AMD 7600 işlemcisine sıvı soğutma önerisi
Evet arkadaşlar DeepCool AK620 white alacaktım ancak gördüğünüz üzere ramleri komple kapatıyormuş. Benim DDR5 ramlerde RGB olduğu için sıvı soğutmaya karar verdim. (Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 RAM 32 GB (2 x 16 GB) 5600 MHz)
Kasam PHANTEKS ECLIPSE P400A White ve görüldüğü Sıvı soğutma desteği bu şekilde... Sadece ön tarafa kurulu 3 adet fanla geldi. Arkadaki egzoz fanı boş olduğundan 120 sıvı soğutma alıp arkaya aynı zamanda egzoz niyetine taksam nasıl verim almış olurum? Boşuna masraf mı etmiş olurum?
Sapphire 6900 XT SE için ARGB sorunsalı?
Windows 10 Bluetooth aygıtı birden gitti
Gigabyte b550 aorus pro ac am4 anakartının Wi-Fi'sini kullanıyordum. Pc uyku moduna geçmişti sonra açıldığında bluetooth kulaklık çalışmaz vaziyete gelmiş bi baktım meğersem Bluetooth aygıtı bozulmuş. Şuan kapalı gözüküyor.
Bütün bluetooth driverlerini silip anakartın sitesinden tekrar kurdum fayda olmadı. Sonra Driver Booster full kurdum driverleri o yükledi gene fayda olmadı. Resimdeki gibi soru işareti olarak kaldı. Acaba Wi-Fi antenini bozulma ihtimali var mıdır?
Ryzen 7600 vs 7700 Yoksa X versiyonları mı
Herkese selamlar; 2K 144 HZ monitörde oyun ve yayın amaçlı bir sistem güncellemesi yapıyorum.
Sapphire RX 6900 XT Nitro+ Se 256 Bit GDDR6 16 GB Ekran Kartı
Asus Tuf Gaming B650M-PLUS Wi-Fi AMD AM5 DDR5
Corsair Dominator Platinum RGB 32 GB (2x16) DDR5 5600 MHz
Parçalarını düşeş fiyatlara denk getirerek aldım ve AM5 VE DDR5 sisteme geçme kararı verdim.
Eski sistemimde olan SCYTHE Fuma 2 soğutucu AM5 destek vermediği için mecburen soğutmayı da yenileyeceğiz.
Yeni aldığım kasa PHANTEKS P400A sadece ön tarafa büyük sıvı soğutma desteklediği için beraberinde gelen FANLAR engellediği için AM5 destekli ya ARKA BOŞ YUVAYA 120mm sıvı soğutma tercih edeceğim ya da hava soğutma tercih edeceğim.
Bunlar doğrultusunda ve bir dünya sıcaklık şikayetinden dolayı X versiyonlara bulaşmadan ya 7600 ya da 7700 alayım diyorum. Ama işin ilginç tarafı X versiyonlar daha ucuz. Diğer ayrıntı da X işlemci de alsam normal de alsam SOĞUTMA kesinlikle alacağız. Bu yüzden kararsız kaldım. 10 bin gibi bütçe ayırdım son 2 parçayı da halledeyim istiyorum.
Klimayı kendim temizleyebilir miyim?
18.000 btu sadece soğutan Vestel klima var. İstanbul'da detaylı temizlik için 750 TL civarı fiyat çekiyorlar. Ben de ev işlerinin çoğunu kendim yapıyorum bunu neden yapmayayım dedim
Bu yaz hiç çalıştırmadık çünkü bende toz alerjisi var. İçerisindeki biriken tüm tozları temizlemek için tanıdıktan basınçlı yıkama makinesi rica ettim. Tüm kapaklarını sökücem ve anakart olan kısmı güzelce streçle ve poşetle örtücem. Fan sökmücem videolarda izlediğim kadarıyla çok zahmetli iş. Basınçlı yıkama çubuğuyla fan temizlenir diye düşünüyorum.
Başka dikkat etmem gereken şeyler var mıdır?
iPhone XS bataryası hakkında
|
Ryzen 7600 için DDR5 anakart önerisi.
