Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (244. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.466.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    Selamlar, yazılanların üstüne tork ve beygir gücü hakkında sahip olduğum bilgiyi paylaşmak istedim.

    Tork ve güç arasındaki ilişkiyi daha iyi anlayabilmek için biraz işin temellerinden başlamak gerekiyor. Tork çevirme kuvvetidir, otomobillerimizde geçen tork birimi Nm yani NewtonMetre ise 1 metrelik bir manivelanın ucundaki 0.1 kg (0.1 x G ~ 1N) lık ağırlığı kaldırmak için gereken kuvvettir.

    İş, güç, ererji konularından hatırlayacileceğimiz temel kavramlardan bir de "iş" dir. Az önce bahsettiğim manivela kolunun ucuna 50 kg luk bir ağırlık bağlarsak bu kolu bir mt ucundan tutup kaldırmaya çalıştığımızda 500 Nm lik bir torka ihtiyacımız olacaktır. Ancak torku uygulasak bile kolu 1 derece bile çeviremezsek iş yapmış sayılmayız. Bir iş yapmış olmak için belli bir gücü belli bir süre uygulamamız gerekir. Lineer sistemlerde "Anlık güç" sisteme uygulanan kuvvet ve hızın çarpımıyla bulunur; P = F.v. Rotasyonel sistemlerde ise güç torkun dairesel hız ile çarpılmasıyla bulunur. P = t.w. Bu noktada araçlarımızdaki güç hesabı yani beygir gücü, torkun açısal hız yani devir ile çarpılmasından ortaya çıkar;
    BG = Tork x Devir.
    Bu noktada torkun kendi başına hiçbir anlamı olmadığını söyleyebilriz. 400 kiloluk bir halteri kaldırmaya çalışarak ciddi bir tork yaratabiliriz ama yerinden oynatamadıktan sonra bir iş yapmış olmayız. 2 mt lik bir tahtravallinin bir tarafına oturmuş 20 kiloluk bir çocuk tahtravallinin ortasında 200Nm'lik bir tork oluşturur.

    Tork ve beygir gücü konseptlerini irdeledikten sonra bu kavramların gerçek hayatta otomobilleri hareket ettirmek için ne anlama geldiğini söylemek gerekirse, aracın hızlanması için aracın kinetik enerjisinin arttırılması, aracın tırmanması için de aracın potansiyel enerjisinin arttırılması gerekir.

    Araç broşürlerinde gördüğümüz HP ve Tork değerleri aracın belli bir devirde verdiği maksimum değerlerdir. Ve tamamen yanıltıcıdır. Bir otomobilin gerçek gücünü o aracın BG ve tork eğrileri gösterir. Bu eğriler aracın hangi devir aralığında hangi gücü verebileceğini gösterir.

    Tırmanış devir gerektiren bir seyirdir, bu noktada aracın yüksek devirlerde verdiği güç (HP) hızını belirleyecektir, kısacası yüksek devirde güçlü olan araç daha hızlı tırmanır.

    Aşağıda XC60 2.0T (2000cc/200HP/300Nm) ve XC60 D5 (2400cc/185HP/400Nm) motorların tork/beygir gücü eğrilerini görebilirsiniz. Eğrilerden rahatça görüldüğü gibi 2.0T motor 4000-6500 arası stabil bir şekilde ortalama 195 beygir güç üretirken D5 motor 2000-4500 devir arası bir anda artan ve azalan bir şekilde ortalama 165 beygir güç üretmektedir. Bu da teorik olarak motor hacmi ve torku daha düşük olmasına rağmen 2.0T nin D5 den daha hızlı tırmanacağı anlamına gelir.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Konu ile detaylı bilgisi olan arkadaşların katılımlarını da görmek isteriz.

    Alıntıları Göster
    Türkiye icin sensus 3,0 guncellemesı gelmıs. Ben dun yaptırdım ayrıntılar

    http://volvorun.com/index.php?topic=255




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    Selamlar, yazılanların üstüne tork ve beygir gücü hakkında sahip olduğum bilgiyi paylaşmak istedim.

