Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (293. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
20 Misafir (13 Mobil) - 7 Masaüstü13 Mobil
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.466.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn.Aktuz hocam,

    Bu bahsettiğiniz arabalarda kullanılan start-stop sistemini biraz araştırdım. Gördüğüm kadarı ile daha güçlü akü , güç kontrolü sağlayan cpu ve daha geliştirilmiş marş dinamosundan ibaret gibi duruyor. Şu anda Türkiye'de diğerlerini bilmiyorum ama yeni doblo 1.6 multijetlerde kullanılıyormuş. Aynı araç bir akrabamda olduğu için onu arayarak sordum ve dıştan bakıldığında aynı marş dinamosu olduğunu ve aynı şekilde çalıştığını söyledi. Tek farkı lambalarda motor stop edip , gaz pedalına basılmasıyla anında çalışıyormuş.

    Yine internette Ford un bir reklamı ;

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Fordun reklamında da marş dinamosu sanki eski tiplerden bir farkı yok gibi ...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    bu fotoğraftaki alternatör yeni start stop sistemli araçların volanındaki marş motoru- jeneratöre çok benziyor.



    Sayın aktuz sizin bildikleriniz yani volan üzerindeki satatorlar yeni nesil hybrid araçlarda kullanılan Direct Drivers motorlardan veya alternatörlerden olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesay -- 31 Mart 2011; 9:05:36 >
    _____________________________
    Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur
  • Specifications of New Honda Hybrid System
    Power source Engine Engine type and number of cylinders Water-cooled in-line 4-cylinder
    Displacement 1,339 cc
    Bore × stroke(mm) 73.0 × 80.0
    Electric motor Electric motor type AC synchronous drive (Ultra-thin DC brushless motor)
    Rated voltage 158 v
    Performance Engine Max. output 70 kW (100 hp)/6,000 rpm
    Max. torque 123 Nm (91 lb-ft)/4,500 rpm
    Electric motor Max. output 15 kW (20 hp)/2,000 rpm
    Max. torque 103 Nm (76 lb-ft)/0~1,160 rpm
    System
    Output Max. output 70 kW+15 kW [100 hp+20 hp)
    Max. torque 167 Nm (123 lb-ft)


     Rüzgar türbünü yapıyorum
    _____________________________
    Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur




  • Sn. XDiscovery Start Stop Sistemi araç her durduğunda motoru durduruyor, ve saliseler içerisinde tekrar çalışır hale getiriyor. Geleneksel marş dinamolarındaki gibi selenoidleri ( marş otomatikleri) ve dişlileri yok. Buna ne marş dişlisi ne volan, ne de marş otomatiğindeki kontaktörler dayanabilirdi, zaten sıkk ullanılmayacağı için klasik marş dinamoları genellikle rulman yerine burçlarla üretilirdi.
    Bu start stoplu araçlardaki elektrik motoru, direk volana akuple edilmiş şekilde veya nadiren kayış kasnak sistemiyle motorun önüne monte edilmiş şekildeler, Ve klasik marş motoruna göre çok yüksek tork üretiyorlar. Klasik dinamolar volan ve kendi dişlileri arasında 8:1 hatta 16:1 gibi dişli oranları vardır. ancak bu şekilde gerekli torku üretebildikleri halde yine de aracı anında çalıştıramazlar.

    Fordun fotoğrafında görenlerin neden bahsettiğini anlaması için klasik fotoğraf kullanılmış.
    dediğim gibi start stop sistemleri 2 çeşitler, birisi volanla şanzıman arasında direk akuple, diğeri alternatörler gibi kayış ile.
    ford kayışlı sistemi kullanmış, bu şekilde eski tasarımlarına kolay adapte edebilmişlerdir, ayrıca volan önüne konulduğunda su soğutması ile desteklenmesi gereken motor bu şekilde su soğutma istemeden çalışabiliyordur. bakım için de dışarıda olması güzel, ben bu yolu daha sevdim.

    http://www.greencarcongress.com/2005/01/microhybrid_die.html
    http://www.greencarcongress.com/2005/09/ford_considerin.html
    http://www.greencar.com/articles/valeo-stars-x-hybrid-start-stop-system.php

    bu sistemlere ISG ( integrated starter generator ) deniliyor.
    Bu sisteme uyarlanan araçlarda kayışlı sistem var. yeni tasarımlarda ise diğer volana akuple sistem.

