Şimdi Ara

ROT AYARLARI hakkında tüm kullanıcılara önemli uyarı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
68
Favori
26.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
79 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    o kadar karmaşaya gerek yok.
    eğer direksiyon simiti sökülüp eski freze yerine göre takılmış ise
    ya da
    direksiyon kutusu - direksiyon mili sökülmediyse
    yani aracın direksiyon sistemi fabrikadan çıktığı gibiyse;
    araç uygun diagnos cihazına bağlanır. Cihazdan EPS sistemine girilip, okunan direksiyon açısı %0 olarak görülüp direksiyon sabitlendikten sonra rot ayarı yapılır.

    eğer direksiyon simiti sökülür ve eski yerine takılmaz yada direksiyon kutusu sökülür ise;
    cihazda okunan değer %0 oluncaya kadar direksyion simiti çevrilir. %0 noktasında direksiyon simiti sağa ya da sola kaçık ise, simit sökülüp düz olacak şekilde takılır. Rot ayarı yukarıdaki gibi kontrol edilir.

    Yukarıda bahsettiğim işlemler araca uygulandıysa (direksiyon kutusu değişimi v.s.); direksiyon simiti sökülüp düzeltilmez ve direksiyon sağa ya da sola çok fazla kaçık durumda rot ayarından simit düzeltilir ise ve cihaz ile açık sensörü sıfırlanırsa, airbag makarsı kopar.
    bu işlemlerde aracın çalışmasına gerek yoktur kontak açık olması yeterlidir.



    Burada konu direksiyon simidi sökme vs. gibi işlemler değil; konu elektrikli direksiyonlu araçlarda belirli periyodlarla yapılan rot işlemi sonrası açı sensörünün sıfırlanmasıdır. (reset)
    Ki Hunter'ın açıklamalarının haricinde resmi videolarınıda izlerseniz direksiyon açısı sıralamada en son işlem olarak yapılıyor, sizin belirttiğiniz gibi rot işlemine başlamkadan önce ki ilk işlem olarak değil.

    Ayrıca Hunter'ın açıklamasına göre yeni teknoloji araçlarda dreksiyon yamukluğu direksiyon sökülüp doğru yere takılma gibi bir işlemin imkansız olduğu belirtiyor. Bu bahsettiğiniz belki daha eski teknoloji araçlarda geçerli olabilir.


    Ben direksiyon yamukluğu illaha direksiyon sökülüp düzeltilir demedim. İşlem yapıldıysa bahsettğim şekilde düzeltilmesi gerekir dedim. zaten böyle yapmazsanız esp var ise düz yolda esp kendi kendine devreye girer ya da açı sensörünü resetlerseniz makarayı kopartırsınız.
    Rot ayarından dolayı direksiyon yamuk ise rot ayarından düzeltilir. İşlem yapıldıysa simitten açı sensörünü okuyarak düzeltilip sonra rot ayarı yapılır. bu böyledir servis prosedürüdür, bizde böyle yapıyoruz.

    Direksiyon simiti göz ile düz ve açı sensörü %0 ise rot ayarı ile direksiyonun düzeltilecek yanı yoktur zaten. bu vaziyette Çekme var ise tekerlek açılarına bakılır başka yer ile işiniz olmaz.
    Rot işleminden önce Dikreksyon açı sensörü %0 olacak şekilde toplanır ve göz ile bakılıp düz olduğuna karar verdikten sonra rot ayarı yapılır. Önce rot ayarı yapılıp sonra diagnosa bakıp "AA direksiyon açısı %0 değilmiş tüh şuna kalibrasyon yapalım" demek hamallıktır. sürekli açı sensörünü resetlemek gereksiz iş.

    açı sensörü kalibrasyonu eps sistemine diresiyonun düz yeri burasır demek için yapılır.

    Videodaki adam yoğurdu öyle yemiş. Bahsettiğim şeyler adamınkiyle aynı ama yollar farklı.

    Sizin hamallık olarak tanımladığınız işlem prosedürü Hunter tarafından, Nissan yetkili servisleri tarafından ve Kia yetkili servisleri tarafından uygulanan yöntemdir (rot işlemi gören başka bir marka aracım henüz olmadığı için bu örnekleri verdim.).
    Siz kendi bildiğiniz yöntem ile devam edebilirsiniz; sonuçta ben bu işin kitabını yazan firmaya güvenir ve buna göre işlemleri yaptırtırım. Yinede paylaşımınız için teşekkürler.




  • Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    o kadar karmaşaya gerek yok.
    eğer direksiyon simiti sökülüp eski freze yerine göre takılmış ise
    ya da
    direksiyon kutusu - direksiyon mili sökülmediyse
    yani aracın direksiyon sistemi fabrikadan çıktığı gibiyse;
    araç uygun diagnos cihazına bağlanır. Cihazdan EPS sistemine girilip, okunan direksiyon açısı %0 olarak görülüp direksiyon sabitlendikten sonra rot ayarı yapılır.

    eğer direksiyon simiti sökülür ve eski yerine takılmaz yada direksiyon kutusu sökülür ise;
    cihazda okunan değer %0 oluncaya kadar direksyion simiti çevrilir. %0 noktasında direksiyon simiti sağa ya da sola kaçık ise, simit sökülüp düz olacak şekilde takılır. Rot ayarı yukarıdaki gibi kontrol edilir.

    Yukarıda bahsettiğim işlemler araca uygulandıysa (direksiyon kutusu değişimi v.s.); direksiyon simiti sökülüp düzeltilmez ve direksiyon sağa ya da sola çok fazla kaçık durumda rot ayarından simit düzeltilir ise ve cihaz ile açık sensörü sıfırlanırsa, airbag makarsı kopar.
    bu işlemlerde aracın çalışmasına gerek yoktur kontak açık olması yeterlidir.



    Burada konu direksiyon simidi sökme vs. gibi işlemler değil; konu elektrikli direksiyonlu araçlarda belirli periyodlarla yapılan rot işlemi sonrası açı sensörünün sıfırlanmasıdır. (reset)
    Ki Hunter'ın açıklamalarının haricinde resmi videolarınıda izlerseniz direksiyon açısı sıralamada en son işlem olarak yapılıyor, sizin belirttiğiniz gibi rot işlemine başlamkadan önce ki ilk işlem olarak değil.

    Ayrıca Hunter'ın açıklamasına göre yeni teknoloji araçlarda dreksiyon yamukluğu direksiyon sökülüp doğru yere takılma gibi bir işlemin imkansız olduğu belirtiyor. Bu bahsettiğiniz belki daha eski teknoloji araçlarda geçerli olabilir.


    Ben direksiyon yamukluğu illaha direksiyon sökülüp düzeltilir demedim. İşlem yapıldıysa bahsettğim şekilde düzeltilmesi gerekir dedim. zaten böyle yapmazsanız esp var ise düz yolda esp kendi kendine devreye girer ya da açı sensörünü resetlerseniz makarayı kopartırsınız.
    Rot ayarından dolayı direksiyon yamuk ise rot ayarından düzeltilir. İşlem yapıldıysa simitten açı sensörünü okuyarak düzeltilip sonra rot ayarı yapılır. bu böyledir servis prosedürüdür, bizde böyle yapıyoruz.

    Direksiyon simiti göz ile düz ve açı sensörü %0 ise rot ayarı ile direksiyonun düzeltilecek yanı yoktur zaten. bu vaziyette Çekme var ise tekerlek açılarına bakılır başka yer ile işiniz olmaz.
    Rot işleminden önce Dikreksyon açı sensörü %0 olacak şekilde toplanır ve göz ile bakılıp düz olduğuna karar verdikten sonra rot ayarı yapılır. Önce rot ayarı yapılıp sonra diagnosa bakıp "AA direksiyon açısı %0 değilmiş tüh şuna kalibrasyon yapalım" demek hamallıktır. sürekli açı sensörünü resetlemek gereksiz iş.

    açı sensörü kalibrasyonu eps sistemine diresiyonun düz yeri burasır demek için yapılır.

    Videodaki adam yoğurdu öyle yemiş. Bahsettiğim şeyler adamınkiyle aynı ama yollar farklı.

    Sizin hamallık olarak tanımladığınız işlem prosedürü Hunter tarafından, Nissan yetkili servisleri tarafından ve Kia yetkili servisleri tarafından uygulanan yöntemdir (rot işlemi gören başka bir marka aracım henüz olmadığı için bu örnekleri verdim.).
    Siz kendi bildiğiniz yöntem ile devam edebilirsiniz; sonuçta ben bu işin kitabını yazan firmaya güvenir ve buna göre işlemleri yaptırtırım. Yinede paylaşımınız için teşekkürler.

    Değerli arkadaşım paylaşımın için teşekkürler. Hyundai servisiyiz. Prosedür böyle diyorum bende. x firması öyle yapıyor ya da hunter denen firma kim ise yazdığı yanlış birşey yok. yoğurt diyorum yiyişi diyorum bende. Bir işin kısa yolu var ise o uygulanır. Uzun yoldan yapmak kimin işine geliyorsa bana göre hammaldır size göre kitap yazan kraldır. saygı duyarım. Neticede birşey paylaşıp bilgi vermek istiyoruz. yarın birgün başka bir markanın aracını aldığınzda bahsettiğim şekilde yapacak ya da rot ayarı yaptık diye ufak bir test sürüşü yapıp aracı size teslim edecekler.