    Çok teşekkürler ohbenezor, bir süredir takip etmeme rağmen bir türlü toparlayıp yazamadığım açıklamaları siz yapmışsınız.

    Sizin belirtiğiniz gibi, benzinli motorlar yapıları nedeni ile daha çabuk devirlenebildiğinden gerçek yol şartlarının büyük çoğunluğunda eşdeğer dizel motorlardan daha yüksek performans sergiliyorlar. Dizel ise ancak gerçekten uzun ve düz bir yolda daha iyi sonuç verebilir sanıyorum.

    Benzinli motorlarda daha yüksek devir çevirebilmek için daha çok enerji gerektiğinden, doğal olarak daha fazla yakıt tüketiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fato65 -- 4 Eylül 2012; 17:26:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fato65

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    Selamlar, yazılanların üstüne tork ve beygir gücü hakkında sahip olduğum bilgiyi paylaşmak istedim.

    Çok teşekkürler ohbenezor, bir süredir takip etmeme rağmen bir türlü toparlayıp yazamadığım açıklamaları siz yapmışsınız.

    Sizin belirtiğiniz gibi, benzinli motorlar yapıları nedeni ile daha çabuk devirlenebildiğinden gerçek yol şartlarının büyük çoğunluğunda eşdeğer dizel motorlardan daha yüksek performans sergiliyorlar. Dizel ise ancak gerçekten uzun ve düz bir yolda daha iyi sonuç verebilir sanıyorum.

    Benzinli motorlarda daha yüksek devir çevirebilmek için daha çok enerji gerektiğinden, doğal olarak daha fazla yakıt tüketiyorlar.


    Sn. ohbenezor'un yazdıkları için gerçekten ellerine sağlık.

    Söyledikleri tamamen doğru ancak araçları karşılaştırmak için yetersiz malesef. Yani sadece motorları birbiri ile kıyaslamada kullanılabilir. Vites oranları, son dişli ve lastik de hesaba katılarak kayıplarda düşülerek yere aktarılan gerçek güç hesaplanarak kıyaslanırsa doğru sonuç elde edilebilir. Motorun nekadra güç ürettiği değilde tekerleklere ne kadar gücün aktarıldığı önemli burada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Arkadaşlar merhaba benim aracım 1.3 cdti astra j tıpkı s60 1.6d gibi kasasına küçük geldiği düşünebilir.Benim aracım 1320kg ağırlıpa sahip ve şehir içi özellikle mahalle sokak araları vs dolaştığımda takip ediyorum araç 6.5 lt 100 km de tüketiyor. Bunun tek bir sebebi var.motorun dur kalk veya düşük hızlarda özellikle araçta 3-4 kişi varken aşırı bir tüketime sebep oluyor. Okuduğum kadarı ile s60 da aynı problem söz konusu kilo-güç dengesi o ince çizginin altında kalınca malesef araç gereksiz müsrifleşiyor. Böylesine durumlarda araç 2.0 motor dizellerden bile fazla yakabiliyor.

    Aslında bizde bir süre önce babam için s60 1.6d baktık ama farklı sebeplerden vazgeçtik ve fluance aldık. Ancak tüketimleri okuyorumda gerçekten bu değerleri yakıyorsa neden 2.0 dizel kullanmayayım.
    Ama bütün bunlar da benim en sevdiğim D segmenti otomobil olmasını engellemiyor. Hatta bir yandan da bu kadar kusursuz bir araç olmasın ki diyorum 2. el de fiyatlar iyice insin o zaman bana cazip gelebilir. :)

