Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE [PS4 ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: CheKD Daha Az
1 Kayıtlı Üye
118
Cevap
17
Favori
3.810
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Oyun >> PlayStation >> RPG >> SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE [PS4 ANA KONU]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1915 Mesaj




      Activision ve From Software yeni aksiyon macera oyunu Sekiro: Shadows Die Twice'ı PlayStation 4, Xbox One ve PC için duyurdu.

      22 Mart 2019'da çıkacak.

      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

      OYUNA DAİR BİLGİLER

      PcGamer editörünün kapalı kapılar ardında izlediği demo ve yapım ekibinden Kitao ile yaptığı konuşma sonrası yazdığı yazıyı okudum ve Türkçeye çevirdim, hatalar olabilir, belirtirseniz düzeltirim.

      Sekiro bir RPG oyunu olmayacak, karakteri yaratmayacağız, niteliklerini (stats) belirlemeyeceğiz, seviye atlama olmayacak. Oyunda sahip olduğumuz ekipman dışında ekstra zırh ve silah olmayacak.

      Souls oyunlarında ve Bloodborne'da bulunan sınıf sistemi Sekiro'da bulunmayacak. Çoklu oyuncu modu olmayacak, başka oyuncunun dünyasına girme veya yardım çağırma söz konusu değil.

      Oyunda ölmek Souls serisinde olduğu gibi ruh veya benzeri bir şeyler kaybetmemize sebep olmayacak. Bonfire gibi belirli kayıt noktaları olmayacak, bu konuda net bir bilgi yok yapımcı daha üzerinde çalıştıklarını söyledi.

      Oyun 1500'lü yıllarda Sengoku Dönemi ( (Japonca: Sengoku jidai; "İç Savaş Dönemi"), Muromachi döneminde 1467-1603 yıllarını kapsayan dönemdir. Sengoku dönemi toplumsal ayaklanmalar, siyasal entrikalar ve askerî çatışmalar ile geçmiştir.) Japonya'sında geçiyor.

      Karakterimiz ismi belli olmayan bir shinobi ( Shinobiler aynı zamanda ninjalar olarak da bilinirler, Feodal Japonya'da gizli ajanlık ve paralı askerlik yaparlardı.), görevi ise 10 yaşında gizli bir soydan gelen genç bir lordu korumak.



      Karakterimiz görevi esnasında güçlü bir samuray tarafından saldırıya uğruyor, saldırı sonrası bir kolunu kaybediyor ve samuray genç lordu kaçırıyor. (Sekiro ismi Japonca'da tek kollu kurt anlamına geliyor.)

      Saldırı sonrası karakterimiz ölüme terk ediliyor fakat gizli bir figür tarafından kurtarılıyor sonrasında.

      Oyunun dünyası tarihi gerçeklere dayanmıyor, bir nevi orta-çağ Japonya'sının yeniden kurgulanmış hali.

      Bazı editörler oyunun kapalı kapılar ardında gösterilen demosunu izlemiş ve gördükleri kadarıyla düşmanların çoğu insanmış.

      From Software çalışanı Yasuhiro Kitao oyunu askiyon-macera oyunu olarak tanımlamış, oyunda etrafı araştırmanın önemli olduğunu, araştırma esnasında bulduğumuz eşyaların Zelda'da olduğu gibi ilerleyişe katkısı olacağını söylemiş.

      Başta da belirttiğim gibi karakteri seviye atlattırma olmayacak fakat oyunda ilerledikçe "Shinobi Prosthetic" isimli kesilen kolumuzun yerini dolduran proteze çeşitli eklentiler ekleyeceğiz.



      Demoyu izleyen editöre göre Bloodborne'daki Hile silahlarını sevenler bu yeni gelen protez geliştirme olayını da sevecek.

      Karakterin sağ eli için kullandığı silah her zaman katanası olacak fakat sol eli yani protez eline birçok eklenti takabilecek, bu eklentilerin bazıları saldırı konusunda yardımcı olurken bazısı savunma anlamında olacak.

