Şimdi Ara

Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.020
Cevap
191
Favori
70.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
138 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnstagram hesabı açtım arkadaşlar takip etme imkanınız olursa çok sevinirim.https://instagram.com/turkeyclassic.cars/

    Elimden geldikçe bulduğum ilginç ve sıra dışı özelliklerini paylaşacağım arkadaşlar.

    1959 Lincoln Continental Mark IV serisinde arka cam elektrikli olarak açılıp kapana biliyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1956,55 yılında ford crown victoria modelini almak istediğimizde araç üretici Ford'un sunduğu PLEXİGLAS (transparan cam tavan) opsiyonu ile aracımızı daha renkli ve keyifli hale getire biliyormuşuz...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Eskiden klasik araçların olmazsa olmasıymış kaput kuşları ve bu özellik o yıllarda sürücüler tarafından çok sevilirmiş. Pontiac'taki kaput kuşu ise bir Kızılderili kafasıymış,mikadan yapılan kızılderili kafası araç seyir halinde iken içinde bulunan ışık sayesinde yanıp sönüyormuş,görsel olarak güzel bir görüntü sunuyormuş...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1958 buick limited o kadar uzunmuş'ki dik yokuşlarda arka tampon yere sürtmesin diye arkaya citroenler de gördüğümüz Pnömatik süspansiyona benzer havalı amortisör konulmuş, sürücü gerektiği zaman devreye sokuluyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    ikod'dan bigshark-cenk-57erol-KemalAkel nickli üyelerin konuda emeklerinden dolayı teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 26 Ekim 2015; 21:25:01 >







  • Arkadaşlar Bu konuya çok zaman ve emek harcıyorum umarım farkındasınızdır, fotoğrafların görüntü olarak en kalitelilerini bulmaya çalışıyorum hepsini sırasıyla ayırıyorum,ve sıraya koyarak paylaşıyorum. Yurt dışındaki bir forumda bile böyle kapsamlı kaynak yönünden zengin bir konu bulamazsınız.

    Aranızda Kaçakçı veya meksikalı uyuşturucu kartelleri varsa az beri gelsin :) size çok özel bir şey göstereceğim.


    Aşağıdaki fotoğrafta bir aracın pedal sistemi var buraya kadar her şey normal ama fren pedalının üzerinde yer alan butona dikkat etmenizi öneririm zira hikaye burada başlıyor...



    Butonla birlikte frene basarsanız,arka stop lambaları normal olarak çalışıyor,Eğer butona dokunmadan basarsanız arka stop lambaları yanmıyor,peki bu ne işimize mi yarar,Dallas polisinden kaçarken karanlık boş araziye girersek polislerin bizi takip etmesi zorlaşıyor ve gecenin zifiri karanlığında gözden kayboluyoruz.


    Trafikte'ki çakarlı lambala lı organizmalar'dan sıkılan arkadaşlar bu düzeneğe benzeyen bir tesisat kurabilir. içeriden tuşlu bir sistem yaparak seyir halinde ilerlerken arka fren lambalarını yakıp arkanızdaki kekoları maymun edebilirsiniz.
  • 1961,1966 yılları arası üretilen Ford Thunderbird modellerinde yer alan özel direksiyon sistemi iniş ve binişlerde sürücüye çok büyük kolaylık sağlıyormuş. Sürücü kapıyı açtığında direksiyon simidi sağ kayıyormuş ve sürücünün araca daha rahat binmesini sağlıyormuş. Bu ilginç özelliğimizi o yıllarda opsiyonelmiş ve aracımızda bu sistemi görmek istersek ($25.10) Amerikan dolarını gözden çıkarmamız gerekiyormuş...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1958-1959 yıllarında ''mopar'' grubu lüks arabalarda görülen,inip binmeyi kolaylaştıran kayan koltuk yapısı..

