Şimdi Ara

EDC VS DSG (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
139
Cevap
2
Favori
22.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yazanlari okuyunca manuel alasim geldi yine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan

    Yazanlari okuyunca manuel alasim geldi yine

    Hocam cok.düşünmeyin derim. Sıfır alinacak zaten, alın birini gitsin. İyi günlerde kazasiz belasız kullanın.
  • Her çift kavrama şanzıman gbi, temkinli olmak lazım,
  • yani rampa çıkarken vitesi manuele alıp 1. vitesle mi çıkacaklar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan

    Yazanlari okuyunca manuel alasim geldi yine

    Hocam cok.düşünmeyin derim. Sıfır alinacak zaten, alın birini gitsin. İyi günlerde kazasiz belasız kullanın.

    Eyvallah hocam yazdiklarindan anladigim dikkatli kullanmak gerek o sartlarda alinir yoksa her cift kavrama dsg basta olmak uzere sikintili
  • Edc candır
    Dsg pişmanlıktır
    Alırsın Dsg
    Rezil olursun herkese
  • Her iki şanzımanıda uzun süreler kullandım. İkiside Alman üretimi çift kavrama şanzımanlar. DSG Alman üretimi çift kavramalı, EDC ise ünlü yarış şanzımanları üreticisi (Halen BMW M serileri, Mercedes Benz AMG ve Ferrari için otomatik şanzıman sağlayıcısı) Alman Getrag üretimi çift kavramalı bir şanzıman. DSG vites değişim hızları ms cinsinden bakıldığında daha hızlı ancak malesef genel itibariyle sorun çıkaran bir şanzıman. Belki vites değişim hızını düşürseler biraz daha dayanıklı olabilir diye düşünüyorum zira gerçek hayatta bu işler pistteki testlere benzemiyor malesef. Ailemize ait 2010 model Passat DSG aracımızı 2 kez tekrar eden şanzıman arızası nedeniyle satmak zorunda kalmıştık. Yine arkadaşıma ait 2014 model Jetta DSG kalkışlarda ve geçişlerde silkeleme ve vuruntu nedeniyle şanzımanı kilitlendi. Aynı şekilde sıfır Audi A3 alan arkadaşım bu şanzıman ile kırmızı ışıkta kaldı şanzıman değişti. Bunun gibi binlerce sorun malesef var ancak kullanımı çok zevkli ve hızlı bunu kabul etmek gerek. Yiğidi öldür hakkını yeme.

    Fluence üzerinde kullanılan Getrag 6DCT250 kodlu (250nm torka dayanıklı) kuru tip çift kavrama şanzıman nispeten daha yavaş değişimlere sahip ancak 1.5dci ile keyifli bir kullanım sunuyor. Şirket aracında 200bin km leri hunharca kullanılmasına rağmen sorunsuz kullanıldığını defalarca gördüğüm bir ünite. Ancak dediğim gibi DSG den bir nebze daha yavaş, sakin ve yine genelde sarsıntısız vites geçişlerine sahip. Rampa inişlerde DSG gibi EDC de mümkün olduğunca aracı salmamak için düşük vites seçimi yapıyor bu forumlarda anlatıldığı gibi kararsızlık olarak nitelendirilebilir ancak durum öyle düşünüldüğü gibi basit değil. Şuan yine Megane 4 - 1.5dci ünite üzerinde yeni geliştirilen yağlı sistem Getrag 6DCT450 (450nm torka dayanıklı) şanzımanı kendi aracımızda kullanıyoruz şuan 7bin km oldu ve ziyadesiyle memnunuz.
    http://www.getrag.com/en/products/products.html
    http://www.getrag.com/en/people/career/engineers_at_getrag/morandini_sandro.html

