Şimdi Ara

ASTRA 1,3 CDTİ Kullanıcı yorumları (173. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.674
Cevap
64
Favori
1.148.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 171172173174175
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilgazi

    Oguzdag,

    Benim lastiklerle ilgili herhangi bir şikayetim yok dostum hatta 225 yapsam mı diye düşünüyorum Şaka bir yana sert direksiyon benim daha çok hoşuma gidiyor. Abartı olmadığı sürece, direksiyon hakimiyetini kaybetme ihtimaliniz çok azalıyor özellikle yüksek hızlarda, kazaların en fecileri de bu şekilde oluyor biliyorsun. Neyse eşim de şikayetçi olmadığından pek düşünmedim lastik olayını. Diğer yandan araba 28000 e dayandı Easy deki hafif sarsıntılı vites geçişi dışında maşallah tık yok. Yakıt ortalamam alalı beri sıfırlamadım 5.8/100km en son istanbul-saros-istanbul 700 km ortalaması 5.2 lt/100km.
    1265 km arabayla bu değrler hem de 100-130 km/h giderek zor yakalanır. Ama ASTRA olunca iş değişiyor.
    Performans dalgalanmasının sebebi konusunda net bir fikrim hala yok, hala sanki canlı organizmaymış gibi bazan şahlanıyo bazan da keyifsiz daha çok gaz istiyor. Tam anlamış değilim.

    Son olarak şunu diyebilirim. 28 000 km oldu verdiğim para son kuruşuna kadar helal olsun.

    İyi ki OPEL iyi ki ASTRA İyi ki Cosmo ve + İyi ki Easy

    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar benim araçta 22000 km ye geldi 5 günlük bir seyehate çıktım.Depoyu fulledim 127 tl civarıydı galiba 850 km yaptım , şuan çeyrek depo mazot var.Yer yer klima açık ve bagaj ağzına kadar doluyken arabada 3 kişi vardı , 120 den aşağı düşmedim genelde hızlı kullandım.Daha ne olsun yani bu yaptığımızı benzinli bir arabada yapmaya kalksam ki daha önceki aracım da astra hb benzinliydi otomatik vites , heralde 2 depo benzin almak zorunda kalacaktım.İlgazi arkadaşın da söylediği gibi verdiğim para son kuruşuna kadar helal olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilgazi

    1. si 40 000 bakımı da ne, 45 000 olması gerekmiyor mu?
    Diğer yandan o ses sizin de dediğiniz gibi 2000 devirden sonraysa turbodan olablir ancak olmayabilir de,
    Yaz başlangıcı ile beraber olması tesadüf olabilir. En iyisi servise uğrayıp sesi ustaya bir dinletin derim ben.

    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    slm..benim astra da(2008 model 22000 km de) haziran sonu gibi, arabayı stop edince 8-10 saniye zızzzzzz diye ses geliyordu ön taraftan..sanki turboyu sogutuyormus gibi... ..bir de bunun yanında kontagı actıgımda sag taraftan, torpidonun oldugu yerden tıkır tıkır sesler geliyordu...sanki torpitoda fare geziyormus gibi..bu iki arızayı garantiden değiştirdim..ben bu arızaların geçen yıl aracımın mazotunun donmasından dolayı kaynaklandıgını düşünüyorum..yada mazot donmasının bunu tetiklediğini sanıyorum... araç garantisi uzatma konusunda daha yüksek km yapan arkadaslar standart arızaları yazabilirler mi? ben bu forumda okuduğum arızaların çoğunu yaşadım..kaç km de hangi arızaları yasayabiliriz? km fazla olan arkadaslar yazarsanız bundan bütün herkes faydalanacaktır.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gogo35 -- 27 Ağustos 2009; 21:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    aliemre,

    dds nin çalışması önce lastik havalarını hepsini aynı ayarlıyorsun. bence 32psi sonra dds düğmesine basılı tutuyorsun 8-10 sn. dds bu basınçları kaydetmiş oluyor. sonra eğer lastiklerden biri veya bir kaçı patlayıp inerse kaydedilmiş basınçla aralarındaki farka göre kırmızı damla şeklinde dds uyarı çıkıyor göstergelerin orda



