Şimdi Ara

Samsung Galaxy S2 yanki (echo) problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
18.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    Belki bazilariniz arastirmistir yada ayni dertten muzdariptir, bazi galaxy s2 modellerinde bir yanki problemi var. Aradiginizda karsi taraf surekli kendi sesini duydugundan rahatsiz oluyor. Isin ilginc yani, bu durum kilif takili iken cok belirgin bir sekilde. Kilif cikartildiginda ise neredeyse farkedilemeyecek duzeye iniyor. Hatta arka kapagi cikartirsaniz tamamen gidiyor diyebilirim.

    Sorunun kilif ile ilgili oldugunu dusuneceksiniz ancak durum oyle degil.

    Birincisi, ayni kilifi baska bir S2 ye taktiginizda takilan telefon hicbir sorun cikartmiyor.
    Ikinci olarak, eger master reset atarsaniz gecici olarak echo probleminden kurtuluyorsunuz. Ben aldigimin ikinci gunu durumu farkettigimde master reset attim. Sorunun duzeldigini sanmistim ama bugun sarjim bitip telefon kapandi. Tekrar actigimda ayni sorun devam ediyordu. Kisacasi master reset attiginizi takip eden ilk kapatip-acmada echo problemi geri geliyor. Bunu birkac defa denedim, her seferinde ayni durum. Sorunun donanimsal mi yoksa yazilimsal mi olduguna bir turlu karar verebilmis degilim. Aldigimda firmware kf3 tu, kg1 e yukselttim. Orjinal rom yuklu. Problemin tarifinde bir degisme yok.
    Telefonu son care olarak bugun aldigim yere (istinye park Darty) biraktim. Cihazi servise gonderecek arkadasa problemi anlattigim ve birebir gosterdigimde oldukca sasirdi ve daha once hic benzer birseye rastlamadigini soyledi. Yabanci forumlarda ayni problem yuzunden telefonu iade edip yenisini almis olanlar var. Acaba aranizda benzer problemi yasayanlar var midir? Bu yuzden servise goturup degisimini yapmis yada cozum bulmus arkadaslar varsa ve tecrubelerini paylasirsa cok yararli olur.

    Ben sahsen kilifsiz kullanmayi bir cozum olarak gormuyorum. Bunun yaninda ayni problemin bir parcasi olarak ses kalitesininde fazla boguk oldugunu dusunuyorum. Bu kadar pahali ve son teknolojiye sahip bir telefonun en temel islevini dogru bir sekilde yerine getiremesine cozum olarak alternatif yollar aramamaliyiz bence.







  • evet aynı problem bende de var. telefonu alalı 11 gün oldu. karşı taraftan gelen sesi azalttığımda bir miktar düzeliyor ama sorun hala devam ediyor.
    işin ilginç tarafı karşıdan gelen sesi hoparlöre verdiğimde karşı tarafta yankı olmuyor. bu nedenle sorun yazılımsal olmalı bence.

    bu arada teknik servisten aldın mı telefonunu? son durum nedir?

    Teşekkürler.
  • Telefon için aldığım kılıfı çıkarttığımda yankı problemi tamamen çözüldü. artık başka kılıf bakmak gerekli anlaşılan
  • Telefonu cuma gunu darty - istinye parka teslim ettim, pazartesiden beri telpayi ariyorum ama daha kayit altina alinmamis. Bugun darty'yi arayip nedir durum diye sordum, ulasmis gozukuyor, henuz sisteme girmemislerdir dediler. Yani prosedur musteriyi biktirma politikasi uzerine kurulu. Muhtemelen senin yaptigin gibi kilifi cikartacaklar ve sorun cozuldu diyerek yollayacaklar geri. Sonra ben de tekrar goturucem servise, bu boyle onlar telefonu degistirene kadar devam edecek. Benden 2-3 gun sonra telefonu alan bir tanidigim var, ayni kilif onda hicbir problem cikartmiyor. Ayrica dedigim gibi, master reset atildiginda bir sonraki reboota kadar bir sorun yok, yani durum donanimsal arkadaslar, yazilimsaldir, firmware ile duzelir diyerek kendinizi kandirmayin, garanti kapsamindaysaniz telpanin yolunu tutun bence. Benim simdiki aklim olsaydi Darty'ye falan goturmez direk Telpaya goturur, sorunumu da ordakilere anlatirdim ama nerden bilecegim aldigim yere goturmenin bana 1 hafta vakit kaybettirecegini.

