Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (368. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
109
Favori
2.447.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 366367368369370
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese iyi günler.sonunda tam istediğim gibi bişey ortaya çıktı çok şükür.bobinler 0.850 den üç kat 100 sipir sarıldı.toplam 9 bobin 24 mıknatıs.şarjlı matkapla çevirdim.benim şarjlı maktap yüsküz 320 devir.eğer makina yanılmıyorsa 300 devirde 23 volt 27 amper falan bişey üretti.uçları kısadevre yaptığımda kablodan kıvılcım çıkarak alternatörü frenledi.öbür üçgen bobinde fren yapmıyordu.ayrıca bundan önceki bobinim 100 voltlara kadar çıkarken bu 27 falan geçmedi.ama amper çok yüksek.invertere direk bağladım.tasarruf ampulünü yakarken fazla zorlanmadı.dc motorları direk inverterden yakamamıştı hemde yüksek devirlerde.biraz çirkin bişey oldu ama süpeer oldu.
  • herkese iyi geceler.arkadaşlar yaptığım alternatörün gücünü nasıl ölçebiliriz.bilen birisi yardımcı olursa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    herkese iyi geceler.arkadaşlar yaptığım alternatörün gücünü nasıl ölçebiliriz.bilen birisi yardımcı olursa sevinirim.

    max. güç ve sürekli güç diye tanımlama yapmanız gerekir.

    max. güç,alternatörünüzün herhangi bir kriter gözetmeksizin anlık olarak verdiği güçtür.Bu sürekli gücün 3-4 katı olabilir !

    Sürekli güç ise bir çok kritere bağlıdır.Bu kriterlerin başında iletkeninizin akım taşıma kapasitesi ve ısı dayanım sınırları gelir.

    Nüveli sistem için Sıralamak gerekirse:

    iletken kesiti
    mıknatıs sayısı
    magnet yapıştırıcı dayanımı
    alternatörün soğuma yeteneği ana etken olarak alınabilir.(nüvesiz sistemlerden daha yüksek akım alınabilir)

    siz kendi alternatörünüzün sürekli gücünü ölçmek istiyorsanız,alternatörünüzü devrini ayarlayabildiğiniz bir tahrik makinesine monte edin.

    3x0.85=1.45 iletken tel karşılığıdır.1.65 mm² yapar.1 faz için 5 amper ideal akım taşıma kapasitesine sahiptir.Siz hangi devir aralığında

    çalıştırmak istiyorsanız 10 amper yükten başlayarak 30 ar dakikalık periyotlarla yükünüzü arttırırsanız kendiniz tespit edebilirsiniz.

    unutmayın alternatörü ne kadar soğutabilirseniz kapasiteniz aynı oranda artar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Oyun

    Bizim çalışmamızında başrol oyuncusu :) kokusu üstünde...


    Motor Bilgilleri

    GÜÇ: 0.37 KW
    24 OYUKLU
    3 FAZLI ASENKRON MOTOR
    ROTOR ÇAPI: 61 mm
    ROTOR UZUNLUĞU: 56 mm

    Magnet (Mıknatıs) Ölçüleri: 40-60 (Uzunluk) 20 (Genişlik) x 5 (Derinlik) mm


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    Şekildeki motorun modifiye işleminde, rotorun bilgisayar ortamındaki çizimleri ve görünmeyenler...

    Magnet (Mıknatıs) Ölçüleri: 40-60 (Uzunluk) 20 (Genişlik) x 5 (Derinlik) mm

    Frezeden çıktıktan sonraki Rotor / Çap: 61 mm
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    Frezeden çıktıktan sonra mıknatıs yerleştirilmiş Rotor / Çap: 61 mm
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    Mıknatıslar beyaz renkli olanlar Milli olarak Tasarlanan Rotor
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    Üstten Görünüş
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    Dolgusuz (Renksiz) Rotor ve Mık. Yerleşimi
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    Son part ve oluşturulan kanala mıknatısların yerleştirilmesi ve tam çap 61 mm den sonrası traşlanacak kısım yaklaşık 1,69 mm sağ ve soldan toplamda 3,38 mm
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    FOTOLARDA HERŞEY NORMAL GÖZÜKÜYOR. ŞİMDİ ROTORUN İMALATINA (İŞLENMESİNE) BAŞLAYACAĞIZ. CNC FREZE İLE. HERKESE KOLAY GELSİN...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Son Oyun -- 28 Şubat 2012; 12:23:16 >