    Bu sistemlerde bulunan süper kapasitörler sayesinde araç çalışmak için aküden güç almıyor, diğer elektrikli sistemler marş esnasında etkilenmiyor.



    http://autospeed.com/cms/title_Goodbye-12-volts-hello-42-volts/A_0319/article.html
    araçların 6 V dan 12 V a geçtiği gibi şimdide 42 V a geçeceği ön görülüyor.
    _____________________________




  • Hibrid araçlardaki elektrik motorları çok daha güçlüler, aracın kalkışını ve ara hızlanmaları gerçekleştirebilecek kadar güçlüler. resimdeki motor 20 Hp. aynı zamanda frenleme yaparken elektrik üretiyorlar. bir nevi otobüslerdeki hidrolik retarderler gibi çalışıyorlar fakat enerji boşa gitmiyor..
    bizim konuştuğumuz bununla hemen hemen aynı mantıkta fakat sadece marş ve şarj görevi olanı. küçüğü.
    hibrit, malumunuz 2 enerji türüyle de çalışabilen demek. en basit hibrit araçlar mobilet lerdir. hem pedalla sürülebilirler hem benzinli motorla. yine lpg ve benzin opsiyonu olan araçlar bir nevi hibrit araçlardır. bu araçta hem elektrik hem benzin kullandığı için hibrittir.
    benzinli motor uzun mesafe yol alabilmek için yüksek-sabit hızlarda devreye giriyor. kalkışlar ve hızlanmalar da benzinli motor çok enerji harcıyor. onu elektrikli motorla çözüyorlar.
    bu araçların en eskilerinden ve en ünlüsü ülkemizde de bulunan toyota prius.
    _____________________________




  • Sn.Drokya , sizin gibi bir uzman bulmuşken aklıma takılan bir noktayı sormak istiyorum. Her özelliği aynı olan 2 bobinin birinden kuvvetsiz mıknatıs ve diğerinden en kuvvetli mıknatıs eşit hızda ve aynı pozisyonda geçirilirse , iki bobinin üreteceği gerilim ve akımda ne fark olur ?
    Daha net sonuçlar verebilmeniz için sanal mıknatıs gücüde vereyim birisi atıyorum 5 gücünde diğeri 10 gücünde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XDiscovery -- 31 Mart 2011; 10:19:18 >
    _____________________________
  • Sn.Aktuz hocam , sistem şahane. Ama bizim elimize ne zaman düşer bu starter motorlar ? Bunu geçtik çamaşır makinelerinde kullanılan Direct Drive motolardan bulsak o da yeter.
    _____________________________
  • XDiscovery hocam, ben 2 yıldır LG makine kullanıyorum. motoruna 10 Yıl garanti verdiler. genel aksama 3 yıl. 2-3 yıl daha var onları hurdada görmeye. ( makineden öngördüğüm gibi çok memnunum)
    Bu IGS motorlarını hurdada görmek daha kısa sürecektir. fakat kayışlı sistem çalışanlar, yine tahvil oranı yüksek olduğundan yüksek devirle çalışan motorlar sonuçta, rüzgar türbincilerinin işine çok yaramayacaktır. volana akuple olanlar rüzgar türbincileri için bunlara nispeten daha iyi olacaktır.
    benim fayda umduğum tek konu, onların yüksek güçlü mıknatıslar içeren rotorlarının bizlerce kullanılmasıydı. herkesi mıknatıs olayında sıkıntılı görüyorum. ben de geldim mıknatıs konusunda takıldım yine.
    _____________________________
  • ..............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 27 Nisan 2011; 22:51:00 >
    _____________________________
    YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ
  • sayın drokya topiğimize hoş geldiniz,

    şimdiden ışığınız ve bilimsel yaklaşımınızla muhakeme yeteneğimizi genişlettiniz.

    bilimsel yaklaşımlarından dolayı aramızda görmekten mutluluk duyduğum sayın aktuz dan sonra sizinde aramıza katılmanıza çok sevindim.