    Son bir soru da 1.6d 115 hp s60 nasıl olur da 10.9 sn de 0-100 görür sanki bana biraz şişirme geldi. Aynı motor yeni focus ta ve yanlış hatırlamıyorsam focus 100kg kadar daha hafif ve oda 10.9 a çok yakın olması lazım tahminim 12sn civarı bu konuda kullanan arkadaşlar fikirlerini yazabilirler mi ? Gerçi bana 12 de iyi çünkü şu an ki aracımın 0-100 hızlanması 14.7 sn :)



    Sn. dost2003

    Ben tespitinize katılıyorum. Ağırlık gerçekten önemli ve belirli yerlerde aşırı tüketimin kaynağı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    quote:

    Orijinalden alıntı: grkma
    Sadece şehiriçi kullanımında drive manuelle son tüketim değerim 23 km/saat ortalama hızla 9,2lt. Şehiriçi 1. ve 2. vites çoğunluklu kullanımlarda bu değerleri görüyorum hep.

    Orijinalden alıntı: Ugur31
    Şehiriçi 35 km de ortalama yakıt 9,6 lt..
    Arkadaşlar şaka yapıyorsunuz değil mi? Ben "arabam fazla tüketiyor" dedim diye şaka yaptınız bana.

    Ortaya çıkan sonuç, araç 1.6 da olsa düşünüldüğü kadar ekonomik yakıta sahip değil.. Sizde kendinizi fazla üzmezsiniz aartık, sizin powershift 8,5 ise şehir içinde bu benim manuele göre süper ötesi güzel bir rakam.. Ancak, benim aracın çok yeni olmasının etkisi var mı bilmem. Ayrıca, benim kullandığım kulvar, neredeyse her 500 m de bir kırımızı ışıkta dur kalk yaptım, birazda onun etkisi vardır sanırım..
    Demek ben de sizin gibi sırf dur-kalk trafiğinde kullansam, ortalamam hep 9 litrelerde dolaşacaktı. Yalnız "şehir içinin de şehir içi" diye adlandırabileceğim dur-kalk trafiği, belki de bir arabanın en fazla yakıt tükettiği kulvardır. Bundan daha kötüsü artık yokuş yukarı dur-kalk trafiği olabilir ancak.

    Sürekli böyle bir kulvarda ve araya hiç şehir dışı kullanım sokmadan ulaşacağınız tüketim değerinin fabrika verisinden epey sapması aslında normal. Fakat ne kadar sapması normal bilemiyorum. Galiba bu kadar olmaması gerekiyordu, çünkü benim dur-kalk ağırlığında olmayan şehir içi + şehir dışı kullanımım sonucu sürekli ulaştığım 7,5lt ortalama değeri bir hayli fazla. Herkesin kullanımı farklı olduğu için, yakıt tüketimini değerlendirirken aslında ortalama hız değerlerini karşılaştırmak yanlış olmaz.

    Yani şehir içi var, şehir içi var. 20km/saat de şehir içi sayılır, 40km/saat de. Fakat ikisi arasında tüketim farkı çoktur. Bu bağlamda diyebiliriz ki sizin arabanız sn. grkma'nın arabasından daha az tüketeceğine daha fazla tüketmiş, çünkü ortalama hızınız daha fazla olmasına rağmen ortalama tüketiminiz daha yüksek olmuş. Ben de hatırlarsanız çok kısa bir ş.içi kulvarında, ortalama 17km/saat hızında 12lt/100km değerini elde etmiştim. Bu kadar düşük bir ortalama hızda kesinlikle fabrika verisini beklemeye hakkımız yok, fakat 9-12lt değerleri kabul de edilemez.

    Ortalama hızlar da tüketimleri kıyaslamada bence fazla bir fikir vermez

    30dk 150km/s hızla gidip 30dk aracını rölantide çalıştıran biri ile
    60 dk 75 km/s sabit hızla giden birinin yakıt tüketimleri aynı mı olur.

