Şimdi Ara

Sağ Şeritte Mazotu Biten Araca Arkadan Vurma (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
1
Favori
6.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suçlusun malesef yol senin önünde senin görüp davranman gerekir.kurallar karşı tarafta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozulan aracı emniyet şeridine en kısa sürede çekmek ve gerekli önlemleri almak sürücü mesuliyetindedir.

    Karayolları kanununda açıkça yazar.

    Mesela bu sabah bir tane tır lastik koparmış.Adamın iki lastiği patlamış.Aracı sağa çekmiş.

    Reflektör koymuş.Kopan lastiği de alıp kenara getirmişti.

    Size %50, master sürücüsüne %50 verilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    ayrıyetten gerçekte işleyen fizik kurallarına göre birisine arkadan çarpıldığı zaman şöför ön camdan çıkmaz aksine koltuğa daha da yaslanır yani çıkması imkansız




  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Sizin verdiğiniz örnek, benim ilk sayfada verdiğim kanun maddelerinden 3. maddeye uyuyor. O maddede yazdığı gibi, çekici, Tır vs.. için bu konu bir zorunluluk , peki bu kazada ne var ?

    Verdiğiniz örnekteki işlem doğru ama o örneğinizin bu kaza ile alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 20 Ocak 2015; 23:21:03 >
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Ben tırı örnek verdim sadece.

    Karayolları kanununda araç bozulursa, en hızlı şekilde emniyet şeridine çekme sorumluluğu var sürücünün.
  • Trafikte ondeki aracin herhangi bir sebeble aniden durma ihtimalinden dolayi takip mesafesi denen olay var.mazotun bitmesi kopegin cikmasi vs bu sebeblerden biri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Tır örneğinde o kural doğru ve haklısınız ama bu olayda öyle büyük araç yok.. Allahtan yok, yoksa konuyu yazan arkadaş aramızda olmayabilirdi..
    Kaza yapan arkadaşın koyduğu fotoğrafları da incelerseniz, çarptığı duran aracın, o yolda daha sağa çekme imkanı olmadığını görürsünüz zaten.
    (Reflektör konmadı hususu bu arkadaşın iddiası ve bana göre burada birşeyi değiştirmez. Diğer kazazede de, " Yolda Reflektörüm vardı, koca arabamı görmeyen onu mu görmüş, koymuştum ama görmemiş, onada çarpmış nereye savurmuş bakmadım." dese.. Hadi buyrun cenaze namazına...
    O yüzden tutanak dışında kalan ifadelerin sonradan pek önemi yok. O tutanağa yazarken herşeyi düşünüp yazmak ve öyle imzalamak lazım. + Fotoğrafları çok detaylı çekmek lazım.. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 20 Ocak 2015; 23:31:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canakkaleli17

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    ayrıyetten gerçekte işleyen fizik kurallarına göre birisine arkadan çarpıldığı zaman şöför ön camdan çıkmaz aksine koltuğa daha da yaslanır yani çıkması imkansız

    Evet dediginiz gibi bu da olayin fiziksel yorumu ama bunu yazinca anlamasi kolaylasacak mi bilemedigimden hic girmedim bu konuya. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Suçu %100 arkadaşa veren bile olmuş mazot bitmesi yada arıza kaza durumunda yeterli haklı sebep değildir, her sürücü aracından sorumludur be özellikle bu tür kazalarda yakıt bitti kenara çektim durdum diye belirten taraf varsa sigorta şirketleri tarafından sorumluluğunu yerine getirmediği kanısı hakimdir ve kazada pay sahibidir. Muhtemelen bu kazada herkes kendi hasarını karşılaması veya suçun çoğu yakıtı bitip ve gerekli güvenlik önlemlerini almayan araca verilecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öncelikle geçmiş olsun hocam.

    sorunuzun cevabı malesef ikinizde kusurlusunuz.
    sizinki adı belli arkadan çarpmışsınız (karayolları trafik kanunu asli kusurlardan 84 d maddesi)
    diğeri ise karayolları trafik yönetmeliği 135. maddesine göre arıza vb durumlarda gerekli önlemleri almak zorunda. alınacak önlemler aşağıdaki gibidir.