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 9 Ocak 2017; 18:24:37 >




  • DSG'li araç alıyorsanız sıfır ve uzatılmış garanti ile alın garanti sonuna doğru birine aldığınız fiyatın üstüne kakalarsınız. Kafanız rahat biner keyfini çıkarırsınız. Kullanımı çok zevklidir hızı, düşürmesi, artırması güzel şanzıman. DSG'yi ikinci el garantisi bitmiş alıyorsanız geçmisler olsun.
  • Dizel EDC Megane 4 gerçekten iyi bir kombinasyon olur dsg ise kendi çapında iyidir bilemem belkide kullanım hatalarıda vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Edc yi bilmem de Dsg için 2013 falan hikaye dönüm noktası falan yok onu bilin, sonra pişman olmayın.

    Beni sasirtan dsg nin bu kadar sorunlu olmasi bilinmesine ragmen yok satan vw satislari

    Alırken yanına en uzun garanti paketini alıp garanti bitmeden satılmaya çalışılıyor çoğu.
  • Edc akar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    yani rampa çıkarken vitesi manuele alıp 1. vitesle mi çıkacaklar?

    Evet. Rampalarda yeni kalkislarda böyle gitmek şanzıman ömrü açısından daha faydalıdır. Çünkü çoğu şanzıman yapısı gereği 2.vitese cabuk geçer ve araç yokuş çıkarken bayılır. Bu sebeple arabanin yükü sanzimana binmiş olur. Buda şanzımanın mekatronik arıza vermesine daha çabuk sebep olabilir. Unutmayın şanzıman sadece D 'den ibaret değil.
  • "Yuksek viteste rampa cikarken motor bayilirsa sanzumana asiri yuk biner" Abovvv ,Bu neydi simdi?
  • Bilmeden yorum yapmak ne kadar kolay.2009 model passatımızda 2014 yılında dsg bozulmuştu.iyi niyet garantisi altında garantiden değişim yapıldı.Bizden de çok cuzi bir işcilik ücreti alındı.Gerçekten forumda bu dsg düşmanlığını anlamak güç
  • Gece otoyolda kalınca uzatılmış garanti paketi kurtarmıyor
  • Bu forumda o dsg ye yorum yapanların yarısından çoğu hayatında wv marka araca sahip değildir.2006 yılından beri 5 tane passat değiştirdik.Bu sorunlar hep başkalarını buluyor demekki...
  • Otomatik vites almanin mantigi ne o zaman? Manuel vitesli arac alin desen daha mantikli olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Otomatik vites almanin mantigi ne o zaman? Manuel vitesli arac alin desen daha mantikli olurdu

    Hocam zaten tam otomatik şanzımanlarda (Honda mesela) onda bile P-R-N-D-1-2-3 vardır. Alt vitesler hepsinde vardır. Adam onu oraya süs için koymamış.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Güzel ve açıklayıcı yorumlar, teşekkürler...
  • çift kavrama şanzımanlar cidden konforlu ve keyifli. yıllardır babam iş aracı olarak 2.0 tdi ile gelen 6 ileri ıslak kavramalı aracı kullanır. cidden çok keyifli ve hiç sıkıntı yaşatmadı.

    ama 1.6'da kullanılan kuru kavrama versiyon DSG kim ne derse desin çok hassas. ve ne kadar diretirsem direteyim şahsi aracı olarak da 1.6 tdi DSG almasına engel olamadım.

    bir de bu şanzımanların kendilerine has kullanma stilleri var, kaçınılmaz sonu geciktirmek için. yokuşta S moduna al ya da manuel kullan, sıkışık trafikte durdukça N'ye al şanzıman soğusun, vs vs... bu detaylarla uğraşacak olduktan sonra ne anladım otomatik vites kullanmaktan.

    kendi aracımda sadece stop ederken şanzımana dikkat ediyorum, önce N'ye getirip el freniyle yükü lastiklere bindirip ardından P'de stop ediyorum. onun haricinde dert edecek hiç bir şey yok ne güzel, D'ye getir gaza bas gitsin
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.