    Düşük hızlarda tüketim değerleri çok çok fazla olabilir bunlar yanıltıcı olur. Anlık olarak 70litreyi bile görebiliriz sürekli bu şekilde kullanılsa 35 ortalama ile mümkün. Bence fazla derine girmemek lazım. Ben s60 driveların olması gerekenden sadece %10 fazla yaktığı kanısındayım. Benim için yaptığım km'ye göre kabul edilebilir sınırlar içinde ama kişiye göre değişebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stnonstop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: stnonstop

    Bende bu gün bir advance paket S60 T4 alım işlemlerine başladım. Bakalım umarım yüzümü kara çıkartmaz :)

    Şİmdiden hayırlı olsun..
    Akşam otokoça uğradım. 3 tane volvo teslim edilmek üzere hazırlanıyordu.. Volvo satışları çok artmış.
    Yolda her S60 gördüğümde tanıdık birini görmüş gibi bakıyorum :) Çok dikkat çekici bir tasarım gerçekten..
    Bugün kırmızı ışıkta yanımda duran genç taksici gülümseyerek kafa salladı.. Kırmızıdan etkilendi sanırım :)

    Çok teşekkür ederim.. Volvoma kavuştum. İlk sözüm ben daha önceden araba kullanmıyormuşum yada bu kullandığım şey araba olamaz dedim. İlk arabam Toyota Auristi.

    Bazı ufak sorunlar var gibi özellikle akşamları bazen BLIS te problem oluyor. Kamera önüünde engel diye hata mesajı çıkartıyor. Onun dışında 5 günde 450km yol yaptım hızlanması çok güzel. Bu araç içinde direksiyon başında hissettiğim duyguyu kontrolü gücü Ford Mustang de hissettim. Vites geçişleri çok harika...

    Açıkcası aşık olunacak araç...

    Hayırlı olsun, güle güle kullanın..

    Start-stop'un devreye girmemesinin sebepleri var. Dış hava sıcaklığının 30 derece üzeri olması, klimanın belli bir hızda çalışması v.s. en belirgin sebepler..
    6-7 sayfa önce tüm sebepleri yazmıştım, sanırım 6-7 değişik sebep vardı..
    Devreye girmesi gerektiğini düşündüğünüz fakat girmediği durumlarda, MyCar bölümünden girip neden devreye girmediğini görebiliyorsunuz ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugur31 -- 4 Eylül 2012; 22:02:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Peki bunu dışardan yükletmemiz mümkünmü acaba ?
    Garanti bozulurmu ?

    Volvo'nun yazılımına uyan başka bir yazılım olduğunu sanmıyorum.. Konu tümüyle yazılım çünkü..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: le saux

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Navigasyon için bir kampanya baskısı yapılamaz mı Volvo'ya kullanıcılar tarafından ?

    Geliştirilmesi vs tamam vardır masrafı ama 7'' li modeller için dahi fiyatı 4500-5000TL aralığında tutmak da çok mantıklı değil.

    Markalar için opsiyon ve aksesuar iyi birer gelir kaynağı. Hele hele konu yazılımsa, maliyeti çoktan çıkmış, kara geçmiştir. 2-3 sene sonra eskiyecek bir uygulamayı 4-5 bin yerine 1500TL gibi mantıklı bir rakama çekseler eminim, 4-5 bin aralığında satacaklarının 5-10 katını satarlar.

    Netice ?

    Mutlu müşteri, Mutlu Volvo...

    Müşteri sadakati, memnuniyeti sağlamak için bulunmaz nimet (tabi bizler içinde )

    Ha, 2 gün önce 5bin verip alan adama da bi güzellik yapmaları lazım o ayrı


    Daha önce bende Sayın Sabri Bey'e hitaben benzer bir öneride bulunmuştum ama bir tepki gelmedi ..
    Yazılım işi olduğu için bir üretim veya tane maliyeti olmayan bir konu olduğunu düşünerek sürümden kazanılabilecek bir ürün için uygun fiyat yapıp tüm Volvocuları navigasyon sahibi yapmak güzel bir fikir gibi görünüyor. tabii bizim taraftan :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Teşekkürler toledox. Ben de böyle hissetmiştim. Ortaya çıkan kuvveti dağıtmak sanki daha mantıklı gibi. Burundan çarpınca ileriye doğru oluşan kuvvet bana daha güçlü gibi geldi. Çarpılan sabit cisim araca daha fazla gömülüyor.

