Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (503. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.464.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 501502503504505
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Manuel şanzıman alıştırması denen bir olay var bende araştırarak forumda buldum aynı şikayetler bendede vardı geçti asıl sorun kavramanın zamanla aşınması bizde bu aşınmayı telafi ederek yani aradaki boşluğu alarak elektronik olarak uyum sağlamasını sağlıyoruz eğer sorununuz buysa tabi ben yaptım sorun çözüldü linki kopyalayamıyorum çünkü mobilden yazıyorum bi araştırın googleden
    Edit: çift kavrama şanzımandan bahsediyorum baştaki manuel kelimesini biz yaptığımız için dedim.ben forumdan öğrendim.bu olayı servislerde biliyor ben aynı şanzımanı kullanan ford servisinden teyid ettim

    Sayın fsnn Aracanız S60 1.6.D powershift dimi. Siz sorunun kavramanın zamanla aşınması diye belirtmişsiniz. Bende Kavrama yeni değişti ve değişimle birlikte gürültülü çalışma ve yokuşlarda vurma düzeldi ama 1 vitesten 2 vitese geçtiğinde düşük devirde aracı sürerken (1300-1500 devirde) gaz pedalı ve direksiyondan hissedilen titreme daha bariz hale geldi. Ben internette çok araştırdım genelde bu konudan şikayet bazında olan çok sayıda ford araç sahipleri ve mevcut. Hatta ford bunu karekteristik özellik olarak kabul etmiş 1.6 dizel powershift araçlarda. Hatta ford servis müdürü ile de görüştüm sizin bulduğunuz çözümden bi haber açıkcası. Ben bu konuyu volvo tr ile paylaştım cevap bekliyorum olmazsa isveç e yazacağım. Sabri bey ile görüştüğümde bu titremeyi normal kabul ediyorlar neden eskiden yok dediğimde ise diğer sesler gidince siz buna kanalize olmuşsunuz bu titreme normal diye cevapladı bana. Ama anlamadığım daha önceden olmayan ve bazı araçlarda olmayan bu durum neden normal bir durum olsun. Bu durum volvonun sabahları stop etme sorununu başta kabul etmeyip sonradan yazılım ile düzeltmeleri gibi herhalde görülme sıklığı arttıkça titremeye de sorun bulacaklarını düşünüyorum.

    Eğer sizin bulduğunuz çözümle bu işlem düzelirse size minnettar kalacağım çünkü sürüş keyfini bozan ve şu an servisin çözümsüz olan bir durumuna çözüm sağlayacaksınız. Linki müsait bir zamanda paylaşabilirseniz sevinirim. yapılan işlem nedir, garanti yi bozar mı , servis bünyesinde yapılan bir işlem mi. Bilgilendirirseniz sevinirim.




  • Yakın tarihte 2012 3.16i den , 2014 S60 D2 'ye geçtim. Merak edenler için yorumum ;

    * En önemli fark şanzıman... Ne olursa olsun BMW nın sanzımanı tartısmasız bu grup araçlarda en temiz, en kararlı ve en konforlu şanzıman. Powershift kötü mü hayır? Ama ZF ye göre özellikle düşük hızlarda geç tepki veriyor. Başka araçtan geçseydim belki bu kadar anlamazdım ama ZF den sonra iyi olmuyor ..

    * İkinci fark beygir gücü elbette ama çok basmayı seven biri olmadığım için , benim için önemsiz. Ayrıda D2 de yine yeterli denebilecek ivmelenme sağlıyor. Özellikle sanzımanın yine otomatik olan bir sport modu var, aracı orada daha canlı hale getırmişler. BMW yi ozleyınce ona geçiyorum.

    * Konfor ; Volvo bu konuda daha iyi. Aracta daha konforlu hissediyorsun, koltuklar daha rahat, deri daha güzel. Süspansiyon bir tık daha iyi bence Volvo'da... BMW ye gore daha az yoruldugumu hıssettım araçta, gerçekten de sessiz.

    * Teknoloji 3.16 i de kabloyla bile iphone'u bağlayamadığım için şimdi Volvo uzay çağı gibi geliyor. Elbette abarttım ama çok daha teknojik, hem sürücü paneli hem ana ekran.

    * Yakıt : Benı en cok uzen sımdilık. Ben bıraz da uzun yola gideceğim için ekonomi amaçlı aldım , katalog degerını elbette beklemiyorum ama sehır ıcınde 8.5-9 lt -dizel olsa bile - can sıktı. Uzun yolda 5.5 a düşüyor. Düşer dediler bekliyorum. Benzinli BMW ye göre yine ekonomik ama hedef değil.

