Şimdi Ara

1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
3
Favori
19.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    kesinlikle dikkate alınacak faydalı yazı

    _____________________________
  • 1.2 motor ne kadar çok araçta kullanılıyor, biliyor musunuz? Satılan tüm 1.2 motorlu araçlara bakın, birde motordan şikayetçi olanlara, orana vurduğunuzda çok fazla değil, VW'nin DSG arıza oranının yanında komik kalır...


    Ayrıca oluşan motor arızalarının çoğunluğunda yetkili serviste değil de, özel servise sıradan bir yağ ile bakımı yapılmış araç olduğunun farkında mısınız?


    Kaç tane arıza yaşayana sorduysam, yetkili servis pahalı diye özele götürdük cevabını aldım hep... halbuki 1.2 için özel yağ var. Ayrıca yetkili servis durumu bildiğinden trigeri kontrol ediyor, özel servis sıradan araç gibi ucuz yağı doldurup gönderiyor...


    Dediğiniz kadar vahim olsaydı durum, yani neredeyse tüm 1.2 motorlu araçlar bu sorunu yaşasaydı ortalık ayağa kalkardı... Corsa, Astra, Mokka, Crossland, C3, C4, C4 Cactus, C4X, 308, 208, 2008, 408, Fiat 600, Fiat Panda, Lancia Ypsilon vs.vs.vs. bir sürü araçta var bu motor, yani neredeyse memleketteki araçların yarısı :)


    Ben bu motor çok iyi, sorunsuz da demiyorum, ama bu kadar çok satılan bir motor'dan özel servis sonrasında sıkıntı yaşayanlar var diye sanki herkes bu sorunu yaşıyormuş gibi bahsetmek az abartı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bethesta -- 2 Ekim 2024; 12:30:40 >
    _____________________________




  • Merdiven altı ustaların yapmış olduğu hatalı yorumlara inanmayınız!!!


    1.2 PureTech Motoru Net Bilgi:


    PSA Grubu (Peugeot, Citroën, Opel) tarafından geliştirilen ve birçok ödül kazanmış olan 1.2 PureTech motor, başta Opel Astra, Opel Corsa, Peugeot 208, 2008, 3008, 408 ve çeşitli Citroën modelleri olmak üzere birçok araçta kullanılmaktadır.


    Kompakt yapısı, düşük yakıt tüketimi ve turbo destekli performansıyla, sınıfının en dikkat çeken benzinli motorları arasında yer alır.



    Avantajları


    ✅ Yakıt Verimliliği

    Benzinli rakiplerine kıyasla, özellikle şehir içi kullanımda oldukça düşük yakıt tüketimi sunar.

    Ağır kasalı araçlarda bile 10 litrenin altına düşebilen verimlilik sağlar.


    ✅ Turbo Performansı

    Sadece 1.2 litrelik hacmine rağmen, turbo sayesinde sınıfının üzerinde güç üretir.

    Gerek şehir içi gerekse uzun yolda yeterli çekiş ve hızlanma sunar.


    ✅ Ödüllü ve Modern Tasarım


    Alüminyum Gövde: Daha hafif yapı, daha az ağırlık ve daha fazla yakıt tasarrufu.


    Kompaktlık: Küçük boyutu sayesinde birçok araç platformuna rahatça uyarlanabilir.


    Sessiz ve Konforlu: dengeleyici sistemlerle titreşimsiz ve sessiz çalışır.


    Verimli Triger Kayışı Yerleşimi: Kayışın konumu performansa ve motorun sessiz olmasına katkı sağlar.


    Dezavantajları


    ⚠️Bireysel bakım hatalarından kaynaklı triger kayışıdır.

    2022 ve 2024 yıllarında revizyon yapılmasına rağmen, sorun genellikle yanlış bakım ve yağ seçimi nedeniyle ortaya çıkar.

    Bu durumu kronik olarak söylemek imkansızdır .


