Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (504. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir (6 Mobil) - 3 Masaüstü6 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.464.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 502503504505506
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozgurs59 O kullanıcısına yanıt
    Volvo bu konularda sanırım fason çalışıyor örneğin cam filmi yaptıracaksanız anlaşması olan uygulama merkezi nden elemanlar gelip yapıyor. Ben ankara da Llumar bayine yaptırmıştım gecen sene 300 TL ye. Aracı alırken deri bakım kitini hediye veriyorlar almayı unutma. Yoksa koltuklarda garanti sıkıntısı oluyor. Bence boya koruma gereksiz ben yaptırmadım sacma geldı bana. Kauçuk paspas alamadım hediye ona kırmıştım ben kışın zor oluyor halı paspas.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın htn,

    "Kavramam yeni değişti ve hem direksiyonda hem gaz pedalında titreşim bariz hale geldi" yazmışsınız, sanırım rahatsızlığınızı şimdi anlayabildim. Bir önceki S60'ım 2012 modeldi onda garip şanzıman tepkileri ve vites değişimleri yaşıyordum. Servis tarafından benim aracımın da kavraması değiştirildi ve ben de sizin gibi titreşimler hissetmeye başlamıştım. Daha sonra bu aracımı satıp, 2014 4.500 Km'de bir başka S60 aldım. Ve bu aldığım araçta da aynı titreşim vardı ki daha hiç bir şeyi değişmemişti Ancak bu titreşimler beni rahatsız etmediği gibi keyif de almama sebep oluyor. Aslında bana göre titreşimin sebebi düşük devir yüksek vites, daha önce dizel araç kullandınız mı? Bilmiyorum. Dizel araçlardaki yüksek tork, vites olması gerekenden yüksek olduğunda bile hareket etmeyi sağlayıp böyle titreşimlere sebep olabiliyor. Düz vitesli bir başka marka dizel araçta da 2.viteste durmaya yakın bir hızda hafif gaz vermek istediğinizde aynı titreşimleri hissedeceksiniz eminim. Ben bu durumdan neden keyif alıyorum? Çünkü aracımın motoru doğru olmayan vites-devir kombinasyonunda bile güç üretip kolaylıkla hızlanabiliyor, benzinli bir araçta bu mümkün değil mutlaka vites düşürmeniz gerekir. Dur kalk trafikte yüksek vites ile aracın yolda ufak ufak akmasını sağlamak ile yakıt tasarufu sağlanmaya çalışılmış olabileceğini düşünüyorum. Aksi halde sürekli 1-2 vites değişiklikleri yapacak hem yakıt hem kavrama tüketimini artıracak.

    Bunların hepsi benim düşüncelerim ve yorumumdur, yanlışlık varsa o da benim yanlışımdır

    edt 1: Bazı araçlarda olmaması kavramanın biraz da olsa yıpranmış olması ve kavramada hafif kaçırmalar olması diye düşünüyorum. Çünkü yeni veya yenilenmiş kavramalarda bu titreşimi hissediyoruz. 10.000 Km sonra bu titreşim neredeyse yok oluyor.

    edt 2: Sayın fsnn sonradan aklıma geldi. Volvo servislerde bahsettiğiniz alıştırma işlemine Adaptasyon diyorlar. Kavrama değişiminden sonra yapıyorlar ama tam içeriğini ve başka hangi durumlarda yapıyorlar bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hguresci -- 3 Ocak 2015; 3:29:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Sayın htn,