    Bu dds enjoy da var mı
  • easytronicse olması gerek.
    quote:

    Orijinalden alıntı: tourneo


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    aliemre,

    dds nin çalışması önce lastik havalarını hepsini aynı ayarlıyorsun. bence 32psi sonra dds düğmesine basılı tutuyorsun 8-10 sn. dds bu basınçları kaydetmiş oluyor. sonra eğer lastiklerden biri veya bir kaçı patlayıp inerse kaydedilmiş basınçla aralarındaki farka göre kırmızı damla şeklinde dds uyarı çıkıyor göstergelerin orda



    Bu dds enjoy da var mı
  • Bahsettiğiniz bu iki ses bende ilk günden beri var,
    zızzzzz sesi dediğiniz şey yanlış bilmiyorsam easytroniğin kendini hazırlama sesi. Bunu denemk için arabaya ilk binerken arka kapılardan birisini açarsanız bu ses gelmiyor ancak şöför kapısını açarsanız bu ses geliyor. Fare geziyor gibi dediğiniz şey otomatik klimanın hava kanallarını yönlendirme sesi. Bu ses normalmi değilmi bilmiyorum. Siz garantiden değiştirdim dediğinize göre ne yaptırdığınızı da yazabilirmisiniz. araç mayıs 2008 trafiğe çıkışlı ve 28 000 de

    quote:

    Orijinalden alıntı: gogo35

    slm..benim astra da(2008 model 22000 km de) haziran sonu gibi, arabayı stop edince 8-10 saniye zızzzzzz diye ses geliyordu ön taraftan..sanki turboyu sogutuyormus gibi... ..bir de bunun yanında kontagı actıgımda sag taraftan, torpidonun oldugu yerden tıkır tıkır sesler geliyordu...sanki torpitoda fare geziyormus gibi..bu iki arızayı garantiden değiştirdim..ben bu arızaların geçen yıl aracımın mazotunun donmasından dolayı kaynaklandıgını düşünüyorum..yada mazot donmasının bunu tetiklediğini sanıyorum... araç garantisi uzatma konusunda daha yüksek km yapan arkadaslar standart arızaları yazabilirler mi? ben bu forumda okuduğum arızaların çoğunu yaşadım..kaç km de hangi arızaları yasayabiliriz? km fazla olan arkadaslar yazarsanız bundan bütün herkes faydalanacaktır.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilgazi

    Bahsettiğiniz bu iki ses bende ilk günden beri var,
    zızzzzz sesi dediğiniz şey yanlış bilmiyorsam easytroniğin kendini hazırlama sesi. Bunu denemk için arabaya ilk binerken arka kapılardan birisini açarsanız bu ses gelmiyor ancak şöför kapısını açarsanız bu ses geliyor. Fare geziyor gibi dediğiniz şey otomatik klimanın hava kanallarını yönlendirme sesi. Bu ses normalmi değilmi bilmiyorum. Siz garantiden değiştirdim dediğinize göre ne yaptırdığınızı da yazabilirmisiniz. araç mayıs 2008 trafiğe çıkışlı ve 28 000 de

    quote:

    Orijinalden alıntı: gogo35

    slm..benim astra da(2008 model 22000 km de) haziran sonu gibi, arabayı stop edince 8-10 saniye zızzzzzz diye ses geliyordu ön taraftan..sanki turboyu sogutuyormus gibi... ..bir de bunun yanında kontagı actıgımda sag taraftan, torpidonun oldugu yerden tıkır tıkır sesler geliyordu...sanki torpitoda fare geziyormus gibi..bu iki arızayı garantiden değiştirdim..ben bu arızaların geçen yıl aracımın mazotunun donmasından dolayı kaynaklandıgını düşünüyorum..yada mazot donmasının bunu tetiklediğini sanıyorum... araç garantisi uzatma konusunda daha yüksek km yapan arkadaslar standart arızaları yazabilirler mi? ben bu forumda okuduğum arızaların çoğunu yaşadım..kaç km de hangi arızaları yasayabiliriz? km fazla olan arkadaslar yazarsanız bundan bütün herkes faydalanacaktır.....


