Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (290. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.466.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 288289290291292
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkür ederin Sn.Aktuz hocam. Verdiğiniz bilgiler sayesinde güzel seçim yapabildim. Sn.Kenan Hocam öyle mükemmel bir şarj sistemi geliştirmiş ki istediğim voltajda şarjı kesmesini istediğim voltajda şarja başlamasını ayarlayabiliyorum. Buradan 14.10 voltu ayarlayabilirim. Ama sanırım amperde sorun çıkabilir. Çekerken 15 i geçmem ama şarj olurken 15 i geçtiği kesin olacak. Gerçi akü dolu iken dumpa geçer ama akü tam dolu değilken direk aküyü zorlayacak. Aslına bakarsak dinamoda zorlanacak o an. O boyuta gelmemesi için önlem düşünmem gerekiyor ama halen bir icraat yapamadım daha doğrusu kolay bir çözüm bulamadım.
    Sn.Mehmet bey sağolsun basit bir fikir verdi aslında ama o da başında olursam işe yarar. Şöyle ki ; Şarj devresi ile akü arasına seri şekilde far ampüllü bağlayarak fazla akımı engelemek. Ve bu far ampüllüne de paralel bir anahtar bağlayarak normal zamanlarda ampüllü devre dışı bırakmak. Sanırım en uygulanabilir,basit,masrafsız yöntem bu olsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XDiscovery -- 29 Mart 2011; 13:14:54 >
    _____________________________




  • şahsi düşüncem odurki pervane nekadar yavaş dönerse rüzgardan okadar fazla enerji çekilir elektrik motorlarındaki zıt emk olayı gibi benim hedef maximum pervane alanı minimum hız hatta bez kullancam ki yapan olmuş düşüncemi aşşağı yukarı ha olmayadabilir ama deneyecem olmazsa aliminyum
    _____________________________
  • sayın discovery sargıları duruma(yüke ve/veya rüzgara) devreye sokarak bayağı hassasiyet sağlanabilir bence(örneğin rüzgar çok az tek sargı arttı iki sargı gibi)
    _____________________________
  • bir zaman vantilatörle deneme yaptım model üzerinde ama zannedersem uygun test şartları oluşmadı zannedersem üfleme değil vakum olmalı aklıma şimdi geldi vantilatörü terse koyup deneyim sıra pervaneye gelince(o iki yıl sürse yandım )
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avsar35

    sayın discovery sargıları duruma(yüke ve/veya rüzgara) devreye sokarak bayağı hassasiyet sağlanabilir bence(örneğin rüzgar çok az tek sargı arttı iki sargı gibi)


    Sn.Avsar35 Hocam , siz hep kendiniz dinamo geliştirdiğinizden benide öyle sanıyorsunuz . Hocam benimki normal dc motor . Sargıları ayrıştıramam.

    Kanat konusunda bende sizinle aynı fikirdeyim. Şayet imkanım olurda ilerde yüsek wattlı türbin yapacak olursam kesinlikle büyük kanatlı az devirli yapacağım. Gereken oranda redüktör kullanacağım. Her ne kadar redüktörde sürtünme giderleri olsa da kanatların süpürme alanı fazla olacağı için bu giderler önemli olmayacak. Böylece düşük rüzgarlardan faydalanılabileceğini düşünüyorum. Ancak bir sorun var ki ; sert rüzgarlarda ne olacak ? İşte şevkimi kıran bu oluyor. Kesinlikle kanatları rüzgardan kaçırmak için Sn.Aktuz hocamın dediği gibi kanatların pal açılarının değişmesi gerekiyor. Bu da masraf demek.
    _____________________________




