğeri ise yedek parça fiyatları (dış malzeme kaput,çamurluk vs) ne civarda.
  • metin, ben de yeni aldim henuz birkac hafta oldu, yardim etmek isterim sorularini cevaplarim ama daha eskiden beri kullanan arkadaslar daha dogru bilgilendirirler seni. yakit olarak ben benzinli kullaniyorum lpg yok, 200-220 civari yakiyor. ben genelde kisa mesafe kullandigimdan bu sekilde. daha asagi da yakabilir. motor parcasi olarak zaten reno ne kadarsa o kadardir. kaporta ve diger parcalar hakkinda hicbir fikrim yok, insallah olmaz da, kazasiz belasi kullanalim :)
  • bende solenza almak istiyorum yanlız hiç binmediğim bir araba ve gerçek fiyat nedir tam bilemiyorum lpglileri var lpgsi olmayanla aynı fiyata tam bir karmaşa var. lpg de sıralı sistem ucuz da değil ..aklım karıştı.. burda yazılanlara bakılırsa en mantıklısı solenza memnun kalırmıyım ayrıca scala veya başka modeller arasında fark sadece donanım denmişş kullanımı açısından bir fark yok değilmi... ayrıca yedek parça sorunu varmı motor clio onda olmaz ama ayna kapıkolu far sinyal lambası bulmada ve fiyatta bir sorun yaşarmıyız.. teşekkür ederim...
  • solenza scala aldım. 57000 km.de sıralı sistem tüplü boyası kırığı çıkığı yok. masrafsız 9500 ytl ye çok uygun aldığımı düşünüyorum ne dersiniz henüz teslim almadım. kullanmadan hala şüphelerim devam edecek , çünkü kullanmayıpta kötüleyen çok fazla.. neyse ucuz aldığımdan rahatım arabayı kullandıktan sonra burda yazarım...
  • Hayırlı olsun arkadaşım.. ilerleyen zamanlarda aracın bir kaç bölümünde yenilemeler yaparsan ömür boyu binebileceğin bir araç... mesela kapı içleri, ön konsol bizde baya ses yapıyor.. 3.sene 30 aralıkta doldu dacia'mızla... bu 3 sene içerisinde araçtan performans, yakıt tüketimi gibi konularda çok memnunuz, ancak kullanlın malzeme kalitesi düşük olduğu için, zaman geçtikçe sağdan soldan sesler gelmeye başladı.. bizde de scala var va henüz 30.000 km'de.. ve aracı kredili aldığımızdan kredi yeni bitti, biraz rahatladıktan sonra maddi bakımdan, araca iyi bir bakım yaptırmayı düşünüyoruz.. kapı içleri olsun, ön konsol olsun, koltuklardaki gıcırtılar, bagajdan gelen sesler filan gidereceğiz ne varsa... ve eminim aracım 0'dan farksız bir hâl alacak yine...

    Tekrar hayırlı olsun.. kazasız belasız kullanmak nasip etsin Allah




  • Arkadaşlar bu başlığı yeni gördüm öncelikle hepinize slmlar. Ben 2004 yılında sıfır olarak aldım ve o zamandan beri kullanıyorum. Pek çok araba kullandım ama cidden dacia solenza bu fiyata rağmen beni çok şaşırttı ve bu nedenle bu arabayı değiştirmedim ve uzun bi müddette değiştirmicem gibi çünkü araçtan çok memnunum. Sorusu olan arkadaşlarla bilgi alışverişinde bulunabiliriz. Şunuda eklemek istiyorum bu araçla ankara eskişehir arasında 220km hızı gördüm. BMW hayranı birisiyim bi bmwnin peşine takıldım inananın 220e gelmişim bmw uzaklaşmaya başlayınca benım aracın daha fazla gitmediğini farkettim ve 220e geldğimi o an anladım düşünün bu kadar küçük bi araç bile ne kadar rahat bi şekilde o hıza ulaştıgını yaklaşık olarak 6000 devirdeydi o hızda. Cidden motoru çok güçlü bi araç 4. vitesdede 160ı gördüm bi kerede. :D
  • Merhaba arkadaşlar bendede papsodie 1.4 MPİ AC var çok memnunum.
    Araçta sorunlarınız varsa paylaşın.Ben birini anlatacağım. Sizede olursa dikkat edin.