Evet arkadaşlar işlemci olarak Ryzen 7600 uygun gördüm. Veya aynı fiyatta daha iyi bir işlemci önerebilecek varsa INTEL'de olabilir...
Almış olduğum bu RAMlere uygun 7-8 Bin TL civarı PCIe 5.0 destekli anakart arıyorum.
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2X16GB) 5600Mhz CL36 1.25V DDR5 Ram (CMT32GX5M2B5600C36)
Hazır olan diğer ekipmanlar
Sapphire Radeon VGA NITRO+ RX6900XT SE GAM OC 16GB GDDR6
NZXT 850W C850 80+ Gold Tam Modüler Güç Kaynağı
2 TB Nvme M.2 SSD
TOKİ İstanbul ilk Evim / Arsa süreci hakkında
Bu kampanyada evlerin ve arsaların yeri belli mi acaba?
En son 3-4 gün önce TOKİ müşteri hizmetleri ile görüştüğüm de ARSA için Büyükçekmece veya Silivri ihtimalleri varmış ama kesin değilmiş bilgisini aldım. Çatalca bölgesinde Evlerin yeri belli değilmiş. Hazine kötü durumda diye başlayamıyorlar sanırım.
Ev veya arsa çıkanlar olarak bi ana konu kurup buradan beraber takip edelim dedim. Eğer süreci daha yakından takip etmek isteyenler varsa iletişim bilgilerini özelden atabilir. Sürekli iletişim halinde kalmakta fayda sağlar.
Size fıkra gibi birbirini takip eden 2 olay anlatacağım. Emsal niteliğinde olduğundan hepsini okumanızda fayda var. > Ben genelde 1.5 litre pet şişe sulardan içerim neyse evde kalmamıştı. Ben de 3 tane 6'lı 1.5 litre suları taşımak sorun olur diye sipariş vereyim dedim. Trendyol hızlı markete girdim bilindik marka bir 3 adet 6'lı 1.5 litre suyu sipariş verdim (toplam 18 litre su)
Ama toplamda 18 litrelik su fiyatı minimum sepet fiyatına yetmemişti, bu yüzden yanına 1 litre kola ve 1 adet gofret ekledim. Maksat minimum sepeti tutarını tamamlayıp suları alabilmek.
Neyse bu sepetimin karşılığında 9.90 TL getirme ücreti de alındı.
Ürünler bi geldi ben şoook. Poşette sadece 1 litre kola ve 1 adet gofret var
3 Poşete sığacak 3 tane 6'lı 1.5 litrelik sular yooook şaka gibi. Kuryeye sorduk market çalışanı ne verdiyse onu getirdim dedi.
Hemen fişe baktım fişte 3 tane 6'lı 1.5 litre su parası da alınmış. Şaka gibi olay... Unuttular desem toplamda 18 litre yapan ve kocaman 3 ürünü unutmaları da imkansız
Hemen Trendyol MH ile iletişime geçtim olayı anlattım bu marketin ve kuryenizin dolandırıcı olma ihtimali var falan dedim. Gelen poşet fotoğrafını ve fiş fotoğrafını da attım. Ben bu alışverişten memnun değilim komple iptalini talep ediyorum dedim. Sonuçta sadece 1 litre kola ve 1 adet gofrete 9.90 TL boşu boşuna getirme parası ödemiş oldum. Onları da alın istemiyorum hiç bir şey siparişi bütünüyle iptal edin dedim.
Ve gelen cevap beni bir kez daha şoook etti. Maalesef böyle bir aksiyonumuz yok dedi. Sizlere sadece gelmeyen ürünlerinizin para iadesi konusunda yardımcı olabileceğim dedim. Resmen kendi kurallarını kurmuşlar onu sürdürüyorlar. Hatta bunu diyen Trendyol MH acemi falandır diye tekrar bir görüşme başlattım oda aynılarını dedi.
Ürünleri açmadım 1 adet kolayı ve 1 adeti gofreti alın yani tüketici olarak yasaların bana tanımış olduğu e-ticaretteki 14 günlük memnuniyet hakkımı kullanmak istiyorum dedim.