    Teknik arıza, kayma, yolda ani olarak meydana gelen bir bozukluk veya heyelan, yükün koyması ve düşmesi ve benzeri gibi mecburi hallerin yerleşim birimleri dışındaki karayolu taşıt yolu üzerinde meydana geldiği takdirde; araç sürücüleri, bütün imkanlarını kullanacak hareket ettirme, itme ve benzeri şekil ve surette, araçlarını karayolu dışına, bu mümkün olmaz ise bankette, bu da mümkün değilse taşıt yolunun en sağ kenarına almak ve her durumda yol, hava ve trafik şartları ile gece ve gündüz olmasına göre,-gerekli güvenlik ve uyarı tedbirlerini almakla yükümlüdürler.

    Herhangi bir arıza veya trafik kazası sebebiyle karayolunda kalan araçların kurallara uygun olarak işaretlenmesi gerekir. Arızalı araç sürücüleri aşağıdaki tedbirler alınıncaya kadar, dörtlü ikaz lambalarını yakmak ve bu sırada duraklama ve park etmedeki bütün tedbirleri almak, zorundadırlar.


    Yol, hava ve trafik durumu ile gece ve gündüz oluşuna göre, nizami park ve kuyruk ışıkları -yakılmadığı, veya yakılması durumunda dahi 150 metre mesafeden diğer araç sürücüleri tarafından açıkça görülemediği durumlarda.

    Arızalanan aracın ön ve arkasına uygun yerlere diğer araç sürücülerinin 150 metre mesafeden açıkça görebilecekleri şekilde birer kırmızı yansıtıcı (Reflektör) veya kırmızı ışıklı cihaz konulacaktır.


    Reflektör, kırmızı ışık yansıtacak. Bir kenarı 45 cm eşkenar üçgen şeklinde, her kenarında 5 cm genişliğinde ışık yansıtan yüzey olacak. Ayak yapısı gelip geçen araçların rüzgarından devrilmeyecek nitelikte olacaktır.

    Arızalı araç dönemeç veya tepe üstü gibi yerlerde ise; kırmızı ışık veya yansıtıcı cihaz, aracın ön ve arkasında en öz 30 metre mesafe olacak ve diğer araç sürücüleri tarafından en az 150 metre mesafeden görülecek şekilde konulacaktır.

    düzeltme: önceki sayfada cevap verilmiş kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolBUDUR -- 21 Ocak 2015; 0:46:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01


    quote:

    Orijinalden alıntı: canakkaleli17

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    ayrıyetten gerçekte işleyen fizik kurallarına göre birisine arkadan çarpıldığı zaman şöför ön camdan çıkmaz aksine koltuğa daha da yaslanır yani çıkması imkansız

    Evet dediginiz gibi bu da olayin fiziksel yorumu ama bunu yazinca anlamasi kolaylasacak mi bilemedigimden hic girmedim bu konuya. :)

    yok hani yok inmeye kalktığım sırada çarptı falan yazsa böyle olur diyordu ya heh o iş öyle olmuyor




  • Vay Arkadaş herkes de mazotu biten adamın yapması gerekenleri yazmış da yazmış. Biri de çıksın, çarpan adamın yapması gerekenleri yazsın. Onun eksikliklerini yazsın.

    Misal, önüne baksaydı, misal dikkatli olsaydı, misal fren bile yapmayacak derecede dalgın olmasaydı.

    Fren bile yapmamış yahu. Düşün koca kamyoneti görmüyor adam.

    Yatsın kalksın yaşadığına dua etsin, önüne insan çıkmadığına dua etsin.

    O aracın yerinde bir insan olsaydı, ona da reflektör koysaydın mı denecekti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    Laf olsun diye yazan sizsiniz.dediginiz gibi olsa bile arkadan o siddetle carptiginda sofor fazlasiyla zarar gorur , cunku tutunmuyor kazayi beklemiyor o arada.

    oyle osa bile kaza raporlarinda emniyet kemerinin gerildigi vs hersey cikar meydana.o kadar basit degil o isler yok inerken vurdu hasar verdigini gordum falan.

