Şimdi Ara

Platform~Modül~Sistem~Bileşen Nedir, Ne Değildir? [SSS] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
11
Favori
5.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Tesekkurlerimi sunuyorum. :)

    Ayrica hala bu forumda bir seyler ogretmeye calistiginiz icinde sabrinizi takdir ediyorum :)))


    Ben de çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Herkesin okuyup bilgilenmesi, tek dileğim.

    Geniş lastik konusunda çok karmaşıklık var. Vakit bulabilirsem o konuda da bir yazı hazırlayacağım.


    Evet lastik konusu hogusumu geregere biliyorum diyemedigim bir konu.

    Pratikte de deneyemedigim icin teorisi hakkinda kesin konusamiyorum.

    Heycanla bekliyorum. :)


    Lastik, aslında çok önemli bir konu. Ve ondan daha önemlisi en az bildiğimiz konu. Forumda açılan başlıklarda ''sürtünme katsayıları'', ''F=k*N'' formülleri havada uçuştu fakat lastik dediğimiz şey bu formüllere indirgenemeyecek kadar karmaşık bir şey. Basit bir sürtünme katsayısı devede kulak kalır yani. Lastiğin genişliğinin yol tutuşa etkisi, lastik malzeme yapısının ve geometrisinin (diş geometrisi) etkisi, lastik hava basıncının önemi.. gibi konular son derece önemli.

    Şimdilik bu kadar, gerisi konuyu açınca.

    Utkunun sordugu aslinda tam olarak;

    Ayni hamurlu, ayni desenli iki farkli lastik ayni aracta denenirse;

    Kalin mi ince mi daha iyi tutunur, yoksa ayni mi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Tesekkurlerimi sunuyorum. :)

    Ayrica hala bu forumda bir seyler ogretmeye calistiginiz icinde sabrinizi takdir ediyorum :)))


    Ben de çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Herkesin okuyup bilgilenmesi, tek dileğim.

    Geniş lastik konusunda çok karmaşıklık var. Vakit bulabilirsem o konuda da bir yazı hazırlayacağım.


    Evet lastik konusu hogusumu geregere biliyorum diyemedigim bir konu.

    Pratikte de deneyemedigim icin teorisi hakkinda kesin konusamiyorum.

    Heycanla bekliyorum. :)


    Lastik, aslında çok önemli bir konu. Ve ondan daha önemlisi en az bildiğimiz konu. Forumda açılan başlıklarda ''sürtünme katsayıları'', ''F=k*N'' formülleri havada uçuştu fakat lastik dediğimiz şey bu formüllere indirgenemeyecek kadar karmaşık bir şey. Basit bir sürtünme katsayısı devede kulak kalır yani. Lastiğin genişliğinin yol tutuşa etkisi, lastik malzeme yapısının ve geometrisinin (diş geometrisi) etkisi, lastik hava basıncının önemi.. gibi konular son derece önemli.

    Şimdilik bu kadar, gerisi konuyu açınca.

    Utkunun sordugu aslinda tam olarak;

    Ayni hamurlu, ayni desenli iki farkli lastik ayni aracta denenirse;

    Kalin mi ince mi daha iyi tutunur, yoksa ayni mi

    Utku'nun konusunu hatırlıyorum ama oraya cevap yazmadım.

    Çok kısa cevap vereyim.

    Yolun tipine göre değişir.

    Asfalt ve stabilize bir yolda geniş lastik,

    Buzlu ve kaygan bir zeminde dar lastik yere daha iyi tutunur.

    Tabii ki diğer tüm kriterler eşit olmak kaydıyla.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Tesekkurlerimi sunuyorum. :)

    Ayrica hala bu forumda bir seyler ogretmeye calistiginiz icinde sabrinizi takdir ediyorum :)))


    Ben de çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Herkesin okuyup bilgilenmesi, tek dileğim.

    Geniş lastik konusunda çok karmaşıklık var. Vakit bulabilirsem o konuda da bir yazı hazırlayacağım.


    Evet lastik konusu hogusumu geregere biliyorum diyemedigim bir konu.

    Pratikte de deneyemedigim icin teorisi hakkinda kesin konusamiyorum.

    Heycanla bekliyorum. :)


    Lastik, aslında çok önemli bir konu. Ve ondan daha önemlisi en az bildiğimiz konu. Forumda açılan başlıklarda ''sürtünme katsayıları'', ''F=k*N'' formülleri havada uçuştu fakat lastik dediğimiz şey bu formüllere indirgenemeyecek kadar karmaşık bir şey. Basit bir sürtünme katsayısı devede kulak kalır yani. Lastiğin genişliğinin yol tutuşa etkisi, lastik malzeme yapısının ve geometrisinin (diş geometrisi) etkisi, lastik hava basıncının önemi.. gibi konular son derece önemli.