  • 15 A i geçmemekteki amaç, bu aküler şarj esnasında starter akülere göre az da olsa hidrojen- oksijen gazı üretirler. bunu da kendi içlerinde tolere ederler. Bu değeri uzun süre geçince daha fazla gaz oluşur ve risk artar. bir emniyet valfleri vardır, çok aşırı kaçan durumlarda oradan atabilirler.
    bu giden oksihen hidrojen nereden gidiyor, içerisindeki elektrolitten gidiyor. yani akü yavaş yavaşta olsa su kaybediyor. su kaybettikçe asit derişimi artıyor. kurşunları daha çabuk çürüyor. akü erken bozuluyor. ısının aküye verdiği zarar da bu şekildedir.
    siz şarj gerilimini 13.5 civarına ayarlayın. madem tek kontrol edebildiğimiz parametre o.
    _____________________________
  • sayın discovery nasıl elektri sigortası var fazla akımda atıyo aynı mantık belli basınçta kanat serbest kalır amaç sistemi basitleştirmek ha dersenizki sonra kanatlar nasıl düzeltlecek tepede bilmem fikir benimki
    _____________________________
  • sayın mehmetali başınız saolsun bende katılıyorum düşüncenize kısa kanat çok alan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avsar35 -- 29 Mart 2011; 14:10:43 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    15 A i geçmemekteki amaç, bu aküler şarj esnasında starter akülere göre az da olsa hidrojen- oksijen gazı üretirler. bunu da kendi içlerinde tolere ederler. Bu değeri uzun süre geçince daha fazla gaz oluşur ve risk artar. bir emniyet valfleri vardır, çok aşırı kaçan durumlarda oradan atabilirler.
    bu giden oksihen hidrojen nereden gidiyor, içerisindeki elektrolitten gidiyor. yani akü yavaş yavaşta olsa su kaybediyor. su kaybettikçe asit derişimi artıyor. kurşunları daha çabuk çürüyor. akü erken bozuluyor. ısının aküye verdiği zarar da bu şekildedir.
    siz şarj gerilimini 13.5 civarına ayarlayın. madem tek kontrol edebildiğimiz parametre o.


    Tamam hocam teşekkürler. Evet dediğiniz gibi şimdilik otomatik kontrol edebildiğim tek parametre voltaj. Ama dediğiniz gibi aküde böyle zararlı icraatlar oluyorsa hemen ampere de çözüm geliştireceğim.
    _____________________________




  • 40 A olan akünüz sağlam ise onu yeni aküye paralel bağlayın. 15 A olan sürekli şarj akımı maksimum değeri o şekilde 21 A e çıkar..
    _____________________________
  • şarz cihazında amper kontrolü olmalı en azından sistem aşırı akımı algılayıp şarzı zamana yaymalı zamanım olsa bubasit kontrol kartını yapacam
    _____________________________
  • sayın mehmetali bu sonuca deneyerek ulaştınız değilmi
    _____________________________
  • genelde türbin kanatları konusundaki yorumlar durgun halde veya çok yavaş ilk hareket halindeki mantığa göre yapılıyor. Türbin kanatları hızlandıktan sonra türbini terk edecek havanın yeteri hızda uzaklaşamaması yüzünden bu sefer türbin hızı sınırlanıyor. o su pompası veya değirmen çeviren türbinlerin kanatları gibi çok kanat sayısı evet yüksek ilk kalkış momenti oluşturur fakat, hız sınırlanacaktır.
    onun için
    hesapta swept area denilen, bir kanatın süpürme alanı ile türbinin yaklaşık gücü hesaplanabiliyor. işin içerisinde kanat çapından başka birşey yok. çünkü az kanat =yüksek hız ,az tork verirken çok kanat = düşük hız, cok tork. enerji pek değişmiyor. yeterki motor buna göre seçilmiş olsun. veya verimi hep max. da tutan sürekli sistemi kontrol eden elektronik sürücü kullanılsın.
    bu da pi x R² . ve yarı çapı 2 kat artırılınca rüzgar türbininin gücü 4 kat artıyor.
    _____________________________




  • adamlar kanatlara kontrol koyuyorlar onun için 3 tane kanat kullanıyolar yoksa 100 kanat bile kullanırlar bana kalırsa kanat yavaş dönsün yeterki enerji kapsın rüzgardan ben kesinlikle büyük süpürme alanı yada bunun bi türevi olan çok kanat diyorum adamlar bu arada dişli kutusuna çöpe atmışlar diye duydum onları akıllıca yorumlamak lazım bana göre çok tekerleme var bu konuda test şart
    _____________________________
  • başınız sağolsun mehmet bey allah mekanını cennet etsin
    _____________________________
  • mehmet ali hocam başınız sağ olsun, Allah merhumun mekanını cennet eylesin.. Kalanlara sabır versin..
    _____________________________
    Sırf Bu Dünya İçin mi Yaratılmışsın ki Tüm Vaktini Ona Sarf Ediyorsun?

  • sayın mehmet ali kardeşim başınız sağolsun
    _____________________________
    Her kim ne bilirse bilsin bilgisi ancak okyanus da bir damla gibidir ve herkesin herkes den öğreneceği bir şey mutlaka vardır...
  • ampirik formüller uygulamayla, deney sonuçlarıyla veya gerçek sonuçlara benzeşmesiyle tesbit edilmiş formüllerdir.

