Şimdi Ara

##SEAT İBİZA TSI MOTOR ARAÇ SAHİPLERİ BURAYA ## (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
756
Cevap
18
Favori
44.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bilginize danışmak istediğim bir konu var.

    Seat İbiza 1.2 TSI Dsg aracımda ek paket olarak bluetooth almıştım. Bluetooth üzerinden telefon ile aracı bağlantılandırdığımda ilk deneyişimde telefon üzerinden açtığım müziği bluetooth aracılığı ile araç radyosunda dinleyebilmiştim. Sonrasında ise bu nedense gerçekleşmedi.

    Müzik streaming olayını yapan/yapabilen başka arkadaşlar da var mıdır?

    Yetkili Satıcı kendilerindeki test aracında denediklerini ancak olmadığını belirtip siz nasıl yapabildiniz, dinleyebildiniz mi diye bana soruyor.

    Bugün bu konu ile ilgili olarak servis'e uğrayacağım.

    Bir de;

    Bluetooth ayarlarına girebileceğim/eşleştirilen profili silebileceğim bir menüye sahip mi araç?

    Bilgisi olan arkadaşlar var ise rica ederim.
  • Merhabalar.
    Acaba aracın garantisini uzatan oldu mu aranızda?
    Ne kadar istiyorlardır?
    Dsg için faydalı olur diye düşünüyorum.

    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    Merhabalar.
    Acaba aracın garantisini uzatan oldu mu aranızda?
    Ne kadar istiyorlardır?
    Dsg için faydalı olur diye düşünüyorum.

    Selamlar.

    2 sene için 1300 lira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: twilight1517


    quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    Merhabalar.
    Acaba aracın garantisini uzatan oldu mu aranızda?
    Ne kadar istiyorlardır?
    Dsg için faydalı olur diye düşünüyorum.

    Selamlar.

    2 sene için 1300 lira

    Arabanın garantisi dolmadan istediğimiz zaman yapılabiliyor mu acaba? Yoksa alır almaz mı yapılmalı?
    Siz yaptırdınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    quote:

    Orijinalden alıntı: twilight1517


    quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    Merhabalar.
    Acaba aracın garantisini uzatan oldu mu aranızda?
    Ne kadar istiyorlardır?
    Dsg için faydalı olur diye düşünüyorum.

    Selamlar.

    2 sene için 1300 lira

    Arabanın garantisi dolmadan istediğimiz zaman yapılabiliyor mu acaba? Yoksa alır almaz mı yapılmalı?
    Siz yaptırdınız mı?

    Garanti devam etse bile uzatabillyorsınuz hocam sıkıntı yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yil fiyati bende sordugumda 1312 tl,3 yil 2100 tl idi.o gunku euro kuru uzerinden hesaplaniyor ve ne kadar gec yapilirsa fiyat artiyor.soylede bir sey ve dha once seat sebep gostermeden garantiyi kaldirmis ve uzatilamamis.satis mudurude ayni seyi soyledi.en guzeli araci alir alir almaz garantiyi uzatmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler, konuşayım bakayım mbu ile.
    Selamlar.
  • Arkadaşlar dsg ile ilgili merak ettiğim birkaç şey var.
    Forumlarda klasik dsg muhabbetleri dönüyor, hayatında hiç kullanmamış adam, sakın almayın diyor falan.
    İlk kez otomatik araç aldım. Daha öncesinde kiralık olarak kullanmıştım ama insan kendi aracı olunca daha özen göstermek istiyor.

    1. Diyelim 5 dakika araç çalışır halde bekleyeceğiz. Ya da uzun süren bir kırmızı ışık var. Vites D'de ve ayak frende mi beklemeli, yoksa vitesi N'ye alıp mı frene basmalı? Yoksa P'ye mi almalı?
    Forumda birisi N'ye alırsan yağlamayı keser, zarar verirsin yazmış. Kitapçıkta, araç çalışmaz durumda iken N'ye alıp 50 metreden fazla hareket ettirme diyor.
    Kafam karıştı, hangisi şanzıman için daha sağlıklı?

    2. Park ederken,
    Frene basıp duruyorum. El frenini çekiyorum. P'ye alıyorum. Doğru mudur?

    3. İlk çalıştırmada,
    P'de iken frene basıyorum. Marşa basıyorum. Araç çalıştıktan sonra D'ye alıyorum. El frenini indiriyorum. Doğru mudur?

    4. Ayağımı frenden çekince(D'de iken), gaza basmadan hafif hareket ediyor. Sıkışık trafikte iyi oluyor. Şanzımana zararı var mıdır?