    * F/P : BMW de arka koltuğu bile katlayamıyor, çok basit donanımlara bür sürü para veriyorduk. S60 'ı aldığım donanım ile 3.20i 140-45 K ya gelecekti. Volvo'da 115-120 e alabiliyorsunuz. Asıl rakibi 3.20 d yı saymıyorum bile...

    Dönme çapı zorluyor yalnız.

    Hedefim 1.5-2 yıl içinde D4 e geçmek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KFY96 -- 31 Aralık 2014; 10:53:19 >




  • Sayın htn aracım s80 1.6 t4 benzinli powershift siz kavramayı yeni değişmişiniz işe yararmı bilmiyorum ben bunu forumdan öğrendim erzurum ford servisiyle teyid ettim benim sorunum 2 den 3 e geçerken vuruntu ve ağır yük altında yani araç doluyken yokuşta kalkışta titremeydi bu yöntemle sorun yok denecek kadar azaldı mantıken yapılan işlem benim aklıma yatıyor aracım 105 binnkm de ancak titremenin daha önce olup olmadığını bilemeyecek kadar ilgisiz bir kullanıcı olduğumuzu düşünmüyorum. Dolayısıyla o yaklaşımı doğru bulmuyorum deneyin zarar gelmez toplamda 3 kez her seferinde de 3 kez toplamda 9kez yapılan bir işlem linki bilgisayar bulursam kopyalar gönderirim malesef sadece mobilden bağlanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Sayın htn aracım s80 1.6 t4 benzinli powershift siz kavramayı yeni değişmişiniz işe yararmı bilmiyorum ben bunu forumdan öğrendim erzurum ford servisiyle teyid ettim benim sorunum 2 den 3 e geçerken vuruntu ve ağır yük altında yani araç doluyken yokuşta kalkışta titremeydi bu yöntemle sorun yok denecek kadar azaldı mantıken yapılan işlem benim aklıma yatıyor aracım 105 binnkm de ancak titremenin daha önce olup olmadığını bilemeyecek kadar ilgisiz bir kullanıcı olduğumuzu düşünmüyorum. Dolayısıyla o yaklaşımı doğru bulmuyorum deneyin zarar gelmez toplamda 3 kez her seferinde de 3 kez toplamda 9kez yapılan bir işlem linki bilgisayar bulursam kopyalar gönderirim malesef sadece mobilden bağlanıyorum

    Teşşkkürler fsnn paylaşımınız için. inşallah çözüm olur. Artık TİTREK VOLVO diye adlandırıyorum aracımı:) . Belik volvo bundan biraz rahatsız duyrda sorunu halletmeye çalışırlar. volvo müşteri hizmetlerine bu konu ile ilgili 4 sayfalık mail attım ama henüz cevap yok bekliyorum.

    Onno usta bile onlardan çabuk döndü mailime. cevap;

    "Sayın Tekin Nacaroğlu
    Powershift şanzımanlı araçlarda maalesef titreşim sorunu genel bir şikayet konusu ve günümüze kadar da bu sorun için üretilmiş bir çözüm de maalesef yok.
    Aracın bu sorununun varlığının aracı satarken belirtilmemesi konusu siz de takdir edersiniz ki üretici sorumluluğundadır..
    Bu konuda benim yorum yapmam ise çözüme bir fayda sağlamayacaktır."

    ONNO USTA
    gi Grubu
    onno.usta@otohaber.com.tr
    www.otohaber.com.tr




  • KFY96 K kullanıcısına yanıt
    Araciniz hayirli olsun yalniz cidden cok yakiyormus. D4 ile sehirici ortalamam 7.3lt suan arac 15500 de. Sehir disi daha olcemedim ancak bos yolda cruise aldigimda 90km hizla 4.5lt ortalama gosteriyor. Zf sanzimanli bir arac kullanmadim ancak kendi aracimdaki 8 ileri cok iyi titresimsiz, gecisler hissedilmiyor ve d modda hizlanma tepkileri cok iyi diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo'lu Nice Mutlu Yıllar Dilerim.
  • Kazasız belasız , S60'larınızla güzel bir yıl geçirmeniz dileğiyle...
  • Volvo'nuz ile mutlu, huzurlu bir yıl geçirmeniz dileğiyle
  • Tüm dostlara yeni yılda sağlık,mutluluk ve huzur dilerim.
  • Mutlu yillar herkese
  • Slm arkadaslar; herkese mutlu yeni yillar. Bu sabah araci calistirip 500 metre gittikten sonra isiklarda durdugumda ekranda sanzuman performansi düsük yazisi cikti ve birinci vitesten yukarisina atmadi. Kontagi kapatip tekrar calistirdigimda ekrandaki yazi gitti ve sorun kalmadi. Servise gittim, vidaya baglayip baktiktan sonra gecici bi sorun oldugunu, ciddi bisey olmadigini, Bikac gün kullanip tekrar gelmemi söylediler. Bu Konuda bilgi ve tecrübe sahibi arkadaslarin önerilerini almak isterim. Arac 2011 T4 powershift. Esenlikle kalin.
  • Herkese iyi yıllar,

