Şimdi Ara

Rota değiştirme sırasında izin olayı var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Birşeyi merak ediyorum, okyanus ötesi uçuşlarda pilot ileride çok şiddetli bir fırtına gördü diyelim. Rota değiştirmek için yer ile iletişim mi kuruyor yoksa kendi insiyatifine göre rota değiştirebilir mi? Her rota değişikliğinde havasahalarından izin mi alması lazım? Hangi durumlarda havasahalarından izin almadan rotasını değiştirebilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xavi92 -- 26 Mayıs 2012; 14:18:29 >



  • Benim bildiğim o an hangi havaalanıyla irtibattaysa oradan başka bir rota istiyor. Zaten kuledekiler de onu görüp pilota söylüyor olmaları lazım.
  • tabi ki hocam, öyle olmasaydı bütün uçaklar birbirine girerdi kokpitte burnunu kaşımak için bile kuleden izin almalısın
  • Motor çalıştırmak için bile kuleden izin alıyorsun, hızın için de, yükseklik için de. Eğer almadan değiştirirsen bunu Flight Sim. de deneyebilirsin sana kızarlar yüksel alçal derler.
  • @ kokpitte burnunu kaşımak için bile kuleden izin almalısın

  • hava yolları aslında bir çizgi değil koridorlar şeklindedir. Orta hattın +-5NM içinde olduğunuz sürece bir sıkıntı yoktur bunun haricindeki daha büyük hava yolu ihlallleri geçerli bir sebebi olduğu sürece bulunduğu yerin kontrol unsuru tarafından serbest kılınır. şöyle bir detay vardır kuvvetli hava olayları yaklaşma ve kontrol unsurlarının radarında da gözükmekte olup onlarda daha önceden ikazda bulunurlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freakfever

    hava yolları aslında bir çizgi değil koridorlar şeklindedir. Orta hattın +-5NM içinde olduğunuz sürece bir sıkıntı yoktur bunun haricindeki daha büyük hava yolu ihlallleri geçerli bir sebebi olduğu sürece bulunduğu yerin kontrol unsuru tarafından serbest kılınır. şöyle bir detay vardır kuvvetli hava olayları yaklaşma ve kontrol unsurlarının radarında da gözükmekte olup onlarda daha önceden ikazda bulunurlar.

    Arkadaş gayet doğru bir açıklama yapmış.Halk dilinde kule olarak bilinen ATC'ler aslında tek bir kule değildir kendi içinde ayrılır.Bu şekildeki bir durumda pilot Center'a(Mesela Türkiyede LTAA Ankara ve LTBB İstanbul sektörü olmak üzere iki center vardır.18000 feetten sonra uçakları center'lar yönetir) durumu bildirir ve gelen bilgiye göre rotasında değişiklik yapar.




  • Anladım, bu konuyu aslında şu yüzden açmıştım. Air Crash ignovasyon mu nedir :) o progrmı izlerken 747 tipi uçak rota değiştirmek istiyordu. Sürekli telsizden anons geçiyordu ama bir türlü ulaşamıyordu. Daha geriden gelen, telsiz çekim alanı içinde olan bir uçak yardımcı oldu ve rota değiştirmişti. Kafasına göre birşey yapmamıştı. Bende bu durumlarda insiyatif kullanabilirmi acaba diye merak etmiştim ama cevabımı aldım. Sağolun.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.