Şimdi Ara

Sekiro: Shadows Die Twice [Ana Konu] [Türkçe Rehber] [GOTY 2019]

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
2.019
Cevap
45
Favori
106.115
Tıklama
Tüm Forumlar >> Oyun >> PlayStation >> RPG >> Sekiro: Shadows Die Twice [Ana Konu] [Türkçe Rehber] [GOTY 2019]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2891 Mesaj
    PcGamer editörünün kapalı kapılar ardında izlediği demo ve yapım ekibinden Kitao ile yaptığı konuşma sonrası yazdığı yazıyı okudum ve Türkçeye çevirdim, hatalar olabilir, belirtirseniz düzeltirim.

    Sekiro bir RPG oyunu olmayacak, karakteri yaratmayacağız, niteliklerini (stats) belirlemeyeceğiz, seviye atlama olmayacak. Oyunda sahip olduğumuz ekipman dışında ekstra zırh ve silah olmayacak.

    Souls oyunlarında ve Bloodborne'da bulunan sınıf sistemi Sekiro'da bulunmayacak. Çoklu oyuncu modu olmayacak, başka oyuncunun dünyasına girme veya yardım çağırma söz konusu değil.

    Oyunda ölmek Souls serisinde olduğu gibi ruh veya benzeri bir şeyler kaybetmemize sebep olmayacak. Bonfire gibi belirli kayıt noktaları olmayacak, bu konuda net bir bilgi yok yapımcı daha üzerinde çalıştıklarını söyledi.

    Oyun 1500'lü yıllarda Sengoku Dönemi ( (Japonca: Sengoku jidai; "İç Savaş Dönemi"), Muromachi döneminde 1467-1603 yıllarını kapsayan dönemdir. Sengoku dönemi toplumsal ayaklanmalar, siyasal entrikalar ve askerî çatışmalar ile geçmiştir.) Japonya'sında geçiyor.

    Karakterimiz ismi belli olmayan bir shinobi ( Shinobiler aynı zamanda ninjalar olarak da bilinirler, Feodal Japonya'da gizli ajanlık ve paralı askerlik yaparlardı.), görevi ise 10 yaşında gizli bir soydan gelen genç bir lordu korumak.



    Karakterimiz görevi esnasında güçlü bir samuray tarafından saldırıya uğruyor, saldırı sonrası bir kolunu kaybediyor ve samuray genç lordu kaçırıyor. (Sekiro ismi Japonca'da tek kollu kurt anlamına geliyor.)

    Saldırı sonrası karakterimiz ölüme terk ediliyor fakat gizli bir figür tarafından kurtarılıyor sonrasında.

    Oyunun dünyası tarihi gerçeklere dayanmıyor, bir nevi orta-çağ Japonya'sının yeniden kurgulanmış hali.

    Bazı editörler oyunun kapalı kapılar ardında gösterilen demosunu izlemiş ve gördükleri kadarıyla düşmanların çoğu insanmış.

    From Software çalışanı Yasuhiro Kitao oyunu askiyon-macera oyunu olarak tanımlamış, oyunda etrafı araştırmanın önemli olduğunu, araştırma esnasında bulduğumuz eşyaların Zelda'da olduğu gibi ilerleyişe katkısı olacağını söylemiş.

    Başta da belirttiğim gibi karakteri seviye atlattırma olmayacak fakat oyunda ilerledikçe "Shinobi Prosthetic" isimli kesilen kolumuzun yerini dolduran proteze çeşitli eklentiler ekleyeceğiz.



    Demoyu izleyen editöre göre Bloodborne'daki Hile silahlarını sevenler bu yeni gelen protez geliştirme olayını da sevecek.

    Karakterin sağ eli için kullandığı silah her zaman katanası olacak fakat sol eli yani protez eline birçok eklenti takabilecek, bu eklentilerin bazıları saldırı konusunda yardımcı olurken bazısı savunma anlamında olacak.

    Demoda karakter protez elinde Shinobi Firecracker isimli bir eklentiye sahipmiş bu eklenti sayesinde düşmanlarını sersemletebiliyormuş buna ek olarak meşale görevi de görüyormuş.