  • Sayın Son Oyun fotoğrafları
    [simage][/simage]
    kodları içersinde gönderseniz veya sadece link verseniz.

    İnternet hızı yavaş olan , bilgisayarı kasan, kotalı interneti olanlar var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksoy93 -- 23 Şubat 2012; 17:21:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    herkese iyi geceler.arkadaşlar yaptığım alternatörün gücünü nasıl ölçebiliriz.bilen birisi yardımcı olursa sevinirim.

    max. güç ve sürekli güç diye tanımlama yapmanız gerekir.

    max. güç,alternatörünüzün herhangi bir kriter gözetmeksizin anlık olarak verdiği güçtür.Bu sürekli gücün 3-4 katı olabilir !

    Sürekli güç ise bir çok kritere bağlıdır.Bu kriterlerin başında iletkeninizin akım taşıma kapasitesi ve ısı dayanım sınırları gelir.

    Nüveli sistem için Sıralamak gerekirse:

    iletken kesiti
    mıknatıs sayısı
    magnet yapıştırıcı dayanımı
    alternatörün soğuma yeteneği ana etken olarak alınabilir.(nüvesiz sistemlerden daha yüksek akım alınabilir)

    siz kendi alternatörünüzün sürekli gücünü ölçmek istiyorsanız,alternatörünüzü devrini ayarlayabildiğiniz bir tahrik makinesine monte edin.

    3x0.85=1.45 iletken tel karşılığıdır.1.65 mm² yapar.1 faz için 5 amper ideal akım taşıma kapasitesine sahiptir.Siz hangi devir aralığında

    çalıştırmak istiyorsanız 10 amper yükten başlayarak 30 ar dakikalık periyotlarla yükünüzü arttırırsanız kendiniz tespit edebilirsiniz.

    unutmayın alternatörü ne kadar soğutabilirseniz kapasiteniz aynı oranda artar...



    mehmet bey cevap için teşekkürler.tornaya falan bağlama şansım olmadığından büyük bir ihtimalle alternatörümü dc motorla çevireceğim.aküyü doldururken kaç amperle dolduracağını merak ediyorum.en kısa sürede dikey kanatlarıda yapacağım.dikey kanatla ya aliminyumdan yada polyesterden kendi dökümüm olacak.
    http://chinazjsm.en.alibaba.com/product/427636233-212205090/Paddle_Type_Vertical_Wind_Turbine.html
    linkteki kanat modelini çok beğendim yapılması en kolay bu olaacak gibi duruyor.kenan abiden aldığım 40 amperlik şarj regülatörünü kullanacağım.dikey kanak dar alanlar için daha ideal olduğu ve yüzük falan gibi dertlerinin olmadığı için tercih ediyorum.zaten alternatör çok ağır olduğundan yatay kanat için elverişli olmayacak gibi duruyor.direk dayanmaz bu alternatöre.




  • Selamün alyeküm.

    Hurdacıda bakınırken bir çamaşır makinesi motoru buldum.46 oyuk yada 47 oyuk aklımda kalmadı. 35 mm, çapıda 90 mm.
    Sadece statorunu kullanmaya niyetliyim, ama statorun genişliği 35 mm, mıknatısların boyu ise 40 mm ,her iki taraftan 2.5 mm mıknatıslar dışarı çıkıyor.Bu durumda bobinlerin büküm noktalarıda manyetik alana maruz kalır.Böyle bir statoru tavsiye edermisiniz ? Tam orantılı bulmak zor.Hepsini sökmeye kalksam işim zor.Ama iç çapının geniş olması güzel.Bu sayede kutup ile oyuk arasındaki aralığı rahatlıkla 1 mm hatta altına düşürme kolaylığı sağlıyor.Biz hep dikdörtken mıknatıslar kullanıyoruz.Nette araştırırken şöyle bir şey buldum.



