Şimdi Ara

Skoda Rapid Spaceback Ana Konu (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
3
Favori
16.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrunkCrow

    Merhabalar,

    1.0 TSI motor ile, Istanbul-Ankara arası mesafede 4.8 litre ortalama ile gidip geldim. Şuana kadar en düşük gördüğüm ortalama 4.1 litre ile Sabiha Gökçen Havaalanına git-gel yapmamda oldu(Gece saati yollar baya boştu). Bunun dışında son 1300 kmdir şehir içi kullanımım var ve ortalamam 1300 km için 6.1 l/100 km. Performans açısından memnunum hiçbir sıkıntısı yok. Gönül rahatlığı ile alabilirsiniz açıkçası tavsiye ederim.
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Aracın piyasadan kalkıyor olması biraz düşündürücü benim için. Seneye üretilmeyecek biliyorsunuzdur. Peki 1.0 motor olması sizi performans anlamında üzüyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrunkCrow

    Merhabalar,

    1.0 TSI motor ile, Istanbul-Ankara arası mesafede 4.8 litre ortalama ile gidip geldim. Şuana kadar en düşük gördüğüm ortalama 4.1 litre ile Sabiha Gökçen Havaalanına git-gel yapmamda oldu(Gece saati yollar baya boştu). Bunun dışında son 1300 kmdir şehir içi kullanımım var ve ortalamam 1300 km için 6.1 l/100 km. Performans açısından memnunum hiçbir sıkıntısı yok. Gönül rahatlığı ile alabilirsiniz açıkçası tavsiye ederim.
    Hocam çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. Biraz kararsızım aslında. Rapid'in piyasadan kalkıcak diye söylentisi beni düşündürüyor. Piyasasını nasıl etkiler diye düşünmüyor değilim. Bakalım 1 ay içinde karar verip bi araba alacağım ama hangisi olacak :)




  • ne0n66 kullanıcısına yanıt
    ben aldım memnunum, neticede fiyatı muadillerinden çok uygun. biz kardeşime de aldık, yani 2 tane birden kasım ayında. çok da memnunuz. tavsiye ederim. ikinci elde, herhangi bir kasa değişiminden biraz daha fazla kayba neden olabilir belki ama az bir fark olur bu (çünkü, modelin adı değişecek, rapid yerine scala denecek ve sadece hatchback olacak). üstelik benimki sedan (kardeşime spaceback aldık). şöyle düşünün, orta donanım vw polo fiyatına bayağı daha büyük araç alıyorsunuz. elbette bazı yeni teknoloji oyuncaklar ve yeni şasi altyapısı var poloda, ama iç mekan genişliği kıyas kabul etmez. sedan için de, kasası biten corolla veya accent blue ile karşılaştırın, corolladan çok daha ucuz, accentten ise çok daha kaliteli. her şekilde alınır ve uzun süreli binilir.
  • ne0n66 kullanıcısına yanıt
    Açıkçası daha önce daha üst 1.6,1.4,1.2 TSI gibi motor seçeneklerini kullanmadım, bundan önce Honda Civic vardı 1.6 atmosferik motor. Ona göre kıyaslayınca çok daha seri bir araba kalkışları olsun yokuş performansı olsun hiçbir sıkıntı çekmiyorum, yüksek hızlarda belki fark ediyordur fakat çok yüksek hızlarda kullanmadığım için onun karşılaştırmasını yapamayacağım. Yakıt anlamında zaten tartışmasız bir şekilde daha iyi, birinin ortalaması 8.5 litreden aşağı düşmezken diğeri 6 litreden yukarı çıkmıyor :) Ama dediğim gibi diğer TSI motor seçeneklerini kullanmadığım için yorum yapamıyorum. Babamda Octavia 1.0 TSI var hem onunkinde hem kendi aracımda performans açısından ve motor açısından hiçbir sıkıntı yaşamadım. Octavia 115 bg, benim Rapid 95 bg, aralarında fark anlaşılıyor tabi ki ama yinede baya memnunum :) Sanırım yeni satılan serilerde Rapid 110 bg versiyonu da var alabiliyorsanız ondan alın derim yine performansa çok takılıyorsanız :)