    Dedigim gibi sorun kesinlikle donanimsal. Hatta daha da ileri giderek, yurtdisinda ayni problemi yasayanlarin teknik servisten aldiklari yanittan yola cikarak sorunlu olmasi en muhtemel parcayi bile buldum. ui board diye geciyor ismi. GH59-10949A servis kodlu parca. buradada resmi var ilgilenenlere.




  • Araştırmalarıma göre seninde dediğin gibi sadece bazı tellerde oluyor aynı problem. eğer alınan sıfır ürün 1 ay içinde garanti kapsamındaki sebeplerden ötürü ayıplı hale gelirse veya ayıplı ürün satın alınmış ise birebir değişim hakkı var.

    eğer 1 ay geçmedi ise değişim yaptırmanı tavsiye ediyorum. tabi galiba teknik servisten ürünün ayıplı olduğuna dair belge alman lazım.

    ayrıca yabancı forumlardan gördüğüm kadarıyla aynı problemlemden şikayetçi olan bazıları telefonlarını satıcı firmadan birebir değiştirmişler ve sorunda ortadan kalmış.

    kolay gelsin
  • Her halukarda keyfi iade hakkin olmadigi icin (sanirim bu hak sadece internet uzerinden alinan urunlerde var), telefonun yetkili servisi olan Telpaya gitmesi gerekiyor. Dedigim gibi problemi kilifi taktigim gun, yani telefonu aldigimin ikinci gunu farkettim ama sorunun yazilimsal oldugunu dusunmustum. Bu yuzden telefonu 6. gun darty'ye biraktim. Su anda 15. gun bitti ve ne yazik ki Telpa birakin sorunu cozmeyi daha telefonun kaydini almayi bile basaramadi! Darty ayin 5inde telefonu teslim ettigini soyluyor, telpadakiler de dogrudur ulasmistir ama daha kayit altina alinmamis diyorlar. Sabrim cok fena tasmak uzere, ya darty yada telpadan birisine cok feci patlayacagim, hayirlisi...

    Sende de ayni problem var demistin, 11 gun oldu alali demistin sen ne yaptin?
  • kesinlikle yarın telefonunu istemeni ve direk teknik servise gidip arızayı kılıf var iken raporlayıp ilgili mağazadan değiştirmeni tavsiye ediyorum.

    yarın teli tüm aksesuarlarıyla alıp ilgili yetkili servise arızayı ispatladıktan sonra rapor isticem. ayrıca kesinlikle telime müdahale edilmesine de izin vermicem. çünkü telimi alalı 1 ay olmadığı için onu tamir ettirmek zorunda değilim. o yüzden kesin olarak servise "tamiri için teslim etmeden anında rapor almak" için başvurucam. eğer sorun çıkardıkları takdirde kanunen ( 4822 Sayılı Yasa ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun) telimi servise onattırmak yerine iadesini isteyebileceğimi belirtip raporumu alıcam.

    kolay gelsin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Samsung Tab S9 ve S9 FE
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ben de benzer bir talepte bulundum ancak ariza tespit ve buna bagli degistirme onayinin ancak yetkili servisten yani telpadan yapilabilecegini soylediler. Ayrica Telpadan teknik servisle kimseyle gorusmene musade etmiyorlar. Hatta su anda telefonum Telpanin kaydi altinda olmadigi icin geri bile isteyemiyorum. Carsamba gunu telefonun teknik servise ulastigina dair belge var. Pazartesiye kadar hala bunun kaydi gecmediyse Telpaya arizali telefon yagiyor olmali.