    Arkadaşlar geçenlerde aracı kilitleyip geri döndüğümde camların hepsinin açılmış olduğunu gördüm. Allah' tan 2 dakika içinde geri döndüm çünkü tipi şeklinde kar yağışı vardı, döşemelerin azcık ıslanmasına neden oldu hemen kuruladım. Yazın da yapmıştı benzer şeyi ama umursamamıştım herhalde takıldı diye düşünmüştüm. Sonra mycardan araç ayarlarından camların anahtarla açılması seçeneğini kapatayım dedim, fakat bir türlü bulamadım. Daha önce böyle bir seçenek olduğunu hatırlıyorum herhalde yazılım güncellemesinden sonra kaybolmuş.
  • grkma G kullanıcısına yanıt
    Mrb,

    aracı kıtledıkten sonra tekrar kumandadan kıtleme dugmesıne 3 sn basılı tutarsanız camlar açılır veya kapanır. Sanırım düğmeye basmıssınız. yada cebınızde uzerıne bır baskı olusmus olabılır.
  • i_aydinol İ kullanıcısına yanıt
    Cebimde baskı uygulayacak gibi de olmayacağını düşünüyorum. çünkü 3 sn olayında bile sert basmak gerekiyor.
  • Öncelikle herkese mutlu yıllar forum dostları
    Geçen hafta aracımızın siparişini verdik, umarım önümüzdeki hafta da teslim alacağız bir aksilik olmazsa.
    Araç; D2, powershift, Advance donanım, Sunroof, Deri Koltuk vs diye gidiyor.
    Aracı sipariş vermeden önce de sipariş verdikten sonra da forumu bir hayli okudum.Tam bir sene geriye kadar geldim şu anda, yine devam edicem fırsat buldukça :)
    İlk tereddütlerim aracın ağır oluşundan dolayı performans konusundaydı.Ama babam kullanacak genellikle ve test sürüşünde de memnun kalmış.Babam sunroof ve deri koltuk istemiyordu ama bu sınıfta bir araçta olması gerektiğini düşünüyordum ben.Bayinin elinde de bu şekilde bir araç olunca yeni yıl zamlarına girmeden alalım dedik.
    Çok uzun yazıp sıkmak istemiyorum ilk mesajdan, nasıl olsa bundan sonra buralarda olurum.Sadece ilk aşama için bir iki sorum olacaktı;
    1-Teslim alırken neye dikkat etmemiz gerekir?
    2-Araştırdığım kadarıyla sıfır araca hemen boya koruma vs yaptırmak iyi değilmiş,6 ay sonra falan yazıyor genelde, siz ne düşünüyorsunuz ?
    >İyi Forumlar<




  • ozgurs59 O kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun... Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
    Aracı teslim alırken , deri koltuklar için Volvo deri bakım kitinin araç içinde olması lazım, bazen teslim ederken unutabiliyorlarmış! Onu kontrol edin, yoksa isteyin.
    Bana sorarsanız, boya koruma, kaput koruma filmi, cam filmi vs. düşünüyorsanız, bunları aracı dışarı çıkarmadan, üzerinde çizik yokken yaptırın derim ama tercih sizin tabi.
    Hayırlı olsun.
  • Hayirli olsun. Allah kaza bela gostermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Volvo deri bakım kiti aracı alırken içinde olması lazım diye bilgi vermişsiniz :) Biz aracı alırken kit filan yoktu :(
    Bu yeni çıkan bir uygulama mı ? Sizden başka kimlere hediye ettiler :) Eğer varsa böyle birşey araç yakın zamanda bakıma gidicek sorarım alırım valla gerçekten var mı böyle birşey :)
  • Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için.
    Dediğim gibi ilk aşamada boya koruma düşünmüyorum ama kaput koruma bence mutlaka olmalı, cam filmi de hoş duruyor.
    Bunları aracı çıkarmadan yetkili serviste mi yaptırmami önerirsiniz yoksa dışarda sadece bu işi yapan yerlere yaptırmami mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volvo çok karızma otomobiller üretiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 501502503504505
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.