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1955 Packard Caribbean orjinal fabrikasyon 3 renkli boya opsiyonu O yıllarda pek rastlanmayan bir özellikmiş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1953 Kaiser Manhattan, modeli sıra dışı ilginç bir ön cam yapısına sahip orta üst kısımdaki bombe yapısı eşine rastlanmayacak kadar özel.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Kaynak @bigshark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 23 Ocak 2016; 14:08:03 >




  • 57 buick century caballero Otomobil tarihinde bilinen İlk dört kapı direksiz station wagon kasa yapısına sahip araç.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1930 Cord L-29, ilk seri üretim önden çekişli Amerikan otomobili.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    İlk olarak sinyal lambaları 1939 Bucik'de kullanılmaya başlanmış, O dönemde bu ilginç yeniliği herkes yadırgamış ama kısa bir zaman sonra seri üretim araçlarda olmazsa olmaz bir özellik olmuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 25 Ekim 2015; 17:02:53 >




  • Vay be... Ne özellikler var arkadaş. Hele şu kaput ucundaki turuncu mika işçiliğine bittim.
  • 1960 Ford Sunliner 2.07 cm genişliği ile en geniş Amerikan Arabasi olması Onu sıra dışı yapıyor.(koltuklar yola çıkarak aracın genişliğini az çok anlayabilirsiniz.)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1942 yılında araç üreticisi Desoto'nun Fifth Avenue paketine sahip olan araçlarında yer alan direksiyon simidinin o yıllarda ve günümüzde pek rastlanmayan ilginç bir özelliği varmış, direksiyonda gizli bir sigara haznesi yer alırmış araç sürücüsü gizli bölmeye ihtiyacı kadar sigarasını koyduktan sonra araç seyir halinde ilerlerken direksiyonda yer alan butona bastığında sigarası direksiyondan çıkıyormuş ve sürücü gözlerini ayırmadan sigara eşliğinde yolunda ilerliyormuş. Ne kadar sağlıklı bir özellik tartışılır ama ilginç olduğu aşikar...(ikod)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1938 Desoto, Seyyar kapı direği, Ambulans görülen bu özellik hasta iniş-binişlerini kolaylaştırmak için o yıllarda araç üretici Desoto tarafından kullanıcılara sunulmuş, hasta araca sokulurken veyahut çıkarılırken aracın direği çıkarıla biliyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1958 Edsel ve ilginç özelliği. 58 Edsel de Hız uyarı sistemi bulunuyormuş. Gösterge tablosunun altında yer alan bir tuş vasıtasıyla sürücü istediği sürat hızını mil olarak belirliyormuş, Araç belirlenen hızı geçtiğinde ise gösterge tablosunda kırmızı uyarı ışığı yanıp sönüyormuş bu sayede sürücüyü uyarıp, belirlenen sürat'in geçildiğini hatırlatıyormuş. (ikod)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1930'lu yıllarda Amerika'nın bati kesimlerindeki otoyollar'da seyahat edenler su bulmakta zorlanırlarmış,bu yüzden yanlarında "Çöl Suyu Çantalaıi" taşırlarmış.Bu Çantalar, kanvas kumaştan yapılırmış ve arabanın ön tamponuna bağlanırlarmış, bu sayede önden alınan rüzgar ile suyun soğuk kalması sağlanıyormuş, günümüzde hala satılmakta olan ilginç özel bir ürün.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 25 Ekim 2015; 16:28:33 >




  • Sondaki maddeyi de hala kamyoncularımız yapıyor. 1,5 litrelik pet şişeye su koyup, ayna ile kapı arasına sıkıştırıyorlar. Buz gibi kalıyor su.
  • 1951 Kaiser Frazer Manhattan Convertible Otomobil tarihinde bilinen ilk, 4 kapılı convertible araçlardan biri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1951 Hudson Hornet,modelinin şase,gövde yapısı alışılmışın dışında oldukça ilginç, Geçmişte ve günümüzde bu türden kasa yapısına rastlamak pek mumkün değil..Tamamen çelikten üretilmiş şase gövde ile birleşmiş, ön ve arkadan yolcu oturma bölümlerini kapsayan,hatta arka tekerlekleri bile icine alan bu gövde tamamen bir mühendislik harikası. Bir tank kadar sağlam, bir arı kadar hızlı geçmişte Hudson Hornet için söylenen bir slogan :)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1962 dodge dart “limousine'' 8 kapılı çok özel nadir bir araç, geçmişte genelde özel günlerde ve turistik gezilerde bu tip araçlar kullanılıyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 25 Ekim 2015; 18:35:15 >