    İyi geceler dilerim.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Şimdi arkadaşım benim aracım 10bin km de partner.
    Aracımda arkadaşın bahsettiği sorunlar mevcut.
    -Sol yumuşak sağ daha sert
    -Sağdan daha iyi topluyorken soldan daha az topluyor kendini
    -Düz yolda direksiyonu bırakınca araç sola gidiyor.

    Şimdi ben ilk bakımı için yetkili servise gideceğim. Bana ne önerirsiniz? sorun sizce nerdedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quvardci -- 2 Ağustos 2016; 8:08:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir bilgi, ellerinize sağlık.

    Elektrik direksiyonlu arabamın direksiyonunu tam düz tutunca sağa gidiyor, düz gitmesi için çok hafif sola dönük tutmam gerekiyor.

    Rot-balansçıya söylememe rağmen, rot ayarında sorun yok, yamukluk yok deyince hiç üstelemedim.

    Elektrikli yapısından dolayı böyle birşey olabileceğini tahmin ettim ama açıkçası soracak yetkin biri yok servislerde. Bu konu tam isabet oldu
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Dostum ayın 6 sında aracın periyodik rot balans bakımını yaptırdıktan sonra servise gidip sensörü sıfırlattım, gerçekten de düz gidiş kararlılığındaki iyileşme farkedilir düzeyde oldu.

    Tekrar teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Dostum ayın 6 sında aracın periyodik rot balans bakımını yaptırdıktan sonra servise gidip sensörü sıfırlattım, gerçekten de düz gidiş kararlılığındaki iyileşme farkedilir düzeyde oldu.

    Tekrar teşekkür ederim :)


    Sorununuzun çözümüne çok sevindim. Ben sadece bu işin mühendislerinin resmi sitesindeki bilgileri paylaştım. Her zaman diyorum bir aracı,o aracı üreten veya geliştiren mühendisinden kimse daha iyi bilemez, ister değil 20 sene 100 yıllık usta olsun bu böyledir.

    Buradan "Gerek yok abey", "40 yıllık ustayım bana mı öğreteceksin?" , "ESP ışığı yanmadan açı sensörünü sıfırlamaya gerek yok kardeşşş" diyen tüm kör cahil ustalara da benden selam olsun




  • İki haftadir ugrasiyorum
    Ne ozelde ne yetkilide yapamiyorlar
    Direksiyonu duz tutunca saga kacma var
    Bir iki disarda ustaya sordum biri yetkilide makinaya baglanir bunlar dedi bazilari yaparim dedi ve olmadi
    Daha onceki aracim golf ve astra da sikinti yoktu
    Gerci astrada bir ara cok ugrastim buldum sonra devamli ayni yere gittim
    Simdi tatildeym donuste bakicam bi ise yine yetkiliye baktiricam olmazsa ozelde yaptiricam
    Varsa vw passat icin rotcu tavsiye beklerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Dostum ayın 6 sında aracın periyodik rot balans bakımını yaptırdıktan sonra servise gidip sensörü sıfırlattım, gerçekten de düz gidiş kararlılığındaki iyileşme farkedilir düzeyde oldu.

    Tekrar teşekkür ederim :)


    Aracınız ne, kaç model kardeş?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba konu cok iyi olmuş sevindim faydali bir konu. benimde sormak istedigim bir durum var.

    arabam punto 1.3 easy model
    gecen ay arabamın ön sol lastiğini onume aniden atlayan yayadan kaçaraken kaldırma vrudum . ve jantim kenarlarından yamuldu lastigim de patladı çöp oldu..

    neyse stepneyi taktim surusumde sakinti olmadi city modunda dreksiyonum yumusakti herzamanki gibi. bayrampasada babamlarin şirket tamircisine götürdüm .

    once jantim tamire gonderildi

    2 adet yeni lastik alindi
    arac root ve balans yapıldı

    aracta baska bir sorun arizw çıkmadı dendi. fakat araci alirken dreksiyonun eskisine oranla,,, %35 40 arasi serlestigini fark ettim .
    usta ya bahsettim cok iyi olsu cok guzel dedi.

    ee dedim önceden pamuk gibi hafif ti dreksiyon bu sefer diyor anarmoldi simdi cok iyi oldi vs neyse uzatmadik aldik arabayı
    fakat yumuşak dreksiyon arabanin ozelligi zaten city tusu var bunun icin de zaten fakat eskisi gibi olmuyor sert yani.
    bu aci sensörü falan mi bendede sorun yaratiyor dreksiyonun sertlesmesinde.yada usta ne islem yapti boyle olmus olabilir. bu aci sensorunu sifirlatirsak eskisi gibi olurmu pamuk gibi parmakla cevrilecek sekilde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quvardci Q kullanıcısına yanıt
    2014 model Insignia