    5. Her vites değiştirmede, vites üzerindeki kilit tuşuna basmanın zararı var mı? Örneğin giderken, D'den S'ye almak istediğimizde kilite basıyor muyuz?
    Araç daha 100 km.de. Henüz S'ye almaya cesaret edemedim :)))

    6. Hız sabitlemeyi kaça ayarladığımızı gösteren bir ekran bulamadım. Sadece o anki hızı gösteren dijital ekran var galiba? Zaten o hıza geldiğinden ihtiyaç duyulmamış galiba. Yoksa yanılıyor muyum?

    7. Sabah ilk çalıştırmada motor soğuksa devir 1300 falan oluyor, 20 sn sonra 600-700 civarına düşüyor. Sizde de öyle mi?

    8. Motor sıcaklığını görebileceğimiz biryer var mı?

    9. Benzini 95 oktan alıyoruz değil mi? Satış görevlisi arkadaş, kesinlikle katkısız yakıt alın ve pompa ilk attığında çıkarttırın dedi.

    İlk 5 madde benim için çok önemli. Teşekkürler, selamlar, sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    Arkadaşlar dsg ile ilgili merak ettiğim birkaç şey var.
    Forumlarda klasik dsg muhabbetleri dönüyor, hayatında hiç kullanmamış adam, sakın almayın diyor falan.
    İlk kez otomatik araç aldım. Daha öncesinde kiralık olarak kullanmıştım ama insan kendi aracı olunca daha özen göstermek istiyor.

    1. Diyelim 5 dakika araç çalışır halde bekleyeceğiz. Ya da uzun süren bir kırmızı ışık var. Vites D'de ve ayak frende mi beklemeli, yoksa vitesi N'ye alıp mı frene basmalı? Yoksa P'ye mi almalı?
    Forumda birisi N'ye alırsan yağlamayı keser, zarar verirsin yazmış. Kitapçıkta, araç çalışmaz durumda iken N'ye alıp 50 metreden fazla hareket ettirme diyor.
    Kafam karıştı, hangisi şanzıman için daha sağlıklı?

    2. Park ederken,
    Frene basıp duruyorum. El frenini çekiyorum. P'ye alıyorum. Doğru mudur?

    3. İlk çalıştırmada,
    P'de iken frene basıyorum. Marşa basıyorum. Araç çalıştıktan sonra D'ye alıyorum. El frenini indiriyorum. Doğru mudur?

    4. Ayağımı frenden çekince(D'de iken), gaza basmadan hafif hareket ediyor. Sıkışık trafikte iyi oluyor. Şanzımana zararı var mıdır?

    5. Her vites değiştirmede, vites üzerindeki kilit tuşuna basmanın zararı var mı? Örneğin giderken, D'den S'ye almak istediğimizde kilite basıyor muyuz?
    Araç daha 100 km.de. Henüz S'ye almaya cesaret edemedim :)))

    6. Hız sabitlemeyi kaça ayarladığımızı gösteren bir ekran bulamadım. Sadece o anki hızı gösteren dijital ekran var galiba? Zaten o hıza geldiğinden ihtiyaç duyulmamış galiba. Yoksa yanılıyor muyum?

    7. Sabah ilk çalıştırmada motor soğuksa devir 1300 falan oluyor, 20 sn sonra 600-700 civarına düşüyor. Sizde de öyle mi?

    8. Motor sıcaklığını görebileceğimiz biryer var mı?

    9. Benzini 95 oktan alıyoruz değil mi? Satış görevlisi arkadaş, kesinlikle katkısız yakıt alın ve pompa ilk attığında çıkarttırın dedi.

    İlk 5 madde benim için çok önemli. Teşekkürler, selamlar, sevgiler.

    Merhaba. Bu sorulara kendi tecrübelerime göre şu şekilde yanıt verebilirim:

    1. Işık harici uzun süre bir durma söz konusuysa ben P ye alıp ve el frenini çekip bekliyorum (Hatta önce N ye alıp sonra el frenini çekiyorum, en son da P ye alıyorum. Yükü şanzımana bırakmak istemiyorum, bunu önce N ye sonra P ye almamdaki amaç bu, yükü el frenine vermek. Bizim gibi bol yokuşlu Tekirdağ gibi şehirlerde yaşayanlar için daha da önemli diye düşünüyorum. Hatta eğimli olsun olmasın tüm duraklama ve park etmelerimde bunu alışkanlık haline getirdim. Biraz zahmetli gelebilir iki iş birden yapmak her seferinde, ama ben alıştım). Işıkta beklerken ise D de bekliyorum ayağım frende.

