Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1422. sayfa)

4 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 5 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü2 Mobil1 iOS
5 sn
29.602
Cevap
822
Favori
2.006.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
77 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
27. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 14201421142214231424
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ucan-laz kullanıcısına yanıt

    5 metre uzatma yaptırdım o bile 3*4.


    Kesitten tasarruf edilmemesini şiddetle tavsiye ederim.


    Kısa mesafede 3 kw için 3*4 - 7kw için minimum 3*6 tavsiye ederim.

  • Bimarhane kullanıcısına yanıt

    Watch GSM 7 kullanıyorum. Dağ bisikletim var ve arkaya atar gezerim. Bu esnada telefonu yanıma almam.


    Saat ile beraber telefon, araç anahtarı, apple pay (wise), navigasyon, müzik, nabız ölçümü vs. gibi her şeyi yanında bulundurmak inanılmaz bir kolaylık.


    Benim açımdan Tesla'yı alınca ekosistem bitirmiş gibi oluyorum. Tessie saat uygulaması da oldukça stabil çalışıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 16 Mayıs 2024; 11:19:29 >
  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Apple Watch 9’u kullanıyorum Tessie uygulaması ile iyi çalışıyor çok pratik tek eksiği Tesla ile telefon özelliği BT ile sync olup çalışmıyor
  • Bimarhane kullanıcısına yanıt

    GSM kullanıyorsanız Airpods şart. Aksi takdirde saate eğilip konuşmak çok zor oluyor. BT ile de araçlara bağlanmıyor.


    Ileride eğer carplay'i apple watch'a entegre ederler ise o zaman konu çok başka boyuta gelir. Bizim ihtiyacımız yok ama diğer araç sahipleri için efsane olur. Biz de BT den araç ile konuşuruz

  • Araç alacaklara biraz bilgi:


    - Rot veya Balansta bir problem var ise 3 gün 500 km içerisinde servise götürmelisiniz. Aksi takdirde ücretli yapılıyor. Serviste ücreti 4800 TL+.


    - Aracı alınca az bir miktarda supercharger hediyeniz oluyor. Bunu Emaar SC'ye giderek kullanabilirsiniz.


    Aşağıdaki problemler herkeste olmuyor ama denk gelirseniz bu noktları kontrol edin.


    - Araçta süspansiyondan gelen kronik bir gıcırdama sesi var. Randevu alırsanız 30 dk içerisinde tamir ediyorlar.


    - Araçlarınız RWD olacak. Tesla dual motor çıkarmadan önce tek motor kullananların görece daha fazla kazaları olurdu. Anlık bir torka sahip olacaksınız. Iyi sürücüler için bu bir zevk, alışkın olmayan sürücüler için ise bir risk. Aracın dinamiklerine alışmadan viraj kasmayın ve otobanlarda zorlamayın. Elektrikli araç dinamikleri bambaşkadır. Cok iyi bir sürücü olsanız dahi biraz zaman verin. Yıl 2024, kötü araç yoktur, kötü sürücü vardır.


    - Elektrikli araçlarda rodaj yoktur fakat tedbirden zarar gelmez. Aracı alınca gazı kökleyeceksiniz ama ilk 1500 km dikkatle kullanılmasını tavsiye ederim. Lastikler ve disk-balata'nın oturması 500 km sürüyor. Ilk 500 km takip mesafenize ve virajlara dikkat edin.


    - Kronik dikiz aynasından gelen trim sesi var. Belirli bir km sonra ortaya çıkıyor. Servise giderseniz 30 dk içerisinde tamir ediyorlar.


    - Beyaz kullanan arkadaşlar ön göğüs çıtasından trim sesi gelebilir. Oradaki parça ahşap değil ve metal. Izolasyon yapıyorlar. Bunun da tamiri çok kısa.


    - Arka koltuktaki kol dayama inikken ses gelebiliyor. Izole ediyorlar.


    - Bagaj kapağı araç içerisinde bir uğultu sesine sebep olabilyor. Dört adet kauçuk var, oradan ince ayar yapıyorlar. Berlin'de üretilen araçlarda bu sorun çok az. Bir uğultu veya vibrasyona denk gelirseniz ilk bagaj kapağı kauçukları problemdir.


