Şimdi Ara

2010 YGS Yanlış Sorular (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
146
Cevap
1
Favori
11.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LifesGood®

    Evet cevap vermekte güçlük çekmekle ilgili hiçbi ibare göremedim ben türkçede 35 netten düşmezdim ama ygsde 30 nete seviniyorum...

    Alıntıları Göster
    http://ygs2010-sorular.osym.gov.tr/YGS2010/2010ygsfenbiltesti.pdf

    21. soru


    Bakın, her soruda ayrıntılı yorum yaparsak bu soruda da bir şey var.

    Buzun hacminin azalışının grafiği sabit hızlı değil, ivmelidir. Bu sorunun çok benzeri Birey'in YGS-LYS Kimya soru bankasında vardı. Ben bu öncülü doğru kabul ettim. Cevap anahtarı yanlış olduğunu söylüyordu. Etütte hocaya sordum. Bunun grafiği böyle sabit çizgi değil, parabolikmiş.

    Benim sınavda bu aklıma gelmedi ve bu öncülü de doğru aldım. ÖSYM de Allah'tan doğru kabul etmiş.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    Tüm sorulara senin verdiğin cevapları verdim, cevapları bulmaktaki yöntemlerimde seninkilerle aynı, ama ÖSYM yanlış deyince iş bitiyor.Üstelik soruların tartışılmasına bile fırsat verilmeden direk hükmü kesiliyor.Bu gerçekten saçma sapan birşey.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    Ben de O cevabı Mor olan !Fizik sorusunu yanlış yaptım , nasıl Fİzik sorusuysa orası ayrı bir boyut , arkadaşlar Mor dediler , ben Kırmızı yı da görüyorlar dedim , devir yaptıktan sonra yazıyodu dediler ben de sınav heyecanıyla görememişim dedim , ama soruyu yukarda okudum öyle bişey demiyor , kırmızı alenen geçiyor iki gözün önünden .. ÖSYM açıklama olarak , şunu derse şaşmayın , Kırmızı geçerken göz açıp kapattılar bu yüzden göremediler .. Baya bi saçma sorulardı velhasıl kelam ...
    _____________________________
    swe,duzce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumy

    Ben de O cevabı Mor olan !Fizik sorusunu yanlış yaptım , nasıl Fİzik sorusuysa orası ayrı bir boyut , arkadaşlar Mor dediler , ben Kırmızı yı da görüyorlar dedim , devir yaptıktan sonra yazıyodu dediler ben de sınav heyecanıyla görememişim dedim , ama soruyu yukarda okudum öyle bişey demiyor , kırmızı alenen geçiyor iki gözün önünden .. ÖSYM açıklama olarak , şunu derse şaşmayın , Kırmızı geçerken göz açıp kapattılar bu yüzden göremediler .. Baya bi saçma sorulardı velhasıl kelam ...

    Alıntıları Göster
    Ygs bile böyleyse ben bu heriflerin hazırlayacağı Lys yi düşünemiyorum. Biyolojide ki yorum soruları kafadan gitti bizim o zaman
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: :AlacaKaranlık:

    http://ygs2010-sorular.osym.gov.tr/YGS2010/2010ygsfenbiltesti.pdf

    21. soru


    Bakın, her soruda ayrıntılı yorum yaparsak bu soruda da bir şey var.

    Buzun hacminin azalışının grafiği sabit hızlı değil, ivmelidir. Bu sorunun çok benzeri Birey'in YGS-LYS Kimya soru bankasında vardı. Ben bu öncülü doğru kabul ettim. Cevap anahtarı yanlış olduğunu söylüyordu. Etütte hocaya sordum. Bunun grafiği böyle sabit çizgi değil, parabolikmiş.

    Benim sınavda bu aklıma gelmedi ve bu öncülü de doğru aldım. ÖSYM de Allah'tan doğru kabul etmiş.


    O şekilde düşünürsen, Fen Bilgisi 20. soru da yanlış...

    Al + H2SO4...

    Yukarıda verilen tepkime denkleştirildiğinde ürünlerdeki toplam atom sayısı kaç olur?...

    Tepkimeye girenler 1 molekül mü, 1 mol mü, 100gr mi?...

    Tabi ortada bariz saçmalıklar varken bunlara hiç girmiyoruz bile...

    ÖSYM'nin dediği dedik diye birşey olmaz burda... Gerekirse mahkemeye gidilir, bilirkişi heyeti çağrılır ve o soruların yanlış olduğu ispatlanır.
    Hatta gerekirse sınav iptal ettirilir.

    Misal o Cumhuriyetçilik-Laiklik sorusunda inat ederlerse olacağı bu...
    _____________________________
    Dünyada Ölümden Başkası Yalan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    y.s.selim böle bi konu açtiğin için tşkürler bende ben hatalıyım diyordum meğer herkes düşmüş ama ösym nin bu yanlış sorulara çare bylması gerekir en az 3-4 netim gitti ya boş yere saçma bi sınawddı bu yıl bence
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ossus

    y.s.selim böle bi konu açtiğin için tşkürler bende ben hatalıyım diyordum meğer herkes düşmüş ama ösym nin bu yanlış sorulara çare bylması gerekir en az 3-4 netim gitti ya boş yere saçma bi sınawddı bu yıl bence

    Alıntıları Göster
    Bizim de bugün okulda analitik hocası 1den fazla yanlış soru var diyordu.. Ama o adam da harbi iyi öğretmen
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :AlacaKaranlık:

    Yahu buraya gelip de Sos-1'den 35+ net yaptığını söyleyen çok üye oldu. Ama nedense hiçbirinden sorulara dair ses çıkmıyor.