    Protez kola eklentilerin yanı sıra balta veya kalkan gibi saldırı veya savunma sırasında yardımcı olacak şeylerde takılabilirmiş.

    Protez kola takılan eklentiler oyundaki kombo çeşitliliğini artırıyormuş ve ortaya çok ilginç kombaların çıkmasına sebep oluyormuş.

    Yine demo sırasında oynayan kişi katanasını kolundaki meşale eklentisine sürerek kılıcı alevlendirmiş bu sayede her kılıç darbesinde düşmanlar ekstradan alev darbesi de almışlar.



    Karakter katanası ve protez kolunun yanı sıra istediği her yere atabileceği bir kancaya sahip, bu kanca aracılığı ile çatılara ve uçurumlara sorunsuz bir şekilde çıkabiliyormuş, oyunun dünyası buna uygun bir şekilde tasarlanmış.

    Kancayı bir yerlere atmak için kitlemeye gerek yokmuş, tuşa basıp direk atıyormuşuz.

    Kanca ayrıca dövüşler esnasında da kullanabiliyormuş. Kanca aracılığıyla düşmanlarımızı yanımıza çekebiliyor arkalarından ölümcül darbeler indirebiliyormuşuz.

    Kitao dövüş mekaniklerine dair fazla bilgi vermemiş fakat anlattıklarına bakılacak olursa oyunun mekanikleri Souls serisi ve Bloorborne'daki mekaniklere hiç benzemeyecek.

    Miyazaki bu oyunda daha çok kılıç kılıca çarpışma hissini dövüş mekaniklerine yedirmek istemiş.



    Dövüş mekanikleri oyundaki duruş pozisyonuna göre değişiklik gösteriyormuş. Düşmanlarımıza saldırdığımızda kolayca bizi bloke ediyorlarmış fakat her bloke edişlerinde duruşları daha da dengesizleşiyormuş, dengelerini tamamen kaybettiklerinde ise oyuncuya Shinobi Death Blow isimli bitirici vuruş fırsatı tanınıyormuş.

    Aynı şekilde düşmanlar da karaktere saldırdığında eğer iyi bir şekilde bloke edemezsek, karakter de duruşundan ödün veriyor ve dengesini kaybediyormuş.

    Oyunda karakterin üzerinde bazen Kanji (Kanji, Çince yazı karakterlerine Japoncada verilen isim.) sembolleri beliriyormuş. Her sembolün kendine has bir anlamı varmış, mesela tehlike belirdiğinde karakterin üzerinde bir Kanji sembolü beliriyormuş. Düşmanlar karaktere özel bir saldırı ile saldırmayı denediklerinde karakterimizin tepesinde bu Kanji sembollerinden biri beliriyormuş.

    Bu özel atakları Souls serisi ve Bloodborne'da olduğu gibi okuyabilir ve onlardan kaçınabilirmişiz fakat bazı düşmanların saldırıları bloklanamaz saldırılarmış, o saldırılardan kaçınmanın tek yolu zıplamaymış.



    Oyunda karakterin gizli ilerlemesini sağlayacak mekanikler bulunuyormuş. Mesela bir duvara siper almış veya bir uçurumdan aşağıya doğru sarkarken düşmanımızı çekebiliyor ve tek hareketle öldürebiliyormuşuz.

    Demoyu izleyen editör 2 sahneden örnekler vermiş. Bir tanesinde karakter ilk önce nişancı düşmanı indirip sonrasında başka bir düşmanın kafasına binmiş, bu sayede 5'e 1'lik bir dövüşü 3'e 1'liğe indirmiş. Yine başka bir sahne de karakterin saklandığı mekana yaşlı bir kadın girmiş eğer bu kadın, karakteri görse bağırıp düşmanlara haber verecekmiş bunun üzerine karakter gizlice yaklaşıp kadının boğazını kesmiş.



    Demonun sonunda karakter Corrupted Monk boss ile karşılaşmış. Boss korkutucu derecede büyükmüş ve nakinata kılıcı kullanıyormuş. Dövüş esnasında yukarıda bahsetmiş olduğum Kanji sembolleri belirmiş karakterin tepesinde bu sayede oynayan kişi boss'un saldırılarından kaçınmış ve onları bloke etmiş.