  • aracı 2018 kasım ayında hurda indirimi ile 94 liraya aldım, o günden beri keyifle biniyorum, yakıt tüketimide artık benzinli araca alıştıktan sonra düzeldi. (son 15 yıldır sadece dizel sürüyordum bununda son 5 yılı hep yarı otomatik araçlardı). şu an sürüş karakteristiğimi sakin tutabildiğimde istanbul trafiğinde maltepe sarıyer arasını ortalama 4,4-6,2 arasında alıyor bunda gece 23:00 trafiksiz saatlerde, iş çıkışışları pazartesi günleri ve kaza olan günlerin ortalaması dahil. istanbul'dan çanakkaleye 95-100 arası süratle 4,5 lt yakıtla gidebiliyorum, yada İstanbul'dan iznik gölüne körfezden dolanarak 4,6 yakıtla yine 95km ile gidebiliyorum, ama araçda 3 kişiyi geçmiyoruz ve klima hep açık. Ancak aracın motorunun ufaklığı yüksek güç çekeceğiniz süratlerde, özellikle 130-170 bandında 6,5-7,5 arasında geziyor. bu rakamlar benzinli araç kullanıcıları için çok normal hatta iyi gelebilir belki ama tdi dci d4d tdci gibi araçları kullanmış biri için çok yüksek. ama öte yandan aracın 1750-2000 devirdeki ürettiği 170nm lik tork çok keyifli kesinlikel bir dizel değil ama atmosferik araçların sahip olmadığı bir rakam ( tabiki büyük hacimli atmosferik motorlardan bahsetmiyorum)

    bunun dışında şanzıman sorunsuz ancak ani yavaşlamalarda( mesela yüksek süratten kasise gelişlerde yada yokuş aşağı gidip ardından otopark bariyerini geçeceğiniz zamanlarda şanzıman 1-2 arasında çuvallayabiliyor, ilk 15 bin bakımına yeni gireceğim bu süre zarfında şanzıman yada araçla ilgili bir hata almadım. aracın içi inanılmaz geniş, polo fabia yada ibizayla alakası olmadığı gibi leon vb hatchback araçlardanda geniş, yol tutuşu cidden başarılı ancak bir leon yada focus kesinlikle değil, tercih edilen lastik kesit oranı 16 ve 17" jantlar için çok kötü 45-215- r16, ülkemiz için çok kötü bir lastik seçimi çünkü lastik yanağı çok kısa kaldığından tüm kasis bozuk satıh vb sizi ciddi etkiliyor. 15"'e düşüp daha geniş yanaklı lastikler alanları gördüm, özellikle kış lastiği almak istediğinizde yine lastik bulmak zor oluyor ve fiyatlarda yüksek seyrediyor. Onun dışında dizel otomatik clio parasına benzinli otomatik rapid alıyorsunuz ki clionun tek avantajı senede 20k dan fazla km yapıyorsanız yakıt masrafı ve bir ihtimal EDC şanzımanın dsg ye göre daha sorunsuz olması olabilir ancak dediğim gibi, 60bin km dizel dsg kullanmış biri olarak bana dsg hiç sorun çıkarmadı belkide ben şanslıydım bilmiyorum, bu aracımda da bir sorun olacağını düşünmüyorum ancak zaman gösterir tabi. Gelgelelim aracın ufak motoru size mtv de avantaj sağlıyor oda ayrı bir güzellik :) 4 disk fren, perde hava yastığı gibi şeylerin standart olmasıda hoş olan şeyler arasında.