      Demoda karakter protez elinde Shinobi Firecracker isimli bir eklentiye sahipmiş bu eklenti sayesinde düşmanlarını sersemletebiliyormuş buna ek olarak meşale görevi de görüyormuş.

      Protez kola eklentilerin yanı sıra balta veya kalkan gibi saldırı veya savunma sırasında yardımcı olacak şeylerde takılabilirmiş.

      Protez kola takılan eklentiler oyundaki kombo çeşitliliğini artırıyormuş ve ortaya çok ilginç kombaların çıkmasına sebep oluyormuş.

      Yine demo sırasında oynayan kişi katanasını kolundaki meşale eklentisine sürerek kılıcı alevlendirmiş bu sayede her kılıç darbesinde düşmanlar ekstradan alev darbesi de almışlar.



      Karakter katanası ve protez kolunun yanı sıra istediği her yere atabileceği bir kancaya sahip, bu kanca aracılığı ile çatılara ve uçurumlara sorunsuz bir şekilde çıkabiliyormuş, oyunun dünyası buna uygun bir şekilde tasarlanmış.

      Kancayı bir yerlere atmak için kitlemeye gerek yokmuş, tuşa basıp direk atıyormuşuz.

      Kanca ayrıca dövüşler esnasında da kullanabiliyormuş. Kanca aracılığıyla düşmanlarımızı yanımıza çekebiliyor arkalarından ölümcül darbeler indirebiliyormuşuz.

      Kitao dövüş mekaniklerine dair fazla bilgi vermemiş fakat anlattıklarına bakılacak olursa oyunun mekanikleri Souls serisi ve Bloorborne'daki mekaniklere hiç benzemeyecek.

      Miyazaki bu oyunda daha çok kılıç kılıca çarpışma hissini dövüş mekaniklerine yedirmek istemiş.



      Dövüş mekanikleri oyundaki duruş pozisyonuna göre değişiklik gösteriyormuş. Düşmanlarımıza saldırdığımızda kolayca bizi bloke ediyorlarmış fakat her bloke edişlerinde duruşları daha da dengesizleşiyormuş, dengelerini tamamen kaybettiklerinde ise oyuncuya Shinobi Death Blow isimli bitirici vuruş fırsatı tanınıyormuş.

      Aynı şekilde düşmanlar da karaktere saldırdığında eğer iyi bir şekilde bloke edemezsek, karakter de duruşundan ödün veriyor ve dengesini kaybediyormuş.

      Oyunda karakterin üzerinde bazen Kanji (Kanji, Çince yazı karakterlerine Japoncada verilen isim.) sembolleri beliriyormuş. Her sembolün kendine has bir anlamı varmış, mesela tehlike belirdiğinde karakterin üzerinde bir Kanji sembolü beliriyormuş. Düşmanlar karaktere özel bir saldırı ile saldırmayı denediklerinde karakterimizin tepesinde bu Kanji sembollerinden biri beliriyormuş.

      Bu özel atakları Souls serisi ve Bloodborne'da olduğu gibi okuyabilir ve onlardan kaçınabilirmişiz fakat bazı düşmanların saldırıları bloklanamaz saldırılarmış, o saldırılardan kaçınmanın tek yolu zıplamaymış.



      Oyunda karakterin gizli ilerlemesini sağlayacak mekanikler bulunuyormuş. Mesela bir duvara siper almış veya bir uçurumdan aşağıya doğru sarkarken düşmanımızı çekebiliyor ve tek hareketle öldürebiliyormuşuz.

