Yüzbaşıalıntı ilet Kopyala Blokla 11 sa. Selam Hocam, üzerinden bir hayli zaman geçmiş ama yine de bi şansımı denemek istedim. 2016 (yeni kasa) 1.4 tsi 122 beygir manuel tiguan sahibiyim. 74 bin km de. Yaklaşık 450-500 km arayla epc yakıp start stop hatası belirtiyor ekranda. Bu hata varken 4. Vites ve üzerinde 2000 devir sonrası yavaş hızlanıyor. Fakat Kapatıp açılınca motor duzeliyor hersey. Bi arkadaşın odb cihazına taktım turboyla ilgili bisiyler yazıyordu. Düşünceni paylaşabilirseniz sevinirim arızaya ilgili. Servise mi gitsek. Muhtemelen hemen turboyu değiştirirler ya da sanayi de turboyu söktürüp bi incelesek mi bilemedim. Benim korkum turboyu değiştirmekte bu hatanın yine gelmesi... https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/139673226 Özelden cevap yazamadım bir hata var buradan elimden geldiğince yardımcı olayım.. EPC hatası anlamı elektronik güç kontrol anlamındadır öncelikle hatayı bu yönüyle değerlendirin kesinlikle.. Bu ne anlama gelir araçta herhangi bir sebepten güç düşüyorsa veya üretilemiyorsa veyahut tam tersi aracın sınırlandığı güvenli güç değerlerinin üzerine çıkıyorsa motor ecu su bu hatayı verir.. OBD ile yüzde 80 arızalı sistemi bulabilirsiniz. Obd hata kodunu tam yazarsanız daha iyi yardımcı olabilirim. Obd hata kodu turboyu tarif etti demeniz üzerine bir değerlendirme yapacağım; n75 valfinizi kendiniz dahi sökebilirsiniz basittir ve yine n249 valfinizi de sökün kontrol edin. Gözle görünür bir bozulma yoksa birde 12v elektrik vererek uçlarına valf kapakları acılıp kapanıyormu deneyin basittir yinede çekinirseniz bir ustadan elektrikçiden yardım isteyin sizin bu dediklerinizi yapsın sadece. Eğer problem yoksa wastegate valfiniz açık kalmış olabilir eksoz kurumundan dolayı fakat benzinli araçlarda bu durum çok yaşanmaz kurum oluşumu zordur, sıcaktan kapak bağlantı yeri şekil değiştirmiş olabilir son olarak ve belkide en masraflısı eksoz manifoldumuzda kapaklar var o kapaklarda bozulma olabilir eksoz gazı tam basınçla turboya ulaşamıyor olabilir bunun için manifoldun sokulması gerekir fakat carscaner diye bir program var oradan silindir içi basıncı ve eksoz doluluk oranınızı katalitik konvertor değerlerinizi takip edin katalitik değerleri 1'i göstermelidir. EPC ye sebep olabilecek diğer hatalar en basitinden akünüz zayıf olabilir, buji ve bobinleri kontrol edin ateşleme düzgün olmazsa hata oluşur, yüksek basınç pompanız morot üzerindedir ona elinizi koyun ve mekanik olarak titreşimi hissedin bu pompa hata uyarı vermemekte bildiğim kadarıyla, arka koltuk altındaki benzin pompanızı kontrol edin ve benzin filtrenizi değiştirin 45K km de bir tıkanmış olabilir.. Aklıma gelen bunlar ama en sağlıklısı artık arabalar konuşuyor obd hata kodunu kullanın ve onun ilk yönlendirdiği konumda hatayı arayın turbonuzu söktürmeyin sakın çok hassas bir parça söktürmek yerine takas edin yenisini alın daha mantıklı:) |
TURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIM (2. sayfa)






-
-
@Sahanovski Merhabalar hocam, şuanda sizinle aynı sorunu yaşamaktayım. 1.4 tsi 140 hp act motor. N249 test etme yöntemi varmıdır ? Yoksa direk değişim mi yapmak gerekiyor.