    Çok merak ediyorum, onlar bu soruları ne yaptı, nasıl yaptı? Eğer hiçbir açıklama getiremiyorlarsa bana o netleri sallıyorlarmış, gibi geliyor.


    bencede
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avles

    quote:

    Orijinalden alıntı: :AlacaKaranlık:

    Yahu buraya gelip de Sos-1'den 35+ net yaptığını söyleyen çok üye oldu. Ama nedense hiçbirinden sorulara dair ses çıkmıyor.

    Çok merak ediyorum, onlar bu soruları ne yaptı, nasıl yaptı? Eğer hiçbir açıklama getiremiyorlarsa bana o netleri sallıyorlarmış, gibi geliyor.


    bencede

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar boşuna hayal kurmayın. Saydıklarınızın içinde tek iptal olması gündeme gelecek soru matematik sorusu. Kaç senedir Ösym soru filan iptal etmiyor. Ayrıca sözelde 1 tane bile yanlış soru yok. Yanlış yapan herkes bu soru yanlış diyor. Benimde bir dünya yanlışım var. Ama gittim hocalarıma sordum. Hepside gayet güzel açıkladı. Sözel sorularda kesinlikle hata yok!!
    1.) Tarihteki laiklik sorusuna halen Cumhuriyetçilik diyenleri hayretle izliyorum. El insaf ya. Çok partili hayata geçme denemelerinde Atatürk'ün teşvikiyle kurulan partilerin çoğu din propagandası yapmışlar dini alet ederek oy toplama arayışına girmişlerdir. Bunun sonucunda Şeyh Sait isyanı bile çıkmıştır. Laik düzeni korumak içinde partiler kapatılmıştır.
    2.) Türkçe'deki soru :

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte
    yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.” cümlesi getirilebilir?

    A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

    >>> Arkadaşın biri demişki pekala C şıkkı da olur. Aksini iddaa eden Türkçe bilmiyordur. Vay be dedim açıkçası. Bu sorunun cevabı kesinlikle E şıkkıdır.Aksini iddaa eden bilmiyordur Türkçe'yi. Çağın etkileri yaptılarında belirir diye bitiyor C şıkkı. Ondan sonra Kızıl ve Kara örneği hiç uyuyor mu? Hadi onuda geçtim. Devamında yani 4. cümlede ne varki diye başlıyor. Hiç alakasız C şıkkı bir kere. Ben burada ösym yi savunmuyorum. Ama doğrusu bu. Hemen savunma yapmanıza da gerek yok. Ama doğrusu bu kardeşler....

    Bunları ilaveten yanlış denilen iki felsefe sorusuda kesinlikle doğru ve çok açık sorulardır. Hepimiz ters köşe olduk. Kabul ama bu sorular iptal filan olmaz. Heveslenmeyinde hevenslendirmeyinde.....
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim

    95-96 ve 99'da sınavlara girdim. 3 yılda da ilk 500'e girdim (400küsür, 58 ve 300küsür).
    93-2010 arası çoğu ÖSS-ÖYS sınavlarını da hatırlarım. Böyle rezilini görmemiştim... Hadi 1 olur, belki 2 olur... Ama bir sınavda 10 tane şaibeli soru varsa, ortada büyük bir çapsızlık var demektir...

    TÜRKÇE:

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte
    yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.” cümlesi getirilebilir?

    A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.


    Cevap E demişler ama C şıkkı da pekala olur. Aksini iddia eden de Türkçe bilmiyordur...

    TARİH:

    12. Erzurum Kongresi’ni, İstanbul’da bulunan İngiliz ve Fransız temsilcileri ihtilal olarak nitelendirmiş ve Osmanlı saltanatı aleyhine sonuçlar verebilecek gelişme olarak değerlendirmiştir.

    Bu değerlendirmenin Erzurum Kongresi’nin,

    I. ulusal istencin egemen kılınması,
    II. yabancı bir devletten teknik ve ekonomik yardım alınabilmesi,
    III. Mebuslar Meclisi (Meclis-i Millî)’nin hemen toplanması ve merkezî hükûmetin aldığı kararları Meclisin denetimine sunması

    kararlarının hangilerinden kaynaklandığı savunulabilir?
    A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) I ve III E) I, II ve III


    Buna da D demişler ama, unutulan bir nokta var. Tarih 1919 ve bahsedilen Meclis, İstanbul'daki Mebusan Meclisi. Yani 1876 Anayasası ile kurulan ve kısa bir faaliyetten sonra 32 sene kapalı kalıp, tekrar 1908'de faaliyete geçen ve Mondros Mütarekesi sonrasına kadar faaliyette olan Osmanlı Meclisi... Bu meclis 1918'in son aylarında Padişah Vahdettin tarafından tekrar seçime gidilmesi için feshedilmiş ama seçimler yapılamadığı için Erzurum Kongresinin yapıldığı tarihte yaklaşık 6 aydır kapalı durumdadır. Osmanlı Saltanatı içinde 10 yıldır faaliyette bulunan bir Meclisin tekrar toplanmasını talep etmenin Osmanlı Saltanatı aleyhine sonuç verecek bir durum olduğunu iddia etmeleri ilginçtir... Bu meclis zaten Nazırların (yani merkezi hükümetin) kararlarını denetleyebilmekte ve gensoru vs. vererek hükümet düşürebilmekteydi...