    Amca ne güzel dizmiş.Bu sayede adım geçişlerinde meydana gelen sıkılık ortadan kalktığı gibi ,Tüm kutupları kaplamadığımız için de manyetik akı 2 kutup arası ,Stator üzerinden birbirini tamamlayacak.Mutlu son Ya da kötü son Dışarı taşan manyetik alana rağmen birbirini tamamlar gibime geliyor.

    Fikri olan ?

    malisert32 ,Aslında kutup sayısı kadar bobin de oluyor ustam 2 kutup alternatörde tam sinüs veriyor.Şöyle bir göz atın ;2 bobinin bir kolu N iken diğer kolu S bu iki bobin birbirini tamamlarken stator harekete devam ettikçe aynı işlem tekrarlanıyor.Aşşağıdaki resimde 6 bobin 6 kutup var N-S dizili ben N-N, S-S yapacaktım ama 2 mıknatıs kırıldığı için yapamadım Hak şerleri hayr eyler der Erzurumi k.s vardır bunda da bir hayr.Bize anı seyr eylemek düşer.

     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • Kaynak yerleri sağlam olmalı bir yakınımız iş yerine bir rüzgar türbünü koymuştu, kaynakçı kaynağı sağlam yapmamış, kanat kısmı kırılıp çatıdan düşmüştü. Böyle bir türbün yapmayı düşünüyorsanız kaynak yerlerinin sağlamlığına dikkat edin. İnternnete bu konuda Türkçe olarak yeterli bilgi yok. İngilizce , Fransızca , Felemenkçe vs. google'da aratıp translate eklentisiyle çevirisini okuyabilirsiniz.
  • 2 kutuplu alternatör tam sinüs veriyor.bu 2 kutuplu alternatörün bir kutubu N ,bir bobinin bir kolunda iken diğer kolu S başka bir bobinin kolunda.Motor tahrikli alternatörler.Jeneratörler v.s.. 2 kutup.Bir sarım şekli daha varki.2 kutuplu rotor tabi bobinlerin kol aralıklar çok fazla.Gene birbirlerini iç içe kesiyorlar.

    Sinüs dalga dediğimiz şey Voltajın tepe noktası ile alt noktası arasında ki çizgisel görsel doğrumu ? evet.Bu çizgi bobin üzerindeki manyetik alanın kutup değiştirmesi ilemi meydana geliyor ? evet.2 bobin birbirini tamamlayacak şekilde yerleştirildiğinde ki(Bunu daha kimse bakmamış ve yapmamış yada ben başka bir iş yaptım) 2 kutup iki ayrı bobinde tam sinüs dalga oluşturuyor.Yannış olan kısım nerede ???

    Yani iki bobini karşı karşıya koyayım.Bobinin birine N birine S kutup uyguladığımda iki seri oluşumdan tam sinüs alıyorum.Ben anlamadım bu işten bir şey ? 2 kutup alternatörler de bu işi böyle yapıyor.Osiloskobum şu an yok ,geldiği an ilk işim dalga çıkışını tekrar kontrol etmek olacak.

    Biz nerede anlaşamadık ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Sen harmonikle sinüsü karıştırıyorsun.Harmonik konusunu geçmiş sayfalarda anlatmıştım.Okumanı tavsiye ederim.Hayırlı günler.

    Selamün aleyküm.