    Askerligimi su anda jandarma olarak Canakkale Kucukkuyu da yapiyorum. Yaklasik 20 30 tane trafik kazasi olayi bizim mintikada gerceklesti. Aractan ceset cikarttigim oldu, olum haberi verdik. Ne jandarma trafik nede normal trafik birak kemer gergisinin sikistigini arabanin icine bile bakmazlar.

    Ilk defa arkadan vurulan arabanin soforunun on camdan firladigini senden duydum.

    Lutfen devam etmeyin alakasiz yazilara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Ocak 2015; 3:20:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıt bitmiş ya da bozulmuş. Bu iki tip durum aynı şekilde değerlendirilir. Yol ne durumda olursa olsun o araba orada mecburen duracak. Adamın arabayı kucaklayıp götürecek hali yok ya. Kaldı ki gündüz vakti, dümdüz yol ve mis gibi açık havada reflektör koymak zorunlu değil; çünkü bu durumda dörtlülerini yakan bir arabanın yeterli mesafeden görüleceği kabul edilmektedir. Adam da aracını en sağa çekip dörtlüleri yakarak üzerine düşeni yapmış.

    Sanırım (kuvvetle muhtemel) telefonla uğraşıyordunuz ve kaza da bu sebeple oldu. Aksi takdirde böyle bir kazanın açıklaması yok. Yaya şeridinde yürüyen bir yayaya çarpsanız "dikkatim dağıldı" diyebilecek misiniz? Sizin dikkatinizin dağılması ya da dikkatinizi dağıtan bir şeyle ilgileniyor oluşunuz kimsenin kusuru değil.

    Bununla geçmiş olsun. Umarım kasko vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karayolunda Bozulup Kalan Araçlar
    Madde 135- Herhangi bir arıza veya trafik kazası nedeniyle karayolunda sürülemeyecek araçlar için aşağıdaki esas ve usuller uygulanır.
    a) Durumlarına göre bozulan araçlar için parketme ve duraklamada alınacak önlemlerden gerekli olanlar uygulanmakla birlikte;
    1) Yol, hava ve trafik durumu ile gece ve gündüz oluşuna göre nizami park ve kuyruk ışıkları yakılmadığı, yakılamadığı veya yakılması halinde dahi 150 metre mesafeden diğer araç sürücüleri tarafından açıkça görülemediği takdirde, bozulan aracın ön ve arkasına uygun yerlere diğer araç sürücülerinin 150 metre mesafeden açıkça görebilecekleri şekilde birer kırmızı yansıtıcı veya kırmızı ışıklı cihaz konulması,
    2) Dönemeç veya tepe üstü gibi yerlerde, kırmızı ışık cihazı veya kırmızı renkteki yansıtıcının aracın ön ve arkasında en az 30’ar metre mesafede olacak ve diğer araç sürücüleri tarafından en az 150 metreden açıkça görülebilecek şekilde yerleştirilmesi,
    3) Otobüs, kamyon ve çekicilerin karayolu üzerinde arıza ve uzun süreli bırakılması halinde, normal hava şartlarında en az 150 metreden net olarak görülebilecek şekilde 150x25 cm. ebadında Avrupa Topluluğu Direktifleri ve Avrupa Ekonomik Komisyonu Regülasyonlarından ECE 70’deki teknik şartlara uygun engel işaretinin konulması,
    Mecburidir.
    b) Bozulan araç, tehlikeli madde taşıyorsa her durumda kırmızı ışıklı cihaz kullanacak ve devamlı şekilde başında beklenmek suretiyle gözetim altında bulundurulacaktır.
    Yukarıda belirtilen tedbirlerin alınması tamamlanıncaya kadar araçta acil uyarı (dörtlü ikaz) lambaları varsa bu lambaları veya dönüş lambaları birlikte yakılabiliyorsa bunların yakılması mecburidir.


    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=trafik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    Laf olsun diye yazan sizsiniz.dediginiz gibi olsa bile arkadan o siddetle carptiginda sofor fazlasiyla zarar gorur , cunku tutunmuyor kazayi beklemiyor o arada.

    oyle osa bile kaza raporlarinda emniyet kemerinin gerildigi vs hersey cikar meydana.o kadar basit degil o isler yok inerken vurdu hasar verdigini gordum falan.