    tekrar hoş geldiniz

    saygılar
    _____________________________
    memoX® VARSA,SORUN YOK;ER YADA GEÇ HALLEDERİZ ...
    BAĞNAZ YARATMANIN EN KOLAY YOLU,ÖĞRETMEDEN İNANDIRMAKTIR
    ''BİR DAĞ'A TIRMANMADAN NE KADAR YÜKSEK OLDUĞUNU ANLAYAMAZSIN''
    Cümleler doğrudur, sen doğru isen. Doğruluk bulunmaz, sen eğri isen.Yunus Emre
  • Sn.Drokya , sizi bana Allah gönderdi . Hocam , ben farklı bir şey düşünmeye başladım. Millet şarj dinamosu modifiye eder bende dc motor modifiye edeceğim.
    Benim kullandığım dc motoru muhtemelen önceki sayfalarda görmemişsinizdir. Kısaca özelliği 5.2 amper,90 Volt,1750 dev/dak,2 fırçalı . Motor bana ilk hedefimi fazlasıyla veriyor. Ancak ben çok daha düşük devirlerde şarja başlamasını istiyorum. Bu sebeple üzerindeki 2 mıknatısı neodyum mıknatıslarla değiştirmeyi düşünmeye başladım.
    Amacım amperi artırmak değil. Zaten motorun kapasitesi 5 amper. Sadece voltajı artırmak. Sargıları değiştiremeyeceğime göre mıknatısı değiştirmek mantıklı geliyor.
    Yalnız burada bir sorun var ; Üzerindeki mıknatısları tahmin ediyorsunuzdur 2 tane u şekline yakın mıknatıs.
     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Ben bu mıknatısları söküp yerine en büyüklerden dikdörtgen şeklinde olan neodyumlardan bir tarafa yanyana 5 adet ve diğer tarafa 5 tane yanyana 10 mıknatıs dizersem sizce ne olur ? Üzerindeki mıknatısın boyutu ve 2 kutuplu oluşu rotor sargılarına denk gelecek şekilde dizayn edilmiş. Bu nokta kafama takılıyor. Ben bunun yerine 5 adet mıknatıs korsam bir sürü kutup oluşacak ve manyetik alan karışacak mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XDiscovery -- 31 Mart 2011; 11:55:38 >
    _____________________________




  • Sayın maliset32 hocam
    aşağıdaki stator saç kalıplarını yeni yaptırdım bunlardaki sarımlar nasıl olmalı fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesay -- 31 Mart 2011; 12:03:28 >
    _____________________________
    Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur
  • ......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 27 Nisan 2011; 22:52:48 >
    _____________________________
    YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ
  • resimler

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum
    _____________________________
    Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur
  • .............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 27 Nisan 2011; 22:53:36 >
    _____________________________
    YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ
  • ............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 27 Nisan 2011; 22:55:46 >
    _____________________________
    YAŞAM KUZEY GÜNEY ARASINDA TÜKENİYOR. HERŞEY N Φ S ARASINDA GİZLİ
  • hibrit : melez, kırma demek. mekanikteki hibrit her zaman en az 2 farklı kaynakdan tahrik anlamında kullanılmıyor.
    yakıt opsiyonu da olabilir, kullanım şeklide olabilir. hem asfaltta hem arazide giden araç içinde hibrit tanımı kullanılabilir. tahrik anlamında kullanmak bir esktradır.
    hibrit kelimesini anlatmaya çalıştım. çünkü insanlar hibrit denilince ayrı bir teknolojiden bahsedildiğini sanıyor, anlamayacaklarını düşünüp uzak duruyorlar.
    "en basit hibrit araçlar mobilet lerdir. hem pedalla sürülebilirler hem benzinli motorla. yine lpg ve benzin opsiyonu olan araçlar bir nevi hibrit araçlardır. bu araçta hem elektrik hem benzin kullandığı için hibrittir. "

    ben hibrit araçlardan değil aslında start stop özellikli, marş motoru volana akuple edilmiş araçların, kaliteli mıknatıslara sahip rotorlarının kendisi motor üretmek isteyen kişilerin işlerine yarayabileceğini düşündüğüm için açtım bu konuyu.
    kelimeler yerine anlatılmak istenene odaklanırsak iyi olur, hata bulmak üzere okursak anlamaz, hataya düşeriz.
    _____________________________




  • Cevabınız için çok teşekkürler Sn.Drokya. Tüm izinler sizin olsun ben beklerim çizimleri. Şimdiden içimde kıpırtılar oluşmaya başladı....