    Dediğiniz gibi olsun ancak , yük bağlı olmayan üretec nasıl harmoniye maruz kalacak ?Üretec harmoniye sebeb olmaz benim bildiğim ?.Sinyal ölçümünde harmonik kendini belli edecektir.Bir doğru akımla çalışan yük bağlamak bunu biraz zorlamak yeterli.yada aşırı yükte çalıştırılacak bir trafo gibi.2 kutup sabit devir alternatörlerin çalışma şeklinde neyi atladım onu bilemiyorum.Tekrar inceleyeceğim.Abi diye hitab edeceğim bundan sonra, sorun olmaz inşallah ?

    ŞEF34 Abi,

    4 bobinlede oluyor,bobinler arası boşluk bırakmak yerine bobinleri biraz büyütüp, bobin kollarını bir birine dayayarak aynı anda 2 bobinin 2 kolu N iken iki kolu S oluyor.Aynı anda Notr oluyorlar.Daha denemedim yarın deneyip yazacağım İnşallah.Benim hevesimi mazur görün.Cevaplarınız için teşşekkürler




  • malisert bey.iyi geceler.size sormak istesdiğim bir sorum olacak.alternatör yaparken bobin çapı mıknatısın yüzölçümü çok önemli biliyorum.flanş tipi alternatör yaparken tahmini bi hesap yaparsanız 10 kw lık bir alternatör için kaçlık bobini kaç spir ve nasıl yüzeyde bir mıknatısla yapabiliriz yada bunu hiç deneyen oldumu aramızda.sizin elektriik bilginize güvenerek verdiğiniz rakamların aşağı yukarı oturacağını tahmin ediyorum.şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nakaro

    Selamün alyeküm.

    Hurdacıda bakınırken bir çamaşır makinesi motoru buldum.46 oyuk yada 47 oyuk aklımda kalmadı. 35 mm, çapıda 90 mm.
    Sadece statorunu kullanmaya niyetliyim, ama statorun genişliği 35 mm, mıknatısların boyu ise 40 mm ,her iki taraftan 2.5 mm mıknatıslar dışarı çıkıyor.Bu durumda bobinlerin büküm noktalarıda manyetik alana maruz kalır.Böyle bir statoru tavsiye edermisiniz ? Tam orantılı bulmak zor.Hepsini sökmeye kalksam işim zor.Ama iç çapının geniş olması güzel.Bu sayede kutup ile oyuk arasındaki aralığı rahatlıkla 1 mm hatta altına düşürme kolaylığı sağlıyor.Biz hep dikdörtken mıknatıslar kullanıyoruz.Nette araştırırken şöyle bir şey buldum.

    />


    Amca ne güzel dizmiş.Bu sayede adım geçişlerinde meydana gelen sıkılık ortadan kalktığı gibi ,Tüm kutupları kaplamadığımız için de manyetik akı 2 kutup arası ,Stator üzerinden birbirini tamamlayacak.Mutlu son Ya da kötü son Dışarı taşan manyetik alana rağmen birbirini tamamlar gibime geliyor.

    Fikri olan ?

    malisert32 ,Aslında kutup sayısı kadar bobin de oluyor ustam 2 kutup alternatörde tam sinüs veriyor.Şöyle bir göz atın ;2 bobinin bir kolu N iken diğer kolu S bu iki bobin birbirini tamamlarken stator harekete devam ettikçe aynı işlem tekrarlanıyor.Aşşağıdaki resimde 6 bobin 6 kutup var N-S dizili ben N-N, S-S yapacaktım ama 2 mıknatıs kırıldığı için yapamadım Hak şerleri hayr eyler der Erzurumi k.s vardır bunda da bir hayr.Bize anı seyr eylemek düşer.