    Editör boss savaşı sonrası katananın, protez kolun ve kancanın oluşturduğu komboların dövüşleri Bloodborne'a kıyasla çok daha agresif ve ölümcül kıldığını söylemiş.

    Oyunda tamamen yeni bir ölüm sistemi kullanılıyormuş, yapımcı bu konu hakkında pek bilgi vermemiş. Verilen bilgilere göre oyunda Dark Souls'daki gibi bonfire benzeri kayıt noktaları olmayacak, öldüğümüz yerden anında kalkabilecek ve kaldığımız yerden devam edebileceğiz. İlginç olan şey ise düşmanlarımız bizi öldürdükten sonra bizi bırakıp yaptıkları işe geri dönecekler, o arada biz ise kalkmış olacağız ve düşmanın bu umursamaz halini fırsata çevireceğiz.

    Ölüm sonrası hemen geri dönmek her ne kadar kulağa kolaymış gibi gelse de Kitao'nun deyimine göre bunun bir sınırı olacakmış.

    Oyunun dünyası Dark Souls 1'deki gibi kestirmelerle doluymuş, bu kestirmeleri etrafı keşfederek bulacakmışız.

    Oyunun yayınlanan fragmanın son kısımlarında yılan benzeri devasa bir yaratık gördük. Kitao bu tip büyük yaratıklarla karşılaşacağımızı ve oyunda bu tip büyük yaratıklardan yeri geldiğinde kediden kaçan bir fare gibi kaçacağımızı söylemiş.

    Demoyu izleyen editörün izlemine göre bu tip devasa yaratıklarla gireceğimiz boss savaşları Souls serisinde tanık olduğumuz klasik savaşlara benzemeyecekmiş daha çok bulmaca çözmeyi andıracakmış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 16 Haziran 2018; 3:20:59 >
    _____________________________




  • Yarbay
    2891 Mesaj
    Yeni bilgiler geldi.

    Oyunda bossların ve sıradan düşmanların zayıflıklarını konuşmalarını dinleyerek öğrenebileceğiz.



    Oyunda birçok ninja tipi figür bulunacak. Tenchu'daki bulunan dönen Ninja kapıları bu oyunda da olacak.

    Karakterin durumu kafasının üstünde Kanji sembollerine benzer yazılarla gösterilecek. Mesela karakterimiz yanıyorken böyle "炎上" bir şey belirecek.

    Demodaki Corrupted Monk bossunun iki fazı varmış, saldırıları güçlü ve akıcıymış. Boss'un ikinci fazında sis beliriyormuş ve arka planda çalan müzik daha da yoğunlaşıyormuş. Boss ikinci fazda sisin içinde gizleniyor ve sürekli saldırıyormuş.

    Oyunda hem Japonca hem de İngilizce seslendirme seçenekleri bulunacakmış.

    Oyun, karakter öldüğünde Souls ve Bloodborne'da olduğu gibi oyuncunun suratına "ÖLDÜN" yazısını vurmuyormuş bunun yerine Japonca ölüm manasına gelen "死" böyle bir karakter beliriyormuş.

    Protez kola taktığımız eklentiler menüye girmeksizin değiştirilebiliyormuş. Sanırım hızlı erişim olacak ve oradan değiştirebileceğiz.

    Oyunda önceki Souls ve Bloodborne oyunlarında olduğu gibi herhangi bir zorluk ayarı bulunmayacak.

    Miyazaki Gamespot'a verdiği röportaj'da oyunun önceki From Software oyunlarına kıyasla daha zor olacağını söylemiş.

    Miyazaki bu oyunun Souls ve Bloodborne oyunlarıyla bir tutulmaması gerektiğini, bu oyunun konseptinden oynanışına sıfırdan tasarlandığını söylemiş.