      Demoyu izleyen editör 2 sahneden örnekler vermiş. Bir tanesinde karakter ilk önce nişancı düşmanı indirip sonrasında başka bir düşmanın kafasına binmiş, bu sayede 5'e 1'lik bir dövüşü 3'e 1'liğe indirmiş. Yine başka bir sahne de karakterin saklandığı mekana yaşlı bir kadın girmiş eğer bu kadın, karakteri görse bağırıp düşmanlara haber verecekmiş bunun üzerine karakter gizlice yaklaşıp kadının boğazını kesmiş.



      Demonun sonunda karakter Corrupted Monk boss ile karşılaşmış. Boss korkutucu derecede büyükmüş ve nakinata kılıcı kullanıyormuş. Dövüş esnasında yukarıda bahsetmiş olduğum Kanji sembolleri belirmiş karakterin tepesinde bu sayede oynayan kişi boss'un saldırılarından kaçınmış ve onları bloke etmiş.

      Editör boss savaşı sonrası katananın, protez kolun ve kancanın oluşturduğu komboların dövüşleri Bloodborne'a kıyasla çok daha agresif ve ölümcül kıldığını söylemiş.

      Oyunda tamamen yeni bir ölüm sistemi kullanılıyormuş, yapımcı bu konu hakkında pek bilgi vermemiş. Verilen bilgilere göre oyunda Dark Souls'daki gibi bonfire benzeri kayıt noktaları olmayacak, öldüğümüz yerden anında kalkabilecek ve kaldığımız yerden devam edebileceğiz. İlginç olan şey ise düşmanlarımız bizi öldürdükten sonra bizi bırakıp yaptıkları işe geri dönecekler, o arada biz ise kalkmış olacağız ve düşmanın bu umursamaz halini fırsata çevireceğiz.

      Ölüm sonrası hemen geri dönmek her ne kadar kulağa kolaymış gibi gelse de Kitao'nun deyimine göre bunun bir sınırı olacakmış.

      Oyunun dünyası Dark Souls 1'deki gibi kestirmelerle doluymuş, bu kestirmeleri etrafı keşfederek bulacakmışız.

      Oyunun yayınlanan fragmanın son kısımlarında yılan benzeri devasa bir yaratık gördük. Kitao bu tip büyük yaratıklarla karşılaşacağımızı ve oyunda bu tip büyük yaratıklardan yeri geldiğinde kediden kaçan bir fare gibi kaçacağımızı söylemiş.

      Demoyu izleyen editörün izlemine göre bu tip devasa yaratıklarla gireceğimiz boss savaşları Souls serisinde tanık olduğumuz klasik savaşlara benzemeyecekmiş daha çok bulmaca çözmeyi andıracakmış.

      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

      YENİ BİLGİLER(15.6.2018)

      Oyunda bossların ve sıradan düşmanların zayıflıklarını konuşmalarını dinleyerek öğrenebileceğiz.



      Oyunda birçok ninja tipi figür bulunacak. Tenchu'daki bulunan dönen Ninja kapıları bu oyunda da olacak.

      Karakterin durumu kafasının üstünde Kanji sembollerine benzer yazılarla gösterilecek. Mesela karakterimiz yanıyorken böyle "炎上" bir şey belirecek.

      Demodaki Corrupted Monk bossunun iki fazı varmış, saldırıları güçlü ve akıcıymış. Boss'un ikinci fazında sis beliriyormuş ve arka planda çalan müzik daha da yoğunlaşıyormuş. Boss ikinci fazda sisin içinde gizleniyor ve sürekli saldırıyormuş.

      Oyunda hem Japonca hem de İngilizce seslendirme seçenekleri bulunacakmış.

      Oyun, karakter öldüğünde Souls ve Bloodborne'da olduğu gibi oyuncunun suratına "ÖLDÜN" yazısını vurmuyormuş bunun yerine Japonca ölüm manasına gelen "死" böyle bir karakter beliriyormuş.

      Protez kola taktığımız eklentiler menüye girmeksizin değiştirilebiliyormuş. Sanırım hızlı erişim olacak ve oradan değiştirebileceğiz.