     Rüzgar türbünü yapıyorum



    sayın nakaro bey.sizdeki motorun aynısından bendede var.rotoru traşlatıp mıknatıs yerleştirmiştim.bobinler seri bağlantıydı.siz seri bağlantıları değiştirerek başka bir sistem denedinizmi.4 bobinde yıldız bağlantı olurmu.bende elimdeki motordan elektrik üretip birisine vermeyi düşünüyorum.bunun en güzel bobin bağlantısı 4 bobin serimi olmalı.mıknatıs nasıl olmalı sizce




  • Selamün aleyküm.

    malisert32 Abi ,

    Cevab için teşekkürler.Ben Bu işin ne alimiyim nede cahili İkisinin ortası.Öreniyorum daha önce de dediğim gibi derdim rüzgar türbini yapmak değil ticari amacım da yok .çiftçi adamım.Sabit gücüm var,10 kV (7Kw)'lık 1500 d/d 3 faz alternatör 1500 tl civarında.Senkron motor alıp onu kullanmak daha ucuz ve zahmetsiz.Ama anlamak istediğim için soruyorum.Kendim yapmak istiyorum.İyice örenmek istiyorum.

    bir yazıda ;Bobin araları açıldıkça ve tahrik (Manyetik alana maruz kalma süresi) uzadıkça ;bobinler üzerinde yükten kaynaklı harmonikler meydana geliyormuş.Bunu sonradan fark ettim.Test etme imkanım olmadı ,Bobin adımlarını kısaltarak bunun önüne geçilebiliyormuş.Ne ise artık bunları geçelim madem ,Ara ara meraklandıkmı sorarsak bizi mahrum bırakmazsınız inşallah ?

    fuattoksoy Abi ,

    Ben statordaki tüm bobinleri söktüm.bendeki motor 120 w lık bir motor.Önemli bir konuya değineyim ;

    35 mm Genişliğinde 150 mm dış çap , 93 mm iç çapa sahip bir statordan aman aman bir şey beklemeyin, Neden ?

    Bir trafo düşünelim bize çıkışında 12 v 4 a versin.Bu trafonun nüve şekli ve ölçüleri üzerinden geçirebileceği maksimum manyetik akı, kalitesi ve sarabileceğiniz iletken sayısı sınırları Belirlidir.Şöyle düşünürsek ,Biz 48 w lık bir trafodan 1000w almaya çalışırsak ne olur.Primer sargı sayısı tel kalınlığı artacağı gibi sekonder sargı sayısı ve tel kalınlığıda artacaktır.Manyetik akıyı daha dar bir alanda iletecek.Elimize ne geçecek ? limitlerin üzerinde bir trafo ve doğal olarak biz trafonun nüvesine p-s sargılarını sığdıramayacağız.Olmayacak yani.Neden olmayacak Oturup hesap yaparsak binlerce sipir sarmamız gerektiğini söyleyecek bize matematik.Tel kalınlığınıda düşünün 12 V 90 A ki 90 A akım taşıyacak tel kalınlığını düşünün...

    Şimdi aynı şey bizim yaptığımız alternatörler içinde geçerli.Bizdeki bu motor statoru 220 v 120w gücünde tasarlanmış ve üzerindeki sacın ne kalitesini biliyoruz nede doyum seviyesini.Bundan ortalama olarak 12 v almak istediğimizi düşünürsek 12 - 10A ideal olur. 20A alınmazmı ? alınır ama daracık statordan ne kadar verim alınır ? 20 A akım taşıyacak iletken her bobine en az 20 sipir attığımızı düşünelim 2 mm tel .bu motorun oyuklarına sığmayacak 20 x 5 mm oyuk ölçüleri var ve öne doğru da doğal olarak daralıyor.Hadi 2 oyuğu birleştirelim.Derseniz 35 mm lik genişliği var 80 yada 50 mm genişliği olan bir statora 15 - 20 sipir sardığınızda istediğiniz akım - voltaj seviyesini daha rahat yakalarsınız.Bu statorda ise manyetik alana maruz kalan tel 40 mm ye düşüyor.Bu sefer sipir sayısını arttırmanız gerekiyor.Bu sefer dön başa oldu.Ben daha önce oturup alternatör yapmadım ancak.Bilgilerim doğrultusunda yazıyorum.Daha önceki yazılarda da hep aynı şeyi söylemişler.Hurdacıdan motor alırken özelliklerine bakın düşük devirli olsun vs Güc ihtiyacına göre seçin vs.. , 500 w lık bir motordan 1000 - 1500 w almaya uraşmak yersiz olur.Buradaki watt değerlerini 220 v üzerinden yazıyorum.12 v 500 w demek = 12 x 42 A olur 220 v x 2.3 a = 500 W.Aynı beygir gücü gibi, tork devir oranları ne kadar değişirse değişsin beygir gücü değişmiyor burda da aynı şey.

