Şimdi Ara

Honda, “benzersiz” elektrik kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
2
Favori
621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
4 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Honda, “benzersiz” elektrik kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, ilk kez geçen yıl EICMA’da sergilediği elektrikli kompresör destekli V3 motor platformunu bu kez somut bir motosiklet prototipiyle yeniden sahneye çıkardı. Şirket, V3R 900 E-Compressor Prototype adını verdiği modelle birlikte konseptten seri üretime geçiş sürecinde en net adımını atmış oldu.



    Japon üretici güç verilerini henüz açıklamasa da 900 cc hacimli bu yeni motorun, 1.200 cc sınıfındaki bir üniteyle karşılaştırılabilir performans sunduğunu doğruluyor. Öte yandan geçen yıldan motorun su soğutmalı, biri arkaya, ikisi öne bakan yerleşimiyle 75 derece açılı üç silindirli yapıya sahip olduğunu zaten biliyoruz.



    Yepyeni bir sistem



    Elbette motordaki asıl yenilik elektrik tahrikli kompresör sistemi. Bilindiği üzere Honda’nın dikkat çekici V3 mimarisi, geçen yıl tanıtıldığında pek çok soru işareti yaratmış, bazıları bunu turboşarj (Turbocharger) veya süperşarj (Supercharger) ile karıştırmıştı. Ancak ikisine de pek benzemiyor bu elektrikli kompresör sistemi.



    Honda, “benzersiz” elektrik kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Turbo sistemler egzoz gazı basıncına, supercharger’lar ise doğrudan motor devrine bağlıyken Honda’nın E-Compressor çözümü, tamamen elektrik enerjisiyle döndürülen bir çark üzerinden çalışıyor. Böylece besleme basıncı motor devrinden bağımsız olarak anlık şekilde yönetilebiliyor. Bu sayede düşük devirlerde dahi çok daha yüksek bir tork sağlanabiliyor ve gaz tepkileri tamamen elektronik olarak kontrol edilebiliyor. Honda, bu yaklaşımın hem yerleşim özgürlüğü sağladığını hem de bir intercooler ihtiyacını ortadan kaldırdığını vurguluyor.



    Ayrıca Bkz.Harley-Davidson'ın markası LiveWire, EICMA 2025'te üç yeni model sergiledi]



    Bu yılki EICMA’da görücüye çıkan prototipte, geçen seneki temel iskeletin artık artık agresif hatlı bir gövdeyle tamamlandığı görülüyor. Tek maşa, kafes şasi ve markanın yeni “Flagship Wing” logosu, motosiklete kaslı bir “streetfighter” duruşu kazandırıyor. Honda, motorun çalışma karakterine dair detayları paylaşmasa da yayımladığı kısa dyno görüntüsü, henüz prototip aşamasında bile alışılmışın dışında bir motor sesine işaret ediyor.



    2027’de yollarda



    Bilindiği gibi diğer motosiklet üreticileri gibi Honda da elektrikli modeller üzerinde çalışıyor ve bunları piyasaya sürüyor. Ancak V3R 900, Honda’nın içten yanmalı motor teknolojilerinden vazgeçmediğini de gösteriyor. Otomobillerde elektrikliye geçiş sürücü algısında daha kolay olsa da motosiklet kültüründe bunun benimsenmesi biraz daha zor. Dolayısıyla Honda ve diğerlerinin tam elektrikliye geçişinin otomobil dünyasından daha uzun süreceğini söylemek yanlış olmayacaktır.



    Bununla birlikte Honda, E-Compressor teknolojisini kullanan bir modelin 2027’de Avrupa pazarına çıkmasını hedeflediğini açıklıyor. Dolayısıyla prototip üzerinde teknolojik evrimlerin yaşanması oldukça olası.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı
    Honda, elektrikli kompresörlü V3R 900 prototipini tanıttı





    Kaynak:https://newatlas.com/motorcycles/honda-v3r900-prototype/







  • Bunların kazasıda öle böle değil ya yaşarsın ya da tabuttasın.

  • Yeni bir şey yok ortada Porsche nin elektrikli turbosunu kopyalamışlar

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Motordaki ölüm riski ve heyecan nerdeyse hiçbirşeyde yok. Üstünde yaptığınız her km hız düştüğünüzdeki ölüm riskini %1 arttırır demişti hocamız. yani 100km/s ve üstü hızlarda düştüğünüzde (pist/yarış/pro hariç, şehir şartları) ya ölür ya da ölmüş olmayı yeğlersiniz, istersen çelik yelek giy.
    Bir de üstüne trafikte görünmeme durumu var, 10 yıllık eğitim hocası avrupa 1'si gold bröveli bir hocamıza köprü gişelerinde arkadan araba çarpmıştı hem de 50 ile felan. Altın Elbiseli Adam da böyle bok yoluna gitmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korozyon -- 17 Kasım 2025; 11:45:50 >
  • Yani konuyu yanlış anlatmışsınız. Turbo lar motor alt devirlerde yeteri kadar egzos gazı üretmediği için motora güç gelmez. Bu sistemde alt devirlerde elektrikli şekilde turbo yı döndürüp motora daha fazla hava girişini sağlayacak. Yani her devirde turbo hep açık olacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • satırlarca saçma sapan tabirler yerine "elektrik turbolu" demek yeterliydi.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.