Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • guru arkadaşımızın vermiş olduğu linkten sonra kafama takıldı ben de biraz araştırayım dedim gerçekten de ilginç sonuçlara ulaştım. Evet SKF in hibrit seramik rulmanlarında acayip yüksek devrilere çıktığını görerek şaşırdım. Ancak yine de temelde büyük iöç çap millerinde çözüm üretmekte zorlanıyorlar ancak klaisk araç turbolarında bu tür rulmanlar rahtlıkla kullanılabilir , zaten subaru WRX da falan kullnılıyor diye duymuştum.

    http://www.tpb.cz/editor/filestore/File/SKF%20-%20HybridBearings.pdf

    Bu arada O.B.K arkadaşımızı kaybedersek çok üzüleceğimi belirtmek isterim.Çok değerli ve bilgili bir forum üyemizdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Temmuz 2008; 13:42:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Maalesef yüksek maliyet sebebiyle hala turbo'ların büyük bir bölümünde kaymalı yataklar kullanılıyor... Bu arada guru68'in turbolar için verdiği devir biraz yüksek geldi bana?



    @ kerem: azami devir doğru.

    @ vezir: link için sağ ol. duyduğuma göre seramik kaplama olayı da varmış. evet SKF i çok iyi tanırım, daha önce mesajıma ekliyecektim fakat germemek için sildimdi. nitekim bu şirkette de çalışmış olduğum var... eskilerde yaşadığım şehirde almanyanın ağır demir sanayisi bulunmakta ve "rulman kenti" olarak tanılır. ayrıca F&S in zamanında kurduğu "STAR" şirketi çok hassaslaştırılmış rulmanlar üretiyordu, fakat bosch-rexroth a satıldıktan sonra arge kapandı ve pnömatik üzerine ağırlık verildi.

    @ o.b.k.: çok üzüldüm son yazdıklarınıza ama biryerde haklısınız da. umarım tekrar aramızda bulunmanız hepimizi sevindirir.




  • Ya kardeş nereye süper bilgiler bunlar,Allah razı olsun.Bi durun forum eridi bitti valla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guru68



    @ vezir: link için sağ ol. duyduğuma göre seramik kaplama olayı da varmış. evet SKF i çok iyi tanırım, daha önce mesajıma ekliyecektim fakat germemek için sildimdi. nitekim bu şirkette de çalışmış olduğum var... eskilerde yaşadığım şehirde almanyanın ağır demir sanayisi bulunmakta ve "rulman kenti" olarak tanılır. ayrıca F&S in zamanında kurduğu "STAR" şirketi çok hassaslaştırılmış rulmanlar üretiyordu, fakat bosch-rexroth a satıldıktan sonra arge kapandı ve pnömatik üzerine ağırlık verildi.



    Aslında SKF sitesine mühendis gözüyle bakınca yüksek devir veren rulmanların mil ççaplarının 5 mm ile 12 mm arasında olduğu görülmektedir.yani sayfa ekli, link sayfa 4 ,

    bu ölçünün üstüne çıkıldığı zmaan devir 50000 rpm altına düşüyor veya firma faranti vermiyor diyelim.Bunu da LIMITING SPEED lafından anlıyoruz.Teknik olarak olaya zoom yaparsak çap büyüyünce şaftın uç noktasındaki relative hız sınıra ulaşıyor bu yğüzden çap artınca rpm düşürmek gerekiyor ki rulmanın bilyeleri üst limitie yakın hızlarda aşırı ısınmasın.

    Bu çaplar ile Turbo olur mu , bal gibi olur zaten biraz araştırınca subaru WRX olsun nissan araç turbolarında benzer teknolojiyi kullandıklarını görüyoruz .Adına da hibrit rulman teknolojisi deniyor.Bileneceği üzere 0-100 hızlanmasını geliştirmenin 2 yolu vardır birincisi atmosferik motorlarda motor hacmini artırmak ikincisi de Turbo ilk hızlanma veya verimlerini artırmaktır.Bunun dışındaki seçenekler modifikasyon başlığı altında incelenirler.

    Dolayısı ile elinizde bir turbo var ve verimini artırmak için ani basınç altında hızlanma eğrşlerini artırmanın tek çözümü vardır o da Journal beraing tasarımını bilyalı olanla madifiye yapmaktır.tabii ki bilya bu aşırı şartlara dayanabilirse. Klasik tbilyalı rulmanlar ne yapsanız bu şartlar altında dağılırlar bu yüzden asırlık rulman firmaları bu konuda milyonlarca dolarlık arge çalışmaları ile piyasanın istediği şartları karşılayan rulmanlar yapmak istemektedirler .Bunu başarmışlardır da.Bence bu kısımdan sonra araç fanatikleri daha fazla ilgileneceklerdir.Uzun lafa gerek yok siteyi huzurlarınıza sunuyorum detaylıca incelerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.