    Solenzalarda su alma problemi nası çözülür.

    18 ay önce aldığım ikinci el solenzo aracımın bu kış dehşet şekilde su aldığını farkettim.
    Aracımın arka bagajı , arka koltukların tamamı ve sol arka ayak havuzluğu komple su alıyordu.
    Aracı istanbulda bika servise götürdüm. İlk seferinde dandik bir usta tamam deyip göndermişti. İkinci sefer gittiğimde şikayetin aynen devam ettiğini söyledim ve bu sefer aracıma bakmayan diğer ustanın bakmasını söyledim.
    Allah (c.c.) razı olsun ustamdan. Şimdi tespitler.
    1.Arka cam ile kaporta arasındaki fitil komple su kaçırıyordu değişti.
    2.Arka plaka aydınlatma lambasının etrafından arka kaput içine oradanda cam kenarlarına girerek paslanmaya sebep olmuş. Bu ampul yuvasının etrafına mastik çekilerek hem bagaj kaputuna su alması önlendi hemde arka cam çevresindeki kaportanın paslanması önlendi.
    3. Sol arka ayak havuzuna su sol arka kapıdan giriyor nasılmı.?.
    Camdan akan su cam fitillerinden içeri girer. sol arka kapının plastik aksamının arkasında kaporta ile arasında plastik poşet var. bu poçet mastik ile tutturulmuş. mastik sağlam olsa idi akan su kapı içine oradan da alttaki deliklerden dışarı akacaktı. Fakat poşet mastikten kurtulduğu için su kaportadan akarak iç kısımdaki plastiğe oradanda sol arka ayak havuzuna akıyor. Sonuç plastik bally yada temiz bir macun ile yapıştırılır yada. şerit şeklinde kesilen başka poşetlerin ucu kapı kaportasının iç kısmına su görmeyecek şekilde yapıştırılır boşta kalan diğer ucu ise kapı içine bırakılarak akan suyun kapı içersine akması sağlanır.
    4.Solenzada bagajda sol iç kısımda bir havalandırma deliği var. Logan larda da aynı yerde üst üste iki tane vardır. bu havalandırma plastiğinin etrafındaki yapışkan özelliğini kaybedince oradanda su alıyor. Sonuç mastik ile tekrar yapıştırılacak.
    Şimdi ustama duvacıyım.
    Yolunuz açık olsun.




  • 2004den beri bu aracı kullanıyorum çok şükür henüz öyle bi problemle karşılaşmadım. Benim karşılaştığım sorunlar;
    1. kaputtaki destek çuıbuğunun takıldığı plastikkoptu.
    2. ön far ampulleri sırasıyla önce sol ampul 1 hafta sonra sağ ampul patladı. h4 ampulmüş usta şaşırdı. Hayret herşeyden çalmışlar ucuz olsun diye ama ampulüiyi takmışlar dedi :D
  • merhabalar.
    daha yeni solenza ac aldım.ön takımlardan tam sağa sola dönüşlerde ses geliyordu aldığım servise götürdüm.aks leri değiştirdik tamam dediler.ama hala ses devam ediyor.tekrar götürdüğümde :bu normaldir.bu arabaların aks leri dönüşlerde ses yapar .anatomik yapısından dediler.düz giderken sorun yok.sadece durduğum yerde park ederken tam sağa sola direksiyonu çevirdiğimde debriyajı bırakırken ön takımlardan bir tıkırtı geliyor.bu konuda bilgisi olan varsa çok sevinirim.teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.