    Özetle Erzurum Kongresi yapılan tarihte 23 Nisan 1920'de Ankara'da kurulacak olan Meclisin hayali bile yoktur... O meclisin açılması planlanan bir faaliyet değil, 16 Mart 1920 tarihinde İngilizlerin Mebusan Meclisini basması sonrası anlık alınan bir karardır...

    15. Türkiye’de çok partili döneme ilk geçiş denemelerinin başarısız olması üzerine, 1945 yılına kadar çok partili döneme geçiş ertelenmiştir. Bu ertelemede, aşağıdaki ilkelerden öncelikle hangisinin kötüye kullanılmasını engelleme amacı olduğu savunulabilir?

    A) Cumhuriyetçilik B) Laiklik C) İnkılapçılık D) Milliyetçilik E) Halkçılık


    Cevap B şıkkı, Laiklik demişler ama kesinlikle yanlış. Çünkü soruya göre çok partili döneme geçiş, "Laikliğin kötüye kullanılmasını engelleme" amacı taşımaktadır...
    Olması gereken cevap, Cumhuriyetçilik ilkesinin Laikliği ortadan kaldırma yönünde kötüye kullanılmasıdır.

    Aslında o bile hatalıdır ya neyse... (TCF 1926'da, SCF 1930'da feshedildi. Laiklik anayasaya 1937'de girdi. SCF'nin feshi Menemen'den önceydi vs. vs.).

    Ama dediğim gibi, bunların önemi yok. Çünkü soruda sorulan, "Hangi ilkenin kötüye kullanıldığı". "Hangi ilkeye aykırı olduğu" değil...

    FELSEFE:

    35. Bir paradigmanın açıklayamadığı olgular, sorular, durumlar yani anomaliler ortaya çıktığında o paradigmanın taraftarları ya bu durumu görmezden gelir ya da hâlâ olguları bu paradigmayla açıklama çabasını sürdürürler. Ama asla bu paradigmadan vazgeçmezler. Bu durum, gece kaybettiği anahtarını arayan adamın, anahtarını, düşürdüğü sokağın karanlık köşesinde değil de ışığın daha iyi olduğu sokak lambasının altında aramasına benzer.

    Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi paradigma değişimini güçleştiren etmendir?

    A) Olgulardaki niceliksel değişimi fark edememe
    B) Olguları kurama uydurmaya çalışma
    C) Benimsenen kuramların yetersiz oluşu
    D) Nesnel bakıştan yoksun olma
    E) Ölçüm araçlarının kurama göre hazırlanmış oluşu


    Cevap B şıkkı. Doğru da. Ama D şıkkına da parçaya göre bile yanlış diyemezler... Çünkü adamın anahtarı orada araması objektif bir davranıştır ve gerekçesi de nesnel bakıştan yoksun olmadır...

    39. Michelangelo bir anıt heykel yapmak üzere görevlendirilir. Heykelinde kullanacağı malzeme için mermer ocağına gider. Sanatçı, kendilerini eşsiz heykellere dönüştürecek yontma kalemini bekler gibi görünen o mermer kütlelerin karşısında, coşkuyla kendinden geçer. Böylece ocaklarda altı aydan fazla zaman geçirir. Oysa mermer kütlelerin içinde uyuyup kalmış figürleri kurtarmak için bir an önce işe koyulması gerekirdi.

    Bu parçaya göre sanatçının işlevi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İdeale uygun sanat eseri ortaya koymak
    B) Doğayı aynen yansıtmak
    C) Yeni bir form yaratmak
    D) Hayal gücünün sınırlarını zorlamak
    E) Malzemeyle sınırlı sanat etkinliğinde bulunmak


    Cevap E demişler ama yanlış... Alakası bile yok...

    Bu parçaya göre sanatçının yapması gereken, hayal kurmak yerine ortaya bir yapıt koymasıdır. Yani eskilerin deyimiyle "sanatçılığını kuvveden fiile çıkarması"dır.
    Ama bu "Malzemeyle sınırlı sanat etkinliğinde bulunmak" değildir. O şekilde anlaşılamaz da. Bunu bu şekilde anlayacak adam da bir zahmet Türkçe sorusu hazırlamasın, gitsin kendisi Türkçe öğrensin önce...

    MATEMATİK:

    20. İki basamaklı bir AB sayısı asal olduğunda BA sayısı da asalsa AB’ye simetrik asal denir. Bir AB simetrik asal sayısı için A•B çarpımı aşağıdakilerden hangisi olamaz?
    A) 7 B) 9 C) 15 D) 21 E) 63


    Cevabı ve neden yanlış olduğunu artık herkes biliyor herhalde.