    Alıntıları Göster
    Arabam 1 seneyi dolduruyor izmir de bildiğiniz en iyi servis neresidir,önerilerniz selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktor77

    Arabam 1 seneyi dolduruyor izmir de bildiğiniz en iyi servis neresidir,önerilerniz selamlar.

    Alıntıları Göster
    Bizim Aracımız '06 Model Astra 1.3 CDTi şu an itibariyle 50045 km'de

    Ufak hacimli turbolu araçlar "Downsizing" diye tabir edilir

    Bu araçların kullanımı yani pilotajı çok önemlidir.

    Marka veya model olarak birşey farketmez.

    Astrada dendiği gibi problemler çoktur. Sebebide eski araçlarda devirin pek bi önemi yokken birden bu araçlar çıkıyor ve insanlar bu araçları da eski araçlarını kullandıkları gibi kullanıyor.

    Ufak hacimli dizel motorların birkaç can damarı vardır;

    -Hava filitresi : Hava filitresi temiz olmayan dizel çok yakar, performans kaybı olur ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır

    -Kullanım devir aralığı : Uygun şekilde kullanılmayan dizel çok yakar, performans düşüklüğü yaşar ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır

    -Yağ : Tam sentetik ince yağ kullanılır, Bu yağın fiyatıda diğer yağlardan birhayli fazladır.
    Durum böyle olunca daha ucuz olan kalitesiz, yarı sentetik veya kalın yağlar kullanılır.

    -Yakıt : Kalitesiz mazot araca düşmandır. Satılan mazotlarda(motorin) belirli bir solvent katkısı vardır, bağzı yerlede bu katkı çoktur veya içinde başka katkılarda bulunur. Bu sebepten motorini temizliğini bildiğiniz yerden ve hep aynı yerden almanız sizin yararınızadır.

    Bunun sonucuda da ciddi problemler yaşanır ve araç yeniyken bile bozulabilir.

    Bunun sonucuda CDTi, D4-D gibi bilimum Düşük hacimli dizel motorlar km'leri yükseldikçe problem çıkartıp daha yüksek km'lerde de bitiyorlar.
    sonrada insanlar çıkıp :
    " aracın motoru bitti bir daha Opel(Toyota,Citroen,Peugeot,...) almayacağım " diyorlar.

    Kimse kullanımının eleştirilmesini hoşlanmaz. Hiçbir serviste siz kötü kullanıyorsunuz araç o yüzden böyle problemler çıkarıyor demez
    Derse kimse bir daha o servise gitmez.

    Servisler suçsuzdur demiyorum; Evet Opel servisleri ilgisiz, evet problemleri çözemiyorlar;
    Fakat Birçok serviste aracıyla ilgilenmeyen kullanıcının aracına ilgi alaka gösterilmez.
    Periyodik bakım bile olsa Aracın başında durmak gerekir.
    Hiç bilgi sahibi olmasanız bile size fatura edilen işlemlerin biryerden öğrenilip o konular hakkında bilgi sahibi olunması gerekir.
    Serviste " abi şurası değişti " dendiğinde "şurası" hakkında bilgi sahibi olursanız işlerinizde kolaylaşır
    Size yanlış yapma şanlarıda düşer ve " Sürekli servise gidiyorum sorunum çözülmüyor " demezsiniz..

    Servis konusunda Opel'in handikabı Distribütöründen kaynaklanıyor

    Şu an kullanmakta oldüğümuz aracımız garanti dahilindeyken Silecek motoru, Direksyon Bloğu; marş motoru; Yan ayna motoru değişmiştir.
    -Silecek motoru : Serivse şikayet edildi. Bakılıp Değiştirildi.
    -Direksyon bloğu: 20bin km civarında direksyonu çevirirken kutunun içinden " tık " sesi gelmişti; Usta test sürüşü yaptı. Değiştirildi.
    -Marş motoru : Şikayet olmadı. Bizim aldığımız seride Düşük voltajlı motor takılmış; Periyodik bakıma gittiğimizde değiştirildi.

    Bu işlemlerde bizzat ailemizden birisi aracın yanında bulunmuştur.


    Kimseye laf atmak veya kimseyi aşağılamak gibi bir amacım yoktur.

    Tek amacım bilgilerimi sizlerle paylaşıp daha çok bilgi sahibi olmak ve yanlış olduğum yerleri öğrenmektir.