    Gelismeleri paylasirsan sevinirim, sana da kolay gelsin.
  • telefonu kadıköydeki yetkili servise verdim ve arıza tespit edildiği takdirde de değişimini istedim. sorunu ise şöyle anlattım: "telefon set bir zemine konulduğunda veya kılıf takıldığında karşı taraf kendi sesini duyuyor. yani telin arkla kısmı kapandıpında bu problem oluyor"

    1 hafta içinde belli olurmuş. teli ise 3 gün önce vermiştim.
  • bugun gelen mesaja göre telefon test edilmiş ve herhangibir yankı problemine rastlanmamış. nasıl iştir anlamış değilim. üstelik sorunun sebeplerini tüm detaylarıyla birlikte anlattım(kılıf takılı iken, telefon sert bir zemin üzerindeyken vs)

    servisi tekrar aradım ve beni gelip kontrol etmem için çağırdılar. bakıcaz artık derdimi anlatabilecekmiyim.
  • Anlasilan karsida isler daha hizli yuruyor. Ben ayin 30unda verdim telefonu yani 15 gun oldu. Hemen hemen hergun arayip kavga ediyorum. Birak ariza tespitini henuz telefona baktiklarini bile zannetmiyorum. Ancak ben arizayi Darty'ye teslim ederken aciklayarak gostermistim, oradaki arkadasta anlamisti problemi. Servisten ariza yoktur ibaresi gelirse 15 gunun ardindan cok fena kiyamet kopacak.

    Ben teknik servisle gorusmek istedigimi, sorunu onlara bizzat anlatmak istedigimi soyledim ama beni kesinlikle gorusturmediler servisten kimseyle. Eger gidip sorunu gosterme sansin olursa en kolay gosterme sekli, varsa ellerinde baska bir s2 telefona kendi kilifini tak. Eko olmayacaktir.

    Isin ilginc yani teknik servisimizin problemi tespit edemiyor olmasi. Insan azicik her musteriyi aptal yerine koymaz da biraz arastirir sorar, internete bakar bisey yapar. Daha telefonu kullanmaya baslamadan manyakmiyim ben servise goturucem bile bile paramla rezil olmaya...

    Telefonu bilmemneyi gectim, durum gurur meselesi haline geldi artik. Su isi hele bir cozemesinler, bak nasil ugrasicam isin sorumlulariyla (yada sorumlulugu almayanlarla)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masquerade -- 14 Ekim 2011; 11:44:19 >




  • ayen haklısın, bazı konularda tabiri caizse çirkef olmazsan seni düşüncesiz, herşeyi kabul eden saf mişterilerden sanıyorlar.

    Aslında "kılıf kullanmak zorunda değilsiniz, sorun aksesuar problemi" denilirse başka bişi denicem; internettten araştırdığıma göre senin dediğin ui-boardın dışında telin arkasındaki ikini ekho microfonun arkası kapatıldığın da aynı problem oluyor sanırım. Bu yüzden telde kounuşurken elimi o mikrofunun arkasına koydugumda da aynı problem oluyo dicem. umarım kılıfsız da bu aynı problem olur.

    son olarak onların tele kılıf takıp denediklerini da sanmıyorum. belki vardır, belki de yoktur ellerinde. onlara göre telefon çıplak vaziyette çalışıyorsa iş bitmiştir.

    o yüzden ben telefonu kılıfla birlikte teslim etmediğim için pişmanım.

    dün teknik servisi aradım ve durumu tekrar anlattım onlarda gelin bakalım dediler. bugün gidip bakıcam artık.

    sanada kolay gelsin, bol sabırlar




  • Yanilmiyorsam arkadaki mikrofon ya da hoparloru elinle kapattiginda ayni problem olmuyor. Telefon ciplakken echo yapmiyor. Ancak echo olsun ya da olmasin ses kalitesi diger s2 lere gore cok daha dusuk, bunun da ayni problemden kaynaklandigini dusunuyorum.
    Ben telefonu kilifiyla teslim ettim. Dartydeki ilgilenen arkadas oyle yapmamizi onerdi. Ariza notuna da detayli bir sekilde kilifla denenmesi gerektigini yazdirdim.
    Bu arada yurtdisinda ayni problemi yasayip servise goturen herkese 1-2 gun icinde yenisini vermisler. Bence bu Samsung tarafindan bilinen yaygin bir problem ve yurtdisindaki teknik servisler bunun gayet iyi farkinda. Teknik servisle gorusme imkanin olacaksa yaninda forumlardan dokuman da goturmeni oneririm. Belki ikna etmene yardimci olur.