    Selam,

    daha yeni bu durum ile karşı karşıya kalmış biri olarak kesin olarak söyleyebilirim ki, nereye çarpacağını düşünmeye ve o noktaya hedef almaya çok vaktin kalmıyor ve inanın aklınızdan son geçen konu bu oluyor.

    Benim aklımdan o an geçen nereye kaçabilirim konusuydu. Hamlemi de yaptım ancak dorse tüm yolu kapattığı için kaçacak bir yer kalmadı ve çarptım. Çarptığım anda hava yastıkları açılmış ki ben bunun farkında değildim. Hava yastıklarını görünce çok ciddi çarptığımız anladım ve o an ilk aklımdan geçen düşünce, kızımın doktor randevusuna yetişemeyeceğim oldu.

    Bir örnek de farklı bir durumdan vereyim. Bundan 10 sene evvel "yatak odanda yatarken evinde hısız olduğunu fark edersen ne yaparsın" diye sorduklarında , yorganı kafa çekerim ve uyuyor numarası yaparım derdim. Ancak 2003 yılında yatak odamda ayak ucumda yerde emekleyerek ilerleyen bir hırsız ile burun buruna geldiğimde, ani bir refleks ile yatağımdan fırlayıp adamı kovaladım. Kovalarken aslında salonda 2 kişi daha olduğunu fark edince yavaşlayıp kaçmalarını bekledim.

    Kısacası o an yaparım diye düşündükleriniz ile yapacaklarınız arasında çok fark var.

    sevgiler

    Geçmiş olsun Sabri Bey..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Arabanızın yol tutuş karakteristiği nasıl? Bilen bilir, sahil-Ataköy arası köprüden sonra çok sert bir viraj vardır. Orada makul bir hızla dönerken önüme kedi fırlaması sonucu sert bir hamle yaptım, yol zaten boştu o yüzden kurtarmayı düşündüm ancak arabam sağlam bir understeer tepkisi verdi, ESP'nin içerideki arka tekeri frenlediğini hatta kitlediğini hissettim, araba da zaten kendini toparlayıp yola girdi, kedi de kurtuldu... Ancak henüz 5000 kilometredeki arabanın lastik ve yol durumu bu kadar idealken her gün başka araçlarla daha hızlı geçtiğim bu noktada kopması beni şaşırttı...
    Sn. aviator007,
    Yaşadığınızı biraz daha açar mısınız? Understeer, bir arabanın virajda önden kayması, direksiyona cevap vermemesi durumudur. Sizin yaşadığınız da bu mu? ESC de arka iç tekere müdahale etmiş zaten. Fakat bu durum tam olarak ne şekilde oldu? Yani siz hamle yaptığınızda arabanız hali hazırda viraja ayak uydurmuş muydu yoksa viraja yeni mi giriyordunuz? Virajın daha da içine mi hamle yaptınız? Understeer olmaması mı gerekiyordu size göre?

    Bildiğiniz gibi arabalarımız özellikle Understeer'e yatkın olarak üretilirler. Bunun sebebi de ortalama bir şoförün oversteer'e(virajda arabanın arkasının kaymasına) göre understeer hallerinde arabasının kontrolünü daha kolay sağlayabilmesidir. Ayrıca motorun önde olması da, arabalarımızın ağırlık merkezini öne doğru çekerek, understeer'e katkı sağlar.

    Benim tecrübemde(tüm arabalar için), genelde düşük hızlarda olmak üzere, bir viraja henüz girerken fazla hızlıysam understeer yani önden kayma tepkisi alırım. Fakat eğer viraja girmişsem ve arabamın süspansiyonu viraja ayak uydurmuşsa ancak oversteer olabilir(fazla hızlıysam).