    Askerligimi su anda jandarma olarak Canakkale Kucukkuyu da yapiyorum. Yaklasik 20 30 tane trafik kazasi olayi bizim mintikada gerceklesti. Aractan ceset cikarttigim oldu, olum haberi verdik. Ne jandarma trafik nede normal trafik birak kemer gergisinin sikistigini arabanin icine bile bakmazlar.

    Ilk defa arkadan vurulan arabanin soforunun on camdan firladigini senden duydum.

    Lutfen devam etmeyin alakasiz yazilara.

    1.Arac perte ciktiginda soforde agir yaralanma vs olursa bal gibide bakilir.O anda bakilmayabilir ama sonradan illaki bakilir.

    2. On camdan cikma lafin gelisiydi ama belli bir suratte arkadan vururlarsa kemer takili deilse on cama kafani cok rahat vurursun. Arkadan vuruldugu sirada geriye yaslanirsin ama sonra ileri dogruda itme meydana gelir.koltuga yaslanip kalmiyorsun.sirf bununla ilgili kac defa kamu spotu gibi videolar yayinlandi hic mi denk gelmediniz hayret..

    Alakasiz yazi falan yok ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 21 Ocak 2015; 11:20:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    Laf olsun diye yazan sizsiniz.dediginiz gibi olsa bile arkadan o siddetle carptiginda sofor fazlasiyla zarar gorur , cunku tutunmuyor kazayi beklemiyor o arada.

    oyle osa bile kaza raporlarinda emniyet kemerinin gerildigi vs hersey cikar meydana.o kadar basit degil o isler yok inerken vurdu hasar verdigini gordum falan.

    Askerligimi su anda jandarma olarak Canakkale Kucukkuyu da yapiyorum. Yaklasik 20 30 tane trafik kazasi olayi bizim mintikada gerceklesti. Aractan ceset cikarttigim oldu, olum haberi verdik. Ne jandarma trafik nede normal trafik birak kemer gergisinin sikistigini arabanin icine bile bakmazlar.

    Ilk defa arkadan vurulan arabanin soforunun on camdan firladigini senden duydum.

    Lutfen devam etmeyin alakasiz yazilara.

    1.Arac perte ciktiginda soforde agir yaralanma vs olursa bal gibide bakilir.O anda bakilmayabilir ama sonradan illaki bakilir.

    2. On camdan cikma lafin gelisiydi ama belli bir suratte arkadan vururlarsa kemer takili deilse on cama kafani cok rahat vurursun. Arkadan vuruldugu sirada geriye yaslanirsin ama sonra ileri dogruda itme meydana gelir.koltuga yaslanip kalmiyorsun.sirf bununla ilgili kac defa kamu spotu gibi videolar yayinlandi hic mi denk gelmediniz hayret..

    Alakasiz yazi falan yok ortada.


    Yabancı bir kaynaktan arkadan çarpmayla ilgili bir yazı alıntılıyorum


    "Whiplash

    In a rear-end collision, the energy from the impact propels the car and the occupants forward. Since the head is not connected to any part of the seat, it remains stationary as the car is propelled forward. Once the impact is over and the car comes to halt, the head will be thrown forward while the torso remains against the seat, if the occupant is restrained by a safety-belt system. This results in a greater risk of neck injury. This is known as acceleration-deceleration injury, or whiplash. Whiplash injuries to the neck are the result of hypertension.

    If not wearing a seat belt and shoulder harness, the occupant may strike the steering wheel, dashboard or windshield. If the seat belt and shoulder harness are in use the head will be thrown forward over the torso, while the upper body is restrained to the seat, resulting in a risk of greater neck injury."

    Özetle gövde koltuğa yapışıyor, boyun serbest olduğu için boyun hasarı meydana geliyor.


    Konu hakkında çok bilgi sahibi değilim fakat okuduklarım kafayı ön cama vurabileceğimiz yönünde.


