Koreliler'de siyasi kavgalar milliyetçiliğin önüne geçemiyor demek ki propaganda veya eleştirme gibi kavramlar yoğun yaşanmıyor. Adamlar kazanmak için yaptıkları şeyleri parlatıyorlar. Bunu yapmayacak insan yok bizim memlekette. Sende iş yerinde daha iyi zam alabilmek için veya kıdem alabilmek için yıl içinde yaptığın aktiviteleri üst yöneticinle görüştüğünde anlatmıyor musun? |
Talep fazlalığı mı yazılımsal sorun mu TOGG???? (2. sayfa)



-
-
siyaset üstü olması gerekn şeyi, siyaset malzemesi
yapınca, eleştirenler vatan haini oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşin en enteresan kısmı ise aramızda hala bu arabayı devletin ürettiğini zannedenler var. Açıp TOGG'un ortakları kim diye bakmaya bile lüzum görmüyorlar. TOGG özel bir şirket arkadaşlar hayır kurumu değil.
-
Bence doğru soru; Togg alıcı bulabiliyor mu olması lazım. Benim şu an ev kredim ve ihtiyaç kredim olmasa başvuruda bulunmayı düşünüyordum ama doğru soru olduğunu düşünmüyorum. Bir şeyin maliyeti ve belli bir kar oranı olmazsa o işletme çöker. O yüzden fiyatı bence çok makul Togg'un.
-
Dostum Türkiye zaten araba üretiyor buna uygun lojistik eleman fabrika deneyim var olmayan tek şey marka. Marka dediğimiz olay da iki günlük olay değil. Bugün piyasaya çıksan her markanın kendine göre bir ön yargısı olduğunu görürsün. İlla araba değil. Peki buna değecek mi.
Araba üreteceğiz telefon üreteceğiz diyorsun. İyi de bir ülkenin her şeyi üretmesine gerek yok ki. Mesela koskocaman Avrupa kıtasında telefon üreticisi yok. Benim bildiğim yok üç beş yerel bilinmedik markalar olabilir. Nokia vardı şimdi o da yok. Aslında şu her şeyi üretelim kafasından çıkmak gerekiyor. Her şeyi uretemezsin. Üreten bile karlı uretemezsin.
Cumhuriyet kurulduğunda Osmanlı'dan kalan hiçbir şey yoktu. Daha doğrusu sermaye yoktu. Cumhuriyet 100 yaşında 100 yıl önceki kafa ile mi gideceğiz. Hoş gittiniz yer komünizm oldu bu çok açık artık ama yine de gerecekelr değişmez. Devletin ürettiği arabadan hayır gelmez. Bunun bir çok nedeni var. Bürokratik yavaşlıktan tut da kamu zararına ve siyasi çıkarlara göre kullanmaya kadar.
Üretimde zararın göze alınabileceği sektörler vardır. Bahsettim savunma sanayisi gibi. Ama arabada zararı göze alamazsın. Bunu anlamak güç değil. Her şeyden önce araba uretiyorsun diyelim. Bu araba enerjiyi nereden alacak elektrik üretimi dahil Türkiye dışa bağımlı. Yani sen arabayı üretip ulaşmayi kolaylasan bile yine daha fazla dışa bağımlı olacaksın. Bu işin yöntemi bu değildir.
Hükumet değiştiği zaman togg filan kalmaz çünkü zararına kimse üretim yapmaz söz konusu propaganda ise ayrı tabi kaldı ki 20 seneyi aşkın 25 seneyi bulacak bir hükümet ortamında hükumet devlet değil deme komik. Üsküdarda sabah oldu habibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Öyledir kesin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ortada birşey kalmadı şu an kalan kırıntıları süpürüyorlar…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
projelendirme hakkında cehaletinin farkına vardım ve bu yüzden o konuda yorum yapmıycam.
diğer konu üzeirnden yürüyelim.
koreliler evet araç ürettiler. amerika'dan parçalar geldi. benzer sistemi vehbi koç ford ile yapacaktı. ama bil bakalım ne oldu? senin menderes, chpli diye adama arazi tahsis etmedi. onun yerine gitti erbakanın bom boş gümüş motor diye o döneme göre 90 yıllını doldurmuş su motoruna para yatırdı. keza erbakan da 1990lara kadar çeşitli bahanelerle, fabrikası sürekli ne arge yaptı ne atılım yaptı, sadece devletten yani islamcı hükümetlerden milyarlarca lira yedi ve çöp oldu.
kaldı ki koreliler ilk arabalarına ucuz olduğu için rahatça biniyorlardı. senin arabana kim rahatça biniyor? 500 600 tane teslim edebildiğin konuşuluyor, zararına satıyorsun...
ulan proje tarafını geçtim, ülkeye şu anda sırf zarar bu üretim... çünkü projeyi yapamadınız. size arabanın projesini de ya italyanlar ya almanlar yaptı ve bırakıp gittiler. siz de şimdi burada kaldınız böyle. yedek parça sorunu bakalım ne olacak ileride ... bosch bu konuda destek sağlamazsa o zaman gör şamatayı.