    FEN:

    11. Asal eksenine dik kesiti şekildeki gibi olan düzgün altıgen dik prizmanın yan yüzeyleri kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, mor renklere boyanmıştır. Prizma şekildeki konumdan başlayarak, O noktasından geçen asal ekseni çevresinde ok yönünde 1 3 devir yaparsa prizmanın hangi renkteki yüzeyini, K ve L noktalarından bakan gözlemcilerin her ikisi de görür?

    A) Kırmızı B) Turuncu C) Sarı D) Yeşil E) Mor


    Cevap E şıkkı demişler ama, A, B, E olması lazım. Yani Turuncu, Kırmızı ve Mor.

    Çünkü soruda "Devir yaptıktan sonra" gibi bir ifadeyle durum (state) belirtilmiyor. "Devir yaparsa" diye geniş zaman kullanılıyor. Görme işleminin ne zaman gerçekleştiği net olmadığı için, bu soru da hatalıdır.

    Özetle, ÖSS-ÖYS gibi ulusal bir sınav yapıyorsanız, sorularınızın tek cevabı olması gerekir. O da doğru cevap olmalıdır. Eğer yorumla veya görüşle birden fazla cevap çıkabiliyorsa, bu soruları hazırlayanların çapsız olduklarını gösterir. Çapsız adamlar da rica ediyorum milyon tane öğrencinin çaplarını ölçmekte kullanılmasınlar.

    1 metrelik mesafeyi ölçmek için 1 metreden kısa cetvel kullanılmaz...

    türkce tarih ve felsefe deki soruları aynı senin dediğin gibi yaptım bende ama öss nin cevap anahtarında yanlış gösteriyo umarım uzmanlar inceler nerden baksan 7-8 puan demek oda çok iyi bi puan kaç bin kişinin önüne geçmek demek umarım incelenir ne biçim soru hazırlıyorlarsa bi sürü hatalı ve saçma sormuşlar
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmk428

    ya şimdi ysselim kardeş.

    O soruda D şıkkında O noktasına göre moment aldığımızı düşünelim.Mıknatıslar arası uzaklıklar eşit olduğu için kuvvetlerde eşit olur.Z mıknatısı O ya daha yakın olduğu için momenti daha küçük olur.Ve Mıknatısın Kütlesi ile Z mıknatısının Kuvveti aynı yönlü oldukları için momentleri de aynı yönlü yani toplamayacak mıyız ?. Y mıknatısı O ya daha uzak olduğu içn O noktasına göre momenti daha büyük ve X ve Z ye Ters oluyor.
    Şimdi Toplam momentin Sıfır olacağını düşünürsek.Z nin ve Mıknatısın Ağırlığının momenti toplamı Ynin momentine eşit olabilir.Böylece momentler toplamı sıfır olur ve dengede kalır.

    Acaba nerede yanlış yapıyorum veya yanlış düşünüyorum açıklarsan teşekkür ederim.


    Kardeş soruyu örnekleyeyim istersen. Mıknatıs 4m uzunlukta olsun. X noktası 2. metrede ve O noktası da 3. metrede olsun. Uçlardaki (yani 1 ve 2 noktalarındaki) itme kuvveti de 10N olsun. Çubuk ağırlığı da 25N olsun. (20N altı olursa, ipte gerilme oluşmaz). Bu durumda ipte de 5N bir gerilme olur.

    Çubuğun F diyagramını çizersen karşına şöyle bir sonuç çıkar:

    Çubuğa etkiyen kuvvetler:

    1. 1 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F1 diyelim)
    2. 2 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F2 diyelim)
    3. X noktasında, 25N, -Fy yönünde, (M diyelim)
    4. O noktasında, 5N, +Fy yönünde. (T diyelim)

    Bu durumda sol uca (1 noktasına) göre moment alırsan,
    1. F2 x 4 = 40 Nm, -x yönünde,
    2. T x 3, = 15 Nm, -x yönünde
    3. M x 2, = 50 Nm, +y yönünde
    4. F1 x 0 = 0..
    Toplamda 5Nm moment çıkar ve çubuk yerinde durmaz döner...

    Değerleri istediğin gibi değiştir, farketmez. X noktasında F1 ve F2'nin momentleri birbirini götüreceği ve ağırlıktan kaynaklanan moment de 0 olacağı için, T gerilmesinden kaynaklanan bir moment illa ki olacaktır...

    Özetle soruda hata yok...

    PS: Çok ısrar etme, 1000'den fazla beam sorusu çözdük zamanında...




    Sınavda bu soruyu dogru yaptım ama arkadaşlar sınavdan sonra kafamı karıştırdı. Böyle olursa ip dengede kalır soru yanlış diyolar. Doğru mu sizce?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    Felsefedeki paradigma sorusunu belki 10kere okumuştum
    _____________________________
    bIr zamanLar kastIende iLayda vardI..
    bIr zamanLar starIste GeneraLs vardI ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: likable06

    Arkadaşlar boşuna hayal kurmayın. Saydıklarınızın içinde tek iptal olması gündeme gelecek soru matematik sorusu. Kaç senedir Ösym soru filan iptal etmiyor. Ayrıca sözelde 1 tane bile yanlış soru yok. Yanlış yapan herkes bu soru yanlış diyor. Benimde bir dünya yanlışım var. Ama gittim hocalarıma sordum. Hepside gayet güzel açıkladı. Sözel sorularda kesinlikle hata yok!!
    1.) Tarihteki laiklik sorusuna halen Cumhuriyetçilik diyenleri hayretle izliyorum. El insaf ya. Çok partili hayata geçme denemelerinde Atatürk'ün teşvikiyle kurulan partilerin çoğu din propagandası yapmışlar dini alet ederek oy toplama arayışına girmişlerdir. Bunun sonucunda Şeyh Sait isyanı bile çıkmıştır. Laik düzeni korumak içinde partiler kapatılmıştır.
    2.) Türkçe'deki soru :

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte
    yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.” cümlesi getirilebilir?