    Şimdilik bu kadar, gerisi konuyu açınca.

    Utkunun sordugu aslinda tam olarak;

    Ayni hamurlu, ayni desenli iki farkli lastik ayni aracta denenirse;

    Kalin mi ince mi daha iyi tutunur, yoksa ayni mi

    Utku'nun konusunu hatırlıyorum ama oraya cevap yazmadım.

    Çok kısa cevap vereyim.

    Yolun tipine göre değişir.

    Asfalt ve stabilize bir yolda geniş lastik,

    Buzlu ve kaygan bir zeminde dar lastik yere daha iyi tutunur.

    Tabii ki diğer tüm kriterler eşit olmak kaydıyla.

    Alıntıları Göster
    peki bir fabrika platform değişikliğine gittiğinde bant sisteminde ne gibi değişiklikler gerçekleşiyor?yeni bir bant mı tasarlanıyor?yoksa mevcut olan bir bant yeni ürünü göre revize mi ediliyor?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yoğutluçivi

    peki bir fabrika platform değişikliğine gittiğinde bant sisteminde ne gibi değişiklikler gerçekleşiyor?yeni bir bant mı tasarlanıyor?yoksa mevcut olan bir bant yeni ürünü göre revize mi ediliyor?

    Mevcut bantta bir takım değişiklikler yapılarak yeni platforma uygun hale getiriliyor. Çünkü sıfırdan bir bant kurmak çok maliyetli. Gerekirse montaj sıraları değiştiriliyor, ek montaj hücreleri ekleniyor.. gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: yoğutluçivi

    peki bir fabrika platform değişikliğine gittiğinde bant sisteminde ne gibi değişiklikler gerçekleşiyor?yeni bir bant mı tasarlanıyor?yoksa mevcut olan bir bant yeni ürünü göre revize mi ediliyor?

    Mevcut bantta bir takım değişiklikler yapılarak yeni platforma uygun hale getiriliyor. Çünkü sıfırdan bir bant kurmak çok maliyetli. Gerekirse montaj sıraları değiştiriliyor, ek montaj hücreleri ekleniyor.. gibi.

    Alıntıları Göster
    Güncel.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Alıntıları Göster
    Şu konuyu çeşitlendirelim, seni destekleyelim uçup gitmesin diye düşündük ama vakit ayıramadım bir türlü Ramazan'ı bitirmek gerekecek galiba.:)
    Paylaşmak, sormak, kıyaslamak istediklerim var dı.
    Nasipse artık yazabiliriz, yoksa tekrar diriltirsin artık konuyu.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Şu konuyu çeşitlendirelim, seni destekleyelim uçup gitmesin diye düşündük ama vakit ayıramadım bir türlü Ramazan'ı bitirmek gerekecek galiba.:)
    Paylaşmak, sormak, kıyaslamak istediklerim var dı.
    Nasipse artık yazabiliriz, yoksa tekrar diriltirsin artık konuyu.

    Bu konuda ve ya diğer konularda olsun, sorulan sorulara elimden geldiğince cevap vermeye çalışıyorum. Hep beraber öğrenebilsek çok güzel olur. Hazırladığım iki konu daha var ama ne zaman yayınlarım bilemiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Haklısınız. Ama bu terimlerin çoğu Türkçe değil, türkçeleşmiş kelimeler. Hepsini değiştirmek gerekir fakat bazı terimlerin öztürkçe karşılığı yok maalesef.

    Hassasiyetiniz için teşekkür ederim.


    Ben teşekkür ederim.

    Terminoloji konusunda haklısınız, tüm terimlerin Türkçe karşılığı yok ama mümkün olduğunda, elden geldiğince Türkçe olanları tercih etmek lazım diye düşünüyorum.

    Bu arada temel bilimlerin neredeyse tamamında geri olmamız kendini terminoloji konusunda gayet bariz şekilde görünüyor, gerçekten üzücü.

    Yazıdaki ''komponent'' kelimeleri , ''bileşen'' sözcüğü ile değiştirildi.

    Referanslar bölümü eklendi, konu güncellendi.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Yazıdaki ''komponent'' kelimeleri , ''bileşen'' sözcüğü ile değiştirildi.

    Referanslar bölümü eklendi, konu güncellendi.


    Elinize sağlık, teşekkürler.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Haklısınız. Ama bu terimlerin çoğu Türkçe değil, türkçeleşmiş kelimeler. Hepsini değiştirmek gerekir fakat bazı terimlerin öztürkçe karşılığı yok maalesef.

    Hassasiyetiniz için teşekkür ederim.


    Ben teşekkür ederim.

    Terminoloji konusunda haklısınız, tüm terimlerin Türkçe karşılığı yok ama mümkün olduğunda, elden geldiğince Türkçe olanları tercih etmek lazım diye düşünüyorum.