  • Evet, bende s60 siparişimi sonunda verdim. Aracın Kasım basında gelecegi söylendi. Sizlerin önerileri doğrultusunda tercihlerimi sadelestirdim.
    Drive advance, beyaz, iç deri döşeme (3101) busines paket, 17 inç.
    Hadi hayırlısı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elyasa07

    Evet, bende s60 siparişimi sonunda verdim. Aracın Kasım basında gelecegi söylendi. Sizlerin önerileri doğrultusunda tercihlerimi sadelestirdim.
    Drive advance, beyaz, iç deri döşeme (3101) busines paket, 17 inç.
    Hadi hayırlısı :)

    hayırlı uğurlu olsun aracınız.ALLAH kaza bela vermesin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Arabanızın yol tutuş karakteristiği nasıl? Bilen bilir, sahil-Ataköy arası köprüden sonra çok sert bir viraj vardır. Orada makul bir hızla dönerken önüme kedi fırlaması sonucu sert bir hamle yaptım, yol zaten boştu o yüzden kurtarmayı düşündüm ancak arabam sağlam bir understeer tepkisi verdi, ESP'nin içerideki arka tekeri frenlediğini hatta kitlediğini hissettim, araba da zaten kendini toparlayıp yola girdi, kedi de kurtuldu... Ancak henüz 5000 kilometredeki arabanın lastik ve yol durumu bu kadar idealken her gün başka araçlarla daha hızlı geçtiğim bu noktada kopması beni şaşırttı...
    Sn. aviator007,
    Yaşadığınızı biraz daha açar mısınız? Understeer, bir arabanın virajda önden kayması, direksiyona cevap vermemesi durumudur. Sizin yaşadığınız da bu mu? ESC de arka iç tekere müdahale etmiş zaten. Fakat bu durum tam olarak ne şekilde oldu? Yani siz hamle yaptığınızda arabanız hali hazırda viraja ayak uydurmuş muydu yoksa viraja yeni mi giriyordunuz? Virajın daha da içine mi hamle yaptınız? Understeer olmaması mı gerekiyordu size göre?

    Bildiğiniz gibi arabalarımız özellikle Understeer'e yatkın olarak üretilirler. Bunun sebebi de ortalama bir şoförün oversteer'e(virajda arabanın arkasının kaymasına) göre understeer hallerinde arabasının kontrolünü daha kolay sağlayabilmesidir. Ayrıca motorun önde olması da, arabalarımızın ağırlık merkezini öne doğru çekerek, understeer'e katkı sağlar.

    Benim tecrübemde(tüm arabalar için), genelde düşük hızlarda olmak üzere, bir viraja henüz girerken fazla hızlıysam understeer yani önden kayma tepkisi alırım. Fakat eğer viraja girmişsem ve arabamın süspansiyonu viraja ayak uydurmuşsa ancak oversteer olabilir(fazla hızlıysam).

    Tabii dediğiniz gibi understeer'dir yaşanan. Yani kafadan kayıp aracın düz gitmeye istekli olması. Viraja dış şeritten girmek üzereyken (sol şeritteyim) refüj tarafından bir kedinin fırlamasıyla aracı daha içe doğru çekmek istedim, tam dönüşe yeni başladığım anda oldu. Çok da anlık bir tepkiydi.

    Benzer virajları zaten sağım solum arkam boşsa virajın apexini keserek alırım genelde, zaten orayı da yüzde 80 öyle dönerim ve zaten aracı daha içe yanaştırmak üzere dönseydim öyle bir şey yaşamazdım. Ama işte o gün öyle dışarıdan alacağım tuttu. Neyse ben o anki yol durumunu bir daha sorgulamak gerektiğini düşündüm belki de bir şey dökülmüştü ama farketmedim... Neyse ESP zaten böyle bizim farketmeden yaşadığımız şeyler için var zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Peki bunu dışardan yükletmemiz mümkünmü acaba ?
    Garanti bozulurmu ?