    A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

    >>> Arkadaşın biri demişki pekala C şıkkı da olur. Aksini iddaa eden Türkçe bilmiyordur. Vay be dedim açıkçası. Bu sorunun cevabı kesinlikle E şıkkıdır.Aksini iddaa eden bilmiyordur Türkçe'yi. Çağın etkileri yaptılarında belirir diye bitiyor C şıkkı. Ondan sonra Kızıl ve Kara örneği hiç uyuyor mu? Hadi onuda geçtim. Devamında yani 4. cümlede ne varki diye başlıyor. Hiç alakasız C şıkkı bir kere. Ben burada ösym yi savunmuyorum. Ama doğrusu bu. Hemen savunma yapmanıza da gerek yok. Ama doğrusu bu kardeşler....

    Bunları ilaveten yanlış denilen iki felsefe sorusuda kesinlikle doğru ve çok açık sorulardır. Hepimiz ters köşe olduk. Kabul ama bu sorular iptal filan olmaz. Heveslenmeyinde hevenslendirmeyinde.....


    Daha okuduğunu anlamayı bile bilmiyorsun ama gelmiş caka satıyorsun...

    Dön o Laiklik sorusunu tekrar oku ve bak bakalım orada senin iddia ettiğin gibi "Laik düzeni korumak", yani "hangi ilkeyi korumak" mı sorulmuş? Yoksa "hangi ilkenin kötüye kullanılmasını engellemek" mi sorulmuş...

    Dön Türkçe sorusu ile alakalı orada 2 sayfa açıklama yazdım, onlara da bak. Ondan sonra "C şıkkı diyen Türkçe bilmiyor" de...

    Ben paragraf soruları çözerken sen muhtemelen daha okuma yazma bilmiyordun...
    _____________________________
    Dünyada Ölümden Başkası Yalan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: h0shaF


    quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmk428

    ya şimdi ysselim kardeş.

    O soruda D şıkkında O noktasına göre moment aldığımızı düşünelim.Mıknatıslar arası uzaklıklar eşit olduğu için kuvvetlerde eşit olur.Z mıknatısı O ya daha yakın olduğu için momenti daha küçük olur.Ve Mıknatısın Kütlesi ile Z mıknatısının Kuvveti aynı yönlü oldukları için momentleri de aynı yönlü yani toplamayacak mıyız ?. Y mıknatısı O ya daha uzak olduğu içn O noktasına göre momenti daha büyük ve X ve Z ye Ters oluyor.
    Şimdi Toplam momentin Sıfır olacağını düşünürsek.Z nin ve Mıknatısın Ağırlığının momenti toplamı Ynin momentine eşit olabilir.Böylece momentler toplamı sıfır olur ve dengede kalır.

    Acaba nerede yanlış yapıyorum veya yanlış düşünüyorum açıklarsan teşekkür ederim.


    Kardeş soruyu örnekleyeyim istersen. Mıknatıs 4m uzunlukta olsun. X noktası 2. metrede ve O noktası da 3. metrede olsun. Uçlardaki (yani 1 ve 2 noktalarındaki) itme kuvveti de 10N olsun. Çubuk ağırlığı da 25N olsun. (20N altı olursa, ipte gerilme oluşmaz). Bu durumda ipte de 5N bir gerilme olur.

    Çubuğun F diyagramını çizersen karşına şöyle bir sonuç çıkar:

    Çubuğa etkiyen kuvvetler:

    1. 1 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F1 diyelim)
    2. 2 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F2 diyelim)
    3. X noktasında, 25N, -Fy yönünde, (M diyelim)
    4. O noktasında, 5N, +Fy yönünde. (T diyelim)

    Bu durumda sol uca (1 noktasına) göre moment alırsan,
    1. F2 x 4 = 40 Nm, -x yönünde,
    2. T x 3, = 15 Nm, -x yönünde
    3. M x 2, = 50 Nm, +y yönünde
    4. F1 x 0 = 0..
    Toplamda 5Nm moment çıkar ve çubuk yerinde durmaz döner...

    Değerleri istediğin gibi değiştir, farketmez. X noktasında F1 ve F2'nin momentleri birbirini götüreceği ve ağırlıktan kaynaklanan moment de 0 olacağı için, T gerilmesinden kaynaklanan bir moment illa ki olacaktır...

    Özetle soruda hata yok...

    PS: Çok ısrar etme, 1000'den fazla beam sorusu çözdük zamanında...




    Sınavda bu soruyu dogru yaptım ama arkadaşlar sınavdan sonra kafamı karıştırdı. Böyle olursa ip dengede kalır soru yanlış diyolar. Doğru mu sizce?