    Konuda bilgi sahibi olmak önemli diye biraz bilgi katayım dedim, kimseye bir eleştirim de yok aksine katkıları kendi adıma beğendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsinan -- 21 Ocak 2015; 14:42:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsinan

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    Laf olsun diye yazan sizsiniz.dediginiz gibi olsa bile arkadan o siddetle carptiginda sofor fazlasiyla zarar gorur , cunku tutunmuyor kazayi beklemiyor o arada.

    oyle osa bile kaza raporlarinda emniyet kemerinin gerildigi vs hersey cikar meydana.o kadar basit degil o isler yok inerken vurdu hasar verdigini gordum falan.

    Askerligimi su anda jandarma olarak Canakkale Kucukkuyu da yapiyorum. Yaklasik 20 30 tane trafik kazasi olayi bizim mintikada gerceklesti. Aractan ceset cikarttigim oldu, olum haberi verdik. Ne jandarma trafik nede normal trafik birak kemer gergisinin sikistigini arabanin icine bile bakmazlar.

    Ilk defa arkadan vurulan arabanin soforunun on camdan firladigini senden duydum.

    Lutfen devam etmeyin alakasiz yazilara.

    1.Arac perte ciktiginda soforde agir yaralanma vs olursa bal gibide bakilir.O anda bakilmayabilir ama sonradan illaki bakilir.

    2. On camdan cikma lafin gelisiydi ama belli bir suratte arkadan vururlarsa kemer takili deilse on cama kafani cok rahat vurursun. Arkadan vuruldugu sirada geriye yaslanirsin ama sonra ileri dogruda itme meydana gelir.koltuga yaslanip kalmiyorsun.sirf bununla ilgili kac defa kamu spotu gibi videolar yayinlandi hic mi denk gelmediniz hayret..

    Alakasiz yazi falan yok ortada.


    Yabancı bir kaynaktan arkadan çarpmayla ilgili bir yazı alıntılıyorum


    "Whiplash

    In a rear-end collision, the energy from the impact propels the car and the occupants forward. Since the head is not connected to any part of the seat, it remains stationary as the car is propelled forward. Once the impact is over and the car comes to halt, the head will be thrown forward while the torso remains against the seat, if the occupant is restrained by a safety-belt system. This results in a greater risk of neck injury. This is known as acceleration-deceleration injury, or whiplash. Whiplash injuries to the neck are the result of hypertension.

    If not wearing a seat belt and shoulder harness, the occupant may strike the steering wheel, dashboard or windshield. If the seat belt and shoulder harness are in use the head will be thrown forward over the torso, while the upper body is restrained to the seat, resulting in a risk of greater neck injury."

    Özetle gövde koltuğa yapışıyor, boyun serbest olduğu için boyun hasarı meydana geliyor.


    Konu hakkında çok bilgi sahibi değilim fakat okuduklarım kafayı ön cama vurabileceğimiz yönünde.


    Konuda bilgi sahibi olmak önemli diye biraz bilgi katayım dedim, kimseye bir eleştirim de yok aksine katkıları kendi adıma beğendim.

    Hocam , Euroncap testlerinde goruluyor acikca zaten.Arkadan carpmalarda ilk basta yolcular koltugun sirtina yaslaniyor bunda hemfikiriz zaten. Ama sonra yolcular ileri dogru giderken emniyet kemeri hayvan gibi gerilerek tutuyor yolculari.Ki burada eminyet kemeri bile takılı değil, arkadan şiddetli bir çarpmada yolcunun sadece koltuk sırtına yaslanıp orada yapışık kalınacağını sanmak cidden şaka gibi.



    Ayrıca trafikte her şey kural değildir.Olası kazaları şoförler kendince alacağı güvenlik önlemleriyle de engeller.reflektör koymak zorunda olunmayabilir ama 40 50 metre en az geriye koyulsa , soför dalgın olsa bile o tangırtı sesini duyup kendine gelir hamle yapar cok hızlı değlse ve uyumuyorsa.Uzun yolda bile yogunluk bastırılıp hafif dalgınlık meydana geldiğinde , yoldaki bozukluklar , şerit kenarında ki tırtıklı şeyler bile hemen dikkati toplamaya yardımcı oluyor.