    Yani ne yaparsak bir taraftan bardak taşıyor.Ne yapılır bu motor ile ?
    Sabit devir için ;

    Tel kesiti 0,75 alalım (Üzerindeki teller 0,5'di diye hatırlıyorum) 4 yada 8 kutup yapalım , 4 kutup 1500 dd - 50 hz yahut 8 kutup 750 dd - 50 hz olsun Tek faz imal edersek çok güzel voltaj alırız, ŞEF34 abinin dediği gibi güzel üretim yapar.220 v 1a 220 w gücünde ama iç dirençden dolayı oluşan kayıp tel uzunluğu ısı vs. 100 w diyelim.

    "4 bobin yıldız bağlanırmı "derken bu motor tek faz seri üretilmiş asenkron motor.Her bobini bir faz yapacağım 4 faz olacak diyorsanız.Bilemiyorum nasıl olur.Çok fazlı sistemde fazlar arasında açısal bir fark olur.Hepsi bir anda enerji üretmiyorlar.Ustalar bu konuda size yardım eder.Daha önce yapmadım.

    Ama ideal tek faz için, 48 oyuklu bu motora 20 x 40 x 5 benim elimdeki mıknatıslar.4 Oluk bir kutup başına denk geliyor.12 mıknatıs,Her bobin arası 1 kutup boşluk, 6 bobin olur.Gayette güzel üretim yapar.

    Ben boş vakit bulabilirsem 4 kutup tek faz yapar sonuçları buraya yazarım.4 liralık motordan ne çıkarsa artık.Yannış yazmışsam yada yannış anlamış isem uyarın.Başkaları da okuyup benim yüzümden yannış iş yapmasın.

    Hakkınızı helal edin.Herkeze kolay gelsin.




  • sayın nakaro.ben alıntı yaparken yanlış resimden alıntı yaptım.benim aslında merak ettiğim 4 bobinli olan motordu.hani siz tahtaya 4 bobin sarıp uçlarını birleştirmemişiniz.bende onun motor hali var demek istemiştim.ama bendeki motordaki 4 bobin seri olarak bağlanmış ve tek fazlı bir sistem.onun rotorunu incelttim tornada.50x10x5 neodyum yapıştırdım.mıknatıslar rotora değmemesine rağmen ingiliz anahtarıyla zor cevirebildim mili.4 mıknatısı nsns diye yapıştırmıştım.daha sonra mıknatısların yanına birer tane daha yapıştırdım daha zor döndü.nnssnnss diye.ama döndüğü zamanda 12 volt 25 watt ampulu çok rahat yakıyordu ağır bir devirde.acaba bütün bobinleri diyot devresiye birbirine paralel bağlasak düşük volt yüksek amper bir alternatör elde edlebilirmi.ben böyle bişeyii memlekette geçen sene kurduğum amatör bir sisteme takviye olarak ikinci bir sistem kurmayı düşünüyorum.yada 2 şer bobini bağlasan nasıl bi sonuç çıkar acaba.çünkü eski bir alternatör görmüştüm içinde sadece 4 kutup bobin vardı ve o bobinler trafa gibi bişeye sarılmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bende teşekkür ederim Ali bey.İnşallah İlahi rıza için hareket ederiz.

    Fuat bey;10 Kw. bir flanş alt. için size direk bir hesap yapamam.Yani nokta atışlı kimse yapamaz.Önemli noktaları dilim döndüğünce bahsedeyim.
    Şimdi;böyle büyük alt. yapımında ilk düşünülen hangi voltajda ve frekansda çalışacak olmasıdır.İstenilen güç yükseldikçe voltajda yükselmesi elzemdir.Diyelim ki,şebeke gerilimi üretmek istiyoruz,işte 1. püf noktası devir düştükçe mm2 başına çekilen akımda düşer.Ör;3000 dv/dk. bir alt. için mm2 kaşına 8 A. düşerken 1000 dv.de bu kapasite 4 A'e düşer.