    2. Aslında buna cevabım yukarıda da mevcut. Ben D den önce N ye alıyorum, sonra el frenini çekiyorum ve en son P ye alıyorum.

    3. Bunu ben de aynı şekilde yapıyorum.

    4. Şanzımana herhangi bir zararı olmayacağı kanaatindeyim, ben de öyle yapıyorum.

    5. D den S ye alırken kilide basıyoruz. Diğer taraftan, her vites değiştirmeden kastınız sanırım P den R ye ya da N ye ya da D ye almaksa (birbirleri arasındaki değişiklikler), kilide basmadan zaten vites değişikliğine izin vermiyor diye biliyorum.

    6. Hız sabitleyiciyi kaça ayarladığınızı gösteren ayrı bir ekran yok. Eğer yol düz ise, anlık hız ekranından kaça ayarladığımızı anlamış oluyoruz, ama keşke olsaydı ayrı bir ekran.

    7. Devir olayı aynen bende de bu şekilde. Benzinli bir araba için bu normal diye düşünüyorum. Kısa süre sonra hemen düşüyor 650 lere.

    8. Motor sıcaklık bilgisini göremiyoruz, olmasını isterdim ama.

    9. Size nacizane tavsiyem de, yakıtınızı bilindik yerlerden 95 oktan olarak almanız ve tabanca attığında da daha fazla doldurtmamanızdır. Ben hep öyle yapıyorum ve pompacıyı uyarıyorum özellikle.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Eğer bir sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım bildiğim kadarıyla.

    Diğer arkadaşların da ekleyecekleri ve düzeltilmesi gerektiğini düşündükleri hususlar varsa lütfen belirtsin.

    Kazasız belasız cezasız iyi sürüşler.




  • Detaylı yanıtınız için teşekkürler.
    Tecrübe ettikçe ve bilgi sahibi oldukça ben de paylaşmaya devam ederim.
    Kazasız belasız günler dilerim ben de, selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sseker

    Detaylı yanıtınız için teşekkürler.
    Tecrübe ettikçe ve bilgi sahibi oldukça ben de paylaşmaya devam ederim.
    Kazasız belasız günler dilerim ben de, selamlar.

    Aleykum selam. Rica ederim, insallah biraz olsun yardimci olabilmisimdir. Kazasiz belasiz hayirli yolculuklara Ibizalarimizla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba,
    aracımla 1 ay ve 1600 kmlik yol yaptım.
    bu hafta sonu birşey dikkatimi çekti,
    araç direksiyonu serbest bıraktığımda sağa doğru meyilleniyor. öyle ki 70 köden sonra bariz şekilde şerit değiştiriyor.
    servise götürdüm, rotu sıfırdan yaptık oldu dediler. teslim aldım yine aynı durum.
    lastik basınçlarını kontrol ettiğimde sol lastikler 41, sağ lastikler 37 bar da idi.
    servise tekrar götürdüm. nasıl araç teslim ediyorsunuz diye veryansın ettim.
    aracı tekrar kontrol ettiler. basınçları düzeltip yeniden rot u düzeltmişler. toe açılarını düzenlemişler. test de ettik oldu , bu halde de hafif kayma olursa sebebi sağdan trafik akan ülkelerde olası kriz ve bayılma anlarında daha büyük bir kaza yaşanmaması için araçların sağa meyilli olarak organize edildiğini söyledi. çok saçma geldi bu durum.
    sizin araçlarınızda bu tür bir sağa meyillenme oluyor mu?

    yarın tekrar servise götüreceğim aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alpererk A kullanıcısına yanıt
    Merhaba. O esnada ruzgar var miydi acaba, dikkat ettiniz mi hic? Belki de ruzgardandir. Ben de bu ikilemi yasiyorum zaman zaman, acaba diyorum bir sıkınti mı var aracimda diye, ama sonra bakiyorum ya ruzgardan oldugunu goruyorum ya da en onemlisi, yolun bazi kesimlerine verilen mecburi egimlerden kaynaklandigini goruyorum. Duzlugunden emin oldugunuz yollarda denemissinizdir mutlaka, ama yine de bir daha bakmanizda fayda var. Ha bu arada direksiyon sisteminde gercekten bir sorun da olabilir, umarim cozulur bu problem. Diger taraftan, yukarida verdiginiz basinc bilgileri 'bar' degil de 'psi' olacak, sanirim gozden kacirdiniz. Ben yakit deposu kapaginda ne yazarsa onu uyguluyorum lastik basinclari icin ve cok sık araliklarla kontrol ediyorum ve tabi unutulmamasi gereken bir nokta da, basinclari degistirdikten sonra vitesin hemen arkasindaki lastik simgeli butona basili tutuyoruz uyari sesini duyana kadar. Bu sekilde yeni degeri hafizaya almis oluyoruz. Bilmeyen arkadaslarimiz olabilir diye dusundum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Diğer arkadaşın verdiği cevaplara katılıyorum, ek olarak:

    4-) Satış temsilcisininde teslim sırasında bahsettiği bir özellikti. Sürüş yardımcısı gibi bir adı da var. Özellikle dik bir yokuşta bile dursanız vites D de iken hafifçe gaza dokunup bırakırsanız araç yokuşu bile çıkacak şekilde kendi gazını ayarlayıp ileri hareket eder.