  • Goodyear Işıklı Araba Lastiği

    1961 yılında lastik üreticisi Goodyear tarafından geliştirilen ışıklı araba lastikleri, tek parça sentetik kauçuktan yapılmış. Tekerlek jantının iç kısmından ampullerle aydınlatılan lastiklerin farklı renklerde yapılması planlanmışlar ancak sonradan fikir değiştirip yarı şeffaf ince bir dış lastik içine ampuller koymakta karar kılmışlar. LIFE dergisine göre gelmiş geçmiş en gereksiz 30 icat arasında yer alıyor. Bu ilginç ve eğlenceli icadın, araba yol alırken ikide bir patlayan ampullere para yetişmeyeceği anlaşılınca rafa kaldırılmış...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1959 Oldsmobile'de opsiyonel olarak sunulan transistörlü,seyyar radyo, bu ilginç özelliğimiz aracın teybini dışarıda portatif radyo olarak kullanmamıza olanak veriyormuş. geçmişte araçlarda pek görmeyeceğimiz ilginç bir özellik.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1963 Studebaker Lark Wagon O dönemde hiç bir arabada göremeyeceğimiz, bir özelliği bünyesinde barındırıyordu. Arabanın, "Regal" ve "Daytona" versiyonlarının tavanlarında bulunan mekanizma sayesinde isteğe bağlı olarak tavanı öne doğru yarım olarak açılabiliyordu... Bu sayede yer kaplayan büyük yükleri kolayca taşıya biliyormuşuz.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1958 Lincoln Continental Mark III'de bulunan bir düğme yardımıyla bir kaç saniye içinde otomatik olarak ön süspansiyon ve direksiyon sistemi yağlaması yapılabiliyordu,gösterge tablosunda yeşil bir ışık yandığında yağlamanın tamamlandığı anlaşılıyordu. ikod...


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Kaynak @bigshark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 23 Ocak 2016; 14:09:11 >




  • Hocam çok güzel konu olmuş, vay be dedim gerçekten bazılarına. Ne ilginç şeyler yapmışlar.
  • 1971-76 B Body G.M. Station-wagon modellerdeki arka bagaj kapağı ve Bombe cam yapısı olarak ilginç.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1966 Chrysle Imperial office car Zamanında keyfine düşkün İş adamları için dizayn edilmiş tek kapı bir modelin içi büro alarak dizayn edilen araç koltuklar döndürüldüğünde 4 kişilik bir büro oluyormuş. ve arkadaki gizli masa,telefon abajur gibi aksesuarlar ile dört dörtlük bir ofis oluyormuş...

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1933 Pierce Arrow Silver Arrow 'un yedek lastiği sağ ön çamurluğun içine saklanmış o yıllarda ve günümüzde pek göremeyeceğiz ilginç bir sistem.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1951 Kaiser Special "Traveler" modelinde sedan stili Hatchback arabaların atası olarak anılıyor. iki parçalı arka bagajı ve komple açılabilen arka cam yapısıyla o donem için gerçekten sıra dışı ve özel bir modelmiş. (ikod)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1970 Pontiac GTO "Vakum ile çalışan egzoz yapısı'' fabrikasyon üretim olan bu özellik, çok nadirmiş ve özel bir opsiyon paketi ile alınabiliyormuş o yıllarda. Sürücü bölgesinde direksiyonun altında,torpido'da yer alan bir düğme vasıtasıyla, sürücü özel yapım orta susturucuları kontrol edebiliyor, egzoz geri tepmesini ortadan kaldırarak atık gazların daha kolay motordan dışarı atılmasını sağlayarak arabaya ekstra bir güç ve performans artışı sağlıyormuş... (İkod)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Kaynak @bigshark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 23 Ocak 2016; 14:09:44 >




  • Konu güzel.
  • 1966 Ford Country Sedan, Arka kapı sola doğru açılırken ayni zamanda istenirse aşağı doğru inerek katlanıp basamak şeklini alabiliyormuş. şimdiki araçlarda'da görmek isteyeceğimiz ilginç ve kullanışlı bir özellik.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Plymouth Barracuda “Mod Top” 1968 ve 1970 yıllarında ağırlıklı olarak kadın sürücüler için düşünülen bu opsiyon, çiçek desenli tavan ve buna uyumlu koltuk desenleri,kapı içi döşemeleri ile o yıllar için ilginç ve sıra dışı bir özellik.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1964 yılında Goodyear satışları arttırmak ve gelecek de daha da ilgi çekici lastikler yaratmak adına Chrysler ile bir çalışma başlatmış, şeffaf plastik lastikler üretmiş, isteğe göre içine renk veren ( kırmızı, sarı ve mavi) lambalar konulmuş. Goodyear bu uygulamayı "Geleceğin Lastikleri" olarak lanse etmiş, ama uygulama maalesef istenilen ilgiyi görmemiş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1966 Pontiac, 4 kapılı modellerde opsiyonel olarak sunulan arka kapıda bulunan ilginç çocuk kilidi sistemi.