    "Kavramam yeni değişti ve hem direksiyonda hem gaz pedalında titreşim bariz hale geldi" yazmışsınız, sanırım rahatsızlığınızı şimdi anlayabildim. Bir önceki S60'ım 2012 modeldi onda garip şanzıman tepkileri ve vites değişimleri yaşıyordum. Servis tarafından benim aracımın da kavraması değiştirildi ve ben de sizin gibi titreşimler hissetmeye başlamıştım. Daha sonra bu aracımı satıp, 2014 4.500 Km'de bir başka S60 aldım. Ve bu aldığım araçta da aynı titreşim vardı ki daha hiç bir şeyi değişmemişti Ancak bu titreşimler beni rahatsız etmediği gibi keyif de almama sebep oluyor. Aslında bana göre titreşimin sebebi düşük devir yüksek vites, daha önce dizel araç kullandınız mı? Bilmiyorum. Dizel araçlardaki yüksek tork, vites olması gerekenden yüksek olduğunda bile hareket etmeyi sağlayıp böyle titreşimlere sebep olabiliyor. Düz vitesli bir başka marka dizel araçta da 2.viteste durmaya yakın bir hızda hafif gaz vermek istediğinizde aynı titreşimleri hissedeceksiniz eminim. Ben bu durumdan neden keyif alıyorum? Çünkü aracımın motoru doğru olmayan vites-devir kombinasyonunda bile güç üretip kolaylıkla hızlanabiliyor, benzinli bir araçta bu mümkün değil mutlaka vites düşürmeniz gerekir. Dur kalk trafikte yüksek vites ile aracın yolda ufak ufak akmasını sağlamak ile yakıt tasarufu sağlanmaya çalışılmış olabileceğini düşünüyorum. Aksi halde sürekli 1-2 vites değişiklikleri yapacak hem yakıt hem kavrama tüketimini artıracak.

    Bunların hepsi benim düşüncelerim ve yorumumdur, yanlışlık varsa o da benim yanlışımdır

    edt 1: Bazı araçlarda olmaması kavramanın biraz da olsa yıpranmış olması ve kavramada hafif kaçırmalar olması diye düşünüyorum. Çünkü yeni veya yenilenmiş kavramalarda bu titreşimi hissediyoruz. 10.000 Km sonra bu titreşim neredeyse yok oluyor.

    edt 2: Sayın fsnn sonradan aklıma geldi. Volvo servislerde bahsettiğiniz alıştırma işlemine Adaptasyon diyorlar. Kavrama değişiminden sonra yapıyorlar ama tam içeriğini ve başka hangi durumlarda yapıyorlar bilemiyorum.

    Bende de 2012 model manuel s60 var. Yeni otomatik s60 düşünüyorum. Sürüşlerinde bir fark varmı ve sizce değer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladım sayın ceta güzel bir psylaşım olmuş mantıkla da olmuş elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn fsnn paylaşım benim degil. Ben sadece manuel den biraz sıkıldım. Otomatikle degistirmek mantıklı bir neden arıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn.Ceta

    Sıkılmış olmak yeterli sebep değil mi?

    Mutlaka otomatik bir araç test edin ve ona göre karar verin. Otomatik vites başka bir şey, memnun olanı da var olmayanı da var. Aşırı spor sürüş merağınız yoksa bana göre manuel vites hamallık. Kim kimi kullanıyor? Araç mı? Beni. Ben mi? Aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ///MRE / kullanıcısına yanıt
    Bende araç alırken arabada deri bakım kiti yoktu. Daha sonra 10.000 bakımında deri koltukların 2 yıl garantisi devam etmesi için deri bakım kiti uygulamasının zorunlu olduğu belirtilmesi üzerine 110 tl ye almıştımı ve 6 ayda bir uygulama için de 200 tl ödemiştim. Daha önceki bir paylaşımda da araçta hediye olarak verildiğini duymuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hguresci