    Özetle satmak değilde binmek için, geniş güvenli ekonomik performans anlamında kesinlikle 1,6 atmosferik bir araçdan geride olmayan hatta tork anlamında ileride olan, otomatik vitesli, ki bence arkadan bakılda çok şık olan, ancak önden bakınca eh işte (siyak kuşaklı style ve üstü donanım) gözüken, bu ülkenın şartlarında ölsede yine WW grubundan bir aracınız oluyor. clio polo fabia yada ibiza yerine çok ama çok daha mantıklıydı rapid'i almak, bide panoramik tavan falan denk gelseydi süper olurdu. ha 1,0 benzinli değilde 1,4 yada 1,6 tdi olsaydı daha çok sevinirdim zira sürüş karakterisitiğimi değiştirmeme 100-110 arasında olmaya özen göstermeye kasmazdım bu kadar :)




  • symbiat kullanıcısına yanıt
    aynı dönemde benzer avantajlarla almışız. benim deneyimlerimde birebir benzer. standart bir rotam yok. ancak ortalama hız 30 km/h üzerinde ise, ve yol 10 km uzunluğunda ise, ortalamada 5-6 lt civarını şehir içinde tutturmak zor olmuyor.

    Yazın ben de Yalova'ya yazlığa körfezi dolaşarak 3 kere gittim geldim. 4,5 ortalamaları tutturmak mümkün oldu. bayır aşağılar dışında 100ün üzerine çıkmadım, onlarda da cut off yaptım. klima sürekli açıktı. yani kesinlikle tasarruflu bir araç benzinli otomatik kombinasyonunda.

    mtv düşük, dizelin riskleri yok, donanım yeterli, fiyatı uygun, bagajı ve kullanım kolaylığı efsane. kesinlikle parasını hakeden bir araç.
  • Arkadaşlar ben de birkaç gün evvel spaceback sahibi oldum. Araç 3 yaşında,56 binde,kazasız ve cam tavanlıydı. Kimisi için aranılan bir durum olsa da tek kusur 17"jantlara sahip olmasıydı. Satın aldığım arkadaş ilk sahibiydi.Bayiiden direk bu şekilde almış fiyat farkıyla. Ancak ben bahar ve yaz aylarında yer yer bozuk köy yollarına da gireceğim için sonradan üzülmemek adına bu ebadlarda şehir içi spor lastiğe geçmek isteyen arkadaşlarla takas yapabilirim.
    ya da bu tip takasları yapan lastikçiler bulmam lazım. klasik rapid spaceback jant ve lastik ebadı nedir yardımcı olabilir misiniz?

    Üzerinde dunlop marka lastik var.215/40 17 10 bin km civarı kullanılmış.
    Skoda Rapid Spaceback Ana Konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcopolo34 -- 26 Kasım 2019; 11:39:46 >




  • dostum öncelikle hayırlı olsun, 16 yada 15 janta düşebilirsn ama 16" düşmeye çalışma zira bir şey farketmeyecek ancak 15" de gerçekten lastik yanaklarını güvenli sınırlar içinde arttırabiliyorsun. bende 16" var ve yoldaki en ufak kusuru farkediyorum, bu arabanın belki tek kusuru seçilen lastik jant oranının türkiyeye hiç uymaması, zira yollarımızın kalitesi ortada, yinede biraz dikkat ile alışılıyor :) bu arada ne kadrara aldın merak ettim malum az bulunan bir araç ikinci elde ederi nedir merak ettim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbiat

    dostum öncelikle hayırlı olsun, 16 yada 15 janta düşebilirsn ama 16" düşmeye çalışma zira bir şey farketmeyecek ancak 15" de gerçekten lastik yanaklarını güvenli sınırlar içinde arttırabiliyorsun. bende 16" var ve yoldaki en ufak kusuru farkediyorum, bu arabanın belki tek kusuru seçilen lastik jant oranının türkiyeye hiç uymaması, zira yollarımızın kalitesi ortada, yinede biraz dikkat ile alışılıyor :) bu arada ne kadrara aldın merak ettim malum az bulunan bir araç ikinci elde ederi nedir merak ettim :)
    95'e aldım 1.4 tsi 125 Hp olduğu için tercih ettim.1.0 ya da 1.2 ilanı çoktu ama nadir bulunca tercih ettim 1.4 dsg'yi.