    Bu arada temel bilimlerin neredeyse tamamında geri olmamız kendini terminoloji konusunda gayet bariz şekilde görünüyor, gerçekten üzücü.

    Yazıdaki ''komponent'' kelimeleri , ''bileşen'' sözcüğü ile değiştirildi.

    Referanslar bölümü eklendi, konu güncellendi.

    Alıntıları Göster
    Hay ellerine sağlık. ne zamandır böyle konular bekliyorduk. "Bariyerlere 160'la girdim önde bişey yok" konularından gına geldi.
    _____________________________




  • ayni platformu kullanan iki farkli aracin yedek parcalari aynidir diyebilirmiyiz peki ? ornegin motor direksiyon aks sistemi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ustad emeğine sağlık. Faydalı bir konu gördük sayenizde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    B8 TSI Passat125 HP binaltıyüzsendromu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gmrkmustafa

    ayni platformu kullanan iki farkli aracin yedek parcalari aynidir diyebilirmiyiz peki ? ornegin motor direksiyon aks sistemi ?


    Aynı platformu kullanan iki aracın parçaları aynıdır ifadesi a priori söylenemez.

    Hatta aynı serinin (örneğin Golf) iki farklı modelinin (1.4 TSI ve GTI) bazı parçalarının tamamen farklı olması dahi mümkündür.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazrecevs

    Hay ellerine sağlık. ne zamandır böyle konular bekliyorduk. "Bariyerlere 160'la girdim önde bişey yok" konularından gına geldi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Ustad emeğine sağlık. Faydalı bir konu gördük sayenizde.


    Teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: gmrkmustafa

    ayni platformu kullanan iki farkli aracin yedek parcalari aynidir diyebilirmiyiz peki ? ornegin motor direksiyon aks sistemi ?


    Aynı platformu kullanan araçların belli parçaları ortaktır. Konuda da yazdığım gibi aynı platformu kullanan araçların aşağıdaki sistemleri ortak olabilir.
    -Motor
    -Şanzıman
    -Ön/Arka Aks
    -DirEksiyon Sistemi
    -Pedallar
    -Fren Sistemi
    -yakıt Sistemi
    -Elektrik Sistemi

    Fakat bu sistemler tamamen aynı olacak diye bir kural yoktur. Örneğin VW Golf ile Audi TT aynı platformda olmasına rağmen fren sistemi, direksiyon sistemi gibi sistemleri aynı değildir. Çünkü iki araç arasında segment farkı vardır. Aracın segmenti; tasarım kriterlerini belirler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hazrecevs

    Hay ellerine sağlık. ne zamandır böyle konular bekliyorduk. "Bariyerlere 160'la girdim önde bişey yok" konularından gına geldi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Ustad emeğine sağlık. Faydalı bir konu gördük sayenizde.


    Teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: gmrkmustafa

    ayni platformu kullanan iki farkli aracin yedek parcalari aynidir diyebilirmiyiz peki ? ornegin motor direksiyon aks sistemi ?


    Aynı platformu kullanan araçların belli parçaları ortaktır. Konuda da yazdığım gibi aynı platformu kullanan araçların aşağıdaki sistemleri ortak olabilir.
    -Motor
    -Şanzıman
    -Ön/Arka Aks
    -DirEksiyon Sistemi
    -Pedallar
    -Fren Sistemi
    -yakıt Sistemi
    -Elektrik Sistemi

    Fakat bu sistemler tamamen aynı olacak diye bir kural yoktur. Örneğin VW Golf ile Audi TT aynı platformda olmasına rağmen fren sistemi, direksiyon sistemi gibi sistemleri aynı değildir. Çünkü iki araç arasında segment farkı vardır. Aracın segmenti; tasarım kriterlerini belirler.

    Alıntıları Göster
    Konuya VW grubuna ait platform listesi ilk mesaja eklenmiş, konu güncellenmiştir.

     Platform~Modül~Sistem~Bileşen Nedir, Ne Değildir? [SSS]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 15 Ağustos 2012; 3:42:20 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Konuya VW grubuna ait platform listesi ilk mesaja eklenmiş, konu güncellenmiştir.

     Platform~Modül~Sistem~Bileşen Nedir, Ne Değildir? [SSS]


    Alıntıları Göster
    Güncel.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Alıntıları Göster
    Güncel.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Alıntıları Göster
    Emeğinize sağlık..

    Bu gibi bilgi içerikli konuların devamını bekleriz..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    Emeğinize sağlık..

    Bu gibi bilgi içerikli konuların devamını bekleriz..

    Teşekkürler, elimden geldiğince yeni konular ekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    Emeğinize sağlık..

    Bu gibi bilgi içerikli konuların devamını bekleriz..

    Teşekkürler, elimden geldiğince yeni konular ekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Güncelleyelim.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.