    ✅ Çözüm:


    Orijinal motor yağı (PSA onaylı düşük katkılı) kullanılmalı


    Triger setinde yan sanayi ürünlerden kaçınılmalı


    Her 60.000 km’de bir triger seti değiştirilmeli

    👍Zaten her arabada 60-70 binde değişmesi gereken bir parçadır.


    Bu önlemler uygulandığında sorun tamamen ortadan kalkar.


    Ek Bilgiler


    📌 2024 Satış Rekoru:

    1.2 PureTech, 2024 yılında Türkiye'de en çok satılan motor olmuştur.


    📌 2025 Makyajlı Modeller:


    Benzinli versiyonlar hâlâ plastik esaslı triger kayışı ile gelir.


    Sonuç


    1.2 PureTech, şehir içi veya uzun yolda kullanıma uygun, ekonomik, hafif, sessiz ve performanslı bir motordur.

    👉 Doğru yağ, orijinal triger seti ve 60.000 km’de bakım, bu motorun uzun ömürlü olmasını sağlar.


    > 🔧 ORİJİNAL TRİGER SETİ + PSA ONAYLI YAĞ + 60.000 KM’DE DEĞİŞİM = SORUNSUZ KEYİFLİ KULLANIM


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • NET BİLGİ N kullanıcısına yanıt

    60 bin km periyot ile de triger değişimi yapılırsa , aktif bir kullanıcı için 2-3 yılda değişim ve haliyle maliyet demek, psa dan başka bu şekilde triger değişen yoktur sanırım, vw triger kayış değişim periyodu 180 bin kilometreydi, bir kaç yıl önce 120 bine düşürdüler, yağda çalışan triger sıkıntı demek , kullanıcı şikayetleride bunu kanıtlıyor zaten,


    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 23 Temmuz 2025; 17:7:51 >
    _____________________________




  • somet 16 kullanıcısına yanıt

    120 bin km'de bir triger degistirmek yerine 60 bin km'de bir triger degistirilirse ornek olarak 400bin km bir kullanimda 3 triger degisimi fazladan odenmis olur.

    400000km / 120000km = 3 triger degisimi.

    400000km / 60000km = 6 triger degisimi.


    1.2 puretech triger seti suanda 3200TL. iscilik dahil en fazla toplam 20000TL'ye degistirilir(yag bakimi, filtre degisimi vs fiyatina ek olarak).

    400000Km boyunca yapilacak 3 tane fazladan triger degisimi icin odenecek toplam ucret 60bin TL.

    1.2 puretech motorlu arac ile ayni segment ayni donanimlara sahip markanin araci ayni fiyata satiliyorsa tabiki puretech olani almayin.

    Tabi durum oyle degil. Ayni donanim ayni segment arac 1.2 puretech olmasin istiyorsaniz cogu zaman 60bin fazladan triger degisimi ucretinin belki 8-10 katini araci alirken fazladan pesin oduyorsunuz. Satarken de fazla fiyata satiliyor diyebilirsiniz, dogrudur. ancak 400bin km sonra araci sattiginizda fazladan elinize gececek paranin degeri bugunku 60bin TL'nin 8-10 katina denk gelecek mi?

    Fazladan nakit parayi arabaya baglamak cogu insan icin mantikli degil, farkli yatirim araclarinda degerlendirilebilir.


    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale
    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makalewww.otoyedekmarket.com
    Peugeot 208 (2021-2024) 1.2 Benzinli Triger Seti (Orijinal) - Peugeot Yedek Parça | OtoYedekMarket.com
    https://www.otoyedekmarket.com/urun/peugeot-208-2020-2023-1-2-benzinli-triger-seti-orijinal


    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stddevbuff -- 18 Ağustos 2025; 14:25:46 >
    _____________________________




  • stddevbuff S kullanıcısına yanıt

    400.000 km de DSG masrafınıda hesaplarsan 1.2 puretech in triger masrafı hiçbirşeymiş dersin :) Puretech ten bukadar korkmayın sadece b71 2297 yağ kullanın sıkıştırdıktan sonrada motoru biraz sakin kullanarak soğutmaya özen gösterin (turbolu bir aracın sağlıklı kullanımı budur zaten) arkanıza bakmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.