    Sen yine sanslisin. En azindan ilgilenmisler, geri donmusler, gelin bakalim falan demisler. Beni ne arayan var ne soran. Hergun hergun hem telpayi hem dartyyi aramaktan, sorunumu her seferinde en basindan yeni bir x sahisa anlatmaktan biktim usandim.




  • bugun sarıgazideki ana teknik servisi, yani tüm yetkili servislerin ürünleri gönderdiği yeri aradım. orayı aradığımda telefonumda normal vaziyette iken bir sorun olmadığı için değişimi mümkün olmadığını söyledi bana. yani kılıf takmak zorunda değilsin gibi bi şey söylendi. sonra 444 77 11'i aramam tavsiye edildi ve aradım. onlarda aynı şeyi, yani kılıf problemi olduğu için telin arızalı olduğunu söyleyemeyiz gibi..

    onlar aslında küçük bir açıdan da olsa haklı gibi. ama bende ısrarla sorunun sadece belirli tellerde olduğunu, fabrikasyon hatası olduğunu ve kılıf kullanmak zorunda olduğumu dile getirdiğimde bana yardımcı olan arkadaş şöyle yapmamı istedi: telefonu tekrar teknik servise vermemi ve ardından 444 77 11'e teslim ettiğimi söylediğimde onlarda sarıgazideki yetkililere telimin daha detaylı incelenmesini ve sorunun diğer telefonlarda olmadığını, sadece benim telimde olduğunu söyleyecek. yani senin anlıyacağın teknik eleman teli eline aliıp konuşup arızaya rastlanmamıştır diyip hemen teli gönderemiyecek.

    ayrıca bana yardımcı olan arkadaş sorunu hala çözemediğim takdirde samsung sitesinden bize ulaşın linkinden durumu detaylıca anlatmamı söyledi.

    eğer hala sorun hallolmassa artık koreyi arıcam :)

    eğer ben sorunu halledersem- ki edicem inşallah- sanada aynı yolu gösteririm inşallah.

    az öncede ingilizce bi mail attım samsung sitesinden. bekliyip görücez artık.

    ayrıca bilgilendirmelerin için de saol. umarım telin en kısa zamanda sana ulaşır.




  • Bence kucuk ya da buyuk hakli olduklari hic bir sey yok. Cok basit bir onerme yapayim. Bana telefonumu depodan getiren arkadas bunu degilde hemen yanindaki kutuyu almis olsaydi butun bunlarla ugrasmiyor olacaktim. Benimle ayni yerden, ayni ucret karsiliginda satin alanlarla ayni urunu alamamak basbayagi ayipli urun sinifina girer. Seni gercekten sabrindan dolayi tebrik ediyorum, bana kilif kullanmak zorunda degilsin gibi bisey soyleselerdi siddete basvurup hakliyken haksiz duruma dusebilirdim :)
    Senin de teknik servis diye bahsettigin yer telpa degil mi? Onlarin yeri Leventde diye biliyordum yanlis mi hatirliyorum acaba?
  • yani küçük de olsa haklı derken şöyle; onlara göre dışarıdan telefonun çalışmasını etkileyecek bir müdahle yapılmış olarak görülüyor. bu konularda bilgileri olmadığı için de öyle konuşuyorlar.

    bu arada bana kılıf sorunu olduğunu ve kullanmak zorunda olmadığımı söylediklerinde tatlı-sert bi dille o koskoca kılıf sektöründen ve diğer telefonlarında(nokia vb) bu kılıfları kullandığı halde hiçbir sorun olmadığını ve bu sorunun sadece bazı sgs2 modelleirinde olduğunu anlattım. ayrıca internette de araştırma yapmalarını bile rica ettim. hatta sorunun sadece kılıftan değilde telin arka kısmı kapandığında bile aynı problemin olduğunu söyledim.

    sonuçta bugün 444 77 11'e teli servise bıraktığımı ve kadıköydeki destech samsung yetkili servisine bilgi vereceklerini hatırlattım. ardından destech'teki bir arkadaş beni arayıp telefonumun daha detaylı bir şekilde incelenip bana geri dönüleceğini söyledi.

    bunlar olumlu gelişmeler ama sonuc umarım beklediğim gibi olur. oda olmadı samsung yurtdışı merkezini arayıp derdimi anlatırım, oda olmadı tüketici hakem heyetine sorunsuz çalışan başka bir SGS2 cihazıyla birlikte gidip anında değişim\iade hakkımı alırım.