    Bu arada Polo aynı motor ve şanzıman olmasından dolayı madde 6 ve 8'i belki açtırmak mümkündür. vagcom vs. ile ilgili arkadaşlar var ise bilgi verebilirler.
    Polo hız sabitleme yapıldığında ekranın sol altında ayarlanan hızı gösteriyor ve yağ sıcaklığını gösteren ek bilgi ekranı mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin334

    Diğer arkadaşın verdiği cevaplara katılıyorum, ek olarak:

    4-) Satış temsilcisininde teslim sırasında bahsettiği bir özellikti. Sürüş yardımcısı gibi bir adı da var. Özellikle dik bir yokuşta bile dursanız vites D de iken hafifçe gaza dokunup bırakırsanız araç yokuşu bile çıkacak şekilde kendi gazını ayarlayıp ileri hareket eder.

    Bu arada Polo aynı motor ve şanzıman olmasından dolayı madde 6 ve 8'i belki açtırmak mümkündür. vagcom vs. ile ilgili arkadaşlar var ise bilgi verebilirler.
    Polo hız sabitleme yapıldığında ekranın sol altında ayarlanan hızı gösteriyor ve yağ sıcaklığını gösteren ek bilgi ekranı mevcut.

    Güzel bir özellikmiş, denemek lazım yokuşta.
    Bir forumda şöyle birşey okumuştum:
    "Yokuş yukarı aracı gaz vererek askıda tutmayın. Bu şanzımanın yıpranmasına neden olur.
    Bunun yerine frene basın" diyordu.

    Sürüş yardımcısı ile aynı şey olmayabilir ama dikkat etmekte fayda var.

    Selamlar.




  • Merhaba,

    Haklısınız PSI diyecektim kusura bakmayın :)
    Rüzgar yoktu, olan rüzgar da etkileyecek kadar değil. araç %100 istatistik ile hep sağa meyilleniyor. Mecburi eğimi ben de düşünüyorum ancak bu durum başka araçlarda olmuyor. Aynı eğime diğer araçlar da maruz kalıyor.

    Biraz önce servisten geldim.

    Serviste direksiyon mili, toe açıları, rot ayarları yeniden kontrol edildi. (direksiyon milinin doğru noktada durup durmadığı gözümün önünde kontrol edildi.
    İlgili arkadaşın söylediği "bu araçlarda, ön aks uzunluğu sağ ve solda farklı olduğu için sağ lastiğe giden kuvvet ile sol lastiğe giden kuvvet farklı. Bu sebeple sağa eğim olması normal. Bunu bayi teknik toplantılarında gelen bir soru üzerine teknik ekibin verdiği cevapmış.

    Aracı ilk getirdiğimde toe açısının yanlış olabileceğini belirtmiştim satış temsilcisine. "Araç ilk geldiğinde toe açısı doğru açıda değildi, bu konuda haklısınız, bu hali ile uzun yol da yapmışsınız , bu uzun yol sırasında lastik açı kaynaklı aşınmış olabilir bu sebeple tüm değerleri düzelttiğimiz halde sağa eğimli gidebilir" dedi.

    Doğuş oto 'daki test aracını da test etmek istedim. Araç benimki kadar olmasa da çok çok nadir eğimlendi gibi. Ya da psikolojik olarak ben öyle hissettim.

    Teknik arkadaş aracı alıp toe değerini limitler içerisinde ters yönde açı verdi. Araç biraz daha toparladı gibi. Ancak düz yola çıkınca yine eğimlenmeye devam etti.

    Resmen psikolojim bozuldu. Takıntı haline geldi eğimlenmesi. Belki çok takılmamak gerek ancak sürekli buna dikkat ediyorum.

    Mevcut hali ile tekrar test edeceğim.

    Lastikleri kontrol ettirmek için dışarıya bir yere mi göstersem diye düşünüyorum.