    Arkadaş zaten suclu onda hemfikiriz.Benim anlatmak istediğim başka ama anlatamadım derdimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 21 Ocak 2015; 14:58:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemsinan

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Adam tutanaga " dortlulerimi yaktim, arabanin arkasina reflektor koymak icin inecekken siddetli bir sekilde sarsinti oldu, kendime gelip inip baktigimda aracima, arkadan gelen bir aracin carpip, aracima maddi hasar verdigini gordum. "

    Seklinde yazarsa gecmis olsun 8/8 siz kusurlusunuz.

    Aractan tam inerken vursa ön camdan dışarı çıkardı yemezler o yalanı.

    Vitese takip el frenini cekip dortluyu yakip emniyet kemerini daha cikartmamistir.

    Laf olsun diye yaziyorsunuz.

    Ayrica tutanakta dikkatim dagildigi icin yazmis. Bu durumlarda gordum frene bastim arac durmadi yazinca daha ilimli yaklasiliyor olaya. Konuyu acan arkadas ipini kendisi cekmis.

    Laf olsun diye yazan sizsiniz.dediginiz gibi olsa bile arkadan o siddetle carptiginda sofor fazlasiyla zarar gorur , cunku tutunmuyor kazayi beklemiyor o arada.

    oyle osa bile kaza raporlarinda emniyet kemerinin gerildigi vs hersey cikar meydana.o kadar basit degil o isler yok inerken vurdu hasar verdigini gordum falan.

    Askerligimi su anda jandarma olarak Canakkale Kucukkuyu da yapiyorum. Yaklasik 20 30 tane trafik kazasi olayi bizim mintikada gerceklesti. Aractan ceset cikarttigim oldu, olum haberi verdik. Ne jandarma trafik nede normal trafik birak kemer gergisinin sikistigini arabanin icine bile bakmazlar.

    Ilk defa arkadan vurulan arabanin soforunun on camdan firladigini senden duydum.

    Lutfen devam etmeyin alakasiz yazilara.

    1.Arac perte ciktiginda soforde agir yaralanma vs olursa bal gibide bakilir.O anda bakilmayabilir ama sonradan illaki bakilir.

    2. On camdan cikma lafin gelisiydi ama belli bir suratte arkadan vururlarsa kemer takili deilse on cama kafani cok rahat vurursun. Arkadan vuruldugu sirada geriye yaslanirsin ama sonra ileri dogruda itme meydana gelir.koltuga yaslanip kalmiyorsun.sirf bununla ilgili kac defa kamu spotu gibi videolar yayinlandi hic mi denk gelmediniz hayret..

    Alakasiz yazi falan yok ortada.


    Yabancı bir kaynaktan arkadan çarpmayla ilgili bir yazı alıntılıyorum


    "Whiplash

    In a rear-end collision, the energy from the impact propels the car and the occupants forward. Since the head is not connected to any part of the seat, it remains stationary as the car is propelled forward. Once the impact is over and the car comes to halt, the head will be thrown forward while the torso remains against the seat, if the occupant is restrained by a safety-belt system. This results in a greater risk of neck injury. This is known as acceleration-deceleration injury, or whiplash. Whiplash injuries to the neck are the result of hypertension.

    If not wearing a seat belt and shoulder harness, the occupant may strike the steering wheel, dashboard or windshield. If the seat belt and shoulder harness are in use the head will be thrown forward over the torso, while the upper body is restrained to the seat, resulting in a risk of greater neck injury."

    Özetle gövde koltuğa yapışıyor, boyun serbest olduğu için boyun hasarı meydana geliyor.


    Konu hakkında çok bilgi sahibi değilim fakat okuduklarım kafayı ön cama vurabileceğimiz yönünde.


    Konuda bilgi sahibi olmak önemli diye biraz bilgi katayım dedim, kimseye bir eleştirim de yok aksine katkıları kendi adıma beğendim.

    Hocam , Euroncap testlerinde goruluyor acikca zaten.Arkadan carpmalarda ilk basta yolcular koltugun sirtina yaslaniyor bunda hemfikiriz zaten. Ama sonra yolcular ileri dogru giderken emniyet kemeri hayvan gibi gerilerek tutuyor yolculari.Ki burada eminyet kemeri bile takılı değil, arkadan şiddetli bir çarpmada yolcunun sadece koltuk sırtına yaslanıp orada yapışık kalınacağını sanmak cidden şaka gibi.



    Ayrıca trafikte her şey kural değildir.Olası kazaları şoförler kendince alacağı güvenlik önlemleriyle de engeller.reflektör koymak zorunda olunmayabilir ama 40 50 metre en az geriye koyulsa , soför dalgın olsa bile o tangırtı sesini duyup kendine gelir hamle yapar cok hızlı değlse ve uyumuyorsa.Uzun yolda bile yogunluk bastırılıp hafif dalgınlık meydana geldiğinde , yoldaki bozukluklar , şerit kenarında ki tırtıklı şeyler bile hemen dikkati toplamaya yardımcı oluyor.

    Arkadaş zaten suclu onda hemfikiriz.Benim anlatmak istediğim başka ama anlatamadım derdimi.

    Ben katılıyorum size




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Dörtlüleri yakması uyarı değil mi ??

    Adamın gittiğini de bilmiyoruz o mesajdan ki , gayet doğal gidebilir. Önemli olan sağ şeritte trafiği aksatmayacak şekilde durması ve bir şekilde ikaz vermesi.
    Dörtlü sinyallerin amacı da budur.. Reflektör ve diğer uyarı işaretleri de olmalı ama olamayabilir de... Dörtlülerin yanması ve trafiği engellemeyecek şekilde sağ şeritte olması yeterli görülebilir.

    Misal; Trafikte tek başıma giderken kalbim sıkıştı. Sağa çektim, dörtlüleri yakıp durdum. Telefonla ambulans çağırdım, aldılar hastaneye götürdüler.. İnip reflektör koymakla mı uğraşacağım. Yada hastaneye gidemem trafiğin akışını ayarlamam lazım mı diyeceğim sağlık personeline...

    Yada cep telefonum çaldı, sağa çekip emniyet şeridine girdim, dörtlüleri yakıp konuşmaya başladım. Ne yani, inip 30 m. geriye reflektör de mi koymalıyım telefonu açmadan önce ??

    Yok öyle birşey..

    Uzun süreli durmalarda, aracı terk etme durumlarında reflektör ve diğer uyarıcılarında konması iyi olur tabi ama, bu olayda arkadan vuran arkadaşı hiçbirşey kurtarmaz..



    KOnu sahibinin mesajı gayet acık ve net.2 şeritli yolda sağ şeride azotu bittiği için dörtlüleri yakıp bekliyor.hareket halinde falan değil yani.

    Dörtlüler elbette uyarı ama tek başına yeterli değil.Dörtlülerin amacı oysa Uyarı levhaları süs olsun diye arabalarda beklemiyor.O levhaların amacı da arkadan gelen trafiği uyarmak ve trafiğin güvenliğini sağlamaktır.Olmayabilir diye birşey yok.Bu durumda kullanılmayacakta ne zaman kullanılacak peki ? Yok öyle birşey..

    Verdiğiniz örnek çok saçma.Sağlık durumuyla bu durum bir mi ? Kaza olursa kaydınız var hastaneye gitmişsiniz zaten.Yukarıda ki olayla tamamen alakasız bir örnek sizinkisi.

    Ayrıca emniyet şeridi arıza halleri ve acil durumlar dışında duraklama yapılacak bir yer değil.

    Tekrar söylüyorum arkaddan vuran suçsuz demiyorum ama vurduğu kişi de gerekli önlemleri almadığı için kusurlu tarafı olur.

    Ortalığı kızıştırmayı ne kadar da seversiniz. Bikere yazdıklarınla son cümlen birbirini tutmuyor , adamın suçsuzluğundan bahsediyorsun sonra suçlu diyorsun bu bir. İkincisi emniyet şeridi acil durumlar dışında duraklama yapılacak bir yer değil yazmışsın. Arabanın yakıtı bitmişse nasıl gidebilir? Adam bilerek işgal etmiyorki şeridi. Sizdeki nasıl bir kafa?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.