Gene aynı cevaplar maalesef böyle bir aksiyonumuz bulunmamaktadır. (Yani Türkiye Cumhuriyeti Yasalarına göre aksiyon alamıyorlarmış.)
Neyse akabinde eksik ürünlerin ücret iadesi yapıldı. Masada duran 1 litre kola ve 1 adet gofret bakışmaya başladık. Çünkü bu 2 ürün artık özellerdi 9.90 TL'ye gelmişlerdi...Ve Onlara sizi açmayacağım dedim, kendime de bu olayı THH'ye taşıyacağım dedim. Kanıtlarla beraber THH başvurusunu yaptım. Sonucu aşağıya koyuyorum. Trendyol hazretleri orada bile saçma sapan eksik bir savunma yapmış. Bir cümle ile eksik ürünlerin ücretini iade ettik falan demiş galiba
Sonuç nihayetinde çıktı. Tabi ki haklı bulundum. İşin diğer komik tarafına hazır mısınız????
Sonucu bilgisayarıma indirir indirmez TRENDYOL MH ile görüşme başlattım. Durumu anlattım THH kararım çıktı ve haklı bulundum dedim. VEEE ŞOOK adamlar THH kararını bile umursamadı Karar sonucunu iletebileceğim bir genel merkez veya e-posta, fax gibi iletişim bilgileri yokmuş. Almıyorlarmış. Resmen hukuki süreci devam ettirin dedi
Ben de herhalde gene acemiye falan denk geldim dedim ve başka MH bağlandım. O da aynılarını dedi. Şaka gibi olay. THH sonucunu bile takmıyorlar.
Normalde Trendyol rakiplerini göz önüne alırsak büyük firmaların Tüketici hakem heyeti birimleri olur karar lehine çıktığında da o birim seni arar ve kararda ne yazıyorsa uygulamaya hazırız diyerek müşteriyi memnun etmeye çalışır. (Hepsiburada'da benzer olayı yaşadım, üstelik X satıcısıydı adamlar gene de mağduriyetimi gidermişti.)
Şimdi benim için maneviyatı olan 1 litre kola ve 1 adet gofret bana resmen bu olayını peşini bırakma der gibi bakıyor... Onlar 9.90'a evime özel getirilen ürünlerdir. Sizce dinleyip, icra yoluna mı gideyim? Gerçi icra yolu masrafları uyuşmazlık bedeli 53,8 TL'yi aşıyorsa devam etmek saçma olur. Ama bi tarafım artık bu bir ülke meselesi haline geldi diyor Kocaman firma resmen T.C YASALARI için aksiyon alamıyoruz dedi yaaaaa
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Olayların hepsi harfiyen gerçektir sadece okurken sizi sıkmasın diye esprili anlatmaya çalıştım.
Size fıkra gibi birbirini takip eden 2 olay anlatacağım. Emsal niteliğinde olduğundan hepsini okumanızda fayda var. > Ben genelde 1.5 litre pet şişe sulardan içerim neyse evde kalmamıştı. Ben de 3 tane 6'lı 1.5 litre suları taşımak sorun olur diye sipariş vereyim dedim. Trendyol hızlı markete girdim bilindik marka bir 3 adet 6'lı 1.5 litre suyu sipariş verdim (toplam 18 litre su)
Ama toplamda 18 litrelik su fiyatı minimum sepet fiyatına yetmemişti, bu yüzden yanına 1 litre kola ve 1 adet gofret ekledim. Maksat minimum sepeti tutarını tamamlayıp suları alabilmek.
Neyse bu sepetimin karşılığında 9.90 TL getirme ücreti de alındı.
Ürünler bi geldi ben şoook. Poşette sadece 1 litre kola ve 1 adet gofret var
3 Poşete sığacak 3 tane 6'lı 1.5 litrelik sular yooook şaka gibi. Kuryeye sorduk market çalışanı ne verdiyse onu getirdim dedi.