    Sayın htn,

    "Kavramam yeni değişti ve hem direksiyonda hem gaz pedalında titreşim bariz hale geldi" yazmışsınız, sanırım rahatsızlığınızı şimdi anlayabildim. Bir önceki S60'ım 2012 modeldi onda garip şanzıman tepkileri ve vites değişimleri yaşıyordum. Servis tarafından benim aracımın da kavraması değiştirildi ve ben de sizin gibi titreşimler hissetmeye başlamıştım. Daha sonra bu aracımı satıp, 2014 4.500 Km'de bir başka S60 aldım. Ve bu aldığım araçta da aynı titreşim vardı ki daha hiç bir şeyi değişmemişti Ancak bu titreşimler beni rahatsız etmediği gibi keyif de almama sebep oluyor. Aslında bana göre titreşimin sebebi düşük devir yüksek vites, daha önce dizel araç kullandınız mı? Bilmiyorum. Dizel araçlardaki yüksek tork, vites olması gerekenden yüksek olduğunda bile hareket etmeyi sağlayıp böyle titreşimlere sebep olabiliyor. Düz vitesli bir başka marka dizel araçta da 2.viteste durmaya yakın bir hızda hafif gaz vermek istediğinizde aynı titreşimleri hissedeceksiniz eminim. Ben bu durumdan neden keyif alıyorum? Çünkü aracımın motoru doğru olmayan vites-devir kombinasyonunda bile güç üretip kolaylıkla hızlanabiliyor, benzinli bir araçta bu mümkün değil mutlaka vites düşürmeniz gerekir. Dur kalk trafikte yüksek vites ile aracın yolda ufak ufak akmasını sağlamak ile yakıt tasarufu sağlanmaya çalışılmış olabileceğini düşünüyorum. Aksi halde sürekli 1-2 vites değişiklikleri yapacak hem yakıt hem kavrama tüketimini artıracak.

    Bunların hepsi benim düşüncelerim ve yorumumdur, yanlışlık varsa o da benim yanlışımdır

    edt 1: Bazı araçlarda olmaması kavramanın biraz da olsa yıpranmış olması ve kavramada hafif kaçırmalar olması diye düşünüyorum. Çünkü yeni veya yenilenmiş kavramalarda bu titreşimi hissediyoruz. 10.000 Km sonra bu titreşim neredeyse yok oluyor.

    edt 2: Sayın fsnn sonradan aklıma geldi. Volvo servislerde bahsettiğiniz alıştırma işlemine Adaptasyon diyorlar. Kavrama değişiminden sonra yapıyorlar ama tam içeriğini ve başka hangi durumlarda yapıyorlar bilemiyorum.

    Bu titreşimler sırasında racın devri ve hızlanmasının düşmesi sürüş dinaminiği bozuyor bence. Daha önce dizel otomatik araç kullandım onlar yağ gibi geçiyor hiç de titreme olmuyordu




  • htn H kullanıcısına yanıt
    Ben kendim zaten deri bakımını yapıyorum.Gliptone ürünleriyle.Volvo'nunda bu ürünü kullandığını düşünüyorum.Deri konusunda gayet popüler bir ürün.
    Ama eğer böyle bir uygulama varsa biz neden bundan faydalanmıyoruz.Anladığım kadarıyla bayiler araçla beraber verilen deri bakım setini alıp müşteriye ücretiyle veriyorlar yani satıyolar.
    Eğer gerçekten böyle bir uygulama varsa anladığım kadarıyla çoğu kişiye verilmemiş Volvo genel merkeze toplu bir mail atılırsa bırakın bayide hediye etmeyi evlere bile kargolarlar diye düşünüyorum.
    Sonuçta araçları alırken çuvalla para veriyoruz.Söke söke alırım deri bakımını :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Sn fsnn paylaşım benim degil. Ben sadece manuel den biraz sıkıldım. Otomatikle degistirmek mantıklı bir neden arıyorum.

    Valla haklısınız nöbette uykusuz kalınca böyle oluyor ozaman eline sağlık hgüresci diyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, sadece tecrübelerimi paylaştım.
  • Xibalba065 X kullanıcısına yanıt
    Ben v40CC yi ilk aldığım zaman yakıt deposunun kırmızı uyarı ışığı yanarken ne kadar dayanabileceğini bilmediğim için Alpet'den ana yola atacak kadar 20 liralık Euro dizel almıştım.

    Normalde 20 liralık mazot aldığımda Shell vs yerlerden kırmızı ışık sönerdi ancak alpetden aldığımda kırmızı ışığın sönmemesi dikkatimi çekmişti.

    Dedim neyse yola atsın yeter dememe kalmadan 200 metre ileride düşük şanzıman performansı uyarısı aldım. Yine sizin ki gibi vites değiştirmedi.

    Motoru kapatıp tekrar çalıştırdığımda düzeldi.

    Konuyu mezcar'a sorduğumda sizinki gibi kontrol ettiler ve hata kodlarını sildiler.