      Oyunda önceki Souls ve Bloodborne oyunlarında olduğu gibi herhangi bir zorluk ayarı bulunmayacak.

      Miyazaki Gamespot'a verdiği röportaj'da oyunun önceki From Software oyunlarına kıyasla daha zor olacağını söylemiş.

      Miyazaki bu oyunun Souls ve Bloodborne oyunlarıyla bir tutulmaması gerektiğini, bu oyunun konseptinden oynanışına sıfırdan tasarlandığını söylemiş.

      Miyazaki ölüm sonrası hemen dirilişin oyunu kolaylaştırması için koyulmadığını, dövüşleri daha akıcı tutmak ve oyunun temposunu düşürmemek için yaptıklarını söylemiş.

      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________








      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 10 Eylül 2018; 22:48:34 >



      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1915 Mesaj
      Oyun 2019'da PC,PS4 ve Xbox One için çıkacak.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      560 Mesaj
      baya iyi duruyor oyun hype
      _____________________________

      Fat PS4 Hala Daha İyi..
      PSN: RyuPhasma93
    • Binbaşı
      1915 Mesaj

      Oyun baya benimde hoşuma gitti, baya değişik bir oyun gelecek gibi gözüküyor.
      |
      |
      splinterfalcon4798 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1591 Mesaj
      çok etkilemese de from software olunca insan heyecanlanıyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1915 Mesaj
      Oynanış anlamında daha esnek bir oyuna benziyor, From Software'den kötü oyun çıkmaz, her türlü oynatır kendini.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4335 Mesaj
      Samuray oyunlarini seviyorum. PS4 icin eksiklik vardi. Nioh'tan sonra iyi gidecek gibi duruyor. Bir de Ghost of Tsushima var ki en cok onu merak ediyorum.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Teğmen
      189 Mesaj
      Oyun güzel gözüküyor ama samuray konseptini sevmiyorum hiç. Ah be Bloodborne 2 gözüm yollarda kaldı



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1915 Mesaj
      From Software, 3 oyun üzerinde çalışıyordu. Bir tanesi Metal Wolf Chaos diğer Sekiro, 3. ise Bloodborne 2 olabilir, yarın belli olur ne olacağı erken konuşmamak lazım.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1362 Mesaj
      Rahatladım.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      psn:Zugu_Tr
    • Binbaşı
      1915 Mesaj
      Oyunu Activision yayınlaması baya ilginç, uzun süredir COD dışında eli yüzü düzgün oyun yayınlamıyorlardı.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5968 Mesaj
      Bebeğim gelmiş platinlemek farz oldu Babacığım diyor beni platinlesen ne iyi olur diyor
      |
      |
      _____________________________

      Waiting : Half-Life 3 - FROMSOFTWARE GAMES

      Steam
    • Yarbay
      8315 Mesaj
      Bildiğimiz Nioh 2 olmuş. Umarım oynanabilirliği daha zevklidir.
      |
      |
      _____________________________

      Hayata inanmasam, sevdiğim kadına sırt çevirsem, dünyanın gidişine inancım kalmasa, hatta tam tersine, her şeyin karmakarışık, uğursuz, belki de şeytanca bir kaos olduğuna iman etsem, insanların hayal kırıklığından uğradığı bütün korkulara tutulsam gene de yaşamayı isteyeceğim, hayat kadehini ağzıma götürünce bitirene kadar bırakmayacağım!
    • Yarbay
      6946 Mesaj
      Mükemmel gözüküyor. Bu adamlar ne yapsa en iyisini yapar merak etmeyin. Samuray temasını sevmeyene bile sevdirir.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      341 Mesaj
      Bir süre önce oyun hakkında söylentiler çıkmıştı, yazılan şeylerin çoğu doğru çıktı buraya da koyayım. Sony konferansında büyük ihtimalle gameplay göreceğiz. Oyunu Hidetaka Miyazaki yönetiyor.