    Konuya dönecek olursak lastikçilerin ilanlarında "fabia/polo/rapid/ibiza için" gibi şeyler yazıyor. göbeğindeki logoyu mu değiştiriyor lastikçiler yani?
    Ben bu teknik bilgi kıtlığıyla umarım amacıma ulaşırım. İlanların %70 inde aynı olan klasik jantlardan istiyorum.Onlar 15 mi 16 mı? 16 ise ben 15" alınca sıkıntı olur mu? Bayi normalde sahibi fark vererek 17" almamış olsa 15 ile mi veriyordu 16 mı?




  • marcopolo34 kullanıcısına yanıt
    çok dağınık yazmışım kusura bakmayın, aracın ambition style ve monte carlo diye 3 versiyonu var idi, monte carlo olan paketde 17" jant geliyor, ilk paketde 15" orta paketde 16" jant geliyor. !6 ve yukarısı jantlara takılan lastik ebatı dar yanaklı lastik olduğundan yoldaki kasisleri bozuk satıhları tamamen hissediyorsunuz. aracın süspansiyonlarıda sert olduğundan ciddi rahatsızlık veriyor. 15" jantla gelen modellerin lastik yanakları daha geniş olduğu için konfor nispeten fazla.
    https://lastik.rezulteo.com.tr/otomobil-4x4-ticari-lastikleri/skoda/rapid/rapid-spaceback bu siteden uygun lastik ve jant tiplerini görebilirsiniz.




  • marcopolo34 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    öncelikle geçte olsa aracınız hayırlı olsun,umaraım memnunsunuzdur,bende niyetine girdim malum fiyatlar ortada,aracı nekadara aldınız ve jantları değiştiriniz mi ?
  • Arkadaşlar selam,

    Skoda Rapid 1.0 TSI GreenTec Spaceback Dynamic 2017 modelini almayı düşünüyorum, 2013 model Toyota Yaris'den bu araca geçeceğiz eğer kısmet olursa. Yukarıdaki yorumları okudum ve genel olarak iyi şeyler yazılmış. 1.0 TSI motor biraz düşündürüyor açıkçası ama olumsuz şeyler yazılmamış :) Bizim aradığımız fiyat aralığında bir araç ama artık üretimi yapılmayacak oluşu ve şu anki dönemde araç fiyatlarının yükselmiş olması sebepler göze alınınca istenen 124bin TL tutar sizce çok mudur bu araç için, araç düşük km de ve kazası yok, 2 yıl garantisi devam etmektedir.

    Şimdiden görüşleriniz için teşekkür ederim,

    Saygılarımla,
  • Dynamic donanım style donanımdan altta mı üstte mi bilmiyorum, eksiklikleri varsa, 124 bin biraz çok da olabilir. Ancak şunu da unutmayalım, en azından style paket için şu anda bu araç üretimde olsa, sıfırının liste fiyatı 155-160 bin tl civarlarında olacaktı. Donanım farkları, kullanılan süre ve km, bu bazdan düşün, bu bazdan düşerken de en çok veya en az değer kaybeden markaları değil, skodanın üretimi devam eden diğer modellerindeki sıfır ile 2017 arası araçların değer kaybını hesaplayın. Modelin artık üretimde olmamasını da 2-3 bin tl iskonto olarak kullanın. Buradan adil bir fiyat olup olmadığı konusunda bir fikre ulaşabilirsiniz.
  • Dynamic donanım style donanımın bir altı oluyor. Araç temiz ve dediğiniz gibi bir karşılaştırma yapmak mantıklı , araç fiyatları şuan yükseldi baya o sebepten bende istenen tutarın ne kadar tutarlı olduğunu düşünüyor idim. Ayrıca 1.0 motor hakkında fikrim yok ben ben ne de çevremde kullanan görmediğim icin motor düşündürüyor , bakalım kararımız ne yönde olacak :)
  • 1.0 motor efsane. 2018 yılında bu motoru yaygın olarak getiriyordu doğuş. Ben de o dönemde aldım. Golf, leon, octavia, rapid, polo, ibiza, arona, fabia, karoq, a1, a3 sedan ve a3 hatchback, 2018 yılında bu motor seçeneğiyle satılan modellerdi.