    Yazdığım cümleye tekrar dikkat et:

    Değerleri istediğin gibi değiştir, farketmez. X noktasında F1 ve F2'nin momentleri birbirini götüreceği ve ağırlıktan kaynaklanan moment de 0 olacağı için, T gerilmesinden kaynaklanan bir moment illa ki olacaktır...

    Senin çizdiğin şekilde T gerilmesi 0 oluyor... O da soruya aykırı...

    Diğer başlıkta da detaylı olarak anlatıldı bu...http://forum.donanimhaber.com/m_39083635/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39083635
    _____________________________
    Dünyada Ölümden Başkası Yalan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim


    quote:

    Orijinalden alıntı: h0shaF


    quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmk428

    ya şimdi ysselim kardeş.

    O soruda D şıkkında O noktasına göre moment aldığımızı düşünelim.Mıknatıslar arası uzaklıklar eşit olduğu için kuvvetlerde eşit olur.Z mıknatısı O ya daha yakın olduğu için momenti daha küçük olur.Ve Mıknatısın Kütlesi ile Z mıknatısının Kuvveti aynı yönlü oldukları için momentleri de aynı yönlü yani toplamayacak mıyız ?. Y mıknatısı O ya daha uzak olduğu içn O noktasına göre momenti daha büyük ve X ve Z ye Ters oluyor.
    Şimdi Toplam momentin Sıfır olacağını düşünürsek.Z nin ve Mıknatısın Ağırlığının momenti toplamı Ynin momentine eşit olabilir.Böylece momentler toplamı sıfır olur ve dengede kalır.

    Acaba nerede yanlış yapıyorum veya yanlış düşünüyorum açıklarsan teşekkür ederim.


    Kardeş soruyu örnekleyeyim istersen. Mıknatıs 4m uzunlukta olsun. X noktası 2. metrede ve O noktası da 3. metrede olsun. Uçlardaki (yani 1 ve 2 noktalarındaki) itme kuvveti de 10N olsun. Çubuk ağırlığı da 25N olsun. (20N altı olursa, ipte gerilme oluşmaz). Bu durumda ipte de 5N bir gerilme olur.

    Çubuğun F diyagramını çizersen karşına şöyle bir sonuç çıkar:

    Çubuğa etkiyen kuvvetler:

    1. 1 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F1 diyelim)
    2. 2 noktasında, 10N, +Fy yönünde, (F2 diyelim)
    3. X noktasında, 25N, -Fy yönünde, (M diyelim)
    4. O noktasında, 5N, +Fy yönünde. (T diyelim)

    Bu durumda sol uca (1 noktasına) göre moment alırsan,
    1. F2 x 4 = 40 Nm, -x yönünde,
    2. T x 3, = 15 Nm, -x yönünde
    3. M x 2, = 50 Nm, +y yönünde
    4. F1 x 0 = 0..
    Toplamda 5Nm moment çıkar ve çubuk yerinde durmaz döner...

    Değerleri istediğin gibi değiştir, farketmez. X noktasında F1 ve F2'nin momentleri birbirini götüreceği ve ağırlıktan kaynaklanan moment de 0 olacağı için, T gerilmesinden kaynaklanan bir moment illa ki olacaktır...

    Özetle soruda hata yok...

    PS: Çok ısrar etme, 1000'den fazla beam sorusu çözdük zamanında...




    Sınavda bu soruyu dogru yaptım ama arkadaşlar sınavdan sonra kafamı karıştırdı. Böyle olursa ip dengede kalır soru yanlış diyolar. Doğru mu sizce?


    Yazdığım cümleye tekrar dikkat et:

    Değerleri istediğin gibi değiştir, farketmez. X noktasında F1 ve F2'nin momentleri birbirini götüreceği ve ağırlıktan kaynaklanan moment de 0 olacağı için, T gerilmesinden kaynaklanan bir moment illa ki olacaktır...

    Senin çizdiğin şekilde T gerilmesi 0 oluyor... O da soruya aykırı...

    Diğer başlıkta da detaylı olarak anlatıldı bu...http://forum.donanimhaber.com/m_39083635/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39083635



    Teşekkür ederim
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim

    quote:

    Orijinalden alıntı: GodNarnia

    Sevgili ysselim,

    Türkçe sorusunun cevabına bir açıklık getireyim:

    'Kızıl ve Kara'yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.

    Cümlemiz bu...Sen diyorsun ki;

    "Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir."

    Normal bir metinde bu cümleden sonra o cümle gelir evet, göze batmaz. Ama biz burada o cümleye en uygun yeri arıyoruz.

    Şimdi asıl cümlede altını çizdiğim yere dikkat, "kalıcılığını sağlayan" ...

    Bu tip sorularda bunun gibi ince noktalara çok dikkat etmek gerek. Çünkü sorunun cevabı bu ince noktalarda.
    Senin söylediğin cümlede, yani III. cümlede, çağın etkilerinin esere yansımasından bahsediliyor.
    Oysa ki V. cümlede, çağına tanıklık etmeyen eserlerin kalıcı olamadığından söz edilmiştir.
    Bizim cümleyle de en alakalı olan cümle V. cümledir. Yani cevap doğrudur.