-
Almanya'da mı üretilmiş? İtalya değil miydi o?
Madem Almanya'da üretilmiş o halde üretilen fabrikadan görüntü, video birşeyler gönderin sebeplenelim. Aksi halde yalancı ve iftiracı olacaksınız
Camlar Şişecam, lastikler Lassa ile ortak geliştirme, sac parçalar ve presler Türkiye. Bilmiyorsanız sorun anlatayım. Bedava veririm bilgileri 😎
FAIL olan sensin üzgünüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O kadar mühendis teknik adam çalışıyor. Kaç tane startupla geliştirme yapılıyor. Tersine beyin göçü yapıldı. Kankam gelmiş plan program arge sıfır diyebiliyor. Madem bilmiyorsunuz projede çalışanlara saygınız olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TCG Anadolu ile haber gördüm
TOGGa binen belediye başkanı, Vali gördüm
Başka?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes kim?
Dacia Duster dizel otomatik ile aynı fiyatta olan TOGG mu ölü doğum?
Biraz Tele1, HalkTV ve bu kanallarda bulunan ve otomotiv sektöründen bihaber olanları takibi bırakın. Belki bişeyler öğrenirsiniz. Yazık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onu diyoruz zaten Dacia fiyatına Tesla gibi araba. Gerçek olamayacak kadar iyi.
Acaba neden
Düşün bakalım neden.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
adamın videosunu izle, aylık üretim planındaki sayıyo bizimle paylaş!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşün bakalım neden?
Acaba katma değer ülkende mi kalıyor?
Tek örnek: Aracı camları Şişecam. Üretim Türkiye'de. İstihdam Türk. Alan firma TOGG. Firma Türk. Aracı yok. Katma değer Türkiyede kalıyor. Döviz yok. Yurtdışına çıkan para yok.
Aynı otomobil camlarını Şişecam X firmasına sattığı zaman sadece camı satar bize istihdam kalır. Ama X firması o camlarıda bize satar.
Aynı olay Yerli Üretim araçlarda da geçerlidir. Misal Toyota Corolla. Yerlilik oranı yüksek. Bize sadece istihdam kalır. Katma değer Japonya ya gider. Para yurtdışına çıkar.
Basit anlattım. Ama anlayana. İlkokul seviyesinde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen paylaş. İftira atan sensin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vay be şişe cam.
Ben camsız Tesla istiyorum Dacia fiyatına.
İnsanları aptal yerine koymayın. Muhatap olduğunuz kişiler bunları yer ama aklı çalışan biraz düşünen insanlar yemez. Açık şekilde zararına satılıyor. Bunu anlamak için allame cihan olmaya gerek yok.
1 milyona togg alan adam 2.5 dan sahibindene koyuyor
Zaten her talep edene araba yok. Seçim bitene kadar yiyen olursa ne ala. Zararını karşılar devlet zaten.
Adamda böcek sayısından fazla insan var işçi var. Karın tokluğuna çalıştırıyor. Pilin Bakirin madenin tüm hammaddelerin ana kaynak ülkesi ama ne hikmetse maliyeti togg dan fazla yersen sana Çinden noddle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hahaha yok anlamamış
Aklı başında kişiler için sac parçalar ve presler Türkiye.
Lassa ile TOGGa özel üretilen lastikler Türkiye
Yazılım Türklerin
Bu arada Tesla (Türkiye'ye gelen) Alman üretim, Dacia Romanya/Fransa
Birden Çin'e atlamanı savunduğun yalanları pekiştirmek için olduğunu aklı başında herkes anlamıştır 🤣 noldu? Yan mı bastın?
Kendimi yabancı forumda ülkemin ürününü savunuyor gibi hissediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çinli arabalardan bile ucuz ya oradan girdim ama tabi toggun yanında çinin arabaları oyuncak kalır
Dur şişecam bunu unutmayacam. Togg ne yazık ki tarihten silindiği zaman sisecam yazacam sana sözüm olsun.
Şişesi de camı da sana
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşte en sevdiğim an budur. Şahane
Bilgiyi alan aşırı muhalifin teşekkür etme yöntemi karşısındakine hakaret ve bilgiyi İtibarsızlaştırmaya çalışmak
Rica ederim
Merak etme yalnız değilsin. TOGG'un tarihten silinmesini dört gözle bekleyen ve aynı ülkede yaşadığım birçok kişi var. Sizler bitmezsiniz. Fakat doğru bilgi her zaman kazanır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X