1. Direksiyon gayet yumusak benim fikrim. Şirketin toyota proace ve bmw grand coupe kullandım. 3 u arasinda bir fark yok direksiyon sertligi olarak.
2. Arac dururken RES tusuna basarsanız 20 km hız limiti ile aktif olur. Eger yolda ilerlerken basarsanız o andaki hızınızın limiti ile aktif olur. Örnegin 70 km hızda ise 70 km hız ile. Bir kez aktif ettiginizde ayarı degistirmediginiz surece, kontak kapanana kadar, son set edilen (ayarlanan) hız limitinde devam eder. Ornegin 70 km ile set ettiniz, devre dışı bıraktınız veya frene basınca otomatik devre dışı kaldı. Siz 100 km hıza cıktıgınızda RES tusuna basıp aktif ettiniz, arac gaz pedalından ayaginizi cekince 70'e duser. Devre dışı bırakmadan ani hızlanma veya sollama icin gaza basarsanız, arac siz gaz pedalından ayaginizi cekene kadar size gore tepki verir. Gaz pedalını bıraktıgınızda aktif haldeki ACC ayarına gore kendini duzene alır. Set edilen ayarı her zaman degistirebilirsiniz. Aktif haldeyken sol ve sagdaki -/+ tuşarina her bastiginizda 10 km aralıklarla ayarı arttırır veya dusurur. Ustteki RES ve alttaki SET tuşlarına her bastiginizda 1 km aralıklarla ayarı arttırır veya dusurur. Devredışı bırakmak icin frene dokunmanız yeterli. Veya RES tuşunun sagindaki (sağ üst) tuşa bastığınızda devre dışı kalır. RES tuşuna tekrar basana kadar son ayarda bekler. Önünüzde veya solunuzda araç varsa ve ayarlanan hızdan düşük seyrediyorlarsa, otomatik fren/gaz kontrolü ile onların akışına uygun bir hızda devam eder. Önünüz açıldığında veya sola sinyal verip sollama yaptığınızda hızlanır, sol şeritte önünüz açıksa bir araç algılayana kadar ayarladiginiz hiza sabitleyerek devam eder. Trafik durursa frene basar aracı durdurur ve kontrolü almanız icin sesli ikaz vererek 2 sn. sonra freni birakır. O esnada kontrolü almış olmanız gerekir. Yuksek hızda ani engel algılarsa ciddi bir sesli ikaz verir, ekranda buyuk kırmızı bir ikaz verir ama ani frenleme yapmaz (bir kez bomboş otoyolda gece basıma geldi ne oldugunu algılayana kadar sersemledim resmen. muhtemelen anlık bir sensor hatası oldu). Trafik akışında ise akışa uygun olarak frenler ve hızını ayarlar. ACC aktifken daha dogru bir şerit takibi yapıyor bana göre. Standart şerit takibi, kontrol sizdeyken daha sert mudahale ediyor. Virajda önünüz arkanız boşken sinyal vermeden diger seride gecersiniz ya, şerit takip o zaman agresif davranıyor ilk anda ve pes etmek baskıyı surdurmenizi bekliyor. ACC modundayken daha yumusak oluyor tepkisi. 3. Front assist park manevrasında cok iyi bence. 2 kez arkayı vurmaktan/çizmekten kurtardı beni. Ama yaya veya bisikletli durumu yasamadım. Sistemin min. ve max. hızlara gore tepki aralıkları, ani fren sonrası tekrar devreye girmesi için bekleme suresi var. Kullanım kılavuzunda yazıyor bu degerler. Su an aklımda degil. Acıp bulabilirsiniz kitapciktan veya internetten. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suat Akman -- 25 Nisan 2025; 0:47:39 > |
_____________________________
|