    Diğer sorularda ise sana katılıyorum. Fen sorusuna, fen çözmediğim için bir şey diyemem de, diğerleri benim de yanlış...


    Kardeş bu dediğin aynı matematik sorusunda ilk 91'i bulup "Bu asal değil" diye işaretleyen adamla, ilk 15'i görüp "Bu asal değil" diye işaretleyen adama benziyor...
    İkisi de sadece kendi doğrularını bildikleri ve ondan emin oldukları için kendi doğrusu haricindekileri yanlış görebilir, ama ortada 2 doğru vardır...

    Şimdi senin dediğin şekliyle bakalım metne.

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.

    Evet (V)'ten sonra yazılsa da olur. Ama sanki (IV)'nin başlangıcındaki "Ne var ki" biraz havada kalıyor. Önce ve sonrayı bağlaması gerekirken, neyi nereye bağladığı meçhul... Çünkü önceki cümlede "ister istemez" diyerek "çağın esere yansımasının" "istemsiz" olduğunu belirtiyor. Sonra da (IV) ve (V)'te özetle "çağa tanıklık etmek istiyorlarsa, farklı bir yol kullanmalılar" diyerek sanki önceki eylemi istemli yapmışlar gibi bir hava veriyor... Aradaki kopukluğu ben kafamda çözemedim... Sen çözersen bize de anlat.

    Buyur bir de (III)'ten sonra yazalım.

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Dikkatini çekerim, bu paragraf bu haliyle de son derece mantıklı ve metne uygundur. Çünkü (III). cümlede belirtilen "çağın etkilerinin yapıtında belirmesi" yargısı (X) cümlesinde örnekleniyor. Yani peşpeşe gelmeleri son derece doğal.

    (V) ile (X)'i bağlayan da "yapıtın kalıcılığa ulaşması" yargısı. Ama bu yargıya örnekten önce de varabilir, sonra da varabilir. Önce örneği verip sonra yargıyı da söyleyebilir, önce yargıyı belirtip sonra ispat için örnek de verebilir...

    Biri tümdengelim, biri tümevarımdır. İkisi de doğrudur. Burada hangisi en doğrudur gibi bir durum da olmaz. Onu bilmek için paragrafın öncesi ve sonrasını da bilmen gerekir.

    Bu soruyu götürün 100 tane edebiyat hocasına gösterin. Yarısı bir şıkkı, diğer yarısı diğer şıkkı işaretler... Böyle muallak bir soru sorulmaz, sorulamaz.

    Alıntıları Göster
    Türkçe sorusu biraz karmaşık... Anlayamamış olanlar için farklı bir ifadeyle tekrar açıklayayım...

    Eğer ÖSYM'nin dediği gibi E şıkkı doğru olursa paragraf şu hale gelir:

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.

    Şimdi burada (IV)'de eserin kalıcılığa ulaşması için "yaratma isteğiyle yazılması gerektiği" belirtiliyor. Yani bir yargı belirtiliyor. Eğer (X) cümlesi bu yargıdan sonra gelirse, buna uygun da bir örnek olmak durumundadır. Oysa alakası yok. Çünkü (X) cümlesinde "yapıtın kalıcılığını sağlayan değer", "Napolyon çağının anlayışını yansıtması" olarak anlaşılmaktadır. Yani "yaratma isteğiyle yazılması" değildir. O yüzden (IV) cümlesinden sonra gelmek zorunda da değildir, çünkü o cümleyle çok fazla bir bağlantısı yoktur.

    Eğer C şıkkı olursa, paragraf şu hale gelir:

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Bu paragraf bu haliyle de son derece mantıklı ve metne uygundur. Çünkü (III). cümlede belirtilen "çağın etkilerinin yapıtında belirmesi" yargısı (X) cümlesinde örnekleniyor. Yani peşpeşe gelmeleri son derece doğal.

    "Ne var ki" de havada kalmaz, çünkü yazar zaten kendisi "çağa tanıklık etmenin çeşitli yolları olduğunu" söylüyor. Yani çağa tanıklık etmenin tek yolu Kızıl ve Kara'daki gibi "Napolyon çağının anlayışının bu kitapta bugün de bulunması" olmak zorunda değildir. İki cümleyi kısaltırsak, "Kızıl ve Kara'da çağa tanıklık etmenin xxx yolu kullanılmıştır, ne var ki bunun başka yolları da vardır." haline gelir, ki metin olarak doğrudur.

    Aslında en doğrusu, bu cümleyi yazan eleştirmenin adam gibi bir paragraf yazmayı beceremediği, ve ÖSYM'cilerin de bunu anlayamayıp da gidip bu paragraftan soru sormaları...

    Her neyse... Bu sorunun iptal edilmeyeceğine %100 eminim zaten... Veya Kimyadaki Proton sorusunun... Veya Fizikteki renk sorusunun... Veya matematikteki mantık sorusunun...

    Ama Tarih 15 ve Felsefe 39'un tartışılır bir yanı bile yok... Bunları iptal etmek zorundalar... Ya da şıkları düzeltmek zorundalar... Ya da en azından çıkıp hangi mantığa göre bu soruları böyle çözdüklerini açıklamak zorundalar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysselim -- 14 Nisan 2010; 20:25:10 >
    _____________________________
    Dünyada Ölümden Başkası Yalan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim

    Türkçe sorusu biraz karmaşık... Anlayamamış olanlar için farklı bir ifadeyle tekrar açıklayayım...