    - Aracın ekranı kapanır veya takılır ise direksiyonda sağda ve solda bulunan tuşlara basılı tutun. Sistem restart atacaktır. Tesla logosunu geçemezseniz MTU ünitenizde arıza vardır. Cok cok az kişiye denk geldi bu problem. Ünite değişince değişen ünitenin IMEI kayıtlı olduğunu kontrol edin, Tesla yasal süreci tam yapmadıysa ünite 120 gün sonra kapanabilir.


    - 120 km+ üzerindeki rüzgar sesleri için sol dikiz aynasına izolasyon yapıyorlar.


    - 80-100 km hızları arasında gelen rüzgar sesleri için cam ayarı yapıyorlar.


    - PPF yapacaklar kapıdaki trim söktürmesin. Cam film yaptıracaklar kapı döşemesini söktürmesin.


    15 yıldan fazla VW, BMW ve Mercedes kullanmak nasip oldu.

    Bugüne kadar tüm araçlarımda öyle yada böyle problem yaşadım.

    E90 320d aracımda 60k km'de zincirden ötürü motor indirdim. Ilk Golf 7 çıktığında 20k km'de kavrama değiştirdim. 40k km'de TDI motor yağ kaçağından dolayı topladılar.

    2022 C200 AMG 1 hafta servise bıraktığım aracın 1 tane bile problemini çözemediler. Tonla trim sesi vardı, Mercedes servislerinden nefret ederek sattım.


    Her aracın bir şekilde kronik problemleri var.


    Tesla'da nispeten az ve servis tarafından hızlıca çözülen problemlerim oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 16 Mayıs 2024; 11:52:21 >




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Yazınızı okudum. Çok değerli bilgiler paylaşmışsınız. TESLA MODEL Y SR HAKKINDA konulu bir sayfa açtık. Yeni sipariş veren arkadaşlarımızın bilgi paylaşımı yapabilmesi için. Sizde uygun görürseniz paylaşımınızı orada ben yada siz paylaşabiliriz. Teşekkür ederim.
  • Adem Bolat kullanıcısına yanıt

    Oraya da yazdım hocam. Bilmiyordum. Teşekkürler.

  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Yaşadığınız tecrübeleri bizim gibi araç siparişi verenler ve düşüncesinde olanlar için paylaşırsanız mutlu oluruz. Emeğinize sağlık 🙋🏻‍♂️



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adem Bolat -- 16 Mayıs 2024; 12:22:31 >
  • merhaba


    gariban teslası olarak adlandırdığım yeni modeli almayı düşünüyorum. genelde şehir içi kullanırım. yılda 2 defa da 300 km uzun yol yapıyorum .


    apartmanda oturuyorum kendi bahçesi var fakat aşağı kablo sallayıp şarj etsem birşeyleri çalarlar mı ? yoksa uğraşmayıp dışarıda mı şarj etmeli ?

    dışarıda şarj etmenin bana maliyeti ne olur ? şehir içi ve dışı kullanımda ne öderim? şimdiki aracım şehir içi 2 tl şehir dışı 1.2 tl mesela

    mtv nin çok yüksek olduğunu duymuştum ne kadar saçma da olsa bu ülkede şaşırmıyorum artık. bu yeni modelin yıllık mtvsini nasıl hesaplarım? ne ödeyeceğimi bilmek istiyorum.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    ₺10.255 Std RWD MTV'si.

    Eviçi tesisatınız düzenli bir şekilde 3,6 kW çekimi kaldıracak durumdaysa sarkıtabilirsiniz. Biraz üstte çok ayrıntılı anlatımla mesajlar mevcut.

    Bizim araçlar AWD olduğu için yeni geleceklerin tüketimini tam olarak bilemiyoruz, göreceğiz bir kac aya ancak bizim tüketim ortalaması maksimum 160 - 170 - 180 wH/km dolayları geziniyor. 180 wH/km baz alsanız AC şarjla yaklaşık ₺1,26 / km , DC şajla yaklaşık ₺1,80 / km yakıyor olursunuz. Evden maliyet tabiki bunların en az 1/3 ü dolayında gerçekleşir.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Gariban teslası olarak adlandırmanızı yadırgadım. Aracın fabrika satış fiyatı esasında bazı premium araçlardan fazla. Hatta yeni model Tiguandan da fazla. Eğer siz bu modellere de gariban diyorsanız tabiki sizin takdiriniz. Buradaki olay devlete daha az vergi ödenmesidir. Örneğin Coca Colaya ötv konsa ve 3 katına içecek olursanız, Ayrana gariban içkisi mi demek gerekecek ?

