Şimdi Ara

SİLİNEBİLİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhabalar. Piaggio marka Beverly Tourer 300 ie model motora sahibim. İtalyan olduğu için servise gittiğinizde bu adamın cebinde parası var diyip fiyatlar biraz şişirip size listeyi çıkartıyorlar. Yetkili servislerden bahsetmiyorum. Yetkili servisler zaten bunlardan çok daha pahalı. Ben de bu yüzden en azından malzemelerini kendim alıp gidersem işçiliği üstünden ilerleyebiliriz diye düşündüm ki işçilikte de oldukça yüksek fiyat çekiyorlar. Bu yüzden tavsiye almak istedim.


    Motorun ilk olarak yağ bakımı var. Servis bu yağ bakımının 2 bin 500 kmde yapılması gerektiğini söyledi. Ben de genelde bu civarlarda yaptırdım. Şimdi 3 bine dayandı diyebilirim. Bu yüzden yağ bakımı sırasında kullanılan yağ ve yağ filtresi ile ilgili araştırmalarda bulundum. Servisteki ustanın taktığı üstünde Piaggio yazan (Ben orjinal olduğunu düşünmüyorum) yağ filtresini internette buldum fakat dediğim gibi orjinal olduğuna düşünmüyorum. Bunun da alternatifini buldum. Yağ için de yabancı bir videoda bakımı yaparken Motul 4T 5W40 yağ koyduğunu gördüm. Bu yüzden bunun mantıklı olabileceğini düşündüm. Linkler aşağıda mevcut.


    Yağ: Bir tanesinin yeteceğini düşünmüyorum. Çünkü servise gittiğimde 1 L'den fazla koyuyordu.

    https://www.hepsiburada.com/motul-scooter-power-4t-5w40-ma-1-litre-p-OTLMT105958


    Yağ Filtresi: 88 lira olan sanki diğer paylaştığımın üstündeki yazıları söküp üstüne Piaggio yazılmış gibi geldi bana.

    https://www.trendyol.com/khan/piaggio-beverly-300-rst-kf183-2010-2013-yag-filtresi-p-43261666

    https://urun.n11.com/filtre/hf183-2009-11-piaggio-beverly-300-tourer-ie-hiflo-yag-filtresi-P422783233

    https://www.motopit.com.tr/urun/yag-filitresi-orijinal-mtp0046508


    Ek olarak yağ filtresinin içini sadece değiştirmek yeterli gibi bir şey anladım. Şöyle bir ürün satılıyor ama yukarıdakileri almak daha mantıklı geliyor bana.

    https://www.motopit.com.tr/urun/yag-filitresi-mtp0306546


    Motorun bir diğer bakımı da sağ ön amortisör keçesinden sızan yağ ile alakalı. Tümseklere hızlı girmekten kaynaklı sanırım. Amortisör keçesinde bir aşınma meydana geldi. Bu yüzden servise sorduğumda değiştiririz demişti. Hemen hemen de 350 liraya yakın bir masrafı olur demişti parça ve işçilikle birlikte. Ben de parçasını internetten alıp değişimini sağlatmayı düşünmüştüm. Keçeye serviste tekine 85 lira demişti. Ben de hazır değişiyorken ikisini değiştirmeyi düşündüm. Serviste ek olarak yaydan bahsetmişti. Bu yay sanırım bu keçenin içinde olan yay mı? Yoksa gördüğüm bir videoda amortisörün içinden bir yay çıkartıyor o mu?

    https://www.hepsiburada.com/piaggio-beverly-300-amortisor-yag-kecesi-on-masa-2010-2015-p-HBV000008BRHW?magaza=motoonline


    Bu üründe aklıma takılan konu ise şu orjinalinin tekinin fiyatının bu ürünün fiyatının iki katı olması. Aradaki fiyat farkına değer mi? Servisin de 85 lira demesi orjinal ürün takmayacağını düşündürtmüştü bana.

    https://www.motopit.com.tr/urun/amortisor-kecesi-on-adet-fiyatidir-mtp0033320


    Ek olarak burada kaybolan yağın yerine nasıl bir yağ almalıyım?


    Geldik can alıcı noktaya. Motorun kalkışta bir titreme sorunu var. Bu öyle abartılacak, kullanıma engel bir durum değil. Bunu da araştırınca servisin söylediğine eş değer durum olduğunu anladım. Debriyaj balatasının değişmesi gerektiğini, üstündeki balataların normale göre az olduğunu söyleyip bana gösterdi. Gördükten sonra internette ürün fotoğraflarıyla düşününce haklı olabileceğini düşündüm. Debriyaj balatası için 650 lira gibi bir ücret söylemişti. Değişimi ile 800'ü bulur kısacası. Burada sormak istediğim bir şey var. Sanayide balata çaktırmak denilen tabir motosikletin debriyaj balatası için geçerli oluyor mu? Bununla ilgili debriyaj balatasının balata kısmının satıldığını gözlemledim. Bu konuda da fikirlere açığım.


    Orjinal Ürün:

    https://www.motopit.com.tr/urun/debriyaj-balatasi-mtp0434765


    Değiştirilebileceğini düşündüğüm balata seti:

    https://www.alsemotor.com/vespa-piaggio-250-debriyaj-balata-3-lu-2161


    Geldik yine can alıcı bir diğer noktaya. Motorun üstünde 2015 yılının üretimi henüz 10 bin kilometreyi yeni geçmiş Michelin City Grip lastikler var. Bunların da değişmesi gerekiyor gibi duruyor. Açıkcası lastikten çok anlamıyorum, anlayan arkadaş olursa fotoğrafını yüklerim. Bunlar için de ucuza alabileceğim yer tavsiyesi istemekteyim.


    Okuyup cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    Servisin ismini açıklamak istemedim açıkcası. Piaggio, Vespa kullananlar İstanbul'da bu iş ile ilgilenen servisleri hemen hemen biliyorlardır diye düşünüyorum. Gizli kalması şu an için daha iyi. Servis tavsiyeniz olursa da beklerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ncmttnynk -- 1 Mayıs 2021; 14:20:23 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.