      -Shadows Die Twice oynanış ve atmosfer olarak Soulsborne tarzında bir oyun olacak.

      -Önceki oyunlara nazaran daha açık bir dünyası olacak. Bölge temizle, bossu kes mantığından çıkılacak. Hikaye daha doğrudan verilecek.

      -Bloodborne ve From Software'in eski oyunu Kuon'dan esintiler olacak.

      -Oynanış daha vahşi olacak. Yakın dövüş stilleri, pasif ve normal büyüler içeren bir skill ağacı olacak. Skill ağacı Path of Exile'daki gibi uçsuz bucaksız olmayacak.

      -Trick silahları olacak. Bazıları 3 form iken bazıları 2 form olacak. Kalkan olmayacak silahlarla kullanabileceğimiz özel bir counterlama skilli olacak.

      -Hikaye çiftçileri karanlık ritüelleri için yüz yıllarca kullanan antik bir tarikat hakkında olacak. İnsanları kurban edip üzerlerinde deney gerçekleştiriyorlar ve bu deneyler oyundaki yaratıklar olacak. Dövüşürken uzuvlarını ve kafaları kopabilecek kopan yerlerden parazitler çıkacak.

      -Ana karakterimiz oyuna sakat ve biçimsiz bir şekilde ölümün kıyısında bir halde başlayacak. Gizemli bir lider tarafından kurtarılıp yeni bir yüze kavuşacağız burası da karakter yaratma ekranı olacak.

      -Bizi kurtaran eleman eksik kolumuzu çok kullanışlı bir alete çevirecek. (Guts'ın metal kolu gibi) Muhtemelen teaserda gördüğümüz şey bu protez kol. Yüksek yerlere çıkmak için kanca gibi fırlatabileceğiz.

      -Antik Japonya'yı temel alan bir karanlık fantezi olacak. Çoğunlukla kırsal kesimlerde geçecek fakat keşfedilecek büyük bir şehir olacak. Önceki oyunlardan daha açık bir dünyası olacak ama Skyrim kadar da büyük olmayacak. Gidilebilecek bir sürü yol içerirken, bağlantılı bir dünyası olacak. Dark Souls 1 gibi.

      -Pvp olacak. Başka oyuncunun dünyasını girip bir yaratığı kontrol edeceğiz.

      -Hava durumu ve gece-gündüz döngüsü olacak. Gece ve yağmur daha güçlü düşmanların ortaya çıkmasını sağlayacak.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Solaire of Astora -- 11 Haziran 2018; 2:34:59 >
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      566 Mesaj
      Harika bir oyun geliyor. Souls hayranı olarak ben de heycan yaptım.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1915 Mesaj

      Güzel bilgiler hocam, konuya ekliyorum.
      |
      |
      Solaire of Astora kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      8315 Mesaj

      Başlık yanlış olmuş. ShadowS olacak. Ayrıca ilk harfler dışında diğerlerini küçük harflerle yazarsan daha güzel görünür.
      |
      |
      CheKD kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Hayata inanmasam, sevdiğim kadına sırt çevirsem, dünyanın gidişine inancım kalmasa, hatta tam tersine, her şeyin karmakarışık, uğursuz, belki de şeytanca bir kaos olduğuna iman etsem, insanların hayal kırıklığından uğradığı bütün korkulara tutulsam gene de yaşamayı isteyeceğim, hayat kadehini ağzıma götürünce bitirene kadar bırakmayacağım!
    • Binbaşı
      1915 Mesaj

      Düzelttim hatayı. Harfleri büyük yapınca başlık daha belirgin oluyor bu yüzden böyle yazmayı tercih ettim.
      |
      |
      N. Chomsky kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      164 Mesaj
      Bu oyun duyurulduğuna göre Bloodborne 2 yalan oldu



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    Hızlı Cevap




Reklamlar
SEO
Paykasa
paykasa
Yeni Abonelik d-smart
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,766
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.