  • işte linkler,

    http://www.airpowersystems.com/wrx/aps_turbo/twin_scroll/turbo.htm

    http://www.airpowersystems.com/wrx/aps_turbo.htm

    sitenin tüm araçlar için genel girişi

    http://www.airpowersystems.com/products_usa.html amerikan araçları için

    http://www.airpowersystems.com/products_int.html international olanlar , evolar falan var.

    bizde pek bilinmeyen ancak iddalı turbolu avustralya araçları

    http://www.airpowersystems.com/products_aus.html

    bu arçaların hepsi çok iddalı güçleri ve tubo teknolojileri bulunan araçlardır ve sahipleri bir aracı diğer araçla kapıştırırlar.Bizdeki gibi hiçbir zman bir BMW ile subaru kıyaslanmaz




  • o.b.k hocam emeğine sağlık! umarım forumdaki turbo sorunsalı bi son bulur artık
  • yine aynı sitede Twin turbo modifikasyonu için resimli montaj bulunmakta tüm gün sürecektir.

    http://www.airpowersystems.com/gto/install/apsgto-tts04_guide.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Temmuz 2008; 9:47:48 >
  • http://www.archmim.com/web_15009_1/browse-pictures.aspx?picture=../folders/15009/categorial1images/1321/adsiz_b.JPG

    bu sitede aşağıdaki resmi buldum tabloyu tam olarak yorumlayamadım, tabloyu nasıl okuyacağız

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 8 Ağustos 2008; 21:27:42 >




  • konu hortlasın!

    @ yuci yorum varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    çok faydalı bilgiler gerçekten sizin gibi bilgisini paylaşan arkadaşlara ihtiyacımız var çok deneyimli olmayan benim gibi, bazı arkadaşlar gibi

    eline sağlık


    Zamanında paylaşmıştım.

    Ama artık benden bu kadar.

    Okuyup dua eden, Allah razı olsun diyenden Allah razı olsun.

    Artık anladım ki bu forum hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Ve hiçbir zaman da bana göre değildi...

    Bundan sonra özelden yardım isteyen arkadaşlar olursa elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

    Bu başlığı da daha fazla üst sıralarda tutmanın anlamı yok. Daha gerekli (!) üst konu olmaya layık ve otomobil bölümüne uygun konular var.

    Başlığı silmiyorum. Olur da ihtiyacı olan birisi okur ve istifade eder diye...

    Selametle kalın.

    Hadi eyvallah...




    kardeş çok memnunuz paylaşımlarından, üst konu olması gibi bir düşüncen olduğunu bilmiyordum, ama haklısın olması lazım, yönetici arkadaşlara pm yollarız hemen, uygun görürlerse güzel de olur. ama üst konu olmasa da 208 cevap ve 5463 okunma da az değil, demek ki ilgi var. bence sen ayrılma, kızmış olabilirsin, senin gibi bilgili arkadaşlara her zaman ihtiyacımız var, burada görmek isteriz.




  • işte herkes dizel araba kullanır üzerine birde kötü yakıt kullanırsa olacağu bu!!!üst sıralardaki resimlerden bahsediyorum
  • Güncel
  • upp
  • HİSSEDİLEN İHTİYAÇTA BULUNABİLMESİ NEDENİYLE

    HORRT
  • ilk önce Allah (c.c.) razı olsun, Ve inşallah senıngibi bilgi arkadaşları aramızda görmeyi isteriz umarım geri dönmen dileğiyle
  • Bu konunun üst konu olması için yönetime mesaj atmıştım ama olmadı,bir kişinin talebi yeterli gelmiyor,arkadaşlar sizden ricam yönetime pm atıp bu konunun üst konu olmasını istemeniz.Gerçekten yararlı ve önemli bir konu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Bu konunun üst konu olması için yönetime mesaj atmıştım ama olmadı,bir kişinin talebi yeterli gelmiyor,arkadaşlar sizden ricam yönetime pm atıp bu konunun üst konu olmasını istemeniz.Gerçekten yararlı ve önemli bir konu.


    Hocam mesele o değil de, google'da bu başlığı aratınca nedense başka forumlardaki kopya başlıklar çıkıyor. Yani birileri bu başlığı aynen kopyalamış ve birçok farklı forumda kaynak belirtmeden yayınlamış. Üstelik google'da kaynağından yani DH'den daha üst sıralarda görüntülenecek kadar da popüler olmuş...

    Bu başlık biraz da acemilik dönemlerime geldi. Şimdilerde olsa intihali önlemek için birçok önlem alırdım.
  • google yazınca

    ilk sonuç bu

    http://www.modifiyem.com/forum/f157/turbosarjli-araclari-dogru-kullanmanin-yollari-73762/

    yalnız alıntı olduğu yazıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    google yazınca

    ilk sonuç bu

    http://www.modifiyem.com/forum/f157/turbosarjli-araclari-dogru-kullanmanin-yollari-73762/

    yalnız alıntı olduğu yazıyor


    Yakın zamanda bakmamıştım google'a. DH üst sıralara gelmiş.

    Modifiyem'e yazan arkadaş sağolsun haber verdi.
  • Bilgiler çok yararlı sağolasın

    Ellerine sağlık
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.