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Emeğinize sağlık, faydalı bir paylaşım olmuş. Devamınıda bekliyoruz :)

    Edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 12 Ağustos 2016; 2:08:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler.Elinize sağlık bilgi için
  • Merhaba.Benimde rot ile ilgili sorunum var.Araci 0 aldim ve aldigimdan beri var diyebilirim.Servise gidiyorum adamlar yapiyo ama 80-100 km gidiyorum gene bozuluyor ayar.Direksiyonu duz tutunca sola dogru gidiyor.2 cm falan sagda tutmak gerekiyor.Ama sabah arabayi ilk calistirdigim sirada oluyor gun icinde normale donuyor.Birde yuksek hizlara cikinca normale donuyor.Nasil bir yol izleyeyim cevabinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    2014 model Insignia

    Anladım kardeş , benim araçta servis elektrikli direksiyon olmadığını iddia ediyor da onun için sordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quvardci -- 12 Ağustos 2016; 8:11:30 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    Merhaba.Benimde rot ile ilgili sorunum var.Araci 0 aldim ve aldigimdan beri var diyebilirim.Servise gidiyorum adamlar yapiyo ama 80-100 km gidiyorum gene bozuluyor ayar.Direksiyonu duz tutunca sola dogru gidiyor.2 cm falan sagda tutmak gerekiyor.Ama sabah arabayi ilk calistirdigim sirada oluyor gun icinde normale donuyor.Birde yuksek hizlara cikinca normale donuyor.Nasil bir yol izleyeyim cevabinizi bekliyorum.

    araç ne kardeş? Bendeki ile aynı sorun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Dostum ayın 6 sında aracın periyodik rot balans bakımını yaptırdıktan sonra servise gidip sensörü sıfırlattım, gerçekten de düz gidiş kararlılığındaki iyileşme farkedilir düzeyde oldu.

    Tekrar teşekkür ederim :)


    İstanbul'da mısınız? Hangi servise gittiniz acaba ? (Burda yazmak sorun olmaz heralde, reklam vs.)

    Çünkü ben Avrupa tarafındaki bilinen yetkililerden birine gittim. Ama servis kabuldeki teknisyen yok öyle bişey deyince daha hiç üstelemedim

    Yol eğimlidir, lastik basınçları farklıdır. Saydı da saydı... Yemiş numarası yapıp ayrıldım.

    Ama olay bariz. Yeni rot - balans yapıldı, düz giderken direksiyonda saat 11.58 (akrep-yelkovan arasındaki açı ) kadar sola sapma var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi butterfly_effect_53 -- 12 Ağustos 2016; 9:14:21 >




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Bu yazıyı yazan arkadaş sağ olsun, Golf 7 aracımda rot ayarı yaptırdıktan sonra, adaptif far merceklerinin sola bakması, direksiyon sağ-sol dengesizliği gibi konuları küçük bir kodlama ile serviste çözmüş oldum.

    Teşekkürler.
  • butterfly_effect_53 B kullanıcısına yanıt
    Ben Edremit teyim, Edremit Opel den ayrılıp özel servis açan sevdiğim bir arkadaşa gitmiştim.

    Araçta normalde çok çok ufak sapmalar oluyor çok dikkatli bir sürücü olmadıkça 'bunda hiçbirşey yok ' dedirtecek türden ama ben farkediyorum; normalde dümdüz yolda araç 150-160km hızlarda raydan gider gibi gitmesi gerekirken sensör sıfırlama yapılmazsa direksiyonda hafif bir huzursuzluk hissettiriyor.

    Bunu sizin gibi ben de rot balans ustaları ile fazla tartışmam, malum bazı tartışmalar hep kaybedilir ;)

    Ankara dan döndüğümde diğer araçlarıma da rot balans ve sensör sıfırlama yaptıracağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 12 Ağustos 2016; 11:14:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Ben Edremit teyim, Edremit Opel den ayrılıp özel servis açan sevdiğim bir arkadaşa gitmiştim.

    Araçta normalde çok çok ufak sapmalar oluyor çok dikkatli bir sürücü olmadıkça 'bunda hiçbirşey yok ' dedirtecek türden ama ben farkediyorum; normalde dümdüz yolda araç 150-160km hızlarda raydan gider gibi gitmesi gerekirken sensör sıfırlama yapılmazsa direksiyonda hafif bir huzursuzluk hissettiriyor.

    Bunu sizin gibi ben de rot balans ustaları ile fazla tartışmam, malum bazı tartışmalar hep kaybedilir ;)

    Ankara dan döndüğümde diğer araçlarıma da rot balans ve sensör sıfırlama yaptıracağım.

    Özel servis yapabiliyor mu bu ayarı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.