    Miyazaki ölüm sonrası hemen dirilişin oyunu kolaylaştırması için koyulmadığını, dövüşleri daha akıcı tutmak ve oyunun temposunu düşürmemek için yaptıklarını söylemiş.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7473 Mesaj
    Tek çeşit silah diyorlar bütün canımı o sıktı. Yoksa TLOUS kadar beklediğim oyun :/



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6428 Mesaj
    Muazzam bir oyun olacak , müthiş bilgiler gelmiş .
    |
    |
    _____________________________
    Waiting : Half-Life 3 - FROMSOFTWARE GAMES

    Steam
  • Binbaşı
    1891 Mesaj
    Oyun hakkında hiç bir şüphem yok, Miyazaki'ye güvenim sonsuz. Zaten uzun zamandır yeni bir IP üzerinde çalışmak istediğini belirtiyordu Soulsborne'dan farklı bir IP olması da FromSoftware'e özgürlük sağladı bence. ( karakter customization olmaması, tek tip kılıç kullanılması vs. ) Bunları Bloodborne 2 veya Dark Souls 4 gibi bir şeyde denemeye kalksaydı çok tepki çekerdi.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2891 Mesaj
    Hikayeye dair güzel bir teori videosu, oyundaki yeni oynanış sistemi konusunda da fikrini belirtmiş. From Software tarzı bir sisteme benziyor, olması mümkün bence.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 24 Haziran 2018; 10:30:10 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4859 Mesaj
    Nioh tan sonra bu konuda yapılmış en iyi oyun olacak hiç şüphe yok.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________

    Farewell, good hunter. May you find your worth in the waking world.
  • Yarbay
    10268 Mesaj
    Doktor! Ninja Blade işine benzemesin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    157 Mesaj
    For honor tarzı bi oyuncu bu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    157 Mesaj
    For honor tarzı bi oyuncu bu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    94 Mesaj
    Arkadaşlar 18-19 Ağustosta PSX 2018 de Gameplay gösterilecek bilginize.
    _____________________________
    Prepare to Die
  • Yarbay
    2891 Mesaj
    Gamescom geldi çattı, bakalım oyun nasıl. Oynanabilir olacakmış Gamescom'da.
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    91 Mesaj

    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1234 Mesaj
    Yine şahane bir oyun olacaktır, Miyazaki ye güvenim tam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Matrixde ki Zenci Adam -- 16 Ağustos 2018; 22:58:59 >
    |
    |
    _____________________________
    Steam:Bakkal9azi41
  • Yarbay
    2139 Mesaj

    Hocam resmi bir açıklamamı var? Yoksa sizin tahmininiz mi ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    berk13141516 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2891 Mesaj

    Oyunun Gamescom'da oynanabilir olacağı kesinleşti. 21-25 Ağustos arasında gerçekleşecek fuar.

    https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Sekiro_Shadows_Die_Twice_Gamescom_2018de_Oynanabilir_Olacak-91838.htm
    |
    |
    premiumbeyin kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2139 Mesaj

    Oyun için değil hocam ps x haberi için sormuştum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    CheKD kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    2 Not
    Çıkmadan günler,aylar önce alacağım 4 oyun vardı RDR 2 TLOU 2 Death Stranding ve Sekiro.Bloodborne kadar şahaser olacağını düşünüyorum bu oyunun.Zaten From Software kötü iş çıkarmaz Gameplay izlemeden alırım hiç çekinmeden.Sabırsızladığım sayılı oyunlardan gameplay'i görmeye az kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eredin35 -- 18 Ağustos 2018; 10:18:6 >
    _____________________________
  • Yarbay
    2891 Mesaj

    Gamescom sonrası ön siparişe açarlarsa ben de almayı düşünüyorum. Demon's Souls'dan bu yana yaptıkları oyunlardan çok daha farklı bir oyun olacak ve büyük ihtimalle yine oyun dünyasını etkileyen bir oyun olacak.
    |
    |
    OPM kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9704 Mesaj
    Souls oyunlarından ve bloodborne dan daha zor olacaksa ki öyle olacağını söylüyor miyazaki, çok hassas reflekslere dayalı, dövüş anındaki stratejilerle neredeyse sıra tabanlıya yakın bir dövüş sistemi olacak bence.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
kolayoto.com
Media Sözlük
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,125
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.