    Kanat tasarlarken tek istenen, yüksek güc alabilmek değildir.

    Verimli olması,
    Kolay üretilebilmesi,
    Ucuz olması,
    Pitch kontrol sistemine kolay adapte olabilmesi,
    Sessiz çalışması,
    Uzun ömürlü olması,
    Türbinin ilk kalkışına imkan verebilmesi,
    Yüksek rüzgarlarda ve yüksek dönüş hızlarında kanatçıklarının zarar görmemesi

    kendimizce bir rüzgar tüneli oluşturup, küçük türbinlerle bunların farkını inceleyelim. çıkış olarak devir sayısı değil, toplam gücü baz alalım. W olarak gücü.
    bakalım nasıl bir çözüm ortaya çıkacak, verimlilik yönünden.
    unutmayalımki diğer kriterlerde verimliğe dahil edilmelidirler. bizler nasa değiliz ve bizim için verimlilik sadece rüzgardan süpürdüğümüz enerji miktarı olamaz. mali yönden bakmak daha doğru olacaktır.
    _____________________________




  • Arkadaşlar , benim gibi çöp türbin yapıp sonrada 1 dakikada kaç devir ile döndüğünü anlamak isteyenler için portatif bir yöntemi söylüyorum ;

    Yalnız baştan söylemek gerek bu iş için dslr fotoğraf makinanız olması lazım. Yoksa türbin duruyormuş gibi çıkar.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Yukardaki fotoğraf 1/50 sn ayarlı perde hızında çekildi. Yani 0.02 saniye hızında.Daha hızlı veya daha yavaş çekerseniz orantı kuramazsınız. Bu şekilde kanat hareketinden orantı kurabiliriz. Fotoğrafta gördüğünüz üzere 0.02 saniye zarfında kanatların hareketini oranlarsak 6/7 çıkıyor. İki kanat arasında 120 derecelik açı olduğuna göre bu oranları toplarsak 6+7=13 Şimdi 120 yi 13 e bölersek 9.23 çıkar. Bu durumda 1 oran 9.23 ise kanadın hareket ettiği oran 6x9.23=55 dereceye tekabül edecek.
    0.02 saniyede 55 derece hareket ediyorsa 360 dereceyi kaç saniyede tamamlayacağını bulmak için hemen bir denklem ; 55x/0.02=360 tan x=(360*0.02)/55 ten x=0.13 saniye . Yani 0.13 saniyede 1 tur atıyormuş. Bu durumda da 1 dakikada 461 tur demektir. İşte bulduk .
    _____________________________




  • Dünyadan haberi olmayıp, Mekanizma Tekniği dersi veren profesörlere selamlarımı ileteyim sizin nezdinizde Sn. XDiscovery

    Yöntem güzel ve güvenilir. Sağolun.

    quote:

    Orijinalden alıntı: XDiscovery

    Arkadaşlar , benim gibi çöp türbin yapıp sonrada 1 dakikada kaç devir ile döndüğünü anlamak isteyenler için portatif bir yöntemi söylüyorum ;

    Yalnız baştan söylemek gerek bu iş için dslr fotoğraf makinanız olması lazım. Yoksa türbin duruyormuş gibi çıkar.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Yukardaki fotoğraf 1/50 sn ayarlı perde hızında çekildi. Yani 0.02 saniye hızında.Daha hızlı veya daha yavaş çekerseniz orantı kuramazsınız. Bu şekilde kanat hareketinden orantı kurabiliriz. Fotoğrafta gördüğünüz üzere 0.02 saniye zarfında kanatların hareketini oranlarsak 6/7 çıkıyor. İki kanat arasında 120 derecelik açı olduğuna göre bu oranları toplarsak 6+7=13 Şimdi 120 yi 13 e bölersek 9.23 çıkar. Bu durumda 1 oran 9.23 ise kanadın hareket ettiği oran 6x9.23=55 dereceye tekabül edecek.
    0.02 saniyede 55 derece hareket ediyorsa 360 dereceyi kaç saniyede tamamlayacağını bulmak için hemen bir denklem ; 55x/0.02=360 tan x=(360*0.02)/55 ten x=0.13 saniye . Yani 0.13 saniyede 1 tur atıyormuş. Bu durumda da 1 dakikada 461 tur demektir. İşte bulduk .




    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 288289290291292
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.