  • sseker S kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    evet yokuşta aracı gazla dengede tutmak zararlı, manuelde de olduğu gibi. bu farklı bir olay, araç yeterli gazı vererek hareket ediyor bu durumda.
    özellikle park manevralarında gaza dokunmadan işinizi halledebilirsiniz.
  • alpererk A kullanıcısına yanıt
    Simdi daha iyi anlasildi durum. Ruzgar veya egimlerden degil o halde. Insallah bir an evvel problem cozulur. Su anda aracinizda butun dikkatiniz artik sağa dogru meyillenmesinde, sebebi ne olursa olsun, bu sekilde aracinizdan da yolculuktan da keyif alamayacaksiniz. Bu durum cok can sıkıcı. Umarim bu sorun bir an once biter. Yoksa aracinizdan dahi sogursunuz. Insallah bu noktalara gelmez ve kapanir bu konu. Gelismeleri takip ediyor olacagiz. Allah kolaylik versin. Biliyorum cok zor, ben de olsam takardim kafama; ama elinizden geldigince takmamaya calisin. Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Diğer Ibiza forumuna da yazmıştım ama bir yorum alamadım, belki buradan çıkar.

    1,5 aydır 40-41bin civarı bütçeyle 2013 ve sonrası 2. el DSG Ibiza bakıyorum.

    Bu dönemde belki 1 ya da 2 tane araç satışa çıktıktan hemen sonra satıldığı için kaçırdım, bunlar dışında içime sinen bir araç bulamadım.

    2013- 20-30bin km olmuş, 2-3 parça boyası var diyor, bazılarında değişen bile oluyor ve 42bin'den bir kuruş aşağıya inmem diyor.

    İlk arabam olacak, acemiyim. Sıfır araba almak da hiçbir zaman mantıklı gelmedi ama 42bin'e böyle bir 2. el almaktansa 5.000.-TL daha koyup sıfır alayım bari diyorum.

    Sonra o arabayı bir yere dokundurduğumda nasıl içimin yanacağını düşünüp vazgeçiyorum.

    Bazen "al 25-30bin'e idare edecek bir araba, acemiliği at, 2-3 ay sonra sat sıfır al" diyorum ama o paralara alınabilecek otomatik arabaların arıza ve masraf potansiyellerinden de ürküyorum.

    Çok kararsızım, yaz geldi ben hala araba alacağım. İşin içinden çıkamıyorum..

    Sıfır almaya biraz daha meyillenmiştim ki bu makyajlı kasa olayı da ayrı bir kararsızlık yarattı. 3-5 ay sonra yeni motorlarla ve makyajla gelecek, belki seneye de tamamen kasa değiştirecek bir araba şu an sıfır alınır mı bilemedim..

    Var mıdır fikir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkaptan

    Merhabalar,

    Diğer Ibiza forumuna da yazmıştım ama bir yorum alamadım, belki buradan çıkar.

    1,5 aydır 40-41bin civarı bütçeyle 2013 ve sonrası 2. el DSG Ibiza bakıyorum.

    Bu dönemde belki 1 ya da 2 tane araç satışa çıktıktan hemen sonra satıldığı için kaçırdım, bunlar dışında içime sinen bir araç bulamadım.

    2013- 20-30bin km olmuş, 2-3 parça boyası var diyor, bazılarında değişen bile oluyor ve 42bin'den bir kuruş aşağıya inmem diyor.

    İlk arabam olacak, acemiyim. Sıfır araba almak da hiçbir zaman mantıklı gelmedi ama 42bin'e böyle bir 2. el almaktansa 5.000.-TL daha koyup sıfır alayım bari diyorum.

    Sonra o arabayı bir yere dokundurduğumda nasıl içimin yanacağını düşünüp vazgeçiyorum.

    Bazen "al 25-30bin'e idare edecek bir araba, acemiliği at, 2-3 ay sonra sat sıfır al" diyorum ama o paralara alınabilecek otomatik arabaların arıza ve masraf potansiyellerinden de ürküyorum.

    Çok kararsızım, yaz geldi ben hala araba alacağım. İşin içinden çıkamıyorum..

    Sıfır almaya biraz daha meyillenmiştim ki bu makyajlı kasa olayı da ayrı bir kararsızlık yarattı. 3-5 ay sonra yeni motorlarla ve makyajla gelecek, belki seneye de tamamen kasa değiştirecek bir araba şu an sıfır alınır mı bilemedim..

    Var mıdır fikir?

    Bende ilk defa kullanıyorum ve 0 ibiza alarak attım acemeliği çok şükür de dikkatli kullanmaya Özen gösteriyorum....ibiza dsg yeni kullanmak isteyenler için cok ideal bir araba 0 tavsiye ederim bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.