    Saygılar, İyi Forumlar ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plekumattm -- 29 Ağustos 2009; 12:28:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    -Kullanım devir aralığı : Uygun şekilde kullanılmayan dizel çok yakar, performans düşüklüğü yaşar ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır
    (...)

    -



    Kullanım devir aralıkları ne olmalı?
    min - max devir aralıkları nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    -Kullanım devir aralığı : Uygun şekilde kullanılmayan dizel çok yakar, performans düşüklüğü yaşar ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır
    (...)

    -



    Kullanım devir aralıkları ne olmalı?
    min - max devir aralıkları nedir acaba?



    Hızlanırken
    Ani için max 4bin (devir kesici 5bin sonrası)
    Normal hızlanmalarda için 3bin 3bin500

    sabit hızla giderken 2000 - 2200 arası (5.vites 100km/h 2100 - 6.vites 100 2000)
    2000 altında turbo verimli olmadığı için aracı yorabilir
    2100 civarı turbo yakıt ekonomisi sağlıyor hemde ufak değerlerde hızlanmak istediğinizde motoru zorlamadan hızlanma sağlıyor.

    Ben bu değerlerde kullanıyorum

    Klima açıkken daha yüksek devirlerde değiştirilebilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    -Kullanım devir aralığı : Uygun şekilde kullanılmayan dizel çok yakar, performans düşüklüğü yaşar ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır
    (...)

    -



    Kullanım devir aralıkları ne olmalı?
    min - max devir aralıkları nedir acaba?



    Hızlanırken
    Ani için max 4bin (devir kesici 5bin sonrası)
    Normal hızlanmalarda için 3bin 3bin500

    sabit hızla giderken 2000 - 2200 arası (5.vites 100km/h 2100 - 6.vites 100 2000)
    2000 altında turbo verimli olmadığı için aracı yorabilir
    2100 civarı turbo yakıt ekonomisi sağlıyor hemde ufak değerlerde hızlanmak istediğinizde motoru zorlamadan hızlanma sağlıyor.

    Ben bu değerlerde kullanıyorum

    Klima açıkken daha yüksek devirlerde değiştirilebilir...

    Alıntıları Göster
    araç çok gürültülü tiraktör gibi çalışıyoru albeadaki moturun aynısı heralim ona benzettim aslı varmı bilmiyom




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    araç çok gürültülü tiraktör gibi çalışıyoru albeadaki moturun aynısı heralim ona benzettim aslı varmı bilmiyom


    Doğrudur. Fiat'ın 1.3 CDTi'si Opel ile aynı. Fakat Motor bloklar farklı fabrikalarda yapıldığından işcilik farklı oluyor.

    Yani teknoloji aynı fakat gerisi apayrı bir motor..

    Gürültüsü içinde, kişisel beğeni olduğu için birşey diyemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plekumattm -- 29 Ağustos 2009; 20:47:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    -Kullanım devir aralığı : Uygun şekilde kullanılmayan dizel çok yakar, performans düşüklüğü yaşar ve uzun vadede ciddi problemler çıkarır
    (...)

    -



    Kullanım devir aralıkları ne olmalı?
    min - max devir aralıkları nedir acaba?



    Hızlanırken
    Ani için max 4bin (devir kesici 5bin sonrası)
    Normal hızlanmalarda için 3bin 3bin500

    sabit hızla giderken 2000 - 2200 arası (5.vites 100km/h 2100 - 6.vites 100 2000)
    2000 altında turbo verimli olmadığı için aracı yorabilir
    2100 civarı turbo yakıt ekonomisi sağlıyor hemde ufak değerlerde hızlanmak istediğinizde motoru zorlamadan hızlanma sağlıyor.

    Ben bu değerlerde kullanıyorum

    Klima açıkken daha yüksek devirlerde değiştirilebilir...



    Cevap için teşekkürler....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren

    Dizel bir araç için gayet sessiz. (opel)

    aracın içine neredeyse hiçmotor sesi gelmiyor...