-
Tabi test edebilirsiniz. 12v akımı n249 valfını soktukten sonra artı eksı uclarına dıkkat ederek (kırmızı veya koyu kahverengı artı) baglarsanız valf ılerıye dogru hareket edecektır yanı kapanacaktır. Normal konumda kapalı konumdadır zaten, akım verdıgınızde ileri hareket edıyorsa calısıyor demektır. Diğer bir yontem ise aracı bılgısayara obd ıle baglayarak turbo basıncını olcun dıp gazda 0.8 bar yanı yaklasık 12psi basınc vermelıdır bı n249 valfınızın normal calıstıgını gosterır. Fakat eger dusuk basınc olcuyorsanız dıp gazda ornegın benım arabamda 12 psi yerıne max gucte dıp gazda 4 psi basınc olcuyordum ıste ozaman valfınız bozuk demektır.
-
Merhabalar
Bende 2015 passat dsg tdi aracım var 117 bin km de, şehir içinde bir yıl kullanıyorum hata vermiyor. Ancak şehirler arası yolda 130-150 km ile 1 saati aşkın süre gidince Motor arıza lambası yanıyor ve sarı yay yanıp sönüyor, turbo devreye girmiyor. Kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca uyarı ışıkları sönüyor ve araç normale dönüyor. 500 km de ortalama 2-3 defa bu durumu yaşıyorum. Bilgisayara bağlattım, p0299 uyarısı vermiş.
Bu durumu yaşadıktan sonra 1 yıl şehir için bindim bu hataları vermedi. Şehirler arası yolda sorun yaşamamak için turboyu söktürdüm kontrol ettirdim, hiçbir sorun yok dediler, Dizel partikül filtresini temizlendiler. Enjektörlere bakım yaptırdım, sonraki yıl şehirler arası yolda yine aynı hatayı aldım.
Yine bir yıldır şehir içi biniyorum, sorun yok, arıza bir türlü bulunamadı, Hava akışmetre sensörü olabilir diyorlar net bir durum yok. Benzer durumu yaşayan ve çözen var mı?
-
Turbonuz ile ilgili yukarıda bahsedilen kontrolleri yaparsanız sorun kesin çözülecektir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba bende de 1.4 caxa motor var iki ay önce turbo revize oldu ama son zamanlarda araçta giderken ayağımı gazdan çekip motor freniyle bir süre gittikten sonra tekrar gaza bastığımda beyaz duman atıyor ve kötü bir koku yayılıyor acaba turbo yağ kaçırıyor olabilir mi araçta yağ ve su eksiltmesi yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aracınızın yağını ve sıyunu takip edin..yağ seviyesinde artış olursa şayet yağa su karışıyordur..suyunuz eksiliyorsa ust kapak contanız yanık olabilir..suyun ustunde yag tabakadı varmı ona da dıkkat edın.. turbo ıle alakalı bır sey ne olabılır dıye dusundugumuzde turbo da yag ve su ıle sogutuluyor caxa motorlarda..su kanallarında belkı kılcal bır catlak olabılır.. yerınızde olsam oncr bı kompresyon testı yaptırırdım bujılerı sokup cok basıt bır sekılde yapılıyor..eger 4sılındıt basıncları bırbırınden farklıysa cozumu orada arardım yok eger saglam degerler alırsanız ozaman turbodan denebılır
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ortalama 1000 km yi geçti biniyorum hala yağ ve su eksiltme yok motor tamiri yapalı çok olmadı turbo bir ay önce revize edildi duman atma sürekli olmuyor motor iyice ısındıkdan sonra böyle rampa aşağı motor freniyle gidip düzlüğe vardığında gaza basınca yoğun bir beyaz duman atıyor sonra kesiyor bakıyoruz ama hala nedenini bulamadık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X