    Servis: Araç bilgisayarının herhangi bir nedenle kendini korumaya alması nedeniyle kutuyu kilitlediğini, bunun yakıt pisliği yada sistemi etkileyebilecek diğer nedenlerden olabileceğini belirtti.
  • Sayın especlipse;
    İlginiz için teşekkür ederim.
    Bu sabah aynı şekilde aynı yerde yine şanzm. performansı düşük yazısı çıktı, kontağı açıp kapatınca düzeldi. Servise gittim tekrar sildiler ama sebebini anlayamadılar. Aracı serviste bıraktım incelesinler diye ama doğrusunu söylemek gerekirse burdaki servisteki (evo bodrum) arkadaşların pek bilgili göründüğünü söyleyemem. İlk bakan servis görevlisinin ciddi bişey olmadığını, ikinci bakan servis görevlisinin şanzm. yağının eksilmiş olduğunu, değiştirilmesi gerektiğini söylemesi ve aracım 70 binde olmasına rağmen 80 binde değişmesi gereken yakıt filtresinin değişmesi gerektiğini söylemesi pek tutarlı gelmedi. Ki ilk bakan görevliye bizzat ben sormuştum şanzm. yağı eksilmiş olabilirmi diye; bana verdiği cevap şanzm. yağı eksik olsaymış araba çalışmazmış!!
    Fazla uzatmadan; Hiç umutlu değilim ama yinede bekliycez pazartesiyi. Hallolmazsa en yakın servis izmir. Tavsiye edebileceğiniz bi servis varmıdır acaba izmirde? Teşekkürler. Hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ceta C kullanıcısına yanıt
    Mutlaka otomatik vites bi s60 la test sürüşü yapın. Aradığınız mantıklı nedenler bir bir önünüzde sıralanacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanıtlarınız icin Teşekkürler. Ancak arabam da otomatik vites dısında çok memnunum. Yeni araçta bir sorunla karşılaşma olasılığı kafama takılıyor. Keşke Makyajda sonra Süspansiyon biraz daha yumuşak olsaydı değişim için güzel bir neden olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceta C kullanıcısına yanıt
    Sıfır araç alıp sorun yaşamanız durumunda eminim ki servisler gerekeni yapacaktır. Süspansiyona gelince, bir de yeni piyasaya sürülen RF lastikli C180 deneyin derim :) S60 bebek yatağı gibi gelecek size. C180'i karşılaştırmaya sokmak ya da kötülemek değil amacım(maalesef vurgulamak ihtiyacı hissettim, çünkü bu forumu takip edip atmaca gibi saldıran pek çok kişi var.).
  • selamlar,
    Yol tutusu ve aracin virajlarda verdigi guven hissini arttirmak icin asagidaki arka viraj denge cubugu ile ilgili yukseltmeyi yapan / dusunen var mi acaba? yabanci volvo forumlarinda yapilan yorumlar cok cok olumlu.

    ipd rear anti sway bar upgrade
    http://www.ipdusa.com/products/8809/115783-rear-anti-sway-bar-kit-p3-s80-s60-v70-xc70-xc60

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    selamlar,
    Yol tutusu ve aracin virajlarda verdigi guven hissini arttirmak icin asagidaki arka viraj denge cubugu ile ilgili yukseltmeyi yapan / dusunen var mi acaba? yabanci volvo forumlarinda yapilan yorumlar cok cok olumlu.

    ipd rear anti sway bar upgrade
    http://www.ipdusa.com/products/8809/115783-rear-anti-sway-bar-kit-p3-s80-s60-v70-xc70-xc60
    Arkadaşlar aldığımız sıfır araç için boya koruma yaptıralım dedik.Aldığımız bayi seramik kaplama için 1050+Kdv fiyat verdi.Bana çok uçuk geldi açıkçası bu rakam.
    Ziebartı aradım diamond glass koruma yapıyorlarmış 480 dedi telefonda.Siz ne önerirsiniz ?
    Bence en mantıklısı sadece ön kaput koruma yapıp geçmek, diğerleri ticari tuzak gibi geliyor biraz..




  • ozgurs59 O kullanıcısına yanıt
    Servis cok ucmus ama ikisinide arastirin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 502503504505506
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.