    Volvo'nun yazılımına uyan başka bir yazılım olduğunu sanmıyorum.. Konu tümüyle yazılım çünkü..

    Konunun tümüyle yazılım olduğu bilgisini nerden aldınız?
    Benim bildiğime göre aracın
    - orta konsoluna navigasyon düğmesi ekleniyor
    - direksiyonuna sesle komuta düğme grubu ekleniyor
    - DVD sürücüsü değişiyor
    - ekran küçükse ekranı da değişiyor (5-7)
    Bu işlemlerin yapılabilmesi için aracın direksiyon göbeği ve orta konsolu komple sökülüyor. Bu işlemler zaten saatler süren işçilik gerektiriyor. İşin içinde ayrıca donanımsal malzemeler de var. Bu noktada %10 -% 15 gibi bir indirimden fazlasının sözkonusu olabileceğini zannetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Peki bunu dışardan yükletmemiz mümkünmü acaba ?
    Garanti bozulurmu ?

    Volvo'nun yazılımına uyan başka bir yazılım olduğunu sanmıyorum.. Konu tümüyle yazılım çünkü..

    Konunun tümüyle yazılım olduğu bilgisini nerden aldınız?
    Benim bildiğime göre aracın
    - orta konsoluna navigasyon düğmesi ekleniyor
    - direksiyonuna sesle komuta düğme grubu ekleniyor
    - DVD sürücüsü değişiyor
    - ekran küçükse ekranı da değişiyor (5-7)
    Bu işlemlerin yapılabilmesi için aracın direksiyon göbeği ve orta konsolu komple sökülüyor. Bu işlemler zaten saatler süren işçilik gerektiriyor. İşin içinde ayrıca donanımsal malzemeler de var. Bu noktada %10 -% 15 gibi bir indirimden fazlasının sözkonusu olabileceğini zannetmiyorum.

    Alıntıları Göster

    Sevdim bu reklamı.




  • Herkese iyi gunler. Araba hakkinda bisey soracaktim. Arabayi stop edip disari ciktiktan sonra diger kapilari disaridan acamiyorum, tekrar kilit acma dugmesine basmam gerekiyor. Bu normal midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Peki bunu dışardan yükletmemiz mümkünmü acaba ?
    Garanti bozulurmu ?

    Volvo'nun yazılımına uyan başka bir yazılım olduğunu sanmıyorum.. Konu tümüyle yazılım çünkü..

    Konunun tümüyle yazılım olduğu bilgisini nerden aldınız?
    Benim bildiğime göre aracın
    - orta konsoluna navigasyon düğmesi ekleniyor
    - direksiyonuna sesle komuta düğme grubu ekleniyor
    - DVD sürücüsü değişiyor
    - ekran küçükse ekranı da değişiyor (5-7)
    Bu işlemlerin yapılabilmesi için aracın direksiyon göbeği ve orta konsolu komple sökülüyor. Bu işlemler zaten saatler süren işçilik gerektiriyor. İşin içinde ayrıca donanımsal malzemeler de var. Bu noktada %10 -% 15 gibi bir indirimden fazlasının sözkonusu olabileceğini zannetmiyorum.

    Bizim araçlarda herşey navigasyona hazır halde geliyor zaten.
    İş sadece navigasyonu yüklemeye kalıyor.

    @Ugur31;

    Dışardan navigasyon yazılım yükleme işini bayinin birinde satış temsilcisi söylemişti, o yüzden söyledim.

    Bildiğim kadarıyla navigasyon atılabiliyor tabi şu varolan uyumlu bi navigasyon yazılımı varsa. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Öte yandan volvo nun sitesinde navigasyonla ilgili bi link var.

    Bizim araçlara navigasyonu nasıl yükleticez bilgisi olan varmı, bi ara henüz yok dediler ama sitede bunu görünce acaba yükleme olayı başladımı dedim.