    Arka kapılar kilitlendiğinde kapılar içeriden açılmıyor, sadece kapı kilit butonunda bulunan yuvaya anahtarınızı sokup butonu yukarı çıkardığınızda, bu sayede kapılar açılır hale geliyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1961 Pontiac Tempest te Şanzıman yağı bagajdaki çubukla ile her 2,000 mil de bir kontrol ediliyormuş.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Kaynak @bigshark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 23 Ocak 2016; 14:10:29 >




  • Çakmak üreticisi 1 Ekim 1950 tarihinde aşağıda resmini gördüğünüz ve arabalara kolayca monte edilebilen çakmağı ürettiğini ilan etti. Sürücü, sigarayı çakmağa yukarıdan aşağıya gelecek şekilde yerleştiriyor, yan tarafında bulunan butona basarak sigaranın yanmasını sağlıyormuş.Sigara yanınca,çakmak sigarayı yukarı doğru atıyor ve sürücü çakmaktan yanmış sigarayı içmek için alıyormuş. (ikod)

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1954 Kaiser Darrin Roadster Kayan kapı sistemi sahip ilginç bir araç.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    1970 Dodge Monaco'nun arka tamponun içine yerleştirilmiş olan boydan boya arka stop lambalarının yanında, en ilginç ve sıra dışı olan özelliği arka çamurluk üst bitiş noktasında, bagaj kapağı yanlarında yer alan geri vites lambaları.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Klasik Citroenlerde km göstergesinin üzerinde yazan rakamlar aracın, Frenleme/durma mesafesini gösteriyormuş. Kullanışına gelirsek, Aracımız seyir halinde ilerlerken frene bastığımız zaman kaç metre sonra durduğumuzu ve durma mesafesini bize göstererek aracın durumunu. öğrenebiliyormuşuz.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1949-1950 Ford'ların ön ızgara ortasında yer alan armanın sökülerek yerine sis lambası takılıyormuş ve tekerleklerin sağ ve sola dönmesine bağlı olarak ayni yöne dönebilen ve yolu aydınlatmaya yarayan düzenek o yıllarda eşine pek rastlanmayacak bir özellik.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    1972 Oldsmobile Toranado'nun arka bagaj kapağı üzerinde yanlara monte edilmiş olan ve ekstra güvenlik sağlayan stop ve sinyal lambaları da o dönem de pek göremeyeceğimiz ilginç ve sıra dışı bir uygulama.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Kaynak @bigshark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 23 Ocak 2016; 14:11:16 >




  • ilginç ve bir o kadar da güzel özellikler bence. Biz de bilgi sahibi olduk sayenizde hocam. Teşekkürler
  • 1961 Buick,Cocktail Hour Edition paketine sahip araçlarda, koltuklar arkaya dönebiliyormuş.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 26 Ekim 2015; 13:54:19 >




  • umarım beğenirsiniz arkadaşlar bir iki tane yanlış link vermişim editlediğim zaman sayfa hata veriyor anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: niirvana

    1961 Buick Cocktail Hour Edition arkaya dönebilen koltuk.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Bu koltuğun döndüğünü değil de, sırtını yatırıp arkaya doğru koltuk olduğunu hatırlıyorum ben. Sırtı tam yatıyordu yani




  • Eline koluna sağlık uzunca zamandır forumda olmayan kalitede ki paylaşımlar. Tebrik ediyorum ve bilgilerin hepsi için teşekkür ediyorum.
  • Konu için teşekkürler. Açılan saçma sapan konuların yanında iyi gitti Zevkle okudum...
  • Adamlar neler yapmislar helal olsun
    Biz silecek yapabilir miyiz acaba ulke olarak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.