Hemen fişe baktım fişte 3 tane 6'lı 1.5 litre su parası da alınmış. Şaka gibi olay... Unuttular desem toplamda 18 litre yapan ve kocaman 3 ürünü unutmaları da imkansız
Hemen Trendyol MH ile iletişime geçtim olayı anlattım bu marketin ve kuryenizin dolandırıcı olma ihtimali var falan dedim. Gelen poşet fotoğrafını ve fiş fotoğrafını da attım. Ben bu alışverişten memnun değilim komple iptalini talep ediyorum dedim. Sonuçta sadece 1 litre kola ve 1 adet gofrete 9.90 TL boşu boşuna getirme parası ödemiş oldum. Onları da alın istemiyorum hiç bir şey siparişi bütünüyle iptal edin dedim.
Ve gelen cevap beni bir kez daha şoook etti. Maalesef böyle bir aksiyonumuz yok dedi. Sizlere sadece gelmeyen ürünlerinizin para iadesi konusunda yardımcı olabileceğim dedim. Resmen kendi kurallarını kurmuşlar onu sürdürüyorlar. Hatta bunu diyen Trendyol MH acemi falandır diye tekrar bir görüşme başlattım oda aynılarını dedi.
Ürünleri açmadım 1 adet kolayı ve 1 adeti gofreti alın yani tüketici olarak yasaların bana tanımış olduğu e-ticaretteki 14 günlük memnuniyet hakkımı kullanmak istiyorum dedim.
Gene aynı cevaplar maalesef böyle bir aksiyonumuz bulunmamaktadır. (Yani Türkiye Cumhuriyeti Yasalarına göre aksiyon alamıyorlarmış.)
Neyse akabinde eksik ürünlerin ücret iadesi yapıldı. Masada duran 1 litre kola ve 1 adet gofret bakışmaya başladık. Çünkü bu 2 ürün artık özellerdi 9.90 TL'ye gelmişlerdi...Ve Onlara sizi açmayacağım dedim, kendime de bu olayı THH'ye taşıyacağım dedim. Kanıtlarla beraber THH başvurusunu yaptım. Sonucu aşağıya koyuyorum. Trendyol hazretleri orada bile saçma sapan eksik bir savunma yapmış. Bir cümle ile eksik ürünlerin ücretini iade ettik falan demiş galiba
Sonuç nihayetinde çıktı. Tabi ki haklı bulundum. İşin diğer komik tarafına hazır mısınız????
Sonucu bilgisayarıma indirir indirmez TRENDYOL MH ile görüşme başlattım. Durumu anlattım THH kararım çıktı ve haklı bulundum dedim. VEEE ŞOOK adamlar THH kararını bile umursamadı Karar sonucunu iletebileceğim bir genel merkez veya e-posta, fax gibi iletişim bilgileri yokmuş. Almıyorlarmış. Resmen hukuki süreci devam ettirin dedi
Ben de herhalde gene acemiye falan denk geldim dedim ve başka MH bağlandım. O da aynılarını dedi. Şaka gibi olay. THH sonucunu bile takmıyorlar.
Normalde Trendyol rakiplerini göz önüne alırsak büyük firmaların Tüketici hakem heyeti birimleri olur karar lehine çıktığında da o birim seni arar ve kararda ne yazıyorsa uygulamaya hazırız diyerek müşteriyi memnun etmeye çalışır. (Hepsiburada'da benzer olayı yaşadım, üstelik X satıcısıydı adamlar gene de mağduriyetimi gidermişti.)
Şimdi benim için maneviyatı olan 1 litre kola ve 1 adet gofret bana resmen bu olayını peşini bırakma der gibi bakıyor... Onlar 9.90'a evime özel getirilen ürünlerdir. Sizce dinleyip, icra yoluna mı gideyim? Gerçi icra yolu masrafları uyuşmazlık bedeli 53,8 TL'yi aşıyorsa devam etmek saçma olur. Ama bi tarafım artık bu bir ülke meselesi haline geldi diyor Kocaman firma resmen T.C YASALARI için aksiyon alamıyoruz dedi yaaaaa
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Olayların hepsi harfiyen gerçektir sadece okurken sizi sıkmasın diye esprili anlatmaya çalıştım.
Son Giriş: 18 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 18 sa.
Mesaj Sayısı: 1.058
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.598
İkinci El Bölümü Mesajları: 55
Konularının görüntülenme sayısı: 118.596 (Bu ay: 641)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.031 (Bu hafta: 1)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar