Şimdi Ara

S80 1.6 d (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
5.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu PSA dediğiniz firma neci acaba ? Adamlar bir motor yapmışlar neredeyse tüm dünya kullanacak. Henüz yeni olduğundan kronik sorunları varsa ileride ortaya çıkacaktır.
  • PSA = Peugeot-Citroen

    bu motor kendi sınıfında bir çok ödül almıştır, standart olarak 240 nm olan tork, over-boost teknolojisiyle ani hızlanmalarda 260 nm'ye çıkmaktadır. focus,s40,c4-c5,307,407,308 vs. bir çok araçta kullanıldı ve hala kullanılıyor
  • 1.6d Volvo S80 e çok hafif gelir. O kadar agır bir araca 109 bg yetmezki.1.6d ile hiç sürüş testi yapılmışmı?

    Bu aracın boş agırlıgı 1630kg. 1.6D hafif gelir kanımca.

    http://www.volvocars.com/TR/ALL-CARS/VOLVO-S80/DETAILS/Pages/technical-spec.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loko -- 6 Mayıs 2010; 1:24:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loko

    1.6d Volvo S80 e çok hafif gelir. O kadar agır bir araca 109 bg yetmezki.1.6d ile hiç sürüş testi yapılmışmı?


    E masallah siz boyle kesin konusabildiginize gore mutlaka test etmis olmalisiniz araci?

    Bugun turkiyede prestijli araba zannedilen passat'in en cok sattigi 102 beygirlik 1.6 motor... ikinci sirada ne geliyor biliyormusunuz? 122 beygir 1.4 litrelik motor. su an vw bayisine gidip "passat alacam" derseniz agustos ayina tarih veriyorlar. hala peynir ekmek gibi satiliyor. Profosyonel surucu olmadan aradaki farki anlamak mumkun degil. Daha bu sene cikan yepyeni mercedes E kasanin en cok satan modeli e200cdi'ymis. 1.8 litrelik dizel motor 136 beygir. s80'le arasinda 27 beygir fark var... ama ne sen, ne ben, ne de bizim gibi meslegi soforluk olmayan normal insanlar "tatmin edici" bir fark hissedemeyiz!!

    Bence 1.6 motorlu aracin tek eksigi otomatik vitestir.




  • Yaw kimse kendi yazdığından başka bir şey okuma alışkanlığına sahip değil herhalde !!

    Yukarıda kaç gün evvel test sonucunu yazdım 11.8 saniye 0-100km hızlanması diye ! Yani o kadar da ağır sayılmaz araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yyayman


    quote:

    Orijinalden alıntı: loko

    1.6d Volvo S80 e çok hafif gelir. O kadar agır bir araca 109 bg yetmezki.1.6d ile hiç sürüş testi yapılmışmı?


    E masallah siz boyle kesin konusabildiginize gore mutlaka test etmis olmalisiniz araci?

    Bugun turkiyede prestijli araba zannedilen passat'in en cok sattigi 102 beygirlik 1.6 motor... ikinci sirada ne geliyor biliyormusunuz? 122 beygir 1.4 litrelik motor. su an vw bayisine gidip "passat alacam" derseniz agustos ayina tarih veriyorlar. hala peynir ekmek gibi satiliyor. Profosyonel surucu olmadan aradaki farki anlamak mumkun degil. Daha bu sene cikan yepyeni mercedes E kasanin en cok satan modeli e200cdi'ymis. 1.8 litrelik dizel motor 136 beygir. s80'le arasinda 27 beygir fark var... ama ne sen, ne ben, ne de bizim gibi meslegi soforluk olmayan normal insanlar "tatmin edici" bir fark hissedemeyiz!!

    Bence 1.6 motorlu aracin tek eksigi otomatik vitestir.

    Bu benim fikrim.Yazdıgım mesajı terstenmi okuyorsunuz?Bence böyledir diyorum,sürüş testi yapıldımı diyorum(hızlanmasını sormuyorum)?Cevap olarak hiç sormadıgım bahsetmedigim şeylerden cevap geliyor.




  • Hızlanma değeri ölçüldüğüne göre sürüş testi de yapılmıştır. Bu bilgiyi sürüş testinden alıp verdim. Zaten en çok merak edilen bu durumdur diğer 1.6 D S80 için. Diğer özellikleri diğer S80 modelleri ile aynı zaten. Tek fark motor seçeneğinden dolayı hızlanma durumlarıdır. Hayret yani !
  • aynı motoru kullanan 407yi sürmüştüm. biraz hantal gelmişti. aynı motor s80de muhtemelen daha da hantal kalacaktır. sözü geçen 1.6 102bg passatı dayım almıştı. ona da binmiştim. araba resmen acı çekiyordu. dayım dayanamadı sattı zaten 3-4 ay sonra. benim şahsi fikrim bu tür araçlarda bu şekilde nispeten güçsüz motorların kullanımda keyif vermeyeceğidir. sonuçta isteyen istediğini alır ama ben büyük arabanın biraz da performanslı olmasını isterim. atik olmayan bir büyük arabanın benim nezdimde bir değeri yoktur.
  • Sizin gibi performans isteyenler icin volvo 315 veygirlik 4.4 motorda koymus. Dizel isteyenler icin 205 beygirlik motor koymus...

    Ama ya herkes sizin gibi degilse? Ya baskalari performansi umursamiyorsa? Volvo onlar icinde 1.6 109 beygirlik dizel motoru koymus.

    Bu araci gitmiyor diye elestirmek akilli isi degil, cunku gideni de var... gideninden al o zaman? Yorumlari okuyan birisi zanneder ki "volvo tek bir secenek sunuyor, o alinmak zorunda!" Boyle birsey yok Volvo secenek sunuyor, ha onuda yarim yamalak sunuyor zira bu siniftaki bir arac otomatik vitessiz olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yyayman

    Sizin gibi performans isteyenler icin volvo 315 veygirlik 4.4 motorda koymus. Dizel isteyenler icin 205 beygirlik motor koymus...

    Ama ya herkes sizin gibi degilse? Ya baskalari performansi umursamiyorsa? Volvo onlar icinde 1.6 109 beygirlik dizel motoru koymus.

    Bu araci gitmiyor diye elestirmek akilli isi degil, cunku gideni de var... gideninden al o zaman? Yorumlari okuyan birisi zanneder ki "volvo tek bir secenek sunuyor, o alinmak zorunda!" Boyle birsey yok Volvo secenek sunuyor, ha onuda yarim yamalak sunuyor zira bu siniftaki bir arac otomatik vitessiz olmaz.

    Ne kadar alıngan oldugunuzun farkındamısınız?Ben eleştiri yapmadım fikrimi söyledim ve aynı zamanda fikir edinmek için soru sordum.Her yavaş diyenlere siz böyle eleştirmeye başlarsanız sizi şirketin sahibi zannederler.Her mesaja cevap vermeye çalışmayın,bırakın herkes fikrini yazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yyayman

    Sizin gibi performans isteyenler icin volvo 315 veygirlik 4.4 motorda koymus. Dizel isteyenler icin 205 beygirlik motor koymus...

    Ama ya herkes sizin gibi degilse? Ya baskalari performansi umursamiyorsa? Volvo onlar icinde 1.6 109 beygirlik dizel motoru koymus.

    Bu araci gitmiyor diye elestirmek akilli isi degil, cunku gideni de var... gideninden al o zaman? Yorumlari okuyan birisi zanneder ki "volvo tek bir secenek sunuyor, o alinmak zorunda!" Boyle birsey yok Volvo secenek sunuyor, ha onuda yarim yamalak sunuyor zira bu siniftaki bir arac otomatik vitessiz olmaz.



    herkesin benim gibi olmadığının farkındayım. zaten benim şahsi fikrim diye belirtmişim yazımı yazarken. sizdeki bu modeli beğenmediğini ifade eden herkese cevap verme içgüdüsünü bir türlü anlayamadım. burada bir konu avrsa insanlar onu tartıaşacaklar elbette. ben bu tür araçlarda 1.6d motor kullanılmasını olumlu bulmuyorum. siz olumlu bulabilirsiniz ama benim fikrime de saygı duymak zorundasınız. ya da saygı duymayı öğrenmek zorundasınız.




  • Dün İzmir forumda gördüm aracı. Görevli arkadaş, 0-100'ü 12 sn, son hızı ise 195 km/saat olarak beyan etti. Aracın boş ağırlığı 1630 kg. Birkaç ilave donanımla fiyatı 43 000 euro. Ortalama yakıt tüketimi ise 5.5'lu değerlerdeydi galiba.

    Volvonun marka imajı ve güvenirliğini tartışmak lüzumsuz. Ancak halihazırda aynı motoru kullanan bir citroen c5 sürücüsüyüm. C5, 130 kg hafif olmasına rağmen 0-100'ü daha uzun, son hızı ise daha düşük. Bu mümkün müdür, bir bilen açıklarsa çok mutlu olurum (yazılım, aktarım vs?).
    Ben yoğun olarak şehiriçi kullanıyorum, hemde trafiğin en sıkışık olduğu zamanlar, yakıt tüketimim 7 - 7,5 litre civarlarında. Benzer şartlarda s80'in belirttiği rakamlara aynı motorla yaklaşma olasılığı var mı?

    Bence, ağırlıklı olarak şehiriçi kullanım düşünülüyorsa yüksek tüketim değerleri, dur-kalklarda ağır kalan motoru ve manuel vitesi nedeniyle pek tercih edilmemesi gereken bir araç.




  • Volvo'nun torku daha yüksek demişti bir arkadaş yanlış hatırlamıyorsam.
  • Artık kimse 3.0 ve 3.5 üstü hacimli araçları beklemesin
    hacimler gittikçe ufalacak hem petrol fiyatlarından hemde çevreci baskılardan
    onun yerini artık "lüks ama az tüketiyor" kavramının yaygınlaşacağını göreceğiz
    bu anlamda da özellikle dizel motorlarda tork un ve hp in turbo desteğiyle arttığını göreceğiz
    bu anlamda da Volvo cesur bir adım atmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson

    Artık kimse 3.0 ve 3.5 üstü hacimli araçları beklemesin
    hacimler gittikçe ufalacak hem petrol fiyatlarından hemde çevreci baskılardan

    onun yerini artık "lüks ama az tüketiyor" kavramının yaygınlaşacağını göreceğiz
    bu anlamda da özellikle dizel motorlarda tork un ve hp in turbo desteğiyle arttığını göreceğiz
    bu anlamda da Volvo cesur bir adım atmış


    o nedenle mi volvo s80 modelinde V8 motor kullanıyor? o nedenle mi mercedes yeni S serisinde 5500cc V12 ve 6200cc V8 motor kullanıyor. sadece volvo s80 modeline 1.6 dizel motor koydu diye böyle bir tanımlama veya genelleme yapamayız. bunun genele yayılması lazım. kaldı ki bu motoru volvo ingilterede 3 senedir satıyor. yeni birşey değil. ayrıca kabul edelim ki volvo özellikle performans konusunda sektörün standartlarını belirleyen bir firma değil ve belirleyen firmaların büyük hacimli motora sahip modelleri dünya çapında gerçekten göreceli olarak yüksek satış rakamlarına sahipler. merecedes S serisinde en küçük 3500cclik bir motor kullanırken BMW 2900cclik bir motor kullanıyor. yani sizin dediğiniz gibi 3.0-3.5 üstü araçlar beklemeyen bir insan hayal kırıklığına uğrar çünkü sektörün devleri tam tersi istikamette yürümeye devam ediyorlar.




  • Son Euro/TL kuruna göre 73 bin TL'ye S80 Türkiye'de ve vergi avantajı yaşadığı her ülkede iyi satar gibime geliyor. Burada üstelik yıllık pulu düşük, bir de kilometrede 15 kuruş yakıyor. Avantajları büyük, herşeyden önce güvenlik satın almanın maliyetini Türkiye'de şimdiye kadar görülmeyen düzeylere düşürüyor. Yollardaki manyaklar beni ürkütüyor, araba değiştirme zamanım gelmiş olsa bugün ısmarlardım s80'i.

    Yukarda arkadaşlar C5'ten, Mondeo'dan Passat'tan bahsetmişler, hiçbiri S80'le aynı sınıfta değil o arabaların, herşeyden önce yanyana fotolarını koyup bir bakın, aynı fiyata hangisini alırım diye kendinize sorun.

    Beygir gücü meselesine gelince, common rail dizeller çıkmadan önce Mercedes de BMW de paşa paşa çok düşük güçlü dizelleri D ve E segmentinde satıyorlardı. 1991 Mercedes 300 Dizel yanlış hatırlamıyorsam 113 beygirdi, turboyla 129 oluyordu, 200D ise 75 beygirdi, 16-17 saniyede 100 km/h'ye çıkardı.




  • Geçenlerde Passat 102bg bölümüne girip bunu alacağınıza s40 alın demiştim ki birden hurraaa hepsi birden çullandılar yorumlarıyla, sen misin Passat'a laf eden vs. diyerek

    Emin kazığı fazla diye Passat'ı s80'den bile üstün görenler çıkar
  • http://forum.donanimhaber.com/m_36287121/mpage_15/f_/key_//tm.htm#39749787 İlginizi çekerse şuradan bakabilirsiniz tartışmaya :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    http://forum.donanimhaber.com/m_36287121/mpage_15/f_/key_//tm.htm#39749787 İlginizi çekerse şuradan bakabilirsiniz tartışmaya :)


    hehehe.. takip etmiştim bu tartışmayı...VW forumun en "çekinilmesi gereken" markasıdır.. ben son 1 yıldır forumu takip eden biri olarak bunu çok iyi anladım...arabaya secde edeceksiniz sözünüz milleti hoplatmıştı.. ama size bir yerde katılıyorum.. hiçbir arabaya o kadar fazla değer vermeye gerek yok.. sonuçta o adı üstünde bir araçtır..bir arkadaşın imzasında vardı arabalar hint inekleri değildir gibi birşeydi ben çok beğenmiştim o lafı...




  • bence mükemmel bir seçenek sunmuşlar ve bu şekilde fiyatı akılcı bir biçimde aşağı düşürmeyi başarmışlar. Bence bu aracı sevenlner için 75-80 bin oldukça hesaplı bir para. Ben bile düşünebilirim
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.