    Aracın ederi gariban değil.

  • zevkurt Z kullanıcısına yanıt

    Son derece katılıyorum.


    Devletin koynuğu vergi sanki arada uçurum varmış gibi gösteriyor ancak gelen araç premium sınıf ve vergi avantajından dolayı ülke içinde rakibi yok. Bence aracınızı küçümsemeyin. Bu ülkeye gelen BMW Mercedes araçlar da gariban BMW'si, çünkü vergi nedeniyle küçük motor ile geliyor.


    Yani özetle devletimizin izin verdiği araçlara binmezsek ağır bir bedel ödediğimiz için, devletimiz nasıl buyurursa öyle araca biniyoruz. Üzücü ama gerçek.


    Vergide adalet diyen Mehmet Şimşek'in de birşey yapacağı yok anlaşılan, dolaylı vergilerle devleti yürütmeye çalışmaya devam maalesef. İnşallah birgün güzel ülkemde vergi adaleti sağlanır da, herkes hak ettiği hayatı yaşar, ne eksik ne fazla...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Watch GSM 7 kullanıyorum. Dağ bisikletim var ve arkaya atar gezerim. Bu esnada telefonu yanıma almam.


    Saat ile beraber telefon, araç anahtarı, apple pay (wise), navigasyon, müzik, nabız ölçümü vs. gibi her şeyi yanında bulundurmak inanılmaz bir kolaylık.


    Benim açımdan Tesla'yı alınca ekosistem bitirmiş gibi oluyorum. Tessie saat uygulaması da oldukça stabil çalışıyor.

    Kesinlikle.

    Tesla resmi uygulama çıkarmalı ama muhakkak; olmaması çok saçma.

    Bende bunlara ek olarak ev kamera, alarm sistemi vb.’de kontrol ediyorum.

    Gerçekten büyük rahatlık oluyor sporda.
  • ucan-laz kullanıcısına yanıt

    Araçla birlikte gelen adaptörle 7 kw şarj yapılabiliyor mu?

  • x15 kullanıcısına yanıt

    Mavi adaptör alırsanız, 32A ile evet.


    Şunu unutmayalım, 32A ciddi bir değer.


    Bu şekilde kullanmaya niyetli arkadaşlar varsa, teknik anlamda gerekli kesit, uzunluk vb. gibi şeylere dikkat etsinler muhakkak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 16 Mayıs 2024; 14:41:44 >
  • tanriseven T kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum.


    Tesla'nın bugüne kadar bir uygulama çıkarmamasının arkasında bir güvenlik gerekçesi olduğunu düşünüyorum.


    Böyle muazzam bir yazılım ekibi ile watch için uygulama çıkarmaları onların için kolay olsa gerek.


    Cıkaracaklarının sözünü de yakın zamanda verdiler. Bekliyoruz.

  • tanriseven T kullanıcısına yanıt

    Mavi adaptörü 1500 TL'ye servisten aldım.


    Mevcut prizimi ise mavi adaptöre uygun hale çevirmedim. Şu an için 3 kw yetiyor.


    32A dediğiniz gibi çok ciddi bir değer. Herhangi bir şeyi riske atmamak için şimdilik kablo değişimi ve monofaz priz almadım.

  • Ali® kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle çoğu kullanıcıya yeter.


    2.aracınıda değiştirmeyi düşünenlere fikir vermesi açısından, ben 2 aracı da değerleri her ihtimale karşı düşürerek aşağıda şekilde şarj ediyorum.


    Ana panoya gelen kablom 5x10; iç kısımdakiler ise 6'lık.



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023


    Duvarada kendi özel vidaları olan bir aksesuar ile kabloyu takabiliyorum; kapalı garaj ama yine de güvenlik sağlıyor bu şekilde:



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 16 Mayıs 2024; 14:49:39 >








  • 
Sayfa: önceki 14201421142214231424
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.