    Bu arada benim yetkili servisim Başarı.

    senin telefonun son durumu nedir? 444 77 11'i arayıp telin hakkında incelettirme yaptırdın mı?

    kolay gelsin




  • Benim telefonum serviste gozukuyor. zaten daha once de dedigim gibi, servise girmesi bile 12-13 gunu buldu. Aradigimda teknik ekibin su anda ilgilendigini soyleyerek kestirip atiyorlar.
  • Ya evet ayni sorun bendede var karsi taraf sesini duyuyor konusurken.ama bence sorun kiliftan kaynaklaniyor en azindan benimkinde cunku kilifsiz kullanirken hic yanki yok ayni konusma esnasinda kilifi takiyorum hemen karsi taraf sesini duymaya basliyor.bende hicbir sikinti yok sadece karsi taraf sesini duyuyor.nilkin ultra slim kilif kullaniyorum ve yanki yapiyor.yeni bir kilif alcam yanki yapmiyan onerileriniz var mi?
  • kun_aguero gecmis olsun, senin de telefonun problemli partiden. Keske konuyu biraz daha dikkatli okusaydin, sorunun kiliftan olmadigi sonucuna sen de varirdin. Sana tavsiyem, eger garantin devam ediyorsa urunun degistirilmesi yada onarimi icin servise vermen. Sonucta ucuz bir urun degil. Neden herkesle ayni parayi verip ayipli urune sahip olacaksin?

    Bugun servise gonderdigim e-mailden arizanin tespiti ile ilgili bolumu buraya yapistiriyorum.
    ------------------------------------------------------------
    Arizanin Telefondan kaynaklandiginin ispatlari:

    1. Ayni koruyucu kilifi baska bir ayni model telefonda deneyin. Eger diger telefon da arizali degilse kilif gorusmelerde yanki sorunu yaratmayacaktir.
    2. Herhangi bir sorun yaratmadigini bildiginiz baska bir koruyucu kilifi arizali telefonda deneyin. Yanki problemi devam edecektir.
    3. Telefona master reset atin. Yanki problemi kilifli veya kilifsiz gidecektir. Telefon kapatilip acilincaya kadar butun problem duzelmis gibi gozukur, ancak ilk kapatip acmada eski haline doner.
    -------------------------------------------------------------
    Benim yaptigim arastirmalara gore bu yuksek ihtimalle buyuk bir partide meydana gelmis olan cok ciddi donanimsal bir hata. Okuduklarima gore yurtdisindaki teknik servisler sorunun UI board'dan oldugunu soylemisler. Telefonunu degistirenler AYNI KORUYUCU KILIF ve AYNI SIM KART ile yeni telefonlarinda problemin tamamen ortadan kalktigini belirtmisler.

    Kisacasi samsung galaxy s2 deki yanki (echo) problemi donanimsal bir hatadir. Hangi kilifi kullanirsan kullan ayni problemi yasayacaksin.

    Bunun yaninda, eger ses kalitesinin yeteri kadar iyi olmadigini, seslerin karsi tarafa olmasi gerektiginden boguk gittigini dusunen varsa bu da cok buyuk ihtimalle ayni problemden kaynaklaniyor. Kendi telefonunuzdan baska bir galaxy s2 yi arayin, karsinizdakinin sesini dinleyin. Bir de telefonlari degisin ve oyle deneyin ne demek istedigimi anlayacaksiniz.




  • Peki sizin telefonun son durumu nedir servistemi hala.degisim yaptilar mi?ben simdi bu sorun icin aylarca servislerle ugrasmak istemiyorum.teli alali 1 aydan fazla oldu degisim yapmazlar ve aksesuar sorunu derler buyuk ihtimal.baska bir kilif alcam onda sorun cikmazsa olay kapanir benim.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.