    Sn.Aktuz hocam , uygun fiyatlı neodyum mıknatıslar bulursanız sipariş vermeden önce bana da bir zahmet haber verin lütfen...
    _____________________________
  • dizaynında iletkeni uzun kısmının dikine kullanmanız gerekecektirki bu sizin N-S arasında istediğinizden daha çok aralık; bu teorik olarak problem teşkil etmez girdap akımları oluşursa korkum buradan
    _____________________________
  • tabi haber ederim Sn. XDiscovery
    Sanayileşmiş olduğunu savunan bir ülkede nasıl bu işle uğraşan yok anlamak mümkün değil. poşet dosya yapamayan bir ülke olarak birisi gelipte sanayi ülkesi tanımını kullandığı zaman kızıyorum. Afrika ülkelerinden bir farkı yok malesef ülkemizin. o inşaatlarda kullanılan kule vinçleri yapamıyoruz.. nedenmi.. o kalitede profil bulamıyoruz ülkemizde. yapanlar ise overdizayn yapıyor, gereğinin çok üzeri miktarda malzeme kullanıyor.
    kaliteli malzeme kaliteli takımla işlenir, bizde malzeme olsa ona uygun takım bulunmuyor.. bulursak astarı yüzünü geçiyor.
    amerikan malı motorla, alman malı güneş paneliyle güneş enerjili araç yapıyor, sponsor desteğiyle hangisi en verimliyi alırsa o üniversitemizin aracı öne geçiyor, halk ta vay be diyor. böyle saçma sapan bir görsel şölen sunuluyor. işin içine girince ülkemizle ilgili hiç birşey yok.
    elektrikli otomobil yaptım diye ortaya çıkanlar oluyor, motoru temin edemedik, yabancı firmalar bize satmadı diye ağlıyorlar. yahu ortada motor yoksa sen nesini yaptın bu elektrikli aracın!!... demiyor kimse.. o motoru yapmaya çalışınca yabancı ülkeler bu sefer seni mıknatıs vermeyerek, astarı yüzünden pahalı hale getirerek engelliyorlar. O kadar sözde teknoloji kuruluşumuz var, neredeyse aya gidecekler!!.. kamuya kömür analiz etmek, petrol kalitesi analiz etmekten başka ne yapıyorlar.. Üniversiteler, tubitak neye yarıyor.. Onlar bu gibi eksiklikleri görmüyorlarmı.. yoksa avrupadan suspayı hibeler alıp halkın gözünümü boyuyorlar.

    öğrenciler sponsör arayıp, en pahalı motoru alıp-kiralayıp en verimli güneş panellerini alıp-kiralayıp, sanayiden bir ustaya araç şasisinin aluminyumdan çattırıp, kaynattırıp, içine en hafif arkadaşlarını oturtup yarış kazanınca hangi bilimsel yolu takip etmiş, ülkeye hangi yeniliği getirmiş, neyi geliştirmiş oluyorlar.. bunlarla zaman ve emek kaybeden hocalar neden en azından tamamen kendi üretiminiz motor kullanılacak, malzemeler ülke içerisinden temin edilecek diyemiyorlar.. güneş panelleri üretmek yarı iletken teknolojisine sahip olmak gerektiriyor ona neyse diyelim ama bir motoru neden dışarıdan almak gerekiyor..

    imalat işinin içerisinde birisi olarak, üretme azmi olup böyle kritik malzemelerden dolayı sıkışıp kalan üreticilere üzülüyorum. göz göre göre 3 liralık şeyi 30 liraya yabancıdan alıyoruz.
    Kredi vermeyi, peş kaf çekmeyi iyi bilen hükümetler bir de bu konularda konuşmak, birşeyler yapmak istemezlermi.. Sanayi bakanlığı uçtu kaçtı yalan dolan ürünleri yalan dolan beyanlarla reklam ettirip, buna göz yumup halkını dolandırıcılara soyduracağına biraz bu konulara yönelemezmi.. ben bu mıknatıs konusu her açıldığında sinirden çatlıyorum. neymiş sanayi ülkesiymiş.. poşet dosyada leitz markası görmek istemiyorum ben.



    quote:

    Orijinalden alıntı: XDiscovery

    Cevabınız için çok teşekkürler Sn.Drokya. Tüm izinler sizin olsun ben beklerim çizimleri. Şimdiden içimde kıpırtılar oluşmaya başladı....

    Sn.Aktuz hocam , uygun fiyatlı neodyum mıknatıslar bulursanız sipariş vermeden önce bana da bir zahmet haber verin lütfen...
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.