    Bunlar arasından en mantıklı ve bütçeme uyan olduğu için rapid almıştım. Ama özellikle bu 1.0 motor olan modellerin tamamına baktım ve araştırdım.

    Önceliğiniz yakıt tüketimi ise ve hypermiling tarzı sürmeyi seviyorsanız, harika bir motor. sessiz ve sarsıntısız (3 silindir olmasına rağmen). yüksek güç isteyene göre değil elbet, ama arabayı eski 1.6 atmosferik kadar da yürütüyor, üstelik çok daha düşük devir çevirerek.

    Bu arada siz yazdıktan sonra malum sarı siteye baktım, diğer istenenlere göre 124 makul göründü. Hakkınızda hayırlısı olsun.
  • Son merak ettiğim DSG şanzıman ile alakalı olarak çok eleştiri var, bu araçta bu tarz bir sorun yaşayan arkadaş oldu mu merak ettim, DSG de şuan beni düşündürmeye başladı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BriocheTR

    Son merak ettiğim DSG şanzıman ile alakalı olarak çok eleştiri var, bu araçta bu tarz bir sorun yaşayan arkadaş oldu mu merak ettim, DSG de şuan beni düşündürmeye başladı :)
    DSG konusunda eğer araç servis bakımlı ise, sizde öyle devam ederseniz, bir kere mekatronik, bir kere de kavrama arızası genelde iyi niyet garantisi ile makul maliyetlerle hallediliyor.

    DSG kullanımı çok keyifli bir şanzıman, ama her çift kavramalı şanzıman gibi kavrama eskitiyor. Kavramanın ne kadar dayanacağı ise belli olmuyor, kullanım tarzı, şans vs gibi faktörlerle 15bin ile 150bin km gibi geniş bir aralıkta değişim olması gerekebiliyor. Yani tek kavrama otomatikler gibi, düz vitesli araçlar gibi.

    Aslında kavrama ilk bir kaç yılda veya 20bin km öncesinde bitmediği sürece normal de düşünülebilir. Ayrıca yıllık bakımlara götürünce DSG için ücretsiz bir genel kontrol de isteyebilirsiniz.

    DSGli araç alacaksanız yapmanız gereken kontroller: 1) Aracın uzatılmış garantisi var mı, veya sizin alma şansınız var mı? 2) Araç düzenli yetkili servis bakımlı mı? 3) Araçta garantiden veya iyi niyetten DSG ile işlem görmüş mü? 4) Başka bir yerde, yetkili olmayanlar tarafından DSG işlem görmüş mü? 5) Şanzımanı alım öncesinde kontrol ettirebilme imkanınız var mı?

    Bu sorulara olumlu yanıt verebiliyorsanız, düşük kmde temiz kullanılmış, servis bakımlı bir DSGli araç alabilirsiniz.

    DSG'nin aracın sağladığı tasarrufa doğrudan etkisi var. Kavrama sıyırdığında bu tasarruf da azalıyor. Ama sağlıklı olduğu sürece diğer otomatiklerden %10-15 tasarrufu var. Bu nedenle her depo benzinde bu kadarlık bir tutarı enpara tipi bir banka hesabında biriktirin. Kavrama değişimi gerektiğinde, eğer masrafları karşılayacak kadar veya çok yaklaşık bir miktar birikti ise, bence yine DSG alınabilir. Bunun sizin için çalışıp çalışmayacağını düşünün.




  • Çok teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BriocheTR

    Çok teşekkür ederim
    Aldınız mı aracı hocam
  • Evet hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BriocheTR -- 11 Haziran 2020; 22:55:45 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.