    Eğer ÖSYM'nin dediği gibi E şıkkı doğru olursa paragraf şu hale gelir:

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir.

    Şimdi burada (IV)'de eserin kalıcılığa ulaşması için "yaratma isteğiyle yazılması gerektiği" belirtiliyor. Yani bir yargı belirtiliyor. Eğer (X) cümlesi bu yargıdan sonra gelirse, buna uygun da bir örnek olmak durumundadır. Oysa alakası yok. Çünkü (X) cümlesinde "yapıtın kalıcılığını sağlayan değer", "Napolyon çağının anlayışını yansıtması" olarak anlaşılmaktadır. Yani "yaratma isteğiyle yazılması" değildir. O yüzden (IV) cümlesinden sonra gelmek zorunda da değildir, çünkü o cümleyle çok fazla bir bağlantısı yoktur.

    Eğer C şıkkı olursa, paragraf şu hale gelir:

    24. (I) Geçmiş çağlardan günümüze kalan büyük yapıtlar, örneğin Tolstoy’un Savaş ve Barış, Stendhal’ın Parma Manastırı, Dostoyevski’nin Budala adlı yapıtları çağlarının birer tanığıdır. (II) Ama yazarlar bu yapıtları çağın tanığı olmak isteğiyle yazmamıştır. (III) Çağlarının havasını kendi kişiliklerinde erittiklerinden ister istemez çağın etkileri yapıtlarında belirir. (X) Kızıl ve Kara’yı okuyan günümüz insanının, Napolyon çağının anlayışını bu kitapta bugün de bulması, yapıtın kalıcılığını sağlayan sanatsal ve dilsel değerinin bir göstergesidir. (IV) Ne var ki çağına tanıklık etmenin çeşitli yolları vardır. (V) Bu yollara başvurulmadan yazılanlar bu işlevi yerine getiremez, kısa zamanda unutulur, öte yandan yaratma isteğiyle yazılan yapıtlarsa kalıcılığa ulaşır.

    Bu paragraf bu haliyle de son derece mantıklı ve metne uygundur. Çünkü (III). cümlede belirtilen "çağın etkilerinin yapıtında belirmesi" yargısı (X) cümlesinde örnekleniyor. Yani peşpeşe gelmeleri son derece doğal.

    "Ne var ki" de havada kalmaz, çünkü yazar zaten kendisi "çağa tanıklık etmenin çeşitli yolları olduğunu" söylüyor. Yani çağa tanıklık etmenin tek yolu Kızıl ve Kara'daki gibi "Napolyon çağının anlayışının bu kitapta bugün de bulunması" olmak zorunda değildir. İki cümleyi kısaltırsak, "Kızıl ve Kara'da çağa tanıklık etmenin xxx yolu kullanılmıştır, ne var ki bunun başka yolları da vardır." haline gelir, ki metin olarak doğrudur.

    Aslında en doğrusu, bu cümleyi yazan eleştirmenin adam gibi bir paragraf yazmayı beceremediği, ve ÖSYM'cilerin de bunu anlayamayıp da gidip bu paragraftan soru sormaları...

    Her neyse... Bu sorunun iptal edilmeyeceğine %100 eminim zaten... Veya Kimyadaki Proton sorusunun... Veya Fizikteki renk sorusunun... Veya matematikteki mantık sorusunun...

    Ama Tarih 15 ve Felsefe 39'un tartışılır bir yanı bile yok... Bunları iptal etmek zorundalar... Ya da şıkları düzeltmek zorundalar... Ya da en azından çıkıp hangi mantığa göre bu soruları böyle çözdüklerini açıklamak zorundalar...

    Alıntıları Göster
    Sana Türkçe sorusunun doğru olduğunu ispatlardım da:

    quote:

    Daha okuduğunu anlamayı bile bilmiyorsun ama gelmiş caka satıyorsun...

    Ben paragraf soruları çözerken sen muhtemelen daha okuma yazma bilmiyordun...


    Gerek yokmuş
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    O laiklik sorusunun cevabının cumhuriyetçilik olduğunu bile bile laiklik yaptım.

    Cumhuriyetçilik ilkesinin ihlalinin bir sonucu olarak laiklik kötüye kullanılabilir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sound of Freedom

    O laiklik sorusunun cevabının cumhuriyetçilik olduğunu bile bile laiklik yaptım.

    Cumhuriyetçilik ilkesinin ihlalinin bir sonucu olarak laiklik kötüye kullanılabilir.


    Alıntıları Göster
    cevaplarını internetten anlatılarak nasıl izleyebilirim her dersin.

    http://www.osym.blogspot.com/ burda var ama adam evet 20.sorunun cevabı a diyip geciyor acıklama yapmıyor?nasıl ulasabılırım cevaplara
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihawk

    Türkçe sorusuna katılıyorum bende c yaptım, üstelik emindim o soruda

    Alıntıları Göster
    ünal yarım sorulara kolay derken acaba sorulara neresiyle baktı. buradan acıklamasını istiyorum
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.