    Katılıyorum
  • ses farkını yaratan bloklar değil seçilen enjektörler. opel tanesi 1300 lira olan enjektörleri kullandığı için biraz daha sessiz çalışıyor motor fiat grubundakine nazaran.
    quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    araç çok gürültülü tiraktör gibi çalışıyoru albeadaki moturun aynısı heralim ona benzettim aslı varmı bilmiyom


    Doğrudur. Fiat'ın 1.3 CDTi'si Opel ile aynı. Fakat Motor bloklar farklı fabrikalarda yapıldığından işcilik farklı oluyor.

    Yani teknoloji aynı fakat gerisi apayrı bir motor..

    Gürültüsü içinde, kişisel beğeni olduğu için birşey diyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    araç çok gürültülü tiraktör gibi çalışıyoru albeadaki moturun aynısı heralim ona benzettim aslı varmı bilmiyom



    Dizel bir araç için gayet sessiz. (opel)

    aracın içine neredeyse hiç motor sesi gelmiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhan3535 -- 30 Ağustos 2009; 0:20:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan3535

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    araç çok gürültülü tiraktör gibi çalışıyoru albeadaki moturun aynısı heralim ona benzettim aslı varmı bilmiyom



    Dizel bir araç için gayet sessiz. (opel)

    aracın içine neredeyse hiç motor sesi gelmiyor...

    Alıntıları Göster
    Evet sessiz ve güzel gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ses farkını yaratan bloklar değil seçilen enjektörler. opel tanesi 1300 lira olan enjektörleri kullandığı için biraz daha sessiz çalışıyor motor fiat grubundakine nazaran.




    Bilgi için teşekkürler.

    Bu gün araştırdım ;

    Fiat delphi marka enjektör kullanırken

    Opel Bosch marka kullanıyormuş ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plekumattm -- 30 Ağustos 2009; 16:30:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ses farkını yaratan bloklar değil seçilen enjektörler. opel tanesi 1300 lira olan enjektörleri kullandığı için biraz daha sessiz çalışıyor motor fiat grubundakine nazaran.




    Bilgi için teşekkürler.

    Bu gün araştırdım ;

    Fiat delphi marka enjektör kullanırken

    Opel Bosch marka kullanıyormuş ..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar daha öncede bahsetmiştim kornayla ilgili sorun yaşamış servisi ikna edene kadar çok uğraşmış, sonunda ilgili parça değişerek sorunu halletmiştik. Parça değişiminden 3 ay sonra korna gene aynı şekilde tutukluk yapmaya başladı. Aynı zamanda çalmadığı zamanlarda müziğin sesini yükseltiyor. Daha önce Kavuklar'da yapılmıştı araç bu sefer Egem'e gitmeyi düşünüyorum siz hangi servisi tavsiye ederisiniz??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata_han

    Arkadaşlar daha öncede bahsetmiştim kornayla ilgili sorun yaşamış servisi ikna edene kadar çok uğraşmış, sonunda ilgili parça değişerek sorunu halletmiştik. Parça değişiminden 3 ay sonra korna gene aynı şekilde tutukluk yapmaya başladı. Aynı zamanda çalmadığı zamanlarda müziğin sesini yükseltiyor. Daha önce Kavuklar'da yapılmıştı araç bu sefer Egem'e gitmeyi düşünüyorum siz hangi servisi tavsiye ederisiniz??


    Ben Arkas'a gidiyorum. Memnunum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata_han

    Arkadaşlar daha öncede bahsetmiştim kornayla ilgili sorun yaşamış servisi ikna edene kadar çok uğraşmış, sonunda ilgili parça değişerek sorunu halletmiştik. Parça değişiminden 3 ay sonra korna gene aynı şekilde tutukluk yapmaya başladı. Aynı zamanda çalmadığı zamanlarda müziğin sesini yükseltiyor. Daha önce Kavuklar'da yapılmıştı araç bu sefer Egem'e gitmeyi düşünüyorum siz hangi servisi tavsiye ederisiniz??


    Elektronik problemler çok ciddi oluyor bu araçlarda ama ben bu problemi başka bir forumda görmüştüm

    www.ophell.com 'un forum bölümüne girerseniz cevapları bulamasanız bile yardımcı olacak arkadaşlar bulabilirsiniz..

    (Reklam değildir)




  • 
Sayfa: önceki 171172173174175
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.