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/services/pages/navigasyon.aspx

    Navigasyon yazılım ile ilave edilebiliyormuş araçlara. Ama fiyatı 5000 TL civarı

    Peki bunu dışardan yükletmemiz mümkünmü acaba ?
    Garanti bozulurmu ?

    Volvo'nun yazılımına uyan başka bir yazılım olduğunu sanmıyorum.. Konu tümüyle yazılım çünkü..

    Konunun tümüyle yazılım olduğu bilgisini nerden aldınız?
    Benim bildiğime göre aracın
    - orta konsoluna navigasyon düğmesi ekleniyor
    - direksiyonuna sesle komuta düğme grubu ekleniyor
    - DVD sürücüsü değişiyor
    - ekran küçükse ekranı da değişiyor (5-7)
    Bu işlemlerin yapılabilmesi için aracın direksiyon göbeği ve orta konsolu komple sökülüyor. Bu işlemler zaten saatler süren işçilik gerektiriyor. İşin içinde ayrıca donanımsal malzemeler de var. Bu noktada %10 -% 15 gibi bir indirimden fazlasının sözkonusu olabileceğini zannetmiyorum.

    Bizim araçlarda herşey navigasyona hazır halde geliyor zaten.
    İş sadece navigasyonu yüklemeye kalıyor.

    @Ugur31;

    Dışardan navigasyon yazılım yükleme işini bayinin birinde satış temsilcisi söylemişti, o yüzden söyledim.

    Bildiğim kadarıyla navigasyon atılabiliyor tabi şu varolan uyumlu bi navigasyon yazılımı varsa. :)

    Alıntıları Göster
    Arabamın geliş tarihi netleşiyor gibi. Daha önce 20 ekimde gümrüğe girecek demişlerdi. Şimdi 1 Ekimde geliyor dediler. 5 Ekimde teslimat.. Heyecanla bekliyorum.
    V60 - Drive - Powershift almıştım.. Neredeyse tüm özellikleri almıştım Four-c şasi dahil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Bizim araçlarda herşey navigasyona hazır halde geliyor zaten.
    İş sadece navigasyonu yüklemeye kalıyor.

    @Ugur31;

    Dışardan navigasyon yazılım yükleme işini bayinin birinde satış temsilcisi söylemişti, o yüzden söyledim.

    Bildiğim kadarıyla navigasyon atılabiliyor tabi şu varolan uyumlu bi navigasyon yazılımı varsa. :)

    Gönül isterki durum dediğiniz gibi olsun ancak malesef öyle değil.
    Araçlarınız herşeyiyle navigasyona hazır halde gelmiyor, sadece eğer siz sipariş verirken ekletmişseniz ya da bayi akıl edip eklemişse ya da Türkiye paketine dahil edilmişse opsiyon kodu 000445 olan ve sadece fabrikada eklebilen RTI ön hazırlık yani tavan anteninden orta konsola uzanan kablo ile birlikte geliyor geliyor. Örneğin sayın @Ugur31'in orta konsolunda bulunmayan nav butonu, direksiyonunda bulunmayan sesle komut buton grubu ve diğer parçalar serviste ekleniyor. Navigasyon kurulumu için aşağıdaki parçaların araca eklenmesi gerekiyor, büyük ekran çerçevesi ve ekranı daha önce söylediğim gibi opsiyonel.



    DVD sürücüye bir DVD takıp sensus'a Navigasyon özelliğinin kazandırılmasının şakacı satış temsilcisinin bir fantezisi olarak görüyorum.


    @hkaydin

    aracınız hayırlı olsun, hazır laf açılmışken son konfigürasyon tarihi geçmediyse siz de 000445 var mı yok mu diye bir baktırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil


    Sevdim bu reklamı.

    Bluetooth ile iphonedeki ipoda bağlı iken bu şekilde şarkı ismi görünüyo mu ekranda bende gözükmüyorda ?




  • 
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.