    Sonuç olarak,istediğiniz alt. voltajı ve frekansını yazın ben tekrar bir açıklama yaparım.Hayırlı günler.

    malisert bey cevap için teşekkürler .ben gene akü grubunu dolduracak bi sistem düşünmüştüm 10 kw olarak.yüksek voltaj regülatöre zarar vereceğinden maksimum 60 volt falan almayı düşünüyorm.sizce bu mümkünmüdür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    sayın nakaro.ben alıntı yaparken yanlış resimden alıntı yaptım.benim aslında merak ettiğim 4 bobinli olan motordu.hani siz tahtaya 4 bobin sarıp uçlarını birleştirmemişiniz.bende onun motor hali var demek istemiştim.ama bendeki motordaki 4 bobin seri olarak bağlanmış ve tek fazlı bir sistem.onun rotorunu incelttim tornada.50x10x5 neodyum yapıştırdım.mıknatıslar rotora değmemesine rağmen ingiliz anahtarıyla zor cevirebildim mili.4 mıknatısı nsns diye yapıştırmıştım.daha sonra mıknatısların yanına birer tane daha yapıştırdım daha zor döndü.nnssnnss diye.ama döndüğü zamanda 12 volt 25 watt ampulu çok rahat yakıyordu ağır bir devirde.acaba bütün bobinleri diyot devresiye birbirine paralel bağlasak düşük volt yüksek amper bir alternatör elde edlebilirmi.ben böyle bişeyii memlekette geçen sene kurduğum amatör bir sisteme takviye olarak ikinci bir sistem kurmayı düşünüyorum.yada 2 şer bobini bağlasan nasıl bi sonuç çıkar acaba.çünkü eski bir alternatör görmüştüm içinde sadece 4 kutup bobin vardı ve o bobinler trafa gibi bişeye sarılmıştı

    Selamün aleyküm.

    Bilemeyeceğim.Ama aklımdakini yazayım ,birbirine paralel bağlandığında her bobinin aynı anda N-S kutuplanması lazım herhalde.4 bobin tek bobinmiş gibi hareket etmesi gibi.Bu tahmini bilemiyorum.Belkide direk paralel bağlandığında oluyordur.Girişleri girişlere çıkışları çıkışlara pil misalı.Deneme fırsatı bulabilirsem dener sonucunu yazarım İnşallah.


    malisert32 Abi,

    Derdimiz Allah c.c'nun rızasından başka bir şey olmamalı.Ne yapıyorsan yap onun rızasına kavuşmaya, ahirette çivide çakmış olsan çıksın karşına.Bir an esti inceden.

    bir kısa soru;devir akım ilişkisinden bahis etmişsiniz.Bu kutup sayısı ile de alakadar değilmidir?.Devir düştükçe ,ortaya çıkan kaybı Uyartımlı sistemde akımı arttırarak kapatıyorlar anladığım kadarı ile.Bir jenerator aşırı yüke maruz kaldığında plot ikaz onu destekleyerek hem motorun devrini kazanmasına yardımcı oluyor hemde aşırı yüklenmenin önüne geçiyor.Bizde mıknatıs sayısını arttırarak aynı şeyi yapmış olmuyormuyuz ? Biz kutup sayılarını arttırarak deviri düşürüyoruz frekansımız sabir devir için,Aynı kalıyor.Böylece akım değeri korunmuş olmuyormu ? Yahut mıknatısları daha güçlü seçersek.Akım manyetik alan ilişkisi malum.Ama doğru düzgün bir kaynak bulamadım bu ilişkiyi anlatan.




  • Sn.nakaro kardeşim

    Topiğe bunca yıldır onlarca gelip giden olmuş,
    2 mıknatıs bir parça telle başımıza alim kesilip etrafına ahkam kesmiş,
    insan olarak geçinen fakat egoları içinde boğulmuş bir sürü karbon bazlı yaşam formu ile karşılaşınca benim nutkum tutuldu.
    Artık topikte çıraklık bilgimle pek yer bulamadığım için fazla yazmıyorum.
    Ancak nacizane bir takım uğraşlar içinde olduğum için bazı önerilerde bulunabilirim.
    siz şu kelimeyi edip
    quote:

    Başkaları da okuyup benim yüzümden yannış iş yapmasın.
    dediniz ya büyük adamsın vesselem.

    saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Sn.nakaro kardeşim

    Topiğe bunca yıldır onlarca gelip giden olmuş,
    2 mıknatıs bir parça telle başımıza alim kesilip etrafına ahkam kesmiş,
    insan olarak geçinen fakat egoları içinde boğulmuş bir sürü karbon bazlı yaşam formu ile karşılaşınca benim nutkum tutuldu.
    Artık topikte çıraklık bilgimle pek yer bulamadığım için fazla yazmıyorum.
    Ancak nacizane bir takım uğraşlar içinde olduğum için bazı önerilerde bulunabilirim.
    siz şu kelimeyi edip
    quote:

    Başkaları da okuyup benim yüzümden yannış iş yapmasın.
    dediniz ya büyük adamsın vesselem.

    saygılarımla

    Selamün aleyküm.

    Mehmet abi ,

    Anlayamadım,Kötü söz söylemedim.işin alimi olmadığım için yannış yazarım ,Milletin parası zamanı boşa gitmesin diye yazdım.Kibirden gururdan Allah c.c hazretlerine sığınırım.Forumu baştan sona okudum.Durumun farkındayım.Önerilerinizi bekliyorum.Ne yannış yapıyorsam bileyim.Kaynak olarak kabul edilen forum.Herkez bir şey yazsa yarısı yannış olsa heyhat heyhat !!!.Benim durumumda elinde 2 mıknatıs bir parça tel olan adam misalidir.Aksini demem.Ama alimlik taslamak gibi bir niyetim yok bizden uzak olsun.Sadece bulduğumu gördüğümü yazıp paylaşmak istiyorum doğrumu, yannışmı yoksa yeni bir şeymi bilenlerden örenmek istiyorum.Yannış anlamayın.

    Kolay gelsin.




  • aman kardeşim sen yanlış anlama.Benim kelamım sana değil,böyle düşünebildiğin için ancak taktir ederim.

    fazla sitem etmeyeyim moku cıkar.

    Topiğin ihtiyacı olan kişiler tamda senin gibiler,hem sorumluluğunu bilen,hem merak eden hemde MUHAKEME EDEBİLEN kimselere ihtiyaç var.

    Bir ara xdiscovery adlı kullanıcı geldi topiğe,oda senin gibi hem üretken hem muhakeme edebilen bir arkadaştı,kovalandı ne yazıkki.sen dikkat et pes etme emi :)
    Tanımam etmem seni ama hakkatten taktir ettim.(etsen ne etmesen ne diyebilirsin)

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 27 Şubat 2012; 18:17:56 >
  • Sn.nakaro

    Benim sadece UYGULADIĞIM,tecrübelerim var.TAHMİNLERLE,VARSAYIMLARLA İŞ YAPMAM,BAŞKALARINA DA YAPTIRMAM !!!

    Bilmiyorsam bilmiyorumdur,gerekli görürsem öğrenirim,bilirmiş gibi yapmam.

    Lafla peynir gemisi yürümez diyenlerdeyim,bu da referansım:http://www.youtube.com/watch?v=XdcJ7wRLdII

    Benden görüş almak istersen bu civardayım.Ayrıca atölyemede beklerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 28 Şubat 2012; 11:02:36